Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie. Mam pytanie które mnie nurtuje 😄 MF 675 4WD, rozmiar opon z przodu 13.6 24. Przy pełnym skręcie czy to w lewo czy to w prawo, jedno koło (zależy od skrętu w którą stronę) tak jak by miało poślizg/nadrabiało/buksowało/ściągało je, wiem że ciężko to określić. Ale to napewno nie jest normalne. I z tąd moje pytanie czy nie za szerokie ogumienie? Ma to wpływ? Czy koła trzeba zawęzić? Może miał ktoś podobny problem, bądź wie jak ten rozwiązać? 

Opublikowano

Podczas obierania zakrętu koła maja inna prędkość. Koło zewnętrzne ma do pokonania dłuższa drogę wiec musi obracać się szybciej niż koło wewnętrzne. Jeśli koła maja tą samą prędkość mechanizm różnicowy jest zablokowany. 

Opublikowano
13 minut temu, Maroo1991 napisał:

Nie raczej nie, przynajmniej żaden przewód hydrauliczny tam nie idzie więc wątpię 

Tu też przewody nie idą, a blokada jest. Bliźniaczy most występował w niektórych MF 

7005344100_1631455528.png

Opublikowano

A jak by założył opony 12.4 to myślicie coś zmieni? :)

5 minut temu, robert1226 napisał:

Napęd przedni wyłącz będzie mniej pchało.

Tak już jest i tak będzie nic z tym nie zrobisz .

Nawet bez włączonego przodka takie coś występuje 

Opublikowano

Nic nie zmieni. Mechanizm blokady działa z opóźnieniem. To nie jest jego usterka. Pomaga wyłączenie napędu, generalnie włącza się go tylko do grzebania w ziemi, przy zabiegach typu oprysk jedyne w czym pomaga to w zużyciu paliwa. 

  • Like 1
Opublikowano
40 minut temu, Maroo1991 napisał:

A jak by założył opony 12.4 to myślicie coś zmieni? :)

 

 

W modelu 675 do 1983 roku montowano z przodu opony 12.4-24. Od 1983 były zakładane opony 13.6-24.

1 godzinę temu, Alchemik napisał:

Tam nie ma przypadkiem automatycznej blokady w przednim moście?

Jest automatyczna blokada w przednim moście. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez karol_365
      Witam. Może ktoś podpowie, czy mam słuszne podejrzenie odnośnie wycia w skrzyni i ewentualnie doradzi jak to zlikwidować. Jakieś 2 lata temu zakupiłem MF 698 w tanich pieniądzach z niesprawnym wzmacniaczem momentu ( dźwigienka pod kierownicą, czyli skrzynia na 2 wajchy). Wzmacniacz ogarnąłem. Były pęknięte pierścienie w nim i przy okazji zregenerowałem kosz wzmacniacza. Przed remontem nie było praktycznie ciśnienia na skrzyni z jazdą, więc dla spokojności wstawiłem nową pompę hydrauliczną. Podczas wymiany zauważyłem że na przekładni pompy hydraulicznej na takiej płycie ( dołączam na zdjęciu) jedne koło zębate było luźne( strzałka na zdjęciu) . Niestety zignorowałem to i złożyłem wszystko do kupy. Efekt? Wszystko działa jak żyleta, wzmacniacz ,wom , podnośnik, cisnienia są luks. Jedynie pozostało głośne wycie. Wycie pojawia się tylko i wyłącznie wtedy gdy załączony jest wzmacniacz momentu, tzw. przyspieszacz. I moje pytanie brzmi, czy te wycie może powodować te małe koło zębate, które miało luz , które ja zignorowałem i zostawiłem? Ciągnikiem dużo nie jeżdżę ale jak już coś robię , to mnie szlak trafia , bo wyje to głośniej niż c360 z kosiarką 😅 W wolnej chwili chciałbym to zrobić ale przed tym wolę się upewnić czy dobrze myślę. Pozdrawiam 




    • Przez kuna9977
      Zastanawiam się nad opryskiwacza wpadł ładny pilmet 1215 używany. Tylko mam górzysty teren i zastanawiam się czy MF 255 z pełnym da radę na 2 biegu. Też mam kilka kawałków w klin jak wygląda sprawa ze zwrotnością? Czy lepiej kupić 800l. Na Zetora 7340. Mf mały zwinny mało pali chodzi również z rozsiewaczem. 
    • Przez Mateusz0110
      Witam
      Niedlugo zaczynam remont mojego MF 255 , może ktoś podpowie jak I czy wg da się przerobić hydraulika w MF 255 żeby hydraulika była niezależna z podnosnikiem, było by to milion razy wygodniejsze. 
      Dzięki za informacje 
      Np jakbym zalozyl dwa takie rozdzielczego jeden z lewej strony do hydrauliki a drugi po prawej do podnośnika żeby nietrzebabylo przekręcać tej dźwigni pod siedzeniem jets to uciążliwe przy rozsiewaczu do nawozu gdzie jest otwierany hydraulicznie 

    • Przez Clark
      Witam. Jestem na etapie wymiany instalacji w MF255. Poza kontrolkami od kierunków wszytko niby działa ale jest jeden podstawowy problem- brak ładowania. Jeśli wzbudzę alternator to wszystko hula jak złoto. Teraz pytanie w jaki sposób w oryginalnej instalacji poprowadzone jest wzbudzenie. Instalacja którą kupiłem ma tylko dwa przewodu. Jeden główny i drugi od kontrolki. Ten od kontrolki nie podaje plusa więc wzbudzenia nie ma. Jeśli podam plus wszystko działa. Co najważniejsze- nowa instalacja jest zrobiona na wzór oryginału a ja mam alternator przerzucony na drugą stronę i jest to on od samochodu. Nie wiem jak w oryginalnym było rozwiązane wzbudzenie. Poprzednio alternator zakładał mi elektryk ale zrobił to metodą gospodarczą i po linii najmniejszego oporu (sama kontrolka od początku nie działała). W necie znalazłem informację, że przez przewód kontrolki chwilowo powinien być podawany plus ale tak się nie dzieje. Czy w oryginale jest jakiś dodatkowy przewód?     
    • Przez kiken
      Witam ogólnie szukam opinii na temat MF 264 najlepiej użytkowników wady i zalety kto co wie i na co zwrócić uwagę przed kupnem ? Jak radzi sobie z turem ten konkretnie jest z napędem 4x4  był plan założyć turą do 3p a teraz zastanawiam się nad takim rozwiązaniem pozdrawiam 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v