Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

W T 5. 75 3.4l podnosi się stan oleju po wypaleniu dpf. Samo wypalanie nie jest przerywane. Przez 200h od wymiany oleju przybyło 1l " paliwa w oleju" i siega już maximum. 

I co teraz wymianic cały olej po 200h pracy? Upuścić i dolać świeży? 

Opublikowano

Niestety to jest przypadłość silnIków z dpf czyli podnoszenie się stanu oleju silnikowego poprzez rozcieńczanie go olejem napędowym. Najlepiej olej wymienić tym bardziej że przebieg na tym oleju wynosi aż 200 mtg. 

 

Opublikowano

To w każdym tak działa?

Rozmyślam nad zakupem mf 3707 też z silnikiem 3,4 fpt.

Jeśli to norma to szkoda sobie tyłek zawracać

Opublikowano
54 minuty temu, Mechanikrafal napisał:

Niestety to jest przypadłość silnIków z dpf czyli podnoszenie się stanu oleju silnikowego poprzez rozcieńczanie go olejem napędowym. Najlepiej olej wymienić tym bardziej że przebieg na tym oleju wynosi aż 200 mtg. 

 

A jakim sposobem dostaje się do oleju ? 

 

 

Opublikowano

@Agrest miałem to samo napisać , że te wszystkie dpfy i inne d*py do niczego dobrego nie doprowadzą 🙆‍♂️ 

Opublikowano (edytowane)

@AchimR Ty poprawiasz fabrykę w tej kwestii. Co radzisz w takim wypadku?

Edytowane przez Agrest
Opublikowano
23 minuty temu, Ursus932 napisał:

A jakim sposobem dostaje się do oleju ? 

 

 

Poprzez dotrysk paliwa podczas suwu wylotu, który ma za zadanie podnieść temperaturę spalin, lecz cześć paliwa nie jest spalana i dostaje się poprzez pierścienie do oleju silnikowego. 

Opublikowano

Czy adblue jest pod tym względem lepszd dla silnika?

Ja np nawet niezdawałem sobie sprawy że to jest tak szkodliwe dla i tak już ujowych silników.

Opublikowano

AdBlue przede wszystkim niema kontaktu z silnikiem tylko z układem wydechowym. Ja akurat użytkuję ciężarówkę z DPF i AdBlue i od nowego a ma już niespełna 9tys motogodzin do tej pory ani razu nie było potrzebne wypalanie DPF ani żadnych problemów z mocznikiem, tylko że trzeba przestrzegać paru zasad żeby nie było z tym problemów tj po odpaleniu rozgrzanie przed pracą, praca na optymalnych obrotach, regularne wymiany oleju i studzenie silnika przed zgaszeniem no i czystość płynów. Ale jak są takie przypadki gdzie ciągnik nie zna obrotów powyżej 1600 bo szkoda wachy albo odpalanie i gaszenie co chwila to czasem może być tak, że olej idzie przez pierścienie do komory powoli, później niedopalony w wydech, zapycha pdf ten chce się regenerować i tak zaczyna się wszystko kotłować. Nie mówię że u autora tak jest ale znam takie przypadki z własnego otoczenia.

Opublikowano

U mnie w pracach ciągnik nie przekracza najczęściej 1400obrotów. Myślę nad kupnem nowego i ten przeważnie chodziłby na 1000 max 1200 obrotów. Tylko dojazd do pola to 1800 może 2000 obrotów.

Producent powinien sobie zdawać sprawę w jakich pracach taki ciągnik sadowniczy robi I jakich parametrów potrzebuje.

 

I co w takim wypadku?

Maksymalny moment obrotowy w przedziale 1200-1400 obrotów a później to tylko zwiększznie spalania. To po co ta ekologia skoro musi spalić dużo więcej?

 

Opublikowano

To może zamiast nowego lepiej zakupić jakiś krajowy z czasów przed tymi wszystkimi eko pierdołami. Znajomy opowiadał, że teraz duże ssanie jest lampa i rollery. Jak szukał takiego to potrafiły schodzić w dniu dodania ogłoszenia.

Opublikowano

Myślę że biorą to pod uwagę, i ten zakres powinien być ok. Napewno DPF lubi być wygrzany tak na moje oko to jest najważniejsze, aby jak najmniej odpalania i gaszenia jak czasem ludzie to potrafią. do tego pilnować płynów i filtrów i powinno być Ok.

Opublikowano

Krajowy teraz w maks w godziny się sprzedaje. Biorà sąsiedzi albo handlarze w ciemno.

Roller nie jest sadownikiem.

No i chciałem wymienić stary na nowy.

W środę byłem obejrzeć ostatni egzemplarz nh z katalizatorem bez dpf, ale trochę za ciasny. Dziś pewnie już go nie ma.

 

3 minuty temu, sadek9 napisał:

Myślę że biorą to pod uwagę, i ten zakres powinien być ok. Napewno DPF lubi być wygrzany tak na moje oko to jest najważniejsze, aby jak najmniej odpalania i gaszenia jak czasem ludzie to potrafią. do tego pilnować płynów i filtrów i powinno być Ok.

Niby jak pytam dilerów yo twierdzą że przy 1200 obr już się wypala tylko czy nie mówią tego co chcę usłyszeć?

Jeden tylko odpowiedział mi na pytanie co robić po gwarancji - oczywiście wyciąć. Tylko pytanie kiedy stacje diagnostyczne się za to wezmą

Opublikowano

Na stacji  nie są w stanie sprawdzić czy DPF działa , bo na wolnych obrotach sie nie włączy , muszą być obroty i obciążenie silnika

Opublikowano
15 minut temu, Agrest napisał:

Niby jak pytam dilerów yo twierdzą że przy 1200 obr już się wypala tylko czy nie mówią tego co chcę usłyszeć?

Jeszcze jest kwestia obciążenia silnika bo nawet jeśli ciągnik pracuje z niedużymi prędkościami obrotowymi ale jest mocno obciążony to temperatura spalin będzie wysoka i dpf będzie rzadko wypalany.

Opublikowano

U mnie przy pierwszej wymianie w NH T5 tak było, potem już nie przybywa oleju. Podstawa to dobrze wypalać DPF i nic się nie dzieje niepożądanego. Najlepiej zamontować sobie dodatkową lampkę sygnalizującą wypalanie DPF i nie ma problemów.

Opublikowano

Auto czasem odwala mi numer że włącza wypalanie przy ujemnej temperaturze po 5minutach od uruchomienia. Jak się połapię to pojeźdżę do wypalenia, ale nie zawsze.

 

Przed chwilą, Tomasz0611 napisał:

 Najlepiej zamontować sobie dodatkową lampkę sygnalizującą wypalanie DPF i nie ma problemów.

Niby teraz są kontrolki od wypalania

Opublikowano
1 godzinę temu, przemek28_28 napisał:

W jd mam dpf  intak nie podnosi mi sie  stan oleju. Moze jakaś wada?

Może akurat tyle tej ropy ci dolewa ile silnik oleju "bierze", i się poziom cały czas utrzymuje

59 minut temu, mariusz4321 napisał:

 Znajomy opowiadał, że teraz duże ssanie jest lampa i rollery. Jak szukał takiego to potrafiły schodzić w dniu dodania ogłoszenia.

Na te modele zawsze był zbyt, nie tylko teraz

  • Thanks 1
Opublikowano

Byłem ostatnio na przeglądzie to niby od września czy tam czerwca wchodzą te przepisy ze zdjęciami itd ale już kilka razy miały wejść a przeglądy nadal robią tak jak dawniej. Co do sprawdzenia DPF to po samym smrodzie z rury czuć z daleka jak niema DPF kolejna sprawa że napewno da się sprawdzić sprawność. Do ciężarówek też się nie czepiali długi czas a jak weszła zmiana przepisów to nagle emulatory do śmieci, naprawy wydechów i wszystko żeby wrócić do fabrycznego.

Opublikowano
4 minuty temu, bratrolnika napisał:

Może akurat tyle tej ropy ci dolewa ile silnik oleju "bierze", i się poziom cały czas utrzymuje

Na te modele zawsze był zbyt, nie tylko teraz

Nie koniecznie, bo dolewam tak około 0,5-1 oleju od wymiany do wymiany. Wymieniam co 250 godzin.

Opublikowano
1 godzinę temu, Agrest napisał:

U mnie w pracach ciągnik nie przekracza najczęściej 1400obrotów. Myślę nad kupnem nowego i ten przeważnie chodziłby na 1000 max 1200 obrotów. Tylko dojazd do pola to 1800 może 2000 obrotów.

Producent powinien sobie zdawać sprawę w jakich pracach taki ciągnik sadowniczy robi I jakich parametrów potrzebuje.

 

I co w takim wypadku?

Maksymalny moment obrotowy w przedziale 1200-1400 obrotów a później to tylko zwiększznie spalania. To po co ta ekologia skoro musi spalić dużo więcej?

 

Jeżeli w pracy z niskimi obrotami  zdążają sie interwały pracy na 1500+obr/min np. dojazdy do pola lub raz na jakiś czas np głębosz i praca na wyższych obrotach nie raczej nie będzie z tym problemu, producent to przewidział. Ciągniki rolnicze też nie zawsze pracują na wysokich obrotach (opryskiwacz, nawozy) i jakoś to działa.

  

Opublikowano

Wiesz jak jest u nas w porzeczkach.

Belka herbicydowa 900obrotów, opryskiwacz rozdrabniacz do 1400, kombajn do 1200.

Jedynie dojazd to dostaje w pipę, choć ja po polnych nid poszaleję, Ty asfaltem to trochę pogonisz.

 

 A jeszcze komp musi chcieć akurat wówczas go wypalić.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez mirek194
      Witam.  Mój NH to 6050 na pompie mechanicznej Boscha. Problem polega na tym,że na rozgrzanym silniku po zgaszeniu ciagnika nie chce odpalić,  nie dochodzi prąd do cewek,  po ostygnięciu wraca prąd i odpala.  Aczkolwiek zdarzyło mi się dziś,że nie chciał w ogóle odpalić, okazało się że spalil się bezpiecznik.  Po wymianie prąd wrócił i odpala na zimnym. Po czym znowu po rozgrzaniu nie odpalił..
      Czyżby to jakiś przekaźnik? 
      Czy mógłby mi ktoś coś poradzić?
    • Przez Mateusz320
      Witam wszystkich,
      New Holand T5 utility 
      Chciałbym usunąć suchy filtr dpf w swoim T5 85 czy to jest bezpiecznie dla silnika ? Bo słyszałem różne opinie ,Moim zdaniem to tylko na plus bo raz że zostanie odciążony- luźny wydech, nie przejmowanie się dopalaniem mniejsze zużycie paliwa gwizd turbinki
      Z drugiej strony słyszałem że te konstrukcje silników nie są przystosowane do luźnego wydechu,po usunięciu filtra DPF głowice nie będą się dobrze dogrzewać a nawet mogą pęknąć.
      Nie nie ma problemu z filtrem ...
      Chciałbym usłyszeć wasze opinie i doświadczenie użytkowników.
       
    • Przez Newhollandtc5050
      Witam. Czy ktoś z Państwa wyjmował lub wie w jaki sposób wyjąć pompe wtryskową?
       
    • Przez Zet7211MF6140
      Witam. Chciałem ustawić luzy zaworowe ale niestety nie znalazłem nigdzie jakie powinny być? Może ktoś wie? Silnik IVECO. 
    • Przez xxxpiotreeekxxx
      Witam . mam problem z fordem . Jechał i nie jedzie. Gdy wciskam sprzęgło pojawia się kontrolka ciśnienia oleju i traktor chce ruszyć ale nie może.Robile już kalibrację i nic to nie dało. Biegi przeżuca , rewers działa olej i filtry wymienione. Pomóżcie bo już nie mam sił do niego.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v