Skocz do zawartości

Co wam się najbardziej podoba w waszych Fergusonach


Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

mam skrzynie 12/12, wolałbym 24/24 ale do 12 już się przyzwyczaiłem;) po prostu przedstawicel mi wepchał 12 bo nie miał modelu z 24 bo wchodziła nowa seria a ja o tym nie wiedziałem ;) ale nie narzekam:)

Opublikowano

Więc masz prostą skrzynie z rewersem mechanicznym. Na jedno to dobrze, mniej elektrohydropierdułek do psucia, choć w takim ciągniku przydały by się przynajmniej półbiegi pod obciążeniem. Znajomy ma 4270 i też go chwali, forumowicz piootr troche mniej ;)

Opublikowano
 spalanie przy orece klaruje sie (w zależności od warunków) na poziomnie 11-13 litrów. mysle że to optymalne spalanie.

 

W takie stwierdzenie ciężko mi uwierzyć ;)   jak masz skrzynie 12/12  to napewno  na biegu 2M  orzesz  bo na 3 nie da rady z ibisem 4x48   mnie z takim pługiem  ewentualnie  TUREM 5x40  a 

od jesieni 2007  GB  4x50spala mi sporo więcej  

Orze przy 1800-1900 obr   śr  wychodzi mi ok  15l/ha na h też z tyle ale na mth to więcej 

 

Przez 3 lata pisałem  wszystkie tankowania w zeszyt  i śr  spalanie oscylowało OK 11l/mth  , w każdym roku  był inaczej  ustawiony kąt wtrysku  tzn w 1  na znaki  w 2  opuźniny a w 3  przyspieszony

 

Odnośnie felg to akurat  skręcałem je  bo chodził z turem  ale nie były poluzowane

 

Mój ma mniej mth  1630  kupiłem go w kwietniu 2003 r

 

życze żeby ci tak dalej dobrze służył

 

W moim  zacioł się chyba termostat  bo wogóle nie łapie temp  , ciągnik chwile pochodzi i odrazu  idzie płyn na chłodnice

 

Ja swojego zdania na temat mojego nie zmienie  tzn 2x  nie kupiłbym go :D  

 

A mam jeszcze jedno pytanko   dymi ci odmą  / bierze olej  ??   bo mój od nowości to i to  robi :D

Opublikowano

Sąsiad kupił 3125 z przebiegiem 5000mth i nawet bez obciążenia puszczał od czasu do czasu czarne bączki w tłumika, rozebrał cały silnik i jedyne co znaleźli to luz na zębatce pompy wtryskowej, naprawili to ale nadal potrafi puścić czarnego bączka i nie wiadomo co mu jest...

Opublikowano

odnośnie spalania to wierz czy nie. na czym by mi zależało gdybym pisał nieprawdę? Ty i tak go nie tankujesz ani nikt inny i nikt mi nic za to nie daje... może mam lżejsze ziemie... nie wiem... przy wtrysku nic nie kombinowałem. co do oleju to nie bierze, tym bardziej nie dymi przy ciągłej pracy, no ale jak mu dasz w ''pyndzel'' to zadymi jak każdy, wiadomo... a jaki bys kupił drugi ciągnik? pozdro

Opublikowano

ale nadal potrafi puścić czarnego bączka i nie wiadomo co mu jest...

 

czy ten bączek przeszkadza w pracy?? ;) czyba nie :D to co to szkodzi.... oby hulał jak najdłużej :D

Opublikowano

Z tym dymkiem to albo pompa źle ustawiona albo wtryski do wymiany (tak mi się zdaje). A z tym spalaniem to mogę uwierzyc ale pod takim warunkiem że jacekbee ma duże bardzo duże kawłki pola.

Opublikowano

A co ja mam mówic jak mamy większośc kawałków 1-2 ha na dodatek częśc ma nieregularne kształty, więc nie dziwię się jak spalanie czasem wychodzi mi 18l/ha w orce na kawałku który jest szerszy jak dłuższy ;)

Opublikowano

Chyba nie czytacie uważnie co napisałem nie chodzi mi o to że dymi z tłumika bo nawet jak sporo zejdzie z obrotów to i tak mniej dymi jak 360 ;) Mnie chodzi o to że dymi z ODMY !!!!!!

 

@jacekbee to spalanie co podałeś to jest na godzine czy mth ??

 

Odnośnie tego jaki ciagnik bym kupił   to powiem nad jakimi się zastanawiałem jak kupiłem 4270  

 

1 Same Silver 130   główną przyczyną że go nie kupiłem był brak rewersu pod obciążeniem

 

2 MF  6290  nie mogłem dojść  porozumienia w kwestji ceny :D

 

3 JD 6520 SE  jakoś nie mogłem się na niego zdecydować  :D

 

Ja mam też raczej długie pola ma kilka kawalków o dł ok 1200 m orząc na 2M na zającu jeden przejazd w obie strony zajmuje mi dokładnie 21 minut najmniej orze 1 ha /h ma krótkich polach

 

Teraz przytocze wpis w zeszycie w którym pisałem tankowania : Paliwo od 259mth do 583mth ,3400 litry śr 10,5l/mth . Orka 210l na 13mth co daje 16,15/mth . 8-01-2005 r

Opublikowano

Jeśli chodzi o obroty to rzecz względna może być 1800 a gaz w podłodze ;) Teraz to tak koło 1800 staram sie robić a odnośnie togo 210l/13mth to więcej jak 2000 obr raczej nie było nie mam zapisane które pole to było

 

jak orałbym przy 1600 obr to na krótkich polach 1ha w godzine nie zaorze

 

W tamtym roku orząc na pszenice 2 pola ( w najdłuższym miejscu 300-400m) w sumie ok 15 ha spaliłem 250 litry w ciagu jednego dnia , po zaoraniu 1 pola (8ha) zjazd do domu tankowanie do pełna i odjazd na 2 pole (7ha po kuku na kiszonke , nie ruszne niczym ) dobrze że krótkie pole to spanie mnie nie brało skończyłem o 1 w nocy

Opublikowano

troszke nie na temat bo piszecie o ciągnikach, ale coś na rzeczy jest z malowaniem MF kupiłem prase zwijającą mf w dobrym stanie ale lakier jest położony bez podkładu, miejscami idzie oderwać płaty farby wielkości kartki zeszytu.Dodam że była montowana w Francji

Opublikowano

co mi sie podoba w mf 6480 to ze jest prosty nie zawodny. bardzo jest fajny i prosty w obsłudze komputer Uwaga gdy zimny nie pokazuje wszystkiego ale tak po za tym na uwrociach spisuje sie dobrze jest podłączony z gps gdy jest wykorzystywany do siewy lub odbioru ziarna z kombajnu do prowadzenia w linni prostej super sprawa

 

i musze dodac mocny i zwarty silnik po nakreceni ok 5tys godzin przez 4 lata bez zadnych przecieków i od zmiany do zmiany nic nie bierze olej jest wymieniany co 280 godzin powinno byc co 300 ale ciagnik pracuje w ciagłym obciążeniu i właściciel kazał robic cześciej przeglady

w czasie orek jest 24h na dobę w niedziele jest myty i sprzatany sparowany dmuchany a na zmiane jest tylko dolewany on i sprawdzany olej w tylnym moście czyli hydraulika i stan ogólny

Opublikowano

Ja mam MF 255 i dla mnie to jest po prostu cud techniki (mało pali,dużo mocy ,dynamiczny silnik)i czego chcieć więcej od 47 konnego ciągnika.I oczywiście nie zamienił bym go na żaden inny o podobnej mocy. :)

Opublikowano

W moim Ferdzeju 255 podoba mi się, świetny skręt kół przednich, szybki wsteczny, mocna pompa hydrauliczna i nie do zdarcia hamulce. Gdyby miał lepszą kabinę ze wspomaganiem kierownicy, to byłby ideał dla małego gospodarstwa :(:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez qkohe155
      Tak jak w tytule - od zakupu(4 lata) mam problem z odpaleniem gdy jest zimno. Jak jest ciepło to bez żadnego problemu, dlatego w sezonie się tym nie przejmuję, chyba że jakaś zimowa orka się przeciąga. Jesienią jakoś wspomagam się prostownikiem. Jednak jak już te parę razy w roku trzeba go odpalić zimą to robi się wielki problem.
      Niby akumulatory przychodzą na 1 myśl, ale latem nie ma żadnych problemów, w dodatku czasem poczyszczenie niektórych kabli daje mniejszy, lub większy efekt. Tylko, że napięcie zimą potrafi spaść przy kręceniu do okolić 7V. Czy mierząc multimetrem bezpośrednio na biegunach akumulatorów jestem w stanie tym sposobem wykluczyć kable? I teraz nie wiem czy wymieniać od razu dla pewności i akumulatory i wszystkie kable idące do rozrusznika? A dlatego taki wywód na ten temat, ponieważ tam jest takie spaghetti jak na zdjęciu(2 kable na 1 planie to akurat od prostownika).

      2 akumulatory, w dodatku zwróćcie uwagę, że mają odwrotnie bieguny niż wszystkie co mieli w sklepach, 3 osobne plusy i bezpieczniki po drodze. Masa idzie na hebel i rozdziela się na 2, ale dla pewności hebel zdążyłem ominąć.
      Może ktoś mający tą serię wysłać zdjęcie jak to wygląda u niego?
      Najchętniej to bym wpakował 1 duży akumulator tak jak kiedyś zrobiłem w 6180 i by było po problemie, ale w tą skrzynkę się wystarczający raczej nie zmieści.

    • Przez Rolnik8888
      Witam mam problem z podnośnikiem mianowicie świeca się dwie diody jak na zdjęciu podnośnik nie reaguje ani na podnoszenie ani na opuszczanie od czego zacząć ciągnik MF 5455

    • Przez Clark
      Witam. Mam problem ze światłami awaryjnymi w MF255 i kontrolkami. Wymienione włącznik, przerywacz, cała instalacja. Wszystkie styki i masy wyczyszczone, kontrolki i bezpieczniki nowe. Najbardziej irytuje mnie fakt, że przez chwile już wszystko grało. Przykręciłem osłony i znowu jest problem. Kilka razy już wszystko rozbierałem i czyściłem i nadal nie mam rozwiązania.
    • Przez Clark
      Szukam patentu na przełożenie przewodów w błotnikach w MF255. Układam nowa instalację i mam problem z przełożeniem przewodów w tunelach błotników. Ma ktoś jakiś patent? Przepchnięcie raczej w grę nie w chodzi bo skutecznie uniemożliwi to łuk na błotniku i brud w samym tunelu. Myślałem żeby włożyć przewody w peszel i przymocować do błotnika od wewnętrznej strony. Plus tego rozwiązania byłby taki, że będzie łatwy dostęp i brak brudu ale nie wiem sam czy warto odchodzić od oryginału. 
    • Przez Clark
      Witam. Mam problem ze zdjęciem ramion z wielowypustu przekładni. Ściągacz się rozgina, uderzyć się tego nie da, WD, podgrzewanie itp nie działa. Macie jakieś patenty jak to ściągnąć? 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v