Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam problem ze swoim c-385, jest po remoncie wzmacniacza momentu wymieniona mikropompka, i mimo to ciągnik nie chce zapalić na zaciag, wbijająć bieg ciągnik się poprostu toczy. tak samo pozostawienie go na biegu z górki ciagnik powoli jedzie. Jaka moze być przyczyna?? kiedyś miałem podobna sytuacje ale po wymianie taśmy wzmacniacza która była zerwana było okej, a teraz jest wszstko poprawnie a na zaciąg nie zapali...

Opublikowano

Sie nie znam, ale sie wypowiem. 

Sprzęgło dobre? 

Opublikowano

Nie, mam akumulator i rozrusznik... chodzi o to że na zgaszonym ciagnik pomimo wbitej jedynki powoli sie przesuwa do przodu. Taśma wyregulowana. Prosze o opinie kogoś co sie zna na tym. Czy po dokreceniu taśmy na maksa nie włączać wtedy żółwia?

Opublikowano

Musi być coś z taśmą bo to jedyny element który hamuje ( a raczej przenosi moment na silnik który hamuje ). W starych MF był patent multipower który w ogóle nie hamował silnikiem na zgaszonym ani jeździe na żółwiu.

Oglądałeś?:

 

  • Thanks 1
Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, MatiRol92 napisał:

Nie, mam akumulator i rozrusznik... chodzi o to że na zgaszonym ciagnik pomimo wbitej jedynki powoli sie przesuwa do przodu. Taśma wyregulowana. Prosze o opinie kogoś co sie zna na tym. Czy po dokreceniu taśmy na maksa nie włączać wtedy żółwia?

Ciekawe czy ona wogóle nie jest rozdupcona..może srezyna spiralna układu krzywkowego jebla i nie zaciska taśmy 

Jeśli masz zająca jak odpalisz to tylko wina taśmy i tyle skoro jedzie po zgaszeniu na żółwiu...

Taśma nie zaciska się i musi to zdiagnozowac dlaczego..... 

Chłopie żółw jest włączony na zacisnietej taśmie skoro nie zaciska to masz tylko zająca i tyle

Masz poczytaj i popatrz to nie jest zbyt skomplikowany układ jakby się wydawało... 

http://ikm.wz.cz/index.php?module=articles&action=show_article&id=0000000139

Druga sprawa piszesz o wymianie pompki a ciśnienie pomierzone na wom i na wzmacniacz? 

Może być ze nie odcina ciśnienia na tłoczek układu krzywkowego i srezyna jast ściśnięta cały czas i nie zaciska taśmy .... Albo zacięło się /zablokowało i mimo spadku ciśnienia mechanizm nie zaciska taśmy.... 

Tu trudno zgadnąć na odległość.... 🤔

Edytowane przez Bogdan_ja
Opublikowano

Ciśnienie niestety nie mierzone... wszystko raczej dobrze złożone. Musze sprawdzić jaka jest grubość nowej taśmy, bo założyłem starą.... uznałem że jest z nią wszystko okej... Moja taśma ma 11mm grubości z tego co pamietam. musze podjechać do sklepu i zmierzyć nową. 

Sprężyna krzyżowa? chodzi Ci o tą sprężynę  w tym cylindrze która odpowiada za naciąg taśmy? wymieniłem tam te oringi wiec tam powinno być wszystko okej. Martwi mnie tylko ta grubośc tarczy... 

odnośnie tego czy jest żółw i zając, to ciagnik podczas jazdy reaguje na zmianę żółw/zając ale jeśli dostanie obciażenie to w skrzynia zaczyna sie ślizgać i słychać wycie....

 

Opublikowano

No ewidentnie taśma nie zaciska jak powinna.... Ciśnienie po taki remoncie trza sprawdzić bo może uwalac na womie i długo to nie pochodzi. 

Na zajaacu tyz ślizga po obciążeniem ? 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez MatiTM
      Witam. Jak zakładacie uszczelniacze wałka sprzęgłowego? Oba wargą w stronę skrzyni biegów?

       
    • Przez MatiTM
      Witam. Mam problem w ursusie 914. Założyłem wzmacniacz momentu i biegi zaczęły strasznie zgrzytać. Na zimnym oleju po naciśnięciu sprzęgła ciągnik się zatrzymuje tak jakby hamowało sprzęgło. Po rozgrzaniu nie jest to aż tak odczuwalne ale biegi działają kiepsko. Ma ktoś jakiś pomysł?
    • Przez kisiel103
      Witam wszystkich forumowiczów. Jest to mój pierwszy post na tego rodzaju forum, więc jeśli coś napiszę nie jasno to proszę o wyrozumiałość.
      Jestem nowym posiadaczem Ursusa 1014 Turbo z 1998 r. (wersja krajowa) z szybką skrzynią biegów. Wcześniej pracowałem na Ursusie C-360.
      Opiszę swój problem: Gdy na postoju chce włączyć jakikolwiek bieg to "wchodzi" bez żadnego oporu i bez żadnego zgrzytu. Jeśli np. ciągnik jest na postoju i wciskam bardzo szybko sprzęgło i od razu chce włączyć bieg to wtedy czuje chwilowy opór a nawet delikatny zgrzyt i dopiero "wbija" się bieg. Takim zachowaniem się nie zrażam, bo myślę że to jest normalne zachowanie tego rodzaju skrzyni biegów i ciągnika. Wystarczy, że jak jest na postoju to wcisnę sprzęgło i odczekam 2 sekundy i wtedy biegi wchodzą jak "w masło". Natomiast dość duży problem pojawia się podczas jazdy ciągnikiem. A mianowicie: Jak ruszam z 1 biegu i chce włączyć na 2 bieg to muszę "rozpędzić" ciągnik do równych obrotów około 1500 obr/min i wtedy wciskam sprzęgło i "szybko" przełączam na 2 bieg. Taki sam sposób muszę "obierać" przy próbie przełączenia z 2 biegu na 3 bieg, a następnie z 3 biegu na 4 bieg. Zawsze muszę wyrównać obroty silnika na około 1500 obr/min i dokonać szybkiej zmiany biegów i wtedy jest w miarę wszystko ok. Natomiast jak chce zmienić którykolwiek bieg przy mniejszej lub większej prędkości obrotowej silnika to wtedy powstaje bardzo duży zgrzyt skrzyni biegów....Tak samo powstaje bardzo duży zgrzyt skrzyni biegów jeśli zmieniałbym bieg "bardzo powoli", czyli mniej więcej tak - rozpędzam ciągnik na 2 biegu i "wyrównuje" prędkość obrotową silnika do około 1500 obr/min, wciskam sprzęgło i wtedy jeśli przełącze "na luz" i trzymając cały czas wciśnięte sprzęgło, chciałbym po 2 lub więcej sekundach włączyć 3 bieg to "powstaje" bardzo duży zgrzyt skrzyni biegów aż do tego stopnia że tego biegu nie da się włączyć. Dodam, że testowałem to zarówno przy jednym "pełnym wysprzęgleniu" jak również przy "podwójnym" wysprzęgleniu - jak to się robiło kiedyś z starych samochodach ciężarowych typu STAR.
      Dalej, największy problem mam przy "redukcji" biegu z wyższego na niższy: jeszcze nigdy nie udało mi się zredukować biegu.....poprostu przy próbie redukcji biegu powstaje bardzo duży zgrzyt skrzyni i nie da rady włączyć biegu. Nie ważne przy jakiej prędkości ciągnika i nie ważne przy jakiej prędkości obrotowej silnika. Poprostu, jeszcze nigdy nie udało mi się zredukować biegu o 1 w dół.....Muszę wtedy całkowicie zatrzymać ciągnik i wtedy biegi wchodzą bez problemu.....
      W związku z tym, chciałbym spróbować wyregulować sprzęgło. Pod kabiną ciągnika, przy dźwigni sprzęgła znalazłem dwie śruby regulacji. Jedna śruba tzw. "rzymska" odpowiada za regulację docisku względem tarczy sprzęgłowej, natomiast druga śruba regulacyjna odpowiada za "hamulec" skrzyni biegów. W instrukcji obsługi ciągnika Ursus 1014 są podane wymiary (wymiary liczone "od podłogi" do końca ruchu pedału sprzęgła). Zgodnie z instrukcją "hamulec" skrzyni biegów powinien się załączać w odległości około 2,5 cm "popuszczenia" pedału sprzęgła od podłogi. W moim ciągniku, przy wciskaniu sprzęgła pod nogą nie wyczuwam jakiegoś dodatkowego oporu kiedy załącza się "hamulec skrzyni biegów". Może właśnie trzeba to wyregulować i wtedy poprawi się włączanie biegów podczas jazdy???
      I na koniec moje pytania:
      1.) Skąd mam wiedzieć że w odległości 2,5 cm od podłogi wciskając sprzęgło "załącza" się "hamulec skrzyni biegów"?? Gdzie spojrzeć?? Na co zwrócić uwagę??
      2.) Jak sprawdzić czy ten hamulec skrzyni biegów działa i faktycznie go załączam wciskając sprzęgło do końca, do podłogi ???
      3.) Wkręcając tą śrubę regulacyjną dotyczącą "hamulca" skrzyni biegów to bardziej ten hamulec powinien działać?? Ile wkręcić, żeby nie przesadzić i czegoś nie uszkodzić??
      4.) Starać się wyregulować sprzęgło zgodnie z instrukcją czy może jednak radzicie inaczej, żeby skrzynia mniej zgrzytała przy zmianie biegów podczas jazdy???
      5.) Co może być uszkodzone/zużyte, że podczas postoju biegi wchodzą bez problemu, a podczas jazdy są bardzo duże zgrzyty???
       
      Proszę o porady i pomoc......
       
       
       
       
       
    • Przez Godzio
      Witam mam problem z biegiem wstecznym w ursus 1224. jeśli mam cofać do tyłu i jest obojetnie jakis opór to idzie po zębach a jeśli nie ma oporu to jedzie ok gdzie trzeba rozpołowić i co może być wine łożysko? w tamtym roku musiałem zmienić łożysko baryłkowe z przodu skrzynia za " żów zająć" proszę o jakieś porady bo jestem zielony z tego
    • Przez grodzioman
      Witam! Mam problem w 1614. Przy pracach polowych najczęściej w orce samoczynnie włącza mi się zółw zając. Co jest tego przyczyną? Do czego służy taśma na wzmacniaczu? Dodam że pół roku temu tarczki i taśma zostały wymewnione. Tylko nie piszcie mi zeby zaspawać. Pomóżcie!!!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v