Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Pompa wygląda faktycznie na zbliżoną do orginału. Ja u siebie na jesieni wymieniłem orbitrol na chiński zamiennik bo mocno przeciekał. Muszę orginalnego danfossa podrzucić gdzies na regenerację. Ale nawet to nie wpływa na jakość wspomagania. Idąc drogą eliminacji to byłbym za sugestią kolegi akmaly i rozebrał siłownik, sprawdził uszczelnienia. Za wiele możliwości już tu raczej nie zostało i sprawdzając już tyle rzeczy to może warto ruszyć siłownik....

 

Opublikowano

No ja też chyba danfossa oddam do regeneracji, bo też mam chińskie gó*no założone ;) zrobię chyba z tym siłownikiem, koszt nie duży, roboty też dużo nie ma

Opublikowano

Jak masz pompę że zbiornikiem razem to między zbiornikiem, a pompą jest zawór do.regulacji ciśnienia zaraz ci podeślę ss jak uregulować 

Nie ważne, ciśnienie masz dobre 112kg/cm2 ma być.  Nic nie reguluj. Sprawdź chłodnice oleju to raz (omiń ją na chwilę), rozbierz te siłowniki i sprawdź. Ogólnie to dobrze żebyś miał czym zacząć od podstaw czyli wydatek pompy itd. Bo tak to szukanie  albo zaprowadz do fachowca i on ci to w chwilę sprawdzi i zrobi

Opublikowano

A jak sprawdzić ten wydatek? Problem w tym że właśnie blisko takiego fachowca nie mam... Są jacyś mechanicy samochodowi, ale to raczej typu starą część wyjąć, wsadzić nową i tyle... Ogólnie orbitrol strasznie buczy, syczy, czasami kwiczy, dziwne dźwięki w ogóle wydaje... Kosztował 280 zł, więc nie zdziwił bym się gdyby on dawał popalić... 

Opublikowano

Żeby sprawdzić wydatek pompy potrzebny jest specjalny tester który mierzy przepływ i ciśnienie zarazem. Może być tak że przy ciśnieniu 120 bar wydatek pompy spadnie do zera. Jeżeli masz możliwość to zastąp orbitrol zwykłym rozdzielaczem. Jeśli wcześniej wspomaganie działało, a po wymianie pompy i orbitrola przestało działać to raczej nie jest to wina siłownika...

Opublikowano (edytowane)

http://pompyhydrauliczne.net/pl/p/Tester-Webtec-RFIK-120-urzadzenie-diagnostyczne-Webtec-RFIK-120-do-sprawdzania-pomp-i-silnikow-hydraulicznych-oraz-elementow-Hydrauliki-Silowej-/4015

Urządzenie super, ale wydatek kosmiczny. Może jakiś zakład hydrauliki w okolicy posiada taki sprzęt i może sprawdzić tą pompę....

Ewentualnie można podłączyć bezpośrednio pompę po jeden z przewodów od siłownika z pominięciem orbitrola. Jeżeli po zakręceniu rozrusznikiem siłownik zacznie się wysuwać to znaczy że coś nie tak z orbitrolem...

Edytowane przez peewee1984
Opublikowano

Taki sprzęt to podstawa w diagnostyce i naprawach maszyn itd. I na dobra sprawę taki sprzęt powinien posiadać każdy AGRO warsztat/mechanik.. Ale wiadomo jak jest 😊

3 godziny temu, peewee1984 napisał:

Ewentualnie można podłączyć bezpośrednio pompę po jeden z przewodów od siłownika z pominięciem orbitrola. Jeżeli po zakręceniu rozrusznikiem siłownik zacznie się wysuwać to znaczy że coś nie tak z orbitrolem...

Łał 😁 

Pozdrawiam 😊

 

Dnia 4.03.2022 o 20:53, Maroo1991 napisał:

Niby pasuje do Ursusów 4 cyl 

1662243M91 po numerach coś takiego... Ciśnienie robi 110 barów, wydaje mi się że mało, że takie 120 140 było by Oki... 

Też tak kiedyś myślałem, że pasuje .

Tzn może i pasuje, ale.. o ile się nie mylę to pompy mf i ursus mają odwrotne kierunki obrotów. 

Nie mam pewności czy to się tyczy wszystkich. Mam w sumie jedno swoje doświadczenie kiedy to raz przez małe problemy i komplikacje z dostępnością pompy do mf698, wymyśliłem sobie że przecież pompa od Ursusa 4cyl na MFie będzie pasować i to taniej nawet będzie. I przez moje głupie nie dopatrzenie okazalo sie ze mają inne kierunki obrotów i c*** strzelił cały mój misterny plan 😁😁 i takim sposobem zarobiłem z naprawy kilka stów mniej, moj blad ja place nie klient 😅😁

Opublikowano
14 godzin temu, Agrorozkminiacz napisał:

Taki sprzęt to podstawa w diagnostyce i naprawach maszyn itd. I na dobra sprawę taki sprzęt powinien posiadać każdy AGRO warsztat/mechanik.. Ale wiadomo jak jest 😊

Łał 😁 

Pozdrawiam 😊

 

Też tak kiedyś myślałem, że pasuje .

Tzn może i pasuje, ale.. o ile się nie mylę to pompy mf i ursus mają odwrotne kierunki obrotów. 

Nie mam pewności czy to się tyczy wszystkich. Mam w sumie jedno swoje doświadczenie kiedy to raz przez małe problemy i komplikacje z dostępnością pompy do mf698, wymyśliłem sobie że przecież pompa od Ursusa 4cyl na MFie będzie pasować i to taniej nawet będzie. I przez moje głupie nie dopatrzenie okazalo sie ze mają inne kierunki obrotów i c*** strzelił cały mój misterny plan 😁😁 i takim sposobem zarobiłem z naprawy kilka stów mniej, moj blad ja place nie klient 😅😁

No dobrze, ale ja podłączyłem taką że niby pasuje od Ursusa, podpiąłem wszystko działa, ciśnienie robi tak jak napisałem 110... Orbitrol wydaje kurde dźwięki jak by miał za chwilę ducha wyzionąć. Gość chce sprzedać za 250 zł orbitrol który kupił i niby nie do tego ciągnika. Już sam nie wiem czy grzebać i sprawdzać po kolei czy kupić nowy orbitrol i założyć i wtedy się zastanawiać dalej jak coś nie będzie tak :)

Opublikowano

Podczas pomiaru ciśnienia wpinales manometr przez trójnik do przewodu od siłownika? Załóż ten stary orbitrol i sprawdź ciśnienie jakie będzie. Jak podniesiesz przód lekko do góry i skręcisz na maksa kołami to kierownica staje czy dalej się obraca?

Opublikowano
31 minut temu, peewee1984 napisał:

Podczas pomiaru ciśnienia wpinales manometr przez trójnik do przewodu od siłownika? Załóż ten stary orbitrol i sprawdź ciśnienie jakie będzie. Jak podniesiesz przód lekko do góry i skręcisz na maksa kołami to kierownica staje czy dalej się obraca?

 

Bardzo mocna trzeba ją ciągnąć i obraca się bardzo powoli 

Stary orbitrol jest tak rozchechłany że nie ma sensu go zakładać, tym frezem co kierownica w niego wchodzi to kręci się palcami. Szkoda że nie mogę wziąć od kogoś kurde i podmienić żeby sprawdzić... 

Opublikowano

Sprawdź dokładnie kierunki obrotów tej pompy i starej. Ursus 4512 itp. mają odwrotne obroty niż Massey, jeśli dobrze pamiętam. Pompa do MF 675 itp. ma ciśnienie robocze 175 bar, 3000 obr i wydatek 7.6 l

Opublikowano

witam, nie wiem czy w mf 675 jest  taka sama pompa jak w mf 698T. Właśnie 698t wymieniałem pompę wspomaga bo stara szrot , po wymianie na nową kierownica nadal cieżko chodziła więc odpowietrzanie układu , ale skutek był mizerny. Nastepny krok pomiar ciśnienia bez ruszania kierownicą ok. ale przy próbie skrętu ciśnienie mocno spadało. Winny okazał się zawór w pompie w którym była założona bardzo miękka sprężyna. Po wymianie sprężyny ze starej oryginalnej pompy wszystko wróciło do normy.

Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, emilchaja napisał:

witam, nie wiem czy w mf 675 jest  taka sama pompa jak w mf 698T. Właśnie 698t wymieniałem pompę wspomaga bo stara szrot , po wymianie na nową kierownica nadal cieżko chodziła więc odpowietrzanie układu , ale skutek był mizerny. Nastepny krok pomiar ciśnienia bez ruszania kierownicą ok. ale przy próbie skrętu ciśnienie mocno spadało. Winny okazał się zawór w pompie w którym była założona bardzo miękka sprężyna. Po wymianie sprężyny ze starej oryginalnej pompy wszystko wróciło do normy.

Witam poprzedniedniego własciela mojego nowego nabytku!

Właśnie wczoraj skończyłem zakładać nowe uszczelnienia na przystawce mostu i prawej przedniej zwolnicy bo po skonczeniu prac polowych zaczął cieknąć :(

 

 

Edytowane przez mdomagala23
Opublikowano

Powiem Ci ze cieżko było, miał być mf6160 ale zniechęciła mnie masa elektroniki i mokre sprzęgło, potem padło na reno 106.54 ale nie było co wybrać. I kupiłem w końcu landini legend 105 całkowicie mechaniczny. Kupiony 3 tygodnie temu zobaczymy w polu czy zakup udany czy będzie płacz.

 

Opublikowano
11 godzin temu, emilchaja napisał:

witam, nie wiem czy w mf 675 jest  taka sama pompa jak w mf 698T. Właśnie 698t wymieniałem pompę wspomaga bo stara szrot , po wymianie na nową kierownica nadal cieżko chodziła więc odpowietrzanie układu , ale skutek był mizerny. Nastepny krok pomiar ciśnienia bez ruszania kierownicą ok. ale przy próbie skrętu ciśnienie mocno spadało. Winny okazał się zawór w pompie w którym była założona bardzo miękka sprężyna. Po wymianie sprężyny ze starej oryginalnej pompy wszystko wróciło do normy.

Tylko w tej pompie co ja mam, to jedyna regulacja jest taka, że żeby coś wyregulować to trzeba odkręcać pompę bo ta śrubka ze sprężyną jest od strony silnika i nie ma tam dojścia... 

Opublikowano

Jeszcze jedno pytanie. Po może 10 minutach manewrowania z belką kiszonki chłodnica oleju dosyć ciepła, nawet bym powiedział że trochę bardzo ciepła... Jakieś pomysły? 

Opublikowano

Tak bo z przodu są 3, pierwsza od silnika jest od hydrauliki, druga mniejsza od wspomagania bo tak idą przewody od pompy i orbitrola, a trzecia od chłodzenia silnika :)

Opublikowano

Witam. Temat może i stary ale mam podobny przypadek w moim niedawno zakupionym mf675. Czy problem został znaleziony i rozwiązany? Gdzie szukać rozwiązania?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez karol_365
      Witam. Może ktoś podpowie, czy mam słuszne podejrzenie odnośnie wycia w skrzyni i ewentualnie doradzi jak to zlikwidować. Jakieś 2 lata temu zakupiłem MF 698 w tanich pieniądzach z niesprawnym wzmacniaczem momentu ( dźwigienka pod kierownicą, czyli skrzynia na 2 wajchy). Wzmacniacz ogarnąłem. Były pęknięte pierścienie w nim i przy okazji zregenerowałem kosz wzmacniacza. Przed remontem nie było praktycznie ciśnienia na skrzyni z jazdą, więc dla spokojności wstawiłem nową pompę hydrauliczną. Podczas wymiany zauważyłem że na przekładni pompy hydraulicznej na takiej płycie ( dołączam na zdjęciu) jedne koło zębate było luźne( strzałka na zdjęciu) . Niestety zignorowałem to i złożyłem wszystko do kupy. Efekt? Wszystko działa jak żyleta, wzmacniacz ,wom , podnośnik, cisnienia są luks. Jedynie pozostało głośne wycie. Wycie pojawia się tylko i wyłącznie wtedy gdy załączony jest wzmacniacz momentu, tzw. przyspieszacz. I moje pytanie brzmi, czy te wycie może powodować te małe koło zębate, które miało luz , które ja zignorowałem i zostawiłem? Ciągnikiem dużo nie jeżdżę ale jak już coś robię , to mnie szlak trafia , bo wyje to głośniej niż c360 z kosiarką 😅 W wolnej chwili chciałbym to zrobić ale przed tym wolę się upewnić czy dobrze myślę. Pozdrawiam 




    • Przez kuna9977
      Zastanawiam się nad opryskiwacza wpadł ładny pilmet 1215 używany. Tylko mam górzysty teren i zastanawiam się czy MF 255 z pełnym da radę na 2 biegu. Też mam kilka kawałków w klin jak wygląda sprawa ze zwrotnością? Czy lepiej kupić 800l. Na Zetora 7340. Mf mały zwinny mało pali chodzi również z rozsiewaczem. 
    • Przez Mateusz0110
      Witam
      Niedlugo zaczynam remont mojego MF 255 , może ktoś podpowie jak I czy wg da się przerobić hydraulika w MF 255 żeby hydraulika była niezależna z podnosnikiem, było by to milion razy wygodniejsze. 
      Dzięki za informacje 
      Np jakbym zalozyl dwa takie rozdzielczego jeden z lewej strony do hydrauliki a drugi po prawej do podnośnika żeby nietrzebabylo przekręcać tej dźwigni pod siedzeniem jets to uciążliwe przy rozsiewaczu do nawozu gdzie jest otwierany hydraulicznie 

    • Przez Clark
      Witam. Jestem na etapie wymiany instalacji w MF255. Poza kontrolkami od kierunków wszytko niby działa ale jest jeden podstawowy problem- brak ładowania. Jeśli wzbudzę alternator to wszystko hula jak złoto. Teraz pytanie w jaki sposób w oryginalnej instalacji poprowadzone jest wzbudzenie. Instalacja którą kupiłem ma tylko dwa przewodu. Jeden główny i drugi od kontrolki. Ten od kontrolki nie podaje plusa więc wzbudzenia nie ma. Jeśli podam plus wszystko działa. Co najważniejsze- nowa instalacja jest zrobiona na wzór oryginału a ja mam alternator przerzucony na drugą stronę i jest to on od samochodu. Nie wiem jak w oryginalnym było rozwiązane wzbudzenie. Poprzednio alternator zakładał mi elektryk ale zrobił to metodą gospodarczą i po linii najmniejszego oporu (sama kontrolka od początku nie działała). W necie znalazłem informację, że przez przewód kontrolki chwilowo powinien być podawany plus ale tak się nie dzieje. Czy w oryginale jest jakiś dodatkowy przewód?     
    • Przez kiken
      Witam ogólnie szukam opinii na temat MF 264 najlepiej użytkowników wady i zalety kto co wie i na co zwrócić uwagę przed kupnem ? Jak radzi sobie z turem ten konkretnie jest z napędem 4x4  był plan założyć turą do 3p a teraz zastanawiam się nad takim rozwiązaniem pozdrawiam 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v