Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam pytanie odnośnie jak odblokować podnośnik w Deutz Fahr Agrotron 120 z 97r. Na guzikach na błotnikach działa normalne a w kabinie po zapaleniu świeci pomarańczowa kontrolka  po ruszeniu kontrolka mruga i podnośnik nic nie reaguje. Z góry dziękuję za pomoc. 

Opublikowano

Podnośnik jest zablokowany żebyś przypadkowo nie opuścił albo podniósł. W pozycji stop dajesz dźwigienkę w górę albo w dól i powinna kontrolka mrugnąć  i bodajże zgasnąć wtedy dajesz z powrotem na pozycję stop i masz odblokowany.

Opublikowano (edytowane)

Witam. Pomocy u mnie zaś wyskakuje błąd 24 lub 42 po tym jak miga dioda na panalu EHR ale raczej 24 bo miga 2 razy mała przerwa i znowu 4 razy co to może być za błąd? Dodam że podnośnik się nie opuszcza jak go podniosło tak i został w tej pozycji. Na przyciski w błotnikach nie reaguję 😞 pacjent agrotron mk3 85 

Edytowane przez MarcinWu
Opublikowano

Witam. Nie będę zaśmiecał forum nowym tematem i opisze swój problem tutaj.

Dotyczy Agrotrona 6.05 od początku jak go kupiłem miał problem z podnośnikiem ale nie wiem czy jest to problem elektryki czy hydrauliki.

A więc tak przyciski na błotnikach działają ale bardzo bardzo wolno trzeba dłuższy czas trzymać przycisk żeby podnośnik sie ruszył i to raczej tylko w duł a w górę tylko bez obciążenia, napięcie na wtyczce cewki jest coś koło 7,5- 7,7 V . Gdy przytrzymam przycisk i lekko przycisnę awaryjne podnoszenie na elektrozaworze to podnośnik podnosi , wygląda to tak jakby był za slaby prąd i elektrozawór nie miał siły wcisnąć suwaka w rozdzielaczu podnośnika. Kolejna sprawa to jeśli w kabinie podnoszę lub opuszczam podnośnik i w czasie gdy świeci sie dioda  na ehr to również zaczyna jarzyć się dioda od przedniego napędu na desce rozdzielczej, nie zaświeca sie pełna mocą tylko tak delikatnie. Nie wiem czy to ma związek z tym problemem elektrycznym ale po rozgrzaniu sie oleju zacina sie coś w hydraulice i np po podniesieniu maszyny słychać że olej nie idzie na powrót tylko pompa chodzi pod obciążeniem ale w tym czasie normalnie mogę maszynę opuszczać i podnosić , wystarczy na chwilę zgasić ciągnik i wszystko wraca do normy na jakiś czas. Dodatkowo po podniesieniu maszyny podnośnik nie zatrzymuje sie od razu tylko słychać takie "syczenie" jak by zawór nie zamykał się od razu tylko powoli, gdy ręcznie przełącze na   stop podnośnik zatrzymuje sie natychmiast. Problem zaczyna sie tak jakby pogłębiać tak że w końcu będę musiał coś z tym zrobić . Z góry dzięki za jakiekolwiek sugestie.    

Opublikowano
Dnia 22.02.2022 o 10:34, piotrbm_211320 napisał:

ciężko cokolwiek powiedzieć

sprawa może być złożona

 

A wiec tak. Od początku jak kupiłem nie świeciła dioda od podnoszenia , Zajrzałem do tej płytki z potencjometrami i nie wiem czy ktoś to specjalnie zrobił ale dioda była odwrócona , teraz świeci. Ale po podniesieniu podnośnik zatrzymuje się ale dioda świeci sie nadal i prąd dochodzi do cewki, gdy przełączę na stop gaśnie. Również gdy po podniesieniu cofnę lekko potencjometr od wysokości podnoszenia to dioda gaśnie. Próbowałem regulować czujnik od położenia ramiona podnośnika i niby sie ustawiał ale po kolejnym podniesieniu z reguły nie podnosił do wysokości wcześniej ustawionej.  Zamówiłem nowy czujnik zobaczę czy coś się zmieni.

Opublikowano
Dnia 19.02.2022 o 15:26, OKEY napisał:

7,5- 7,7 V

Więc albo masz wypełnienie sygnału na poziomie 50% albo słabą masę. Ogólnie wygląda to jak słabe zasilanie, zmierz napięcie zasilanie moduł najlepiej pod obciążeniem 50W (żarówka)

Opublikowano
22 godziny temu, hubertb napisał:

Więc albo masz wypełnienie sygnału na poziomie 50% albo słabą masę. Ogólnie wygląda to jak słabe zasilanie, zmierz napięcie zasilanie moduł najlepiej pod obciążeniem 50W (żarówka)

Te główne masy przy akumulatorze mam sprawdzone pozostała mi ta z tyłu za siedzeniem , zabieram się za nią już dłuższy czas ale śruba jest do zerwania bo nie daje sie odkręcić a z dostępem tam jest średnio , czy są jeszcze gdzieś jakieś inne punkty masowe?

Opublikowano
21 minut temu, piotrbm_211320 napisał:

a podnosi tylko w ten sam punkt ?

Podniosłem siłowniki na maksa i zaznaczyłem na obudowie , opuściłem i podnosiłem ponownie , ruszyłem czujnik tak aby podnośnik zatrzymał sie jakieś 0,5mm przez max wysokością , opuściłem ramiona i ponownie podniosłem ale podnośnik juz nie doszedł do zadanej wysokości , zatrzymał się jakiś 1cm a możne więcej przed znakiem. 

Też gdy podnoszę go potencjometrem od wysokości podnoszenia to zatrzymuje sie w zadanej pozycji tylko wydaje sie jakoś mało precyzyjny no i świeci sie cały czas czerwona dioda , gaśnie dopiero gdy lekko cofnę potencjometr . Gdy świeci sie dioda to też jest i napięcie na cewce podnośnika mimo że podnośnik stoi w miejscu.

Opublikowano
6 godzin temu, OKEY napisał:

Podniosłem siłowniki na maksa i zaznaczyłem na obudowie , opuściłem i podnosiłem ponownie , ruszyłem czujnik tak aby podnośnik zatrzymał sie jakieś 0,5mm przez max wysokością , opuściłem ramiona i ponownie podniosłem ale podnośnik juz nie doszedł do zadanej wysokości , zatrzymał się jakiś 1cm a możne więcej przed znakiem. 

Tak nie rób, bo sobie bigosu narobisz. 

Czujnik położenia ramion ma odpowiedź liniową. Taki czujnik ma trzy zaciski zasilanie i sygnał. Zasilanie podzielone przez pół w przybliżeniu będzie położeniem środkowym podnośnika. 

Opublikowano
2 godziny temu, hubertb napisał:

Tak nie rób, bo sobie bigosu narobisz. 

Czujnik położenia ramion ma odpowiedź liniową. Taki czujnik ma trzy zaciski zasilanie i sygnał. Zasilanie podzielone przez pół w przybliżeniu będzie położeniem środkowym podnośnika. 

Więc na co mam zwrócić uwagę przy montażu nowego czujnika? Strego juz nie zamontuje bo z ciekawości wybebeszyłem go :)  w sumie nic ciekawego płytka i magnes tylko wszystko wyciapane smarem albo brudnym albo grafitowym ( ne wiem czy tak powinno być).

Mam jakąś instrukcje i według niej starałem sie robić tylko u mnie przyciski na błotnikach nie za bardzo działają tak że pomagałem sobie wciskając palcem przycisk na cewce. 

Zajrzałem też do sterownika , wizualnie nie widać nic uszkodzonego czy spalonego , piny ładne czyste. Napięcie na kostkach takie biedne 12V (bez obciążenia) zabrakło czasu na dokładne pomiary. :) Na ilu pinach powinno być zasilanie na wyłączonym i włączonym zapłonie? 

Opublikowano
1 godzinę temu, OKEY napisał:

Strego juz nie zamontuje bo z ciekawości wybebeszyłem go

To indukcyjny czujnik: 

inductive-sensors.jpg (1236×706) (zettlex.com)

io-io2.gif (547×529) (electronics-tutorials.ws)

Tak to działa.  

Nowsze mają w sobie odpowiedni układ na płytce który obrabia odpowiednio sygnał

IPS2200 Datasheet (ihs.com)

To wszystko są przykłady, nie naprawisz póki nie zrozumiesz jak działa. 

Opublikowano

ehh

wymień czujnik jak go już popsułeś :) do tego gumka od czujnika i zapewne wrócisz do punktu wyjścia.

Nie wiesz co i gdzie widzi centralka. Podłącz komputer diagnostyczny i będziesz widzieć co i dlaczego tak a nie inaczej.

Najpierw diagnostyka później naprawa.

Opublikowano
3 godziny temu, piotrbm_211320 napisał:

ehh

wymień czujnik jak go już popsułeś :) do tego gumka od czujnika i zapewne wrócisz do punktu wyjścia.

Nie wiesz co i gdzie widzi centralka. Podłącz komputer diagnostyczny i będziesz widzieć co i dlaczego tak a nie inaczej.

Najpierw diagnostyka później naprawa.

Stary czujnik wybebeszyłem tylko z ciekawości bo i tak miałem już zamówiony nowy :). Kilka lat temu podłączał mi sie serwis z Savony  ale serwisant powiedział że jest jakiś problem i nie może połączyć sie ze sterownikiem EHR . Załęże nowy czujnik  i ędzie widać co dalej.

Ps. To chodzi o ta gumkę zakrywającą łożysko w czujniku czy powinna tam być jeszcze jakaś inna?

Opublikowano
10 godzin temu, piotrbm_211320 napisał:

pisałem :)

Więc co pan radzi panie Piotrze :) Problem w tym ( być może to tylko był problem nieudolnego serwisu) ale nie dało sie zdiagnozować EHR. Było to kilka lat temu i nie pamiętam dokładnie na czym ten problem polegał. Jeśli jest pan w stanie  to ogarnąć to mam do Zamościa jakieś 60km możemy sie umówić na jakiś wolny termin albo przy okazji jak będzie pan w okolicach Lublina.

Opublikowano

Odłączyłem przyciski na błotnikach , samo odłączenie nic nie zmieniło ale  na prawym przycisku do opuszczania jest napięcie na obu kablach , na jednym normalne a na drugim + - 10v .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez asus921
      Witam.
      Co moze byc przyczyna wycia hydrauliki? Swieci sie kontrolka od hydrauliki i wyje. Podnosnik dziala normalnie. Jak deliktnie nacisne na sekcje to wycie ustepuje, jak cofne dzwignie to wyje. Olej dolalem, bo bylo malo, ale podnosnik i wyjscia hydrauliczne dzialaja normalnie tylko na luzie cos wyje jakby sie jakis zawor zacial?
      Ciagnik nie uzywany 2 lata, potrzebny teraz na kilka godzin do podciagania przyczep. Stal i sie zepsul xD.
    • Przez daizor
      Tak jak w temacie kompletna serwisów-ka w języku angielskim.
       
      Instrukcja do pobrania :
      http://www.wrzucaj.com/518069
       
      Proszę o wciśnięcie "głosuj na post do góry"
      W sprawie hasła do archiwum pisać na PW
    • Przez arty
      Jak prawidłowo używać tzw sprzęgło pięciominutowe WOM w ciągniku Deutz/Same/lamborghini?

      Mam z lewej strony dźwignie z pozycjami - Wałek WOM zależny od prędkości jazdy/luz/wałek zależny od obrotów silnika.
      Aby przełączyć dźwignię z luzu na zależne od prędkości jazdy mogę to zrobić przy pracującym silniku - nic nie zgrzyta - aby przełączyć z luzu na zależne od obrotów murze zgasić silnik bo w przeciwnym razie jest zgrzyt.... (sprzegło pieciominutowe cały czas wyłączone). Aby wałek zaczął się obracać muszę jeszcze przekręcić elektryczny przełącznik....  -nie znam sie na tym ale to chyba to sprzęgło pięciominutowe.... - tym też wyłanczam WOM np na nawrotach...
      Gdzieś słyszałem ze  aby nie zużywało się jakieś tam łożysko powinno sie po skończonej pracy z WOM wyłączyć sprzegło pieciominutowe - właczyć luz na dzwigni i następnie sprzegło pieciominutowe znow przelaczyc na pozycję załączone tak jak w trakcie pracy WOM. Nie wiem czy ta instrukcja dotyczy konkretnej marki czy w ciagnikach SDF też powinno sie tak robić???
    • Przez tomek3105
      witam mam problem z ciagnikiem lamborghini premium 1060 
      mianowicie problem polega na tym że ciezko wrzucic bieg roboczy szybkie wolne każdą serię jak przerzucę na jadę do przodu to jest troszkę ciszej tak samo do tyłu na luzie na rozłączonej skrzyni jest najciszej jest to wersja bez połbiegów
      pompa hydrauliczna nowa
      nie wiem już czego się złapać
      kalibracja zrobiona 
      tarczki sprzęglowe zrobione 
      brak błędów na komputerze
      jest taki objaw e stuka po lewej stronie skrzyni przy silniku na wysokości jak kończy się kosz sprzęgłowy ale w samym koszu nie  było nic uszkodzone poszły nowe uszczelniacze  nie wiem co jest 
      już dużo kasy włożone i nie wiadomo o co chodzi 
      proszę o pomoc 
    • Przez radek8817
      Witam posiadam deutz agrotron mk3 135 swieci mo się kontrolka emc ładnie zapala wszystko niby działa ma moc tempomat dziala od czego ona może byc. Kolejna kontrolka  to zolw cały czas swieci zokw Skrzynia 6biegow 4 polbiegi ciagnik jezdzi normalnie szybko jak ja wyłączyć?. Kolejna sprawa pokazuje mi włączony Przedni wom i obroty przedniego womu ciagnik nie posiada przedniego womu nawet włącznika do niego ktoś cos moze podpowie o co tu chodzi 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v