Skocz do zawartości

Co wam się najbardziej podoba w waszych Fergusonach


Tomek34

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie

Ja tak bardzo nie chwalę, paliwo na 1 h orki około 13- 15 l na h orka średnio 25-28 cm, czas około 1godziny, nie jest źle ale jak na ciągnik który ma 1.5 roku i 400 mth i miał już kilka razy serwis w ciągu tego czasu, jak nie nagrzewnica to przecieki w skrzyni biegów to licznik nie działa, to zgrzyty podczas skrętu kierownicą no i jak na ciągnik tej klasy to na moje oko za mało biegów zmienianych pod obciążeniem, massej 5445 żeby dobrze pracował to musi mieć odpowiednie obroty silnika, za małe obroty nie ma siły, za duże spalanie rośnie i to sporo, dlatego jest ciężko dobrać do niego maszyny, jeszcze raz podkreślę za mało biegów!!!! czy go mam chwalić? czas pokaże narazie to jak bym miał okazję cofnąć czas to bym bardziej przemyślał ofertę Korbanków!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to mówią każda myszka swój ogonek chwali ciągnik 5445 cichy i wygodny klima działa bardzo dobrze ale ma kilka niedociągnięć jeśli ktoś chce kupić ciągnik tej klasy zapraszam do siebie na prywatne testy napewno lepiej opowiem o tych ciągnikach niż przedstawiciele filii Korbanków .Zapraszam

Ten świst turbiny przy 1500 obr/min mmm bajka .Moim zdaniem świst turbiny hehehe czy śwista czy nie byle by miał siłę ciągnąć sprzęt do niego podczepiony, bo to nie o dziwięk choidzi tylko o wydajność ciągnika

A jak chodzi ci o dzwięk to polecam filharmonię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz jest już Dyna-4 więc mały plus, ale 16 biegów to i tak za mało...

@goldas jeśli mozesz to wypowiedz się w tych tematach :(

 

http://www.agrofoto.pl/forum/index.php?sho...entry7991

http://www.agrofoto.pl/forum/index.php?sho...entry9669

 

 

jakie dokłądnie miałeś z nim problemy???na gwarancji czy po???mojego ponizej 1500 obrotów podczas ruszania bardzo łatwo zadusić pod obciążeniem a poniżej 1100 nawet beż obciązenia szczeglnie jak jest zimny.trzeba się bardzo delikatnie obchodzić ze sprzęgłem...ale podczas pracy np orka to 1600-1700 obr spokojnie wystarczy.

jaki masz pług do niego???ile średnio pali Ci na mth???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OOOO poniżej 1100 to nawet z wozem drabiniastym nie da rady ruszyć a między 1600 a 1900 idzię ładnie i apetyt na paliwo umiarkowany powyżej rośnie i to znacznie orkę robię turem Vario 4 hydraulicznie rególowana szerokość orki od 140 do 200 cmna głębokość około 25-28cm średnio na godzinę zegarową zrobię 0.80-100a spalam 12-15l na godzinę zegarową i tu mam problem jak mam równe pole to lecę na połowie 1 szosowej jakieś 160- 180 cm najładniej wtedy wychodzi orka 7-8km/h ale jak pojawi się górka wtedy jest problem albo trzeba zmniejszyć szerokość pługa albo 4 terenowa jakieś 6.5 km/h wtedy orka już nie wygląda tak ładnie moim zdaniem i jest zapas mocy do tego ciągnika to duża 3 obrotowa i będzie git. A problemy po 30 mth spalił się opornik od dmuchawy 2 3 4 bięg dmuchawy nie chodził wymiana na gwarancji dość szybko usunięta przy rozgrzanym oleju przy skręcie kierownicą słychać jakięś brzęczenie z układu wspomagania ponoć filtr oleju brudny serwis go przepłukał i lipa twierdzą że może olej brudny, nie usuneli jak brzęczało tak brzęczy, jak jest zimno to licznik nie działa po kilku minutach gaszę ciągnik iiiiii działłłła a biegi w mojej starej poczciwej C330 powiem szczeże wchodzą dużo lepiej chociaż teraz po około 400mth tak jakby troszkę lepiej a na serwis czekałem bardzo długo wkońcu puściłem wiązankę iiii był na drugi dzień ale nie wiele pomógł i za kilometr chyba liczą 1,20 Moim zdaniem największy problem to za mało przełożeń w skrzyni biegów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opornik nawiewu w tych nowych już się nie przepala, a ten obrotomierz nie działał, bo nie było dobrze dokręconej masy, podobno w nowych też tą wadę usunęli. W moim 5465 były tylko te usterki (chyba prawie każdy posiadacz mf 5400 musiał przez to przejść) i jeszcze wyciek z przedniego mostu, który zauważyłem zaraz po przyprowadzeniu go, oczywiście szybko go usunięto. Biegi z początku też kiepsko wchodziły, ale teraz już nie narzekam, a mam przejechane ponad 800 mth. Skrzynia jest raczej kiepsko zestopniowana (przykład 4d na polnych i 1c na szosowych mają prawie identyczne prędkości), ale patrząc na wykresy dyna-4 wygląda to już lepiej i myślę, że w przypadku dyna-4 te 16 biegów powinno wystarczyć. Po za tym nie podoba mi się w nim ehr i myślę, że inne marki mają to lepiej rozwiązane. To chyba jak na razie jedyne minusy mojego Masseya. Silnik ma piękny dźwięk (ta turbina ;-)), w przeciwieństwie do mniejszych ciągników z serii nie dusi się na niskich obrotach, a spalanie jak u konkurencji, nie ma co narzekać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@goldas w którym miejscu Ci się poci???u mnie jak go przyprowadziłem to pocił się a nawet leciało z tyłu pod zaczepem...jak stał na placu to mruż wysadził metalową zaślepkę w skrzyni.serwis zrobił i nie ma problemu...a tak to teraz ta klimatyzacja mnie jeszcze męczy.co do biegów to musze jeszcze poczekać do 800 mth z jakies dwa lata :( to może też będą lepiej chodziły...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prawa strona okolice filtra tam są jakieś czujniki i z tamtąt najbardziej się poci boję się dokręcać żebym tam niczego nie urwał i z drugiej strony mocowanie pochwy do skrzyni (chyba tak to się nazywa niewiem nie jestem mechanikiem) też od czasu do czasu kapnie. a klima działa bez zażutu drugi rok i akurat z niej to jestem bardzo zadowolony :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czytam Wasze wypowiedzi i musze stwierdzić że seria 42xx była chyba bardziej udana od 54xx...

W moim 4255 niedługo dobije do 1000mth, ciągnik jest suchy, wszystkie wskaźniki i włączniki działają tak jak działały, nie potrzebuje 1500rpm żeby normalnie ruszyć (inna charakterystyka silnika?) i wogóle nie moge narzekać.

 

A w temacie, w moim MF najbardziej cenie niskie zużycie paliwa, idealnie jak dla mnie zestopniowaną skrzynie biegów obsługiwaną jedną wajchą (24/24), świetne wyważenie i zwrotność. Tylko mogło by być nieco ciszej w kabinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim MF zużycie paliwa jest średnie, słaba przekładnia, zwrotność mogłąbyć lepsza...

@mirasek jakiej firmy masz przedni most-Dana???jak masz wkręcone ograniczniki skrętu???

 

@MichalR w krtórym miejscu wysówają się Ci te sworznie???przy mocowaniu cięgieł z tylnym mostem???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@mirasek jakiej firmy masz przedni most-Dana???jak masz wkręcone ograniczniki skrętu???

Tak, mam oś Dana model 105 CDL czy jakoś tak. Ograniczniki mam wkręcone tak aby koła przy pełnym skręcie i wykrzyżu nie kolidowały z korpusem. W zasadzie mógłbym jeszcze troche podkręcić bo plastikowy błotnik może sie nieco ugiać ale obecnie jest wystarczająco zwrotny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@MichalR w krtórym miejscu wysówają się Ci te sworznie???przy mocowaniu cięgieł z tylnym mostem???

Właśnie tam... Śruby, które trzymały te sworznie w jednej pozycji się pościnały i już nie ma gdzie ich wkręcać. Przerobiłem to trochę i założyłem dłuższy sworzeń z zawleczką. Oczywiście pomyślałem też o luzach, dlatego jest dopasowany co do 0,1 mm i zabezpieczony przed obracaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ mirasek Jak 42xx jest taka super to czemu już jej nie robią ??

 

U mnie skrzynia jest cała zaciapana olejem z kurzem

 

ja mam tak ograniczniki ustawine że z 2cm tłoczyska zostaje na zewnątrz przy skręcie na maxa więcej nie moge bo i tak o tura zaczepiają koła , tylko że ja mam większy rozstaw kół

 

jakie macie felgi w MF ja mam jakieś TITAN i jutro biore się za spawanie , chyba pojade żeby ktoś zrobił to migomatem mniej się nagrzeją

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ mirasek Jak 42xx jest taka super to czemu już jej nie robią ??

 

Wprowadzili nowy model, jak wszyscy producenci. Chyba normalna kolej rzeczy, tym bardziej że robione były od 1997 roku.

Dziwi mnie Twój MF (może go Pronar składał :( ), kolega ma takiego jak Twój 6-cyl. i jest tak samo zadowolony z ciągnika jak ja. Może mamy małe wymagania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@piootr ja też mam felgi Titan chyba są francuskiej produkcji...które bedziesz spawał (wszystkie 4 czy tylko przód???)

 

@mirasek moze nie chodzi o wymagania tylko o trafienie w dobry model... :(

 

a co do skrętu to już trochę wkręciłem ograniczniki, ale jeszce mam sporo miejsca.jak to jest-jeżeli oś ma kąt skrętu 55 stopni, to kiedy to jest-jak się całkiem tłoczysko schowa??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@mirasek nie wiem czy 54xx to taka nowa seria dla mnie to 62xx na skrzyni 16/16 ze zmienioną delikatnie kabiną i maską , może mi się taki popadł lipny . Patrząc po 4 latach 2 raz nie kupiłbym go :P

 

 

@pioter spawałem przednie koła zobacze ile wytrzymają po tym zabiegu a tylne to dopiero w obrotówce dostaną w kość bo kupiłem dość ciężki pług

 

Jeśli chodzi o ograniczniki to gdyby nie to że koła zaczepiają mi o tura to już miałbym tak wkręcone żeby tłoczysko całe się chowało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwi mnie fakt że seria 5400 nie może ruszyc z niskich obrotów przecież ma większą pojemnośc niż seria 4200. piootr chyba faktycznie ci się jakiś taki trafił bo mój ojciec rozmawiał z kilkoma użytkownikami takiego mf jak twój i nie narzekają, jaki pług kupiłeś?. O ile się orientuję to seria 5400 jest odpowiednikiem jd serii 6020 se wiec nie ma co wymagac dobrego wyposażenia. Seria 6400 ma wyższy standard.pzdr :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@piootr jaki pług kupiłeś-ten co planowałeś???a te felgi to napewno od cięzkiego buta popekały... :P

 

Nie  wiem czy od ciężkiego buta   raczej od Tura   :P   

 

Pług kupiłem G-B  4+  w razie  kupienia większego traktora 5 skibe dokupie   waży 1300 kg 

 

@Lukasz4255  mnie to  nawet cieszą  dobre opinie o 4270  bo łatwiej będzie sprzedać :P   ale jak ktoś mówi że w unii   4x48  pali mu 8 litry to krew mnie zalewa    albo gośc mówi ze jest OK   a zrobił przez 3 lata 300 mth

 

Mój z miejsca  nie ma problemu z ruszeniem  jak jest  sam    a jak  30 pare  ton na ogonie to trzeba przycisnąć    ale on  ma  max moment przy 1200 obr  , ja  swój za koło  tylne pchne bez problemu   a 1014 jak  miałem to nie mogłem go sam ruszyć   , ciekawe jak  jest z 54xx  

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez tomek44
      Witam. Mam problem z ciągnikiem MF4235.. chodzi o hydraulike zewnętrzną. Podczas użycia hydrauliki na złączach z tyłu lub na turze w momencie kiedy poczuje obciążenie z okolic pompy zewnętrzej wydobywa się dźwięk tak jakby coś przeskakiwało. Pompa napędzana jest łańcuchem po spuszczeniu oleju i demontażu pompy nie widać aby któraś z zębatek była obrobion..nie ma żadnych opiłków jedynie co jest wątpliwe to to że łańcuch może być troche za luźny ciężko stwierdzic czy taki luz moze powodować przeskakiwanie. Dodam że potrzeba dosyć sporego obciązebia by usłyszeć ten dźwięk. Prosze o pomoc i porade co może być przyczyną takiego stanu rzeczy.
    • Przez tomsone13
      Witam ma spory problem 
      Posiadam MF 4245 gdy jadę po drodze i hamuje hamulcem to dołącza się przód i hamuje na 4 koła. 
      Niestety już później nie może się rozłączyć. Rozłącza się  po około 300m drogi. Gdy ten napęd jest załączony na drodze automatycznie schamowywuje  to ciągnik i czuć to na silniku oraz delikatnie skrzynia wyje. Po zwolnieniu ciągiem i wciśnięci sprzęgła ciągnik nie toczy się delikatnie lecz szybciej staje w miejscu. Gdy napęd jest rozłączony tak się nie dzieje. Mam obawy że coś może w końcu strzelić w przodku lub skrzyni. 
      Pozdrawiam i proszę o porady
    • Przez lukaszSZ999
      Witam
      Mam zagadkę, o której nie piszą ani u nas na forach ani za granicą. Chodzi o dość głośny dźwięk dochodzący spod kabiny w czasie rozruchu tzn. nawet nie w czasie kręcenia ale gdy już motor załapie i wchodzi na obroty jałowe. Jest to takie jakby to określić dźwięk marudzenia/mruczenia i to dość głośnego. Drastycznie cichnie gdy już odpali jednak ten pomruk jest nadal słyszalny jeszcze pewną chwilę i gdy tylko trącę czegoś co uruchomi hydraulikę np joystick od ładowacza lub od wyjść hydraulicznych pomruk ginie.
      Mam dwa ciągniki tj 6613 i 6615, oba robią to tak samo jednak tylko 6613 jest z ładowaczem. Są to modele z hydrauliką Close Center (pompa z LS).
      Znajomy ma również bliźniaczy model i ten pomruk przy rozruchu też występuje.
      Co dokładnie generuje taki odgłos i czy to z wiekiem przychodzi czy od nowości tak jest? Niestety ja ich nie miałem od nowości dlatego pytam.
      Dzięki za zainteresowanie.
    • Przez Mon123
      Potrzebuje książki schematu skrzni biegów oraz żółw zająć
       
    • Przez Blashq
      Witam mam problem w ciągniku Massey Ferguson 6270. Podczas jazdy po asfalcie na łukach drogi czy np przy zwalnianiu z większych prędkości trzęsie całym ciągnikiem. Gdzie szukać przyczyny w przednich oponach? Czy może coś innego.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v