Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Desperado napisał:

Pisał o pospawanym zaworze, a myślał o tym zamykającym odpływ z cylindra, bo nie wiedział nawet gdzie znajduje się zawór odcinający, także tam nic nie wiadomo co zaspawane i co ominięte.

zaspawane jest zawór zamykający za siedzeniem a pompę tłokowa ominąłem czego nie rozumiesz?

Opublikowano (edytowane)

Coś się uczepił z uporem maniaka tego zaworu rozdzielacza od tak zwanej blokady cylindra, to jest stary typ, nowsze pokrętło mają dłuższe na sprężynie i zostaw to w spokoju, bo to nie ma nic wspólnego z pompką. Ile razy ma Ci tłumaczyć i pokazywać który to jest zawór odcinający z kompensatorem od pompki wspomagającej i gdzie on powinien się znajdować? Nie wiesz co od czego i pytasz ok. ale jak Ci tyle razy już tłumaczyliśmy i pokazywaliśmy na fotkach co od czego, to dlaczego ciągle to podważasz?

Edytowane przez Desperado
Opublikowano (edytowane)
55 minut temu, hubertb napisał:

Tu ktoś coś kombinował, bo zawór powinien być wkręcony w miejsce gdzie jest wkręcony łącznik, a jest wkręcony obok, ciekawe co nim steruje, jest bo jest i działa jakby był ominięty. Tak jak gościu pisał o podłączeniu dodatkowego rozdzielacza, kombinował bo fabrycznie takiego podłączenia nie było.

Edytowane przez Desperado
Opublikowano (edytowane)

Takie było, zobacz gdzie jest rozdzielacz, jest z boku, a  to co pokazywałeś było inne, zawór odcinający tam nie miał sterowania, bo od czego, na środku sterowany jest suwakiem dźwigni podnoszenia z głównego rozdzielacza.

Edytowane przez Desperado
Opublikowano

A widzisz jednak była wersja z przesuniętym zaworem popatrz na link do aukcji OLX. Są tam 3 warianty, pierwszy goły, drugi z zaworem na środku i trzeci z zaworem przesuniętym w bok. 

Opublikowano (edytowane)

Z całym szacunkiem, ale ja tam widzę jeden i ten sam podnośnik bez otworu i zaworu   😜 z jakimiś opisami, jest coś w rogu, jakiś złom z dwoma otworami i zaworem na boku, znam ten podnośnik na wylot i chętnie bym zobaczył co nim steruje, jak i takie były, on mógł działać też, tylko mógł tłoczyć cały czas.

Edytowane przez Desperado
Opublikowano

Bo to jest na podstawie jednego i tego samego podnośnika. Zaznaczone jednak jest że istnieją trzy warianty. Hydraulika c-385 wyprzedzała na dekady producentów zachodnich. Tu akurat trzeba przyznać że solidnie ją zaprojektowano gorzej było z wykonaniem. 

Opublikowano
Dnia 6.04.2022 o 17:53, Desperado napisał:

Tak jest pod pompką serwo, u mnie zawór był sprawny, ominąłem go z innego powodu, jednak zauważyłem że po ominięciu, ramiona też drgają, przed ominięciem tego nie robiły, tylko to jest małe drganie i tylko jak jest olej zimny, jak rozgrzany, to praktycznie niezauważalne, na zlew bym spróbował, bo to żadna filozofia, jednak to tak małe drgania, że szkoda zachodu.

Wyjąć ten zawór bez demontażu plecaka nie problem, ale włożyć bez rozregulowania zaworu jest problem, dlatego przy okazji jakiejś naprawy i zdjęcia plecaka, założę z powrotem ten zawór.

 

Zaczęły mi pulsować ramiona w 1004, a mam tę pompkę wspomagającą. Dzięki Wam, wiem już gdzie znajduje się  ten zawór kompensacyjny, tylko nie bardzo ogarniam, dlaczego, jak piszesz, można go bez problemu zdemontować, a już z montażem na przykręconymi plecaku jest problem? Wyjaśnisz po starej znajomości? 

Opublikowano (edytowane)
Dnia 3.04.2022 o 22:53, Godzio napisał:

a da się wymienić ta pompę bez rozpolawiania?

Tak, trzeba odkrecic obydwie rurki potem srube dolna pompy kierownicy i dwie srubki na imbus od tloczkowej. Wyciagamy pompke i najlepiej wkladamy dekielek i przykrecamy (poniewaz ta pompka jest nie potrzebna a cisnienie na pomocnicze idzie z glownej) go nastepnie wkrecamy dolna srube pompy skretu. Wszystko.

Edytowane przez wz19
Lepsze wytlumaczenie
Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, bezbarwny napisał:

Zaczęły mi pulsować ramiona w 1004, a mam tę pompkę wspomagającą. Dzięki Wam, wiem już gdzie znajduje się  ten zawór kompensacyjny, tylko nie bardzo ogarniam, dlaczego, jak piszesz, można go bez problemu zdemontować, a już z montażem na przykręconymi plecaku jest problem? Wyjaśnisz po starej znajomości? 

Tamten wpis jest nieaktualny, ja miałem uszkodzony ten zawór i nie szło tym kręcić i musiałem ingerować w sam zawór żeby wyjąć, na spokojnie po demontażu zaworu i po zapoznaniu się z jego budowa idzie to wyjąć i założyć bez zdejmowania plecaka

zrób tak, w starym zaworze jeśli do tej pory wszystko działało dobrze, poluzuj  minimalnie przeciwnakrętkę {zielona strzałka}

i nakrętką {czarna strzałka} wykręć ten zawór z obudowy,w zaworze będzie się obracał wokół własnej osi i cały zawór się wycofa, wkręć nowy na tyle zwojów jak stary był wkręcony do przeciw nakrętki, dlatego napisałem żeby poluzować minimalnie i pilnować przy wykręcaniu żeby się kontra nie odkręcała dalej, wkręcenie dalej czy bliżej zmienia załączanie dźwignią podnośnika jego pracę. Po wkręceniu, dokręć kontrę do obudowy podnośnika.

 

 

 

1461055070_5105.jpg.ef9bd103ad9a627f5c38a787e8569fdd.jpg

 

 

 

Edytowane przez Desperado
Opublikowano

@Desperado, czyli nakrętka z zieloną strzałką, nie jest kontrą dla nakrętki oznaczonej czarną strzałką, tylko ma za zadanie zabezpieczyć gwintowany fragment zaworu, przed wykręceniem się z obudowy podnośnika?  a ów fragment z gwintem i tymi dwoma nakrętkami obraca się swobodnie dookoła własnej osi w tym czerwonym korpusie zaworu? 

Opublikowano (edytowane)
W dniu 20.07.2023 o 14:42, Desperado napisał(a):

Tamten wpis jest nieaktualny, ja miałem uszkodzony ten zawór i nie szło tym kręcić i musiałem ingerować w sam zawór żeby wyjąć, na spokojnie po demontażu zaworu i po zapoznaniu się z jego budowa idzie to wyjąć i założyć bez zdejmowania plecaka

zrób tak, w starym zaworze jeśli do tej pory wszystko działało dobrze, poluzuj  minimalnie przeciwnakrętkę {zielona strzałka}

i nakrętką {czarna strzałka} wykręć ten zawór z obudowy,w zaworze będzie się obracał wokół własnej osi i cały zawór się wycofa, wkręć nowy na tyle zwojów jak stary był wkręcony do przeciw nakrętki, dlatego napisałem żeby poluzować minimalnie i pilnować przy wykręcaniu żeby się kontra nie odkręcała dalej, wkręcenie dalej czy bliżej zmienia załączanie dźwignią podnośnika jego pracę. Po wkręceniu, dokręć kontrę do obudowy podnośnika.

 

 

 

 

 

 

To ja znowu w innym temacie. Widzę że masz trochę wiedzy . Ciągnik u mechanika rozbebeszony . Tylko że mój fachman twierdzi że mój 1002 to ulep i że pompka wspomagajaca podnośnik to nie w tym modelu i że jest niepotrzebna i chcę ją wyrzucić . Mam 4 wyjścia hydrauliczne i mi się wydaje że właśnie to jest normalnie oryginalnie tak że tu jest ta pompka . Mam miejsce na siłownik wspomagający. Jutro tak myślę do niego zadzwonić aby tego nie wyrzucal tylko dołożył siłownik. Czy wyrzucenie tego nie będzie miało negatywnych skutków itp ? Co daje siłownik wspomagający? Ledwo co zaczął robotę a już mnie w ciula robi że to nie w tym modelu . Już idzie na skróty bo mówi że gdzieś ciśnienie bije niewiadomo gdzie i wymyśla historie. Niby te Ursusy przewala jeden po drugim a tu już coś wymyśla tak mi się wydaje 

Edytowane przez tomaszmab

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Rafał2222
      Dzień dobry. Mam problem z podnoszeniem ramion w traktorze Zetor 5011. Gdy chce podnieść to zero reakcji nic nie reaguję. Na wolnych obrotach jak włącze kiper to obrotu spadają to znaczy że pompa sprawna i trzebaby przyjrzeć się rozdzielaczowi? 
    • Przez ursusikc330m
      Witam mam problem z podnośnikiem w moim Ursusie 1634 problem polega na tym że jak podepne maszynę to podnośnik po podniesieniu opada jak zakręcę ten zawór pod siedzeniem to wtedy trzyma i nie opadnie wie może ktoś co trzeba wymienić uszczelniacze w siłownikach wymieniłem i trochę się polepszyło ale jeszcze nie do końca 
    • Przez mateunia19
      założyłem ten temat kiedyś ale nie mogę go znaleźć więc powtórzę. Ciągnik gdy jest zimny podniesie wszystko idealnie gdy natomiast pochodził z godzinkę przy agregacie czy talerzówce i często używało sie podnośnika następowały problemy, gdyż znacznie wolniej podnosił lub wo gule nie chciał wtedy musiałem zgasić silnik na sekundkę to znowu zaczął podnosić ale bardzo powoli. czym to jest spowodowane? jak to naprawić. Pompka ta co jest w szkrzyni pośredniej jest po regeneracji. Z góry dziękuję za pomoc
    • Przez piotrk1113
      Witam. Mam problem tego typu że przestaje mi działać układ hydrauliczny w c385 wtedy muszę go zgasić i ponownie zapalić i pewną chwile dalej podnosi oraz kipruje co może się dziać dodam    że 2 zawory w plecaku są wymienione i nie pomogło, zachowuje się tak jakby tracił ciśnienie między pompą hydrauliczną a podnośnikiem proszę o pomoc w diagnostyce usterki. Pozdrawiam
    • Przez marekbuli
      Witam. Historia taka.  Opadał podnośnik i poszarpywał przy podnoszeniu. Hydraulika zewnętrzna tez szarpała. Uszkodzeniu uległa jedna sekcja pompy oraz zawór. Wymieniliśmy pompę( nowy zawór) zmontowane i wszystko niby było dobrze bo też traktor jest u nas pojazdem dyżurnym. To kamienie pozbierać, to przyczepkę wysypać. Jedyna robota dla  podnośnika to czeska kosiarka. Okazało się że w trakcie pracy kosiarką podnośnik przestaje reagować na dźwignię podnoszenia i opuszczania. Dopiero gdy przestawię dźwignię o hydrauliki siłowej w pozycję głębiej  i wrócę do pierwotnego położenia sterowanie odżywa i już mogę podnieść maszynę bez wysiłku. Przy wywrocie nigdy nic takiego się nie dzieje. Plecak był zdejmowany i wymieniliśmy przy okazji uszczelnienie.
      Rozumiem że impuls do sterowania bierze się z łącznika. Czyli tu  jest gdzieś problem w niewłaściwej regulacji. W sumie mam podręcznik napraw ale jest to słabo lub dla mnie nie wystarczająco opisane. Wiem tyle, że jak się źle poskłada to podnośnik może żyć własnym życiem. Nie znalem filmu z  regulacją po zdjęciu tej klapki z prawej strony,bo rozumiem , że tam się reguluje
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v