Skocz do zawartości

Case 845xl po kapitalnym remoncie brak ciśnienia oleju


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Dnia 26.01.2022 o 16:51, jaco512 napisał:

Mój pierwszy post na forum, chciał bym wszystkich przywitać i przeprosić jeśli coś robię źle.

Pozwoliłem sobie napisać w tym temacie bo użytkownik "jaco512" poruszył swoim postem mój problem który mi chodzi po głowie jakiś czas.

Case 4230 z 95r brał duże ilości oleju - skończyły się pierścienie. Palił dobrze niestety nie zmierzyłem  przed rozbiórką ciśnienia smarowania tylko badałem kompresje na cylindrach. Po rozebraniu poszło wszystko do przejrzenia. (głowica planowanie i nowe zawory, wtryski regeneracja, wał 1 szlif na głównych). Generalnie nie jest mocno zużyty.

Trzeba zabierać się do składania. Myję po kolei wszystko. Zajrzałem do pompy smarującej. Ktoś wcześniej już tam grzebał. Pod sprężynę zaworu włożył nakrętkę a pod zawleczką była jeszcze podkładka dodatkowa (zaznaczone X na fot).

Pytanie moje po co? Jeśli dobrze rozumiem zasadę działania jeśli na pompie jest za duże ciśnienie sprężyna się poddaje i upuszcza do misy nadmiar. Jeśli wywalę dodatkowe elementy, to będzie dawała mniejsze ciśnienie? 

 

 

IMG_20230630_121027.jpg

Opublikowano
lukasowy napisał:

Dnia 26.01.2022 o 16:51, jaco512 napisał:

Mój pierwszy post na forum, chciał bym wszystkich przywitać i przeprosić jeśli coś robię źle.

Pozwoliłem sobie napisać w tym temacie bo użytkownik "jaco512" poruszył swoim postem mój problem który mi chodzi po głowie jakiś czas.

Case 4230 z 95r brał duże ilości oleju - skończyły się pierścienie. Palił dobrze niestety nie zmierzyłem  przed rozbiórką ciśnienia smarowania tylko badałem kompresje na cylindrach. Po rozebraniu poszło wszystko do przejrzenia. (głowica planowanie i nowe zawory, wtryski regeneracja, wał 1 szlif na głównych). Generalnie nie jest mocno zużyty.

Trzeba zabierać się do składania. Myję po kolei wszystko. Zajrzałem do pompy smarującej. Ktoś wcześniej już tam grzebał. Pod sprężynę zaworu włożył nakrętkę a pod zawleczką była jeszcze podkładka dodatkowa (zaznaczone X na fot).

Pytanie moje po co? Jeśli dobrze rozumiem zasadę działania jeśli na pompie jest za duże ciśnienie sprężyna się poddaje i upuszcza do misy nadmiar. Jeśli wywalę dodatkowe elementy, to będzie dawała mniejsze ciśnienie? 

 

 

IMG_20230630_121027.jpg

To jakis twój nowy nabytek. Szkoda że nie zmierzyłeś ciśnienia przed rozbiórką. Zasada działania podkładek czy tam czego wkładanych w zawór bezpieczeństwa jest taka, że im twardsza sprężyna tym większe ciśnienie wymuszasz na układ czyli w obieg.

Opublikowano

Tylko to podbija ciśnienie maksymalne w układzie, a dużo osób sądzi, że dodając podkładki podniesie ciśnienie na wolnych obrotach, albo że szybciej pojawi się wysokie ciśnienie.  

Opublikowano

Dodatkowo przy zbyt wysokim ciśnieniu - szczególnie przy zimnym oleju i wysokich obrotach silnika , może dochodzić do sytuacji podobnej jak przy zapchanym filtrze,a mianowicie do czasowego otwierania się zaworu  obejsciowego ( bypass) .  Wówczas część oleju nie jest filtrowana .

Skoro mowa o modelu 4230 , trzeba montować dedykowany filtr oleju silnikowego i uważać na zamienniki ,ważne aby filtr posiadał zawór zwrotny zapobiegający ściekaniu oleju z filtra po wyłączeniu silnika.

Opublikowano (edytowane)
Dnia 21.09.2022 o 14:53, jaszczur2008 napisał:

Napisz na pw. Opisz jak u ciebie jest

A może byś na forum łaskawie zdradził tę tajemnicę co i jak , privaciarz się znalazł

Edytowane przez witejus
Opublikowano (edytowane)

Ja już dawno zablokowałem jaszczur2008 , żeby przypadkiem nie pomoc za takie podejście w innym temacie, czy problemie.

Tak samo wrzucam na czarną listę tych którzy zakładają tematy, a jak dostaną odpowiedź to usuwają posty

Edytowane przez Alchemik
  • Like 1
Opublikowano

Dziękuje za odpowiedzi. 

Nie taki nowy nabytek ale dużo u nas nie pracował. Ciągnik był sprowadzony z Francji, musiał latać gdzieś w oborze z turem. (Po turze ślady montażu i zajechane sprzęgło/wałek/przedni most,a po oborze gruba korozja kabiny). Przed nami był jeden właściciel w Polsce przez 2 lata i robili tylko sprzęgło z grubszych tematów. Brat go kupił to był w tragicznym stanie wizualnym. Doprowadziłem go do akceptowalnego wyglądu i poszedł w robotę. Po sezonie wyszedł ten olej, pamiętam wychodziły wartości koło 11-16 bar na cylindrach to poszła głowica w dół, nawet nie pomyślałem o dalszych pomiarach.

Jeśli część oleju mogła być nie filtrowana to by wyjaśniało czemu panewki, pierścienie i tulejki korbowodów były tak zużyte. Pierścieni olejowych praktycznie nie było a zużycie tulei silnikowych (100,00 nominał) 0,01-0,025, tłoki (99,91 nominał) zużycie 0,02.  Wyciągnąłem tuleje są oryginały z Male. Będę chciał zostawić te zestawy po honowaniu z nowymi pierścieniami. Zobaczymy co jeszcze szlifierz jutro powie.       

Wał też, korbowe w nominale, a główne były na granicy nominału więc zrobiłem na I szlif do spokoju jak mam na wierzchu.A panewki były mocno zajechane.

Co do pompy olejowej, to na dzień dzisiejszy chyba wywalę tylko te dodatkowe podkładki, złoże ją, zmierzę luz międzyzębny wg serwisówki powinien mieć 0,15-038  i jeśli będzie w normie złoże. I tak chciałem dołożyć dodatkowy zegar pokazujący ciśnienie smarowania w kabinie. Najwyżej jeśli okaże się że słabe ciśnienie to dam miskę w dół i kupię nową pompę.

   

 

 

 

 

 

Opublikowano

Czy chodzi o pomiar luzu miedzyzębnego koła pompy ?  Bo jest to forma sprawdzenia zazębienia  z kołem wału , a nie jest formą sprawdzenia samej pompy. W pompie istotny jest ew. luz osiowy .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez zipo1
      Witam szukam wszelkich informacji na temat case mx 150 maxum,(na co uważać, czego pilnować), kupiłem taki ciągnik, super by było dostać instrukcję obsługi, zgóry dziękuję.
    • Przez kurzyn198
      Witam wszystkich
      Posiada ktoś z was schemat elektryczny do Case Mx 135. Padły mi kierunkowskazy, bezpiecznik jest ok, przerywacz jest sprawny (podmieniałem ze sprawnego ciągnika), awaryjne działają, a kierunków brak.
    • Przez roxor
      Witam panowie mam do was taka prośbę chce kupić case mx 135 to mój pierwszy case i nie wiem na co trzeba zwrócić uwagę w tym ciągniku jeżeli ktoś wie coś na temat tego ciągnika to proszę o wasze rady dzięki i pzdr.
    • Przez jacumi
      Witam,
      Dziś podczas talerzowania zapaliły się wszystkie kontrolki w moim Case MX100 (2000r).
      Ojciec jeździł i powiedział że wszystko się popodświetlało (akumulator, ciśnienia oleju, kontrolka od ręcznego itp itd)
      Pierwsza myśl była że mało oleju w silniku, poziom był minimum. Uzupełniono do 2/3 max. I nie pomogło.
      Jak wróciłem do domu (traktor stał 2-3 godziny) to sytuacja jest taka sytuacja jak na zdjęciu (traktor zgaszony, czyli ostygł).
      Kontrolki już się nie świecą wszystkie tylko te właściwe, traktor zapala (test tylko na chwile).
       
      ktoś przerabiał coś takiego ??
       
      pozdrawiam
      Jacek

    • Przez kada2k
      Witam, wyświetliło mi się ostrzeżenie w Case Farmall 85C w instrukcji znalazłem że odpowiada to za zbyt niskie ciśnienie w przekładni i układzie kierowniczym. Poziom oleju się zgadza, hydraulika działa jak wcześniej, wspomaganie tak samo, płynność rewersu i półbiegu również. Ktoś miał podobny przypadek lub ma jakiś pomysł co mogło się stać, jutro jeśli będzie dalej to samo dzwonie do serwisu ale z uwagi na godzinę chciałem się tutaj dopytać.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v