Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
3 godziny temu, hubertuss napisał(a):

Koło jest cięższe ma większa średnicę. Ciągnik ma trudniej się rozpędzić na łożyska działają większe siły dziwne, że takie banały trzeb tłumaczyć. Oczywiście koło się nie urwie ale po np 10 tys godzinach a może i po 5 co może podziękować. Załóż sobie do jakiegoś małego autka maksymalnie szerokie i wysokie koła jakie wejdą to się przekonasz co mamy na myśli mówiąc, że będzie słabszy.

 

3 godziny temu, alfa napisał(a):

Dokładnie lub przetestuj ten sam ciągnik 38 42 na asfalcie pod górę, przyspieszenie i zrywnosc 

 

5 godzin temu, lamboEVO100 napisał(a):

Porównaj chociażby siłę odśrodkową r38 a R42

Koło r38 a r42 to będzie gdzieś 100 kg różnicy w wadze. To że ciągnik będzie trudniej rozpędzić nie wynika z żadnych sił odśrodkowych tylko z momentu bezwładności koła. Nie wiem czemu uparliście się tak na ten transport. Ciągniki z założenia są tworzone żeby pracowały w polu i tam pewnie spędzają 90% czasu więc raczej bym pod tym kątem bym analizował te koła.  A co powiecie na temat trakcji ugniataniu, pracy na grząskich terenach ?

  • Like 1
Opublikowano
15 godzin temu, hubertuss napisał(a):

Lżej się toczy gdy jest ciągnione ale jak ono coś napędza to maszyna ma ciężej. A jeśli chodzi o sam balast maszyny to najkorzystniej jest jak jest na maszynie a jeśli już musi być na kole to jak najbliżej osi. Ty jesteś noga z fizyki.

Jeśli założymy koła o większym obwodzie to prędkość wzrośnie i maszyna będzie miała ciężej ale po to jest skrzynia biegów i trzeba pracować na niższym zakresie. 

Balast na maszynie bardziej obciąża łożyska w mostach, zwolnicach, zwrotnicach oraz powoduje szybsze zużycie przedniej osi. 

Większe koło to musi być masywniejsza tarcza a przecież ona jest bezpośrednio zamontowana na osi czyli według Ciebie idealne obciążenie:) 

Duży obwód koła ma w terenie dużo plusów, zwiększa przyleganie opony do gruntu a zarazem zmniejszając ugniatanie, lepiej pokonuje nierówności przenosząc mniejsze wstrząsy na operatora no i większy prześwit też się przydaje:)

Wszystko ma swoje plusy i minusy i musi być dopasowane do siebie wtedy gwarantuje przyjemną i bezproblemową pracę. 

Opublikowano
9 minut temu, kamil18fmr napisał(a):

Chyba ktoś chce cię mocno w...mać na cenie. Przecież arion 630 first Claas tuz ośka 458 netto. Do tego navi max 50 netto w oryginale. 

Ale to pewnie na cmatic 

Opublikowano
40 minut temu, kamil18fmr napisał(a):

Chyba ktoś chce cię mocno w...mać na cenie. Przecież arion 630 first Claas tuz ośka 458 netto. Do tego navi max 50 netto w oryginale. 

Dołoż trochę rzeczy do wersji first i zobaczysz jaka cena wyjdzie 

Opublikowano

Dobre kilka miesięcy temu w tym temacie była cisza, zero wpisów. Teraz gwar i ruch, jak na targowicy. Znakiem tego, nie jest źle, kupujący zaakceptowali wysokie ceny, więc taniej już nie będzie. A jak się ruszy trochę w rolnictwie na plus, to i ceny pójdą do góry jeszcze :)

  • Haha 2
Opublikowano

Nie ma jak posłuchać opinii znawcy. Co tam jeszcze przewidujesz na rynku sprzedaży ciągników po przeczytaniu postów kilku użytkowników w jednym temacie na jakimś portalu ?? Dealerzy juź mogą zamawiać po 100 sztuk ma plac czy mało będzie ? 

  • Like 1
Opublikowano
W dniu 25.01.2025 o 09:44, kibix napisał(a):

NH ma bardzo dużo placowych. Mf i case porównywalnie. Zazwyczaj te placowe to są jakieś dziwne konfiguracje.

byłem wyceniać i do małego 7s się nie da założyć opon 42. 

teraz straszą że od lutego ma być podwyżka 1-2%

pume 150 to trzeba porównywać z mf 7s165 zeby moce maksymalne sie zgadzaly. Przy podobnym wyposazeniu lekko licząc +40netto. 

Massey 7s155 możesz spokojnie podkręcić i nic się nie dzieje ma ten sam silnik co większe modele tylko pewnie mapę inna wgrana i wagą się trochę różnią 

Opublikowano
2 godziny temu, kamil18fmr napisał(a):

Chyba ktoś chce cię mocno w...mać na cenie. Przecież arion 630 first Claas tuz ośka 458 netto. Do tego navi max 50 netto w oryginale. 

Cmatic plus 40tyś , nawigacją elektrozawory , cebis, cmos 1200 i robi się taka cena. Miedzy 530 a 630 wyjściowo jest tylko 30 tyś różnicy 

Opublikowano

Natomiast co do podwyżek to raczej w to bym nie uwierzył ciągniki w ciągu 3-4 lat podrożały po 100 tys netto sytuacja w rolnictwie jest sami wiecie jaka a każdy chce sprzedać więc wątpię żeby jeszcze windowali ceny znajomy szukał jeździł dla siebie to mówił że na placach stoi dużo sprzętu i wstrzymuje się z zakupem w 2022 za Claas Ariona 650 dał 340 netto i na bogatym wyposażeniu z placu wziął a teraz taki sam pewnie z 500 netto. Większość rolników przerzuciło się na używki i tutaj widać sprzedaż idzie pełną parą bo wymiata wszystko z placu jak ładna sztuka 

Opublikowano

No jeśli była by ta sytuacja wiecie jaka to by takiego ruchu zakupowego nie było. Widocznie kasę ludzie mają jak kupują no bo przecież do interesu nikt by nie dokładał ... No chyba że ... 

  • Like 1
Opublikowano

Idzie końcówka modernizacji i rolnictwo 4.0. Dilerzy są świadomi że to ostatnia prosta żeby była duża sprzedaż ciągników i jak ktoś ich przycisnie to idzie wyrwać "dobrą" cene. Dawać za 150 km 500 tys netto to jest chore ale jak mają zwrócić połowe to inaczej się na to patrzy

  • Like 3
Opublikowano
50 minut temu, kibix napisał(a):

Idzie końcówka modernizacji i rolnictwo 4.0. Dilerzy są świadomi że to ostatnia prosta żeby była duża sprzedaż ciągników i jak ktoś ich przycisnie to idzie wyrwać "dobrą" cene. Dawać za 150 km 500 tys netto to jest chore ale jak mają zwrócić połowe to inaczej się na to patrzy

Fendta za 500 nie kupisz 120konia 

Opublikowano
2 godziny temu, kamil18fmr napisał(a):

Chyba ktoś chce cię mocno w...mać na cenie. Przecież arion 630 first Claas tuz ośka 458 netto. Do tego navi max 50 netto w oryginale. 

Do wersji FIRST claas jak pododajesz potrzebne rzeczy w nowoczesnym rolnictwie to cena podskakuje o 200 tyś netto na samym przygotowaniu do nawigacji. Mówię o mojej sytuacji w odniesieniu do ariona serii 5xx, dlatego osobiście zdecydowałem się na 6R ale ceny nie będę mówił, ponieważ nie jeden uzna, że przepłaciłem 300 netto.

 A sam osobiście zrobiłem rozpoznanie rynku i sytuacja wyglada następująco: 

- chcesz mieć podstawę 140-160km dajesz 350-450 netto,

- dodatkowe wyposażenie podnosi cenę o 150-200 netto,

- systemy rolnictwa precyzyjnego 50-100 netto,

- ładowacz fabryczny 50-100 netto,

- dodatkowa gwarancja 10-50 netto,

Sumarycznie uzbiera się cena 600+ jak chcesz mieć ciągnik przygotowany pod inteligentne rolnictwo, mówię o kompaktowym ciągniku 4 cyl.

Opublikowano
14 minut temu, Fanuel napisał(a):

Do wersji FIRST claas jak pododajesz potrzebne rzeczy w nowoczesnym rolnictwie to cena podskakuje o 200 tyś netto na samym przygotowaniu do nawigacji. Mówię o mojej sytuacji w odniesieniu do ariona serii 5xx, dlatego osobiście zdecydowałem się na 6R ale ceny nie będę mówił, ponieważ nie jeden uzna, że przepłaciłem 300 netto.

 A sam osobiście zrobiłem rozpoznanie rynku i sytuacja wyglada następująco: 

- chcesz mieć podstawę 140-160km dajesz 350-450 netto,

- dodatkowe wyposażenie podnosi cenę o 150-200 netto,

- systemy rolnictwa precyzyjnego 50-100 netto,

- ładowacz fabryczny 50-100 netto,

- dodatkowa gwarancja 10-50 netto,

Sumarycznie uzbiera się cena 600+ jak chcesz mieć ciągnik przygotowany pod inteligentne rolnictwo, mówię o kompaktowym ciągniku 4 cyl.

no powiedz ile i jakie 6r? w autopowrze pewnie z 600 ale nie traci tak na wartości i za 5 lat jesteś na + jak fendt

Opublikowano

6140R zaczyna się od 500 netto a 1xx tysięcy to wyposażenie dodatkowe, w tym modelu jest tylko skrzynia autopower,  dla porównania Valtra model n155e wychodził drożej na skrzyni powerschift niż deere na AP.

Opublikowano

Dokładnie jest tak jak piszesz. Dlatego ja wziąłem valtrę q na 4.0 , bo doposażyć małego pierdka do takiego poziomu co duży ciągnik ma w standardzie to wyszło tylko 200tyś różnicy 

  • Like 1
  • Thanks 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v