Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pewnie chodzi o chiptuning. 

Wszystko zależy od tego co zrobi osoba modyfikująca wsad sterownika i jakie są możliwości konkretnego egzemplarza.

Przyrost mocy z reguły jest odczuwalny.

Co do spalania to zależy, czy są jakieś rezerwy i czy tuner potrafi je wykorzystać. 

Fabryka optymalizowała sterowanie tak, żeby pogodzić niskie spalanie z narzuconymi normami ekologicznymi, trwałością samego silnika, osprzętu, płynnym rozwijaniem parametrów, czy żeby wejść w widełki parametrów pomiędzy sprzedawane modele. 

Czasami można odczuwalnie zmniejszyć spalanie, ale tak naprawdę tuner nie ma możliwości, takich jak jakaś firma badająca silniki i tworząca na tej podstawie program.

 

Jak poprawę uzyskamy kosztem większej emisji cząstek stałych, czy tlenków azotu, to pół biedy dla użytkownika. Równie dobrze zmieniając kąt wtrysku, czy dawki można zabrać 1/3, czy 1/4 żywotności silnika. Tego żaden tuner nie wie, bo nie ma kilku silników do eksperymentów "długodystsowych" czy rozebrania po czasie w celach porównawczych. A jak "padnie" prędzej to i tak jeden egzemplarz nie jest miarodajny.

Opublikowano

Alchemik dobrze to opisał.
Oczywiście jest to możliwe i przyrost mocy jest widoczny. 

Jeśli zwiększysz moc i będziesz ją wykorzystywał to spalanie musi wzrosnąć.
 

  • Root Admin
Opublikowano

z perspektywy auta, zwiększenie mocy ze 130 na 160km. Auto było dużo bardziej żwawe. Jak jeździłem jak stara baba 90km/h to spalanie kapkę spadło, ale takim żwawym autem nie dało się jeździć 90, więc siłą rzeczy spalanie było podobne, jak nie większe.

Na pewno szybciej padały opony i klocki hamulcowe

Opublikowano (edytowane)

Z perspektywy ciągnika, ze 170 do ponad 210, przy tych samych głębokościach roboczych, spadek zużycia średnio 0,5 litra na ha i szybciej zrobione. 

Edytowane przez bezbarwny
Opublikowano

Z reguły przyjmują za bezpieczne  wzrost 10-15% mocy i ok 20-25% maksymalnego momentu. 

W praktyce zależy od konkretnej sytuacji. 

Czy nie jest to akurat silnik "specjalnej troski", albo akurat w drugą stronę mocno zdławiony, pancerny silnik dostępny z tym samym osprzętem, co mocniejsze wersje w kilku odmianach mocy.

Opublikowano
8 godzin temu, Alchemik napisał:

Pewnie chodzi o chiptuning. 

Wszystko zależy od tego co zrobi osoba modyfikująca wsad sterownika i jakie są możliwości konkretnego egzemplarza.

Przyrost mocy z reguły jest odczuwalny.

Co do spalania to zależy, czy są jakieś rezerwy i czy tuner potrafi je wykorzystać. 

Fabryka optymalizowała sterowanie tak, żeby pogodzić niskie spalanie z narzuconymi normami ekologicznymi, trwałością samego silnika, osprzętu, płynnym rozwijaniem parametrów, czy żeby wejść w widełki parametrów pomiędzy sprzedawane modele. 

Czasami można odczuwalnie zmniejszyć spalanie, ale tak naprawdę tuner nie ma możliwości, takich jak jakaś firma badająca silniki i tworząca na tej podstawie program.

 

Jak poprawę uzyskamy kosztem większej emisji cząstek stałych, czy tlenków azotu, to pół biedy dla użytkownika. Równie dobrze zmieniając kąt wtrysku, czy dawki można zabrać 1/3, czy 1/4 żywotności silnika. Tego żaden tuner nie wie, bo nie ma kilku silników do eksperymentów "długodystsowych" czy rozebrania po czasie w celach porównawczych. A jak "padnie" prędzej to i tak jeden egzemplarz nie jest miarodajny.

A czy po chiptuningu nie padnie wcześniej DPF? 

Opublikowano
17 minut temu, PanAres napisał:

Mam ursusa 75 km, ale były wersje z tym samym silnikiem 110km - Perkins 4,4l. Myślicie, że warto się bawić?

Ale mogło być większe turbo , ic , wytryski , itd. te 10 koni można spokojnie podkręcić .  U mnie w case był dławik w pompie paliwa 20 minut roboty i kilka koni więcej czuć od razu było. 

Nawet dziś był post od sport miles seryjny silnik 2.5 tfsi wytrzymał 800 koni znaczy wytrzymywał bo korba wyszła bokiem. 

Opublikowano
33 minuty temu, Alchemik napisał:

Z reguły przyjmują za bezpieczne  wzrost 10-15% mocy i ok 20-25% maksymalnego momentu. 

Zapomniałem dodać, że chodzi o silniki z turbodoładowaniem.

 

8 minut temu, sylwek23111 napisał:

A czy po chiptuningu nie padnie wcześniej DPF? 

Przy lekkim tuningu padnie pewnie minimalnie wcześniej. 

Chyba, że ktoś zwiększy mocno emisję cząstek stałych programem, to ekspresowo będzie zapychać DPF i dużo szybciej zakończy żywot.

36 minut temu, Bartek933 napisał:

A jak się to ma do filtrów DPF, co daje ich usunięcie i czy trzeba zmieniać wtedy mapę silnika? 

Jak mocy nie przybędzie dużo i tuner pamięta o nim, to może zostać. 

 

Z programów sterownika usuwają różnymi metodami DPF. Zależy od sterownika i jak bardzo jest rozgryziony. 

Opublikowano
Przed chwilą, Bartek933 napisał:

Chodzi o samo usunięcie filtra, bez zwiększania mocy 

w autach nie da się samego. w traktorach zapewne to samo. zbyt proste to by było gdyby tylko usunąc sie dało.

Opublikowano (edytowane)
14 godzin temu, yacenty napisał:

z perspektywy auta, zwiększenie mocy ze 130 na 160km. Auto było dużo bardziej żwawe. Jak jeździłem jak stara baba 90km/h to spalanie kapkę spadło, ale takim żwawym autem nie dało się jeździć 90, więc siłą rzeczy spalanie było podobne, jak nie większe.

Na pewno szybciej padały opony i klocki hamulcowe

również mogę się wypowiedzieć na przykładzie auta, u mnie po chipie spalanie spadło, mimo żwawszej jazdy, wg. wyliczeń o ok. 0,5-0,9l/100km

11 godzin temu, Bartek933 napisał:

A jak się to ma do filtrów DPF, co daje ich usunięcie i czy trzeba zmieniać wtedy mapę silnika? 

można usunąć DPFa, tak jak napisał Jacek, komputer musi zostać "oszukany"

w aucie które chipa miało zrobionego w 2014r. DPF i EGR wyleciały dopiero w zeszłym roku, DPF tylko profilaktycznie, EGR bo zaczął się psuć, auto poszarpywało

z tego co widzę to po takim zabiegu spalanie na dłuższych odcinkach zmalało, natomiast na krótkich (do pracy 15km itd) wzrosło-bez EGR silnik dłużej się nagrzewa, więc w poczatkowej fazie więcej pali

Edytowane przez bratrolnika
Opublikowano
11 godzin temu, Bartek933 napisał:

Chodzi o samo usunięcie filtra, bez zwiększania mocy 

Z zasady zawsze jakieś czujniki pilnują działania DPF. Lambda, czujniki ciśnienia, temperatury.

Jak nie działa poprawnie to pojawiają się błędy i tryby awaryjne ( obcięta moc)

Po fizycznym usunięciu trzeba albo oszukać czujniki (emulator), albo pozbyć się go że sterownika.

 

Czasami "przełączają" w sterowniku poprostu ,,mapę" jak dla wersji bez sterownika, czasami blokuje się wypalanie zmieniając odpowiednią część mapki, czy parametry czytane z czujników. Czasami usuwają mapę w trybie wypalania na taką jak normalnie i blokuja sterownikowi błędy, czy możliwość pokazania wszystkiego związanego z DPF. 

 

Tylko sterowników jest wiele, są różnie zabezpieczone przed modyfikacjami. Czasami wychodzą kwiatki w stylu prób wypalania DPF przez sterownik w silniku z usuniętym DPF, duże zużycie paliwa i brak błędów, albo dziwne błędy

 

Opublikowano
49 minut temu, Alchemik napisał:

Po fizycznym usunięciu trzeba albo oszukać czujniki (emulator), albo pozbyć się go że sterownika.

 

Czyli zamiast pychy będzie rura?

Szkoda silnika bo pracuję na krótkich dystansach i nie ma jak się "oczyścić" podczas pracy i jest coraz dłuższe wypalanie

Opublikowano
11 godzin temu, Bartek933 napisał:

Chodzi o samo usunięcie filtra, bez zwiększania mocy 

Patroszysz filtr DPFa tylko trzeba jeszcze usunąć ze sterownika/kompa że takowy jest i nic poza tym. 

Po usunięciu filtra silnik jest bardziej żwawy i spalanie paliwa ciut mniejsze. 

3 minuty temu, hubertb napisał:

To oddaj filtr do czyszczenia/regeneracji. 

Nie warta skórka wyprawki. 

Opublikowano
1 minutę temu, PRIMO napisał:

Nie warta skórka wyprawki. 

Nie możesz zostawić "pustej puszki" w wydechu bo to mocno wpłynie na pracę np. turbo sprężarki. Po za tym to wycięcie w ECU też może być średnie i czasem sobie można narobić tylko problemów.  

Opublikowano
1 minutę temu, hubertb napisał:

Nie możesz zostawić "pustej puszki" w wydechu bo to mocno wpłynie na pracę np. turbo sprężarki. Po za tym to wycięcie w ECU też może być średnie i czasem sobie można narobić tylko problemów.  

Tak tak sobie tłumacz. 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v