Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano (edytowane)
W dniu 17.03.2016 o 09:04, waldi76 napisał(a):

Wszystko do czasu, jak ci się zacznie sypać to zobaczysz jakie są ceny części do skrzyni o robociźnie nie wspominając, a tarcze hamulcowe to tutaj najmniejszy problem kupiłem, sam wymieniłem w zimie, chodzi i będzie chodził lata a ty sobie lej nawet z frytkownicy, ale przynajmniej nie próbuj wmawiać ludziom że najtańszy polski badziew jest lepszy od fuchsa którego zaleca producent.

W latach 90-tych jak myśleliśmy o przystąpieniu do UE to wszyscy mówili ze jesteśmy zapóźnieni do zachodu o jakieś 40 lat, teraz mogę cie zapewnić że to zapóźnienie ciągle wynosi co najmniej ze 20 lat, w Polsce ciągle żaden zakład nie jest w stanie wyprodukować skrzyni biegów o takim zaawansowaniu technicznym jak w tych starych fergusonach serii 3000 a ty próbujesz wszystkim wmówić że że polskie oleje są do tych skrzyń lepsze niż zachodnie, jak już sobie takim zalałeś to przynajmniej byś siedział cicho i nie wprowadzał ludzi w błąd, jeszcze bym nic nie mówił jakbyś wlał orlenowski UTTO albo STOU orlen to duża firma mają kasę na badania to może i nie są te oleje takie złe.

 

 

Na jakiej podstawie twierdzisz, że rafineria w Jaśle nie bada swoich produktów i idą bez atestów ? Co do Fucha to nie wiem gdzie producent zaleca ale w mojej instrukcji są jedynie podane normy jakie muszą spełniać oleje bez nacisku na daną markę - MF 6150.

 

Z tego co piszą na stronie ich każda partia jest badana przez " niezależne " laboratorium. Dla mnie jest to atut, nikt nie zarzuci, że laboratorium swoje to i wszystko przechodzi płazem. Na dowód:

 

http://www.rwj.com.pl/o-nas

 

Wiem, wiem to polska firma więc na pewno oszukują, kantują i te wszystkie atesty, normy to jakaś bajka. Ważne, że zagramaniczne najlepsze i na 100 pewne bo z "zachodu" :D Co za naród....

 

 

PS. powiedz jeszcze dlaczego Fendt na skrzyni Vario zalany niemieckim olejem, pracujący na niemieckiej ziemi jednak jest do zajeżdżenia ? Może dlatego, że Polska jest sąsiadem :D

___________________________________________________________________________________________________________

AgroDane.pl - portal poświęcony specyfikacjom maszyn rolniczych takich jak ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe oraz ładowarki teleskopowe. Dane techniczne, porównania modeli oraz opinie w jednym miejscu. Użytkownik agrofoto wszystkim poleca tą stronę z całego serca :)

 

Edytowane przez andrewk
Opublikowano

Wszystko do czasu, jak ci się zacznie sypać to zobaczysz jakie są ceny części do skrzyni o robociźnie nie wspominając, a tarcze hamulcowe to tutaj najmniejszy problem kupiłem, sam wymieniłem w zimie, chodzi i będzie chodził lata a ty sobie lej nawet z frytkownicy, ale przynajmniej nie próbuj wmawiać ludziom że najtańszy polski badziew jest lepszy od fuchsa którego zaleca producent.

W latach 90-tych jak myśleliśmy o przystąpieniu do UE to wszyscy mówili ze jesteśmy zapóźnieni do zachodu o jakieś 40 lat, teraz mogę cie zapewnić że to zapóźnienie ciągle wynosi co najmniej ze 20 lat, w Polsce ciągle żaden zakład nie jest w stanie wyprodukować skrzyni biegów o takim zaawansowaniu technicznym jak w tych starych fergusonach serii 3000 a ty próbujesz wszystkim wmówić że że polskie oleje są do tych skrzyń lepsze niż zachodnie, jak już sobie takim zalałeś to przynajmniej byś siedział cicho i nie wprowadzał ludzi w błąd, jeszcze bym nic nie mówił jakbyś wlał orlenowski UTTO albo STOU orlen to duża firma mają kasę na badania to może i nie są te oleje takie złe. 

sęk w tym że ja o nic sie nie martwie bo naprawy robie sam, nawet tej mega zaawansowanej technologicznie skrzyni. Mam 2 ręce i troche rozumu a nie tylko dużo gadki :) Ile razy mam ci tłumaczyć że to ty miałeś problem z tarczami a nie ja, więc o czym TY do mnie?? Pociskasz jakieś niesprawdzone kity a nawet nie widziałes oleju na oczy, tak samo żadnych badań mu nie robiłeś tylko skreślasz go bo to polski, tani olej a więc od razu najgorszy. Lej se co chcesz ale od tego co moje wara bo o zdanie nie pytałem. Za marketing płacić nie mam ochoty

Opublikowano (edytowane)

No własnie tu kolego andwerk może być przyczyna tej awarii u mnie ja tego castrola kupowałem z beczki luzem, nigdy więcej tego błędu nie zrobię.

Edytowane przez waldi76
Opublikowano (edytowane)
W dniu 17.03.2016 o 09:25, waldi76 napisał(a):

No własnie tu kolego andwerk może być przyczyna tej awarii u mnie ja tego castrola kupowałem z beczki luzem, nigdy więcej tego błędu nie zrobię.

 

Nie wiem jaką miałeś dokładnie awarie ale może to jakoś się złożyło, że tarcze zjadło zaraz po wymianie oleju. Może już były na wykończeniu, nie wnikam,

___________________________________________________________________________________________________________

AgroDane.pl - portal poświęcony specyfikacjom maszyn rolniczych takich jak ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe oraz ładowarki teleskopowe. Dane techniczne, porównania modeli oraz opinie w jednym miejscu. Użytkownik agrofoto wszystkim poleca tą stronę z całego serca :)

Edytowane przez andrewk
Opublikowano

ja do swojego leje Fucha i nigdy na innym nie był taki był zalany od nowości i serwis na taki zmieniał mf 6150

a co do tego ze tarcze zjadło zaraz po wymianie oleju to pytanie czy ten olej był przeznaczony na  tarcze hamulcowe w kąpieli olejowej

Opublikowano

ja prowadząc swojego mf 3070 do mechanika, pytając o oleje to powiedział mi jedno zdanie ,, Wszystkie oleje tej serii MF powinny być zalane olejami FUSCHa, bo to najlepsze oleje dla tych skrzyń'' 

 

Opublikowano

panowie jest taka sprawa po wymianie oleju na shell spirax i przejechaniu 2ha z agregatem świecą sie kontrolki od filtra i nic nie działa filtry nowe donaldson, po wymyciu tego wkładu na 2 minuty spokój potem to samo, przed wymianą może z raz się zaświeciło i zgasła,. ciągnik mamy od tygodnia i jesteśmy zieloni w tym temacie

Opublikowano (edytowane)

pomiar cisnienia prawde Ci powie czy masz uszkodzony czujnik ciśnienia czy przeciek na którymś ze sprzegieł albo pompe na wykończeniu... Napewno o kontrolke zanieczyszczenia filtra chodzi?? albo ta z trybikiem od cisnienia skrzyni? to ten MF z przyszowic?

Edytowane przez lukbold
Opublikowano (edytowane)

zaraz zrobię zdjęcie co to się świeci. tak to jest ten, gość mówił ze hamulce do roboty są ale  nimi ani razu nie hamowałem.

jednak niskie ciśnienie:/

post-5495-0-24774300-1461324001_thumb.jpg

Edytowane przez szymek
Opublikowano (edytowane)

przy zaświeceniu się kontrolki nie ma wspomagania wcale tzn strasznie ciężko kręci się kierownicą. ciśnienie mierzyć z tyłu na końcówkach?

Edytowane przez szymek
Opublikowano

A co było w tym filtrze który myłeś? Może resztki starego oleju "zważyły" się z tym nowym i robiła się jakaś maź.... może to takie moje filozofowanie ale zobacz jak wygląda ten olej w skrzyni... Ostatnia możliwość to padła pompa jeśli nawet wspomagania nie masz ale żeby tak od razu to mi się wierzyć nie chce.

Ciśnienie sekcji pompy odpowiedzianlnej za wspomaganie kier i sterowanie skrzynią mierzymy na deklu pompy w rejonie tego dużego filtra oleju. Na szybkozłaczach z tyłu też możesz zmierzyć ale to raczej nic nie wniesie do tematu bo to druga sekcja pompy zasila gniazda i podnośnik

Opublikowano

opiłki i takie błoto. dodam że wcześniejszy użytkownik wlał polski zamiennik hipol CD 15w30 :/  olej raczej się nie "zważył" bo wygląda nieźle jak odkręcałem tą obudowę wkładu (lał sie trochę ciemniejszy niż wlałem chociaż to nie miara) i z tyłu na miarce wygląda ładnie. Na pompę mi to nie wygląda bo jak wyczyszczę ten wkład filtra to jakieś 5 minut jest dobrze (wszystko działa) a za chwile znowu pojawia się ten znak na wyświetlaczu.

Opublikowano (edytowane)

Masz hamulce do roboty tak jak sam napisałeś więc opiłki pochodzą z tarcz. To, że ty ich nie używałeś to nie oznacza, że poprzednik po zanikaniu mocno ich nie używał. Po tym co napisałeś czym on go zalał to raczej nie dbał o traktor. Nie pozostaje Ci nic jak zmieniać albo czyścić te filtry aż będzie olej w miarę czysty ( to tak doraźnie ). Najlepiej by było abyś wymienił te tarcze + olej + filtry ( je raczej kilka razy będzie trzeba zmienić ).

___________________________________________________________________________________________________________

AgroDane.pl - portal poświęcony specyfikacjom maszyn rolniczych takich jak ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe oraz ładowarki teleskopowe. Dane techniczne, porównania modeli oraz opinie w jednym miejscu. Użytkownik agrofoto wszystkim poleca tą stronę z całego serca :)

Edytowane przez andrewk
Opublikowano

hamulce będę  robił w następnym tygodniu mniej więcej ktoś się orientuje jaki to jest koszt?  filtry już są drugi komplet a co wy na to żeby zalać jakimś tanim zamiennikiem na przepłukanie skrzyni z tego syfu? jakiś polecacie? tak żeby pochodził z 20 godzin potem nowe filtry i oliwka

Opublikowano (edytowane)

napisz do Agrotech1111 aby Ci polecił albo sprzedał tarcze hamulcowe bo kupisz byle jakie, niesprawdzone i problemy będziesz miał dalej

 

a może http://filtracjaoleju.pl/ ?? napisałem do tej firmy bo sam jestem ciekaw co mi w oleju pływa w dwu traktorach. Ciekawe ile mi napiszą za usluge filtrowania

Edytowane przez lukbold
Opublikowano (edytowane)

dzięki za podpowiedź już napisałem PW. co uważacie do mojego drugie pytania dotyczącego oleju?


kurde ciekawy temat, u mnie olej ma przepracowane zaledwie 2 godziny tylko zasyfiony opiłkami

Edytowane przez szymek
Opublikowano

Bez sensu zalewać tańszym olejem - do tego ciągnika musisz mieć olej typu UTTO, jedne z najtańszych to Orlen Agro UTTO ale to i tak dość wysoka cena. Zdecydowanie lepiej umyć co się da, popracować trochę i spuścić olej. Po odstaniu i opadnięciu zanieczyszczeń wlać go z powrotem ( oczywiście bez tego syfu ). Olej się nie zużyje a zanieczyszczenia ciężkie opadną ( drobne lekkie wyłapie filtr ).

Opublikowano

Spuśc olej, otwórz skrzynie i wyplucz ropą obudowe. Samo z olejem nie wyleci. Mi się swego czasu rozsypał hamulec synchronizatora i tarcza ręcznego to praktycznie wszystko leżało na dnie skrzyni. Jedne fragmenty tego dziadostwa przez korek spustowy miały cięzko wylecieć... dość długo płukałem. Największy syf na dnie tylnego mostu skąd pompa zasysa olej.

Olej sie odstoi w bańkach to część zanieczyszceń napewno siądzie na dnie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez xzibit0000
      Czesc. Mam problem z wałkiem wom. Podczas jazdy z rozrzutnikiem nagle wałek wom sie zatrzymał i zaczął zgrzytac. Po zdjęciu przekaźnika i wlaczeniu wom walek zaczął sie kręcić i zgrzytal i na ,,oko,, nie kręcił z ta prędkością co powinien kręcić patrząc na obroty silnika. Dzisiaj za każdym włączeniem walka zgrzytal i po wyłączeniu go tez zgrzytal dopiero po chwili przestawał.
      Za co sie zabrać? Kosz WOM czy cos innego? Dzięki za podpowiedzi
       
    • Przez darkowe1
      Pany da radę wymienić w rozdzuelaczu od ponosnika suwak na linkę? Teraz jest na panel ehr jednak sa z nim straszne problemy . Ostatnio przestał działać był jakis elektronik stwierdził ze panel jest dobry . Przerobiliśmy podnosnik na krótko nowe kable gura dół i tez się zacina ... chciałem przerobić sterowanie na linkę tylko czy da radę...
    • Przez szymon628
      Mam problem ponieważ rozebrałem przedni most w mf 3050 i zauważyłem że jedna półos jest dluzsza od drugiej czy ktoś wie z której strony powinna być 
    • Przez Sadownik3650
      Witam . Posiadam MF 3650 sadownik, co może być przyczyna takich objawów:?
      Przy pracy ze siewnikiem ciągnik wszedł w tryb migającej kontrolki oleju. Stracił moc, po kilku minutach odcina zapłon. Po ponownym odpaleniu objawy są podobne nieregularna praca. 
      Filtry paliwa są wymienione pompka działa tłoczy paliwo, filtr oleju nowy jak i olej. 
      proszę o jakaś podpowiedz...
       
       
    • Przez Mateusz1254
      Massey Ferguson 6160 skrzynia speedshift podczas pracy na polu na desce rozdzielczej zniknął napęd półbieg blokada i drążek od zmiany biegów ciężko chodzi i nie można załączyć zająca gdzie trzeba szukać przyczyny? Sterownik z prawej strony pod kabiną był sprawdzony i naprawiony Autotronic 3.przy akumulatorze u góry bezpieczniki mają prąd.Główne bezpieczniki w kabinie też sprawdzone 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v