Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Po zimie ciągnik mi odmówił posłuszeństwa i muszę zmierzyć ciśnienie oleju hydraulicznego. Nie za bardzo wiem gdzie i jak się wpiąć w układ. Prosiłbym o maksymalnie proste odpowiedzi a najlepiej ze zdjęciem. Generalnie niewiele mam wspólnego z ciągnikami dlatego wiele informacji, które znalazłem w necie jest dla mnie bezużyteczne więc proszę jak krowie na rowie a będę bardzo bardzo wdzięczny.   

Opublikowano (edytowane)

Musisz mieć odpowiednie złącze diagnostyczne. 

 

U mnie w mf 6190 masz 3 punkty . Na sprzegle, na pompie i na rozdzielaczu. 

Więc musiał byś kupić złącza i mieć o tym jakieś blade pojęcie więc wątpię, że sam ogarniesz temat...

 

I co znaczy że odmówił posłuszeństwa?

Edytowane przez plati
Opublikowano
5 godzin temu, plati napisał:

Musisz mieć odpowiednie złącze diagnostyczne. 

 

U mnie w mf 6190 masz 3 punkty . Na sprzegle, na pompie i na rozdzielaczu. 

Więc musiał byś kupić złącza i mieć o tym jakieś blade pojęcie więc wątpię, że sam ogarniesz temat...

 

I co znaczy że odmówił posłuszeństwa?

Sory, nie znam zwyczajów tego forum ale to zabrzmiało jak obelga. Może to taki lokalny koloryt aby każdego kto pyta nazywać ignorantem i jest to punkt zapisany w regulaminie. Szanowny panie Plati, to, że nie znam na pamięć punktów pomiarowych ciągnika nie znaczy, że nie mam pojęcia o mechanice. Na codzień  naprawiam samochody i motocykle więc pomiar ciśnienia nie jest dla mnie żadną nowością. Chodzi wyłącznie o to, że akurat w ciągniku nie wiem gdzie są punkty pomiaru.

Co do opisu usterki to chyba bez sensu ale niech będzie. Po rozgrzaniu zapala się kontrolka ciśnienia oleju i biegi nie wchodzą. Od jakiegoś czasu był problem z włączeniem WOM.

Zgodnie ze sztuką zanim coś rozbiorę powinienem wykonać diagnostykę. Przejścia na przewodach, jakość złączy itp mam już sprawdzone i jest ok. Kolega podpowiada, żeby jeszcze sprawdzić ładowanie akumulatora oraz sam akumulator bo w tych modelach brak odpowiedniego napięcia lubi powodować cuda. Zostanie zatem jeszcze sprawdzenie ciśnienia co też chciałem uczynić.

Pozdrawiam.

Opublikowano (edytowane)
6 godzin temu, Clark napisał:

Witam. Po zimie ciągnik mi odmówił posłuszeństwa i muszę zmierzyć ciśnienie oleju hydraulicznego. Nie za bardzo wiem gdzie i jak się wpiąć w układ. Prosiłbym o maksymalnie proste odpowiedzi a najlepiej ze zdjęciem. Generalnie niewiele mam wspólnego z ciągnikami dlatego wiele informacji, które znalazłem w necie jest dla mnie bezużyteczne więc proszę jak krowie na rowie a będę bardzo bardzo wdzięczny.   

ale co własciwie nie działa?

już widze...

Edytowane przez Pafnucy
Opublikowano
59 minut temu, Clark napisał:

Sory, nie znam zwyczajów tego forum ale to zabrzmiało jak obelga. Może to taki lokalny koloryt aby każdego kto pyta nazywać ignorantem i jest to punkt zapisany w regulaminie. Szanowny panie Plati, to, że nie znam na pamięć punktów pomiarowych ciągnika nie znaczy, że nie mam pojęcia o mechanice. Na codzień  naprawiam samochody i motocykle więc pomiar ciśnienia nie jest dla mnie żadną nowością. Chodzi wyłącznie o to, że akurat w ciągniku nie wiem gdzie są punkty pomiaru.

Co do opisu usterki to chyba bez sensu ale niech będzie. Po rozgrzaniu zapala się kontrolka ciśnienia oleju i biegi nie wchodzą. Od jakiegoś czasu był problem z włączeniem WOM.

Zgodnie ze sztuką zanim coś rozbiorę powinienem wykonać diagnostykę. Przejścia na przewodach, jakość złączy itp mam już sprawdzone i jest ok. Kolega podpowiada, żeby jeszcze sprawdzić ładowanie akumulatora oraz sam akumulator bo w tych modelach brak odpowiedniego napięcia lubi powodować cuda. Zostanie zatem jeszcze sprawdzenie ciśnienia co też chciałem uczynić.

Pozdrawiam.

Dla mnie szanowny Panie to możesz serwisowac samoloty. Skoro się znasz na mechanice to wystarczyło obejrzeć prawą stronę ciągnika i byś nie musiał czekać na odpowiedź. 

 

Nie nazwałem Cię ignorantem, z całym szacunkiem ale mimo że zasady mechaniki są podobne to jednak inaczej wygląda wymiana rozrządu w samochodzie, a inaczej naprawa hydrauliki w ciągniku. Odpowiednie wskazania też musisz znać. Nie wystarczy wpiąc zegar. 

 

Jak Cię interesuje to wykaże się dobra wola i Ci wyśle instrukcję napraw. Z Twoją wiedzą i instrukcją to już napewno poradzisz sobie świetnie.

  • Thanks 1
Opublikowano

Wiecie może jakie powinno być te przyłącze diagnostyczne, macie może rozmiar albo link z jakiegoś ogłodzenia? Poszukuje gniazda, wtyk prawie 13 mm średnicy, 1/4 cala suchoodcinający jest za duży w sklepi powiedzieli że ma 16 mm, dzwoniłem do sklepów internetowych ale tylko całe zestawy za kilka tysi.

Opublikowano
4 godziny temu, plati napisał:

Dla mnie szanowny Panie to możesz serwisowac samoloty. Skoro się znasz na mechanice to wystarczyło obejrzeć prawą stronę ciągnika i byś nie musiał czekać na odpowiedź. 

 

Nie nazwałem Cię ignorantem, z całym szacunkiem ale mimo że zasady mechaniki są podobne to jednak inaczej wygląda wymiana rozrządu w samochodzie, a inaczej naprawa hydrauliki w ciągniku. Odpowiednie wskazania też musisz znać. Nie wystarczy wpiąc zegar. 

 

Jak Cię interesuje to wykaże się dobra wola i Ci wyśle instrukcję napraw. Z Twoją wiedzą i instrukcją to już napewno poradzisz sobie świetnie.

Bardzo mnie interesuję.  Dziękuję bardzo. Pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez qkohe155
      Tak jak w tytule - od zakupu(4 lata) mam problem z odpaleniem gdy jest zimno. Jak jest ciepło to bez żadnego problemu, dlatego w sezonie się tym nie przejmuję, chyba że jakaś zimowa orka się przeciąga. Jesienią jakoś wspomagam się prostownikiem. Jednak jak już te parę razy w roku trzeba go odpalić zimą to robi się wielki problem.
      Niby akumulatory przychodzą na 1 myśl, ale latem nie ma żadnych problemów, w dodatku czasem poczyszczenie niektórych kabli daje mniejszy, lub większy efekt. Tylko, że napięcie zimą potrafi spaść przy kręceniu do okolić 7V. Czy mierząc multimetrem bezpośrednio na biegunach akumulatorów jestem w stanie tym sposobem wykluczyć kable? I teraz nie wiem czy wymieniać od razu dla pewności i akumulatory i wszystkie kable idące do rozrusznika? A dlatego taki wywód na ten temat, ponieważ tam jest takie spaghetti jak na zdjęciu(2 kable na 1 planie to akurat od prostownika).

      2 akumulatory, w dodatku zwróćcie uwagę, że mają odwrotnie bieguny niż wszystkie co mieli w sklepach, 3 osobne plusy i bezpieczniki po drodze. Masa idzie na hebel i rozdziela się na 2, ale dla pewności hebel zdążyłem ominąć.
      Może ktoś mający tą serię wysłać zdjęcie jak to wygląda u niego?
      Najchętniej to bym wpakował 1 duży akumulator tak jak kiedyś zrobiłem w 6180 i by było po problemie, ale w tą skrzynkę się wystarczający raczej nie zmieści.

    • Przez Rolnik8888
      Witam mam problem z podnośnikiem mianowicie świeca się dwie diody jak na zdjęciu podnośnik nie reaguje ani na podnoszenie ani na opuszczanie od czego zacząć ciągnik MF 5455

    • Przez Clark
      Witam. Mam problem ze światłami awaryjnymi w MF255 i kontrolkami. Wymienione włącznik, przerywacz, cała instalacja. Wszystkie styki i masy wyczyszczone, kontrolki i bezpieczniki nowe. Najbardziej irytuje mnie fakt, że przez chwile już wszystko grało. Przykręciłem osłony i znowu jest problem. Kilka razy już wszystko rozbierałem i czyściłem i nadal nie mam rozwiązania.
    • Przez Clark
      Szukam patentu na przełożenie przewodów w błotnikach w MF255. Układam nowa instalację i mam problem z przełożeniem przewodów w tunelach błotników. Ma ktoś jakiś patent? Przepchnięcie raczej w grę nie w chodzi bo skutecznie uniemożliwi to łuk na błotniku i brud w samym tunelu. Myślałem żeby włożyć przewody w peszel i przymocować do błotnika od wewnętrznej strony. Plus tego rozwiązania byłby taki, że będzie łatwy dostęp i brak brudu ale nie wiem sam czy warto odchodzić od oryginału. 
    • Przez Clark
      Witam. Mam problem ze zdjęciem ramion z wielowypustu przekładni. Ściągacz się rozgina, uderzyć się tego nie da, WD, podgrzewanie itp nie działa. Macie jakieś patenty jak to ściągnąć? 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v