Skocz do zawartości

Zetor 7745 turbo ciężki rozruch


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
mam problem z zetorem ciężko pali na zimnym długo kręci i robi kupe siwego dymu nim załapie na ciepłym pali dobrze silnik po remoncie, odpalał gdy początek wtrysku był przy gmp bo jak przyspieszyłem było gorzej a ze znaków nie ustawi bo sie nie godzi pewnie był zle rozrząd poznaczony, wcześniej palił dobrze a pompa wtryskowa była max przyśpieszona i wtrysk był prawie 5mm przed gmp i na tyle teraz ustawiłem, glowice zdjęte bo były mokre wtryski i myślałem ze puszcza też na tłoki ale jednak nie, zauważyłem ze są pęknięcia na trzech głowicach pomiędzy otworem wtrysku i zaworem wydechowym były sprawdzane i niby są szczelne ale chyba kupie nowe a i były źle założone uszczelki odwrotni, miało by to znacznie przy odpalaniu ? ktoś doradzi co jest nie tak ?

jak przenieść temat bo znowu źle dodałem ?


https://youtube.com/shorts/8qn3dtQzdZE?feature=share
https://youtu.be/wXqhwmXQjFQ
https://youtube.com/shorts/xuI-WtauziA?feature=share
Opublikowano (edytowane)

Ustaw na znaki. Tylko nie dawaj mu gazu po zgaszeniu bo sie wtedy wtrysk wycofuje zeby ciagnik mial latwiej odpalic.I wtedy wychodza CI cuda

Edytowane przez mds212
Opublikowano

ze sprzegielkiem kombinowałem ale nie w tym bedzie problem, pytałem sie Przemka z kanału Przemo Traktor powiedział że 4 mm moze być a on na filmie ustawił Zetora 7211 na 5 mm zaś podobno w instrukcji napraw pisze 4.5 mm

Opublikowano

podkladki pod wtryski oryginal zetor czy podroba? Bo niestety podroba nie trzyma wymiaru i kolega tez mial niezle jaja po remoncie w 7211 i dopiero zalozyl ori i zaczelo chodzic dobrze.

Opublikowano

ale na rozruch już tak

A jaki kąt ma ustawiony obecnie kolega to nie wiem, ale pisze ze próbował ustawień na 4mm, na 5mm i przed remontem palił z takimi ustawieniami lepiej. 

Jeszcze pisze tu:

Można ewentualnie czujnikem zegarowym znaleźć GMP i po ilosci zębów na wieńcu kola zamachowego policzyc gdzie jest potrzebny kąt i sprawdzić, czy zgrywa sie to z samymi znakami na kole zamachowym. 

Opublikowano

Przemo Traktor ustawiał Zetora 7211 na 5mm przed gmp, pytałem czy ustawić na 4 mm czy 6.5mm bo tyle mogłem wyciągnąć bez rozbierania przodu powiedział ze 4 może być, po dociśnięciu tuleji mam 5mm więc powinno być git, myślałem o sprawdzeniu czujnikiem zegarowym wałka rozrządu ale nie wiem w którym położeniu tłoka mają zaczynać otwierać i zamykać sie zawory, a jakby wałek rozrządu był źle to i na ciepłym pewnie by słabo palił i nie miał siły. dodam ze jak odpali i załapie dobrze to po zgaszeniu normalnie odpali

Opublikowano
krzysztofz14 napisał:

Nie ustawia sie zetora z gazem max bo się przestawia kąt na opóżniony a jak masz teraz na znaki to znaczy że jest za wczesny.

gazu dałem tylko troche moze 1/4 lub 1/3 całej dawki

Opublikowano

To dobrze ustawiasz.Te ciągniki ciężko palą na zimnym,duża komora w tłoku.Mogą pomóc uszczelki 1.2 pod głowicę i pompa może mięć małą dawkę rozruchową ustawioną.Ja zamontowałem sobie świece płomieniową i było dobrze.

Opublikowano

stara uszczelka była 1.5 mm pompa nie przestawiana i palił, martwią mnie te pęknięcia w głowicach aż w trzech prędzej przy myciu ich nie widziałem, poszły do sprawdzenia i niby szczelne ale plyn to nie powietrze i kto wie czy przy wmontowanym wtryskiwaczu szczeli sie nie powiększa przez to spierdziela kompresja

Opublikowano (edytowane)

Oryginalnie nie było podkładek pod wtryskami.Ja dałem od 360 i zaczął dymić na zimnym.Po zdjęciu kolektora sie okazało ze dymi tylko z pierwszego.Głowica była wadliwa za mało wystawał wtrysk po wyjęciu podkładki było lepiej.Jak dałeś nowe wtryski i ustawiłeś na większe ciśnienie to pompa może nie wyrabiać.Spróbuj bez podkładek bo wiadomo jakie dzisiaj są części .

Edytowane przez krzysztofz14
Opublikowano

Ja mam 7745, kupiliśmy go w 2007 i od zawsze jak jest zimno to odpalał jak stara lokomotywa, nigdy nie łapie na wszystkie cylindry od razu, jak już raz załapie na wszystkie to później już jest ok. Kilka lat temu wymieniliśmy jedną uszczelkę pod głowicą bo zaczęła się pocić. Przy okazji sprawdziliśmy wtryski to były Ok.

Opublikowano

bez podkładek nie bedzie szczelności w starym gniazdzie. 3 głowice pójdą nowe, nie założę z pęknięciami mimo ze mogą być szczelne, też myślę ze kompresja ucieka


yaro_1 napisał:

Ja mam 7745, kupiliśmy go w 2007 i od zawsze jak jest zimno to odpalał jak stara lokomotywa, nigdy nie łapie na wszystkie cylindry od razu, jak już raz załapie na wszystkie to później już jest ok. Kilka lat temu wymieniliśmy jedną uszczelkę pod głowicą bo zaczęła się pocić. Przy okazji sprawdziliśmy wtryski to były Ok.

ok jak zawsze było na minusie ale mi po remoncie nawet jak było kilka stopni na plusie to przy odpaleniu kupa dymu, obczaj linki które podałem na górze tak ci odpala ?

Opublikowano

A jak na ciepło normalnie pali i ładnie chodzi a jak zimny to ma ciężko to nie pomyślał nikt że to może paliwo schodzi i się zapowietrza? Spróbuj go na zimnym przepompować pompką i może porządnie odpowietrz i zobacz czy będzie różnica.

Opublikowano (edytowane)

Jak , nie łapie od razu na wszyskie gary to , paliwo może schodzić , ja kiedy miałem 7045 , to zawsze pompowałem po dobie postoju 

Walczylem z tym schodzeniem paliwa , ale raz lepiej raz gorzej w koncu sobie dałem spokój , bo i tak mnie ten traktor irytował to w koncu poszedł pod młotek 

 , do tego miałem stary typ pompy z ręcznym podbiciem dawki 

warto tez skontrolowac rozrusznik i przewody , jak bedzie wolno kręcił to tylko biały dym i tyle  bedzie z tego 

Swoja drogą pewnie nie ma od swiecy żarowej , ani płomieniowej , dziwne rozwiazanie , ja w zachodnich mam w obu i mimo ze pala lekko to jak rozpale swiecę to juz wogóle dwa obroty bez białego dymu 

 

Edytowane przez V12
Opublikowano

paliwo sie tyle cofnie ze 3 razy rusze ręczną pompką i idzie na przewal, tak samo było przed remontem, wstawie nowe głowice odpowietrze przy wtryskach i zobacze, rozrusznik i akumulator nowy mam nie całe 2 lata

Opublikowano (edytowane)

Ja bym jeszcze kompresje zmierzył , rózne rzeczy widziałem , nawet po remontach 

 

Edytowane przez V12

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez fendt614
      Witam ,szukam pomocy z racji tego że założyłem rozdzielacz nieco do tura stoll robusty F35 podłączyłem go bezpośrednio z pompy  T1 jako szeregowo do podnośnika jako drugiego rozdzielacza a T2 wolny spływ w skrzynia,.Pierwsze podpięci i kombinacje podpięcia tura pod 4 gniazda powinno być złącze Faster, moje pytanie jest takie czy przez źle wpięcie od tura moglem rozerwać pompę A1,A2,B1, B2 , czy po prostu ktoś podkręcił zawór ciśnieniowy na maksa że pompa nie wytrzymała? Jak logiczne i tanio sprawdzić rozdzielacz bez uszkodzenia kolejnej pompy, założyć kolejny zawór ciśnieniowy zabezpieczający odrazu za pompą?


    • Przez grzechu17
      Witam,sprawa wygląda następująco sprężarka chodzi ale nie bije powietrza. Co może być przyczyną?
    • Przez lukaszeekk24
      Witam do czego służą te pokrętła
    • Przez rolnikus21
      Witam, wczoraj zaczęły mi wariować wskaźniki na desce rozdzielczej. Temperatura spadała i podnosiła się, paliwo oraz powietrze spadało do zera.
      A teraz mam jeszcze problem że piszczy pod wskaźnikami na desce rozdzielczej.
      Sprawdzałem alternator, naciągałem pasek, sprawdzałem przewody pod deską i wszystkie wydają się w porządku.
      Czy ktoś wie jak to naprawić?
       
    • Przez Radek221
      Hej. Zetor proxima 7441 zgasł w trakcie jazdy, podczas rozebrania silnika były połamane 2 laski popychaczy reszta wygięta, po wymianie popychaczy i kreceniu kluczem wału zawór blokuje o tłok, rozrząd ustawiony prawidłowo. Wałek rozrzadu jak nowy głowica dwa lata po naprawie co może być przyczyną ?

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v