Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
W dniu 9.11.2024 o 19:19, farcry90 napisał(a):

A co masz w Casie na wyposażeniu, czy brałeś full opcję? czy ewentualnie czegoś nie wziąłeś a dziś uważasz że mogło by się przydać?

Najbardziej chyba przydatne tak według mnie to mięka ośka, tablet, zawory elektrohydrauliczne  z tyłu i w miarę szerokie opony. Bez reszty pewnie idzie przeżyć.

brałem placowy. miękka ośka, tablet, elektrozawory, opony 42, radar(przydatne), przedni tuz , tablet, dobrałbym teraz lepszy fotel, światła wziełem standart ale od razu je wymieniłem, 

Opublikowano
43 minuty temu, Grzesiu90209 napisał(a):

Pc jest duzo cichsza. Jak na dofinansowanie i z tych 40 zrobi się tak na prawdę 20 to ja bym dołożył.

W tym rzecz że te 40 k to już poza pułap dofinansowania, RC jest tak samo głośne jak EC w t6?

Opublikowano
4 godziny temu, tomek9111 napisał(a):

Oraz jak wychodzi porównanie tego NH do Ariona 610/630 ?

Nie brał bym 610 bo różnica cenowa do 630 prawdopodobnie nie jest duża a masz tam jedyne 135 KM nominalnej do ciężkiego ciągnika (nie jest już taki żwawy) do tego trochę mniejsza masa i DMC i słabszy podnośnik niż 630 oraz nie założysz kół 42" (dopiero od 630) kto wie może mosty też słabsze skoro tak. (wyrażam opinię na podstawie kilku rozmów z użytkownikami oraz ludźmi z serwisu Claasa)

  • Thanks 1
Opublikowano

Witam, rozważam zakup ciągnika lecz nie jestem zdecydowany. Potrzebuje informacji na temat nowych ciągników, które będą miały 70-80km, nie były wadliwe oraz miały małe spalanie. Do tego z jakimś prostym wyposażeniem do 200tyś netto. Oraz jakiś pomocnik około 50km, aby było dobrze wsiadać i wysiadać. Mam nadzieję, że mi pomożecie w dobrym wyborze.

Opublikowano
4 godziny temu, tomek9111 napisał(a):

W tym rzecz że te 40 k to już poza pułap dofinansowania, RC jest tak samo głośne jak EC w t6?

Nie jeździłem z ec. Ale RC ma znajomy w małej t7 i jest dużo głośniej w kabinie niż u mnie na pc w sredniej t7. Wszystko zależy od możliwości finansowych i ile tym ciągnikiem będziesz pracował. 

Opublikowano
8 godzin temu, kibix napisał(a):

brałem placowy. miękka ośka, tablet, elektrozawory, opony 42, radar(przydatne), przedni tuz , tablet, dobrałbym teraz lepszy fotel, światła wziełem standart ale od razu je wymieniłem, 

Dużo zaoszczedziles samemu wymieniajac swiatla?

Opublikowano
6 godzin temu, Darek8787 napisał(a):

Nie brał bym 610 bo różnica cenowa do 630 prawdopodobnie nie jest duża a masz tam jedyne 135 KM nominalnej do ciężkiego ciągnika (nie jest już taki żwawy) do tego trochę mniejsza masa i DMC i słabszy podnośnik niż 630 oraz nie założysz kół 42" (dopiero od 630) kto wie może mosty też słabsze skoro tak. (wyrażam opinię na podstawie kilku rozmów z użytkownikami oraz ludźmi z serwisu Claasa)

A po co potrzebne te 42 Koła?  Na 38 dużo zrywniejszy taki sam ciągnik i mniej prędkości pod górę traci 

Opublikowano

według potrzeb 38" lub 42", ja tylko stwierdziłem fakt że się nie założy. To znaczy może i się założy ale nie ma homologacji. No i tak jak panowie @alfa i @MaloRolny07 piszecie, duża powierzchnia przylegania i opory toczenia - ten uciąg to nie na moc 610.

Opublikowano
1 godzinę temu, MaloRolny07 napisał(a):

Kolo 42 ma 1.5x większą powierzchnię przylegania do podłoża co 38 przy tej samej szerokosci jeśli się nie myle

ludzie myślą że tylko szerokość się liczy haha

Opublikowano
18 godzin temu, farcry90 napisał(a):

Dużo zaoszczedziles samemu wymieniajac swiatla?

Ciągnik był placowy więc diler by to na placu wymieniał. Już nie pamiętam ale chcieli  kilka tysięcy. 

Opublikowano (edytowane)
W dniu 10.11.2024 o 20:17, mx_racer napisał(a):

mnie za to najbardziej interesowałby 440 ale jego nie ma w tym First Claas niestety. To za tą 450 dobra cena chyba. Ja we wniosku mam maks 125 koni i niby ta 450 tyle ma ale maksymalnej 135 a w dowód chyba to wpisują?

Cześć, 440 też może być w promocji, tylko bez reklamy :)

Co do mocy w homologacji to przedstawiają się następująca w CLAAS:

430 - 118,32

440 - 127,87

450 - 137,36

Warto wziąć pod uwagę, że Agencja w wytycznych do racjonalnego doboru ciągników ma podaną moc znamionową, a w homologacji jest moc maksymalna - dlatego brane jest pod uwagę oświadczenie producenta pojazdu. Np ARION 450 ma moc znamionową 120 KM :):)

W dniu 10.11.2024 o 19:04, Darek8787 napisał(a):

co masz na myśli full led? można dołożyć coś ponad ledy na kabinie u góry 2x2 szt. z tyłu i 2x z przodu? Jak brałem swojego w 2022 r to Ariony serii 400 nie mogły mieć na masce żadnych ledów jak seria 500/600 a chętnie bym podmienił :)

Są zestawy LED do podmiany - koszt 6 maskę (z homologacją) to 3200,  a w dach do ARION 400 8 sztuk (ze światłem drogowym i długim z homologacją)  3350. Nie uzyskasz tymi zestawami 360 w ARION 400, one podmieniają wszystkie lampy robocze i drogowe na LED. 

Edytowane przez shreck
  • Thanks 1
Opublikowano

Byłem dziś na rozeznaniu, claas w pierwszej rozmowie wychodzi najdrożej, 415netto ale jakoś najbardziej mi się spodobało to, że nie trzeba odrywać ręki od joysticka by jeździć bo wszystkie funkcje łącznie z sterowaniem ładowaczem w nim są. case i nh 295 oba na tej samej skrzyni dynamic command, przyjemna skrzynia, ale wydaje mi się, jakby miały bardzo wielkie maski, co jednak ograniczy troche widoczność, są też najwyższe z tej stawki, valtry konkretnej oferty jeszcze nie mam, pod tura bardzo fajna widoczność, ale wydaje mi się mała gabarytowo, no i wasze opowieści o małej mocy z dołu też nie zachwycają. Wszystkie ceny ciągników podaje razem z fabrycznymi ładowaczami z sterowaniem fabrycznym, opony również w tym samym rozmiarze. Podsumowując mam lekki mętlik w głowie, chyba najbardziej ciągnie mnie do claasa, ale w tej różnicy cenowej mam połowę rozsiewacza.

Opublikowano

Sorry mój błąd 395 netto Wyposażenie praktycznie podstawa, mechaniczne sterowanie wyjściami, kabiny z oknem panoramicznym, lampy led, dwa koguty!, miękka ośka, sterowanie ładowaczem z oryginalnego joysticka i sam ładowacz też jest w tej cenie

Opublikowano
Godzinę temu, SamaPrawda napisał(a):

Byłem dziś na rozeznaniu, claas w pierwszej rozmowie wychodzi najdrożej, 415netto ale jakoś najbardziej mi się spodobało to, że nie trzeba odrywać ręki od joysticka by jeździć bo wszystkie funkcje łącznie z sterowaniem ładowaczem w nim są. case i nh 295 oba na tej samej skrzyni dynamic command, przyjemna skrzynia, ale wydaje mi się, jakby miały bardzo wielkie maski, co jednak ograniczy troche widoczność, są też najwyższe z tej stawki, valtry konkretnej oferty jeszcze nie mam, pod tura bardzo fajna widoczność, ale wydaje mi się mała gabarytowo, no i wasze opowieści o małej mocy z dołu też nie zachwycają. Wszystkie ceny ciągników podaje razem z fabrycznymi ładowaczami z sterowaniem fabrycznym, opony również w tym samym rozmiarze. Podsumowując mam lekki mętlik w głowie, chyba najbardziej ciągnie mnie do claasa, ale w tej różnicy cenowej mam połowę rozsiewacza.

Jaki arion i w jakim wyposażeniu w tej cenie?

Opublikowano
michal_19 napisał:

Godzinę temu, SamaPrawda napisał(a):

Byłem dziś na rozeznaniu, claas w pierwszej rozmowie wychodzi najdrożej, 415netto ale jakoś najbardziej mi się spodobało to, że nie trzeba odrywać ręki od joysticka by jeździć bo wszystkie funkcje łącznie z sterowaniem ładowaczem w nim są. case i nh 295 oba na tej samej skrzyni dynamic command, przyjemna skrzynia, ale wydaje mi się, jakby miały bardzo wielkie maski, co jednak ograniczy troche widoczność, są też najwyższe z tej stawki, valtry konkretnej oferty jeszcze nie mam, pod tura bardzo fajna widoczność, ale wydaje mi się mała gabarytowo, no i wasze opowieści o małej mocy z dołu też nie zachwycają. Wszystkie ceny ciągników podaje razem z fabrycznymi ładowaczami z sterowaniem fabrycznym, opony również w tym samym rozmiarze. Podsumowując mam lekki mętlik w głowie, chyba najbardziej ciągnie mnie do claasa, ale w tej różnicy cenowej mam połowę rozsiewacza.

Jaki arion i w jakim wyposażeniu w tej cenie?

Arion 430 wyposażenie tak jak w reszcie, miękka oś, wzmocniony podnośnik, full led, klimatronik, arion teraz ma dużo w standardzie z tego co mówił sprzedawca, między innymi kolorowy wyświetlacz, skórzana kierownica, rewers w joysticku

Opublikowano (edytowane)

Ja mam zamówionego za 426k z ładowaczem 100c z dekompresją i amortyzacją wyłączana z kabiny i wyposazenie jak piszesz plus elektrozawory i panoramic kabina,najlepszy fotel bez przedniego tuz,skrzynia hexa

Edytowane przez michal_19

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v