Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam. Mam taki problem. Zrobiłem remont silnika tzn.

Nowe zestawy naprawcze zetor 

Regeneracja głowic

Szlif wału. 

Nowa pompa olejowa i zawór  

Inna pompa paliwowa bo mojej nie dało się zregenerować. 

Mam problem z ciśnieniem oleju silnika. Gdy silnik zimny ciśnienie jest prawidłowe 4-4,5 bara na wolnych i wysokich obrotach. Jednak gdy silnik się rozgrzeje to ciśnienie zaczyna spadać. Na wolnych obrotach około 500 wynosi 0.5 Bara. A na wysokich 3- 3.5. Gdzie trzeba szukać przyczyny może macie jakieś pomysły? Wiem że taki spadek jest za duży. Pozdrawiam

Opublikowano

Bąka wymieniłem na filtr puszkowy bo na tamtym miał 2,5 Bara na zimnym A po rozgrzaniu ginęło. Remont robiłem na wiosnę. Sezon przechodził ale najgorzej było latem w prasie bo wtedy 0.5 Bara miał  przy ok 800 obrotach. 

Opublikowano

Jak  nie sprawdzono walka i innych rzeczy, to będzie zgadywanie...

W szlifierni sprawdzono pasowanie panewek lub samemu mierzono?

Może jest gdzieś nieszczelność, peknięta rurka  w magistrali olejowej?

Może coś  wpadło  w zawór regulujący cisnienie oleju?

Opublikowano (edytowane)

Po niedzieli będę robił wymianę oleju to zdejme miskę i zobaczę zawór obejrzę smok. A można sprawdzić nieszczelność kompresorem i powietrzem? 

Zrobili szlif i napisali jakie panewki należy zamontować. Mierzenia nie wykonywałem. 

Edytowane przez dawidex-16
Opublikowano
2 godziny temu, dawidex-16 napisał:

Tak wałka rozrządu nie ruszyłem to był mój błąd.  Ale aż tyle by gubil na wałku?

Może zawor jest winny. Może ma szczelinę i gęsty olej trzyma a rzadszy przepływa. 

Nie ma takiej opcji.

Wałek na 90 procent

Opublikowano (edytowane)
12 godzin temu, jaco512 napisał:

Jak było z ciśnieniem przed remontem? Raczej padnie na wałek rozrządu i popychacze.. Popatrz sobie że olej z filtra idzie najpierw na wałek rozrządu a Ty go nie ruszałeś.

Przed remontem ciśnienie też było kiepskie to było też powodem remontu i wyrzucanie oleju przez odme. 

To od czego proponujecie zacząć? 

Jeśli wymieniać walek rozrządu to na jaki bo w Internecie różne ceny są? 

Trzeba stary pomierzyc czy wystarczy po numerze katalogu kupić i zamontować. Jak to wygląda? 

Edytowane przez dawidex-16
Opublikowano

na poczatek wymien olej a potem zobaczysz.

co ma walek rozrzadu do cisnienia ?

no chyba ze tak jak mialem w 60 - dokladnie te same objawy, tyle ze remont byl z deka smieszny,wymiana pierscieni i panewek, a okazalo sie ze manometr [indyjski] nawalil-podlaczylem porzadny i cisnienie wrocilo do normy.

  • Haha 1
Opublikowano

Manometr też muszę sprawdzić inny. Niby kupiłem go w zestawie z wężykiem do montażu. Ale nawet nie wiem jakiej produkcji. Dzięki za odpowiedzi. Jutro spuszcze olej i zobaczę do zaworu i smoka. Może tam coś się stało. Pozdrawiam 

Opublikowano

to 70 wiec moga byc roznice z 72 ale da sie mise wyciagnac bez odkrecania walu przedniego na pedu ??

on nie ma zwyklego czujnika ?ja mam zalozony trojnik i wpiety czujnik z manometrem.

smok i zawor -to ostatnie co bym sprawdzil, predzej nowa pompa slabo daje, mozna zawor przestawic ewentualnie.

jaki olej, przy jakiej temperaturze spada cisnienie ? bierze olej ?

 

zawies walek rozrzadu  do tokarza niech ci sprawdzi osiowosc ,zrobi szlif i panewki dopasuje 😛

 

 

  • Haha 2
Opublikowano
10 minut temu, jacus napisał:

to 70 wiec moga byc roznice z 72 ale da sie mise wyciagnac bez odkrecania walu przedniego na pedu ??

on nie ma zwyklego czujnika ?ja mam zalozony trojnik i wpiety czujnik z manometrem.

smok i zawor -to ostatnie co bym sprawdzil, predzej nowa pompa slabo daje, mozna zawor przestawic ewentualnie.

jaki olej, przy jakiej temperaturze spada cisnienie ? bierze olej ?

 

zawies walek rozrzadu  do tokarza niech ci sprawdzi osiowosc ,zrobi szlif i panewki dopasuje 😛

 

 

Jakie panewki? Wałek rozrządu pracuje w bloku, trzeba rozwiercać blok na R1

  • Thanks 1
Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, jacus napisał:

to 70 wiec moga byc roznice z 72 ale da sie mise wyciagnac bez odkrecania walu przedniego na pedu ??

on nie ma zwyklego czujnika ?ja mam zalozony trojnik i wpiety czujnik z manometrem.

smok i zawor -to ostatnie co bym sprawdzil, predzej nowa pompa slabo daje, mozna zawor przestawic ewentualnie.

jaki olej, przy jakiej temperaturze spada cisnienie ? bierze olej ?

 

zawies walek rozrzadu  do tokarza niech ci sprawdzi osiowosc ,zrobi szlif i panewki dopasuje 😛

 

 

Olej to turdus 15w40. Łatwiej odkręcić wał i zdjąć miskę. Przy 70 stopniach cieczy chłodzącej spada do 1 Bara na wolnych obrotach tzn 500. 

Takie jest ciśnienie po uruchomieniu silnika. 

16375694113085927012155505916741.jpg

16375708362064014371425441749952.jpg

Edytowane przez dawidex-16
Opublikowano (edytowane)

Przecież te silniki pracują , na niskiem cisnieniu , miałem podobne  takie przez 7 lat posiadania tego zetora . 

500obr to chyba nie sa obroty jakie powienny być minimalne ( to ze da sie takie ustawiac nie znaczy że sa odpowiednie ) , ustaw tak 650 i wtedy sprawdz .

Najlepiej zobaczyc ile przewiduje producent obroty jałowe , ja juz nie pamietam , 10 lat juz demoludów nie mam 

Delikatnie zwiekszy cisnienie na niskich obrotach  , wywalenie filtra odśrodkowego (bąka) , zastapienie przepływowoym 

jesli zawór przelewowy jest sprawny , (szczelny) to , napiecie wstepne spręzny nie poprawi cisnienia na wolnych obrotach 

Podepnij jeszcze mechaniczny inny manometr do pomiaru 

aaaa i ogolnie na wałku rorządu potrafi bardzo gubic idzie tam główna szyna olejowa , co rozprowadza oliwe po stopach głownych wału 

Edytowane przez V12
Opublikowano (edytowane)

Przecie mówie o tym , na obroty jałowe 500 to stanowczo za mało , zreszta pisze jak byk -750-800

To ze dzwignią mozna ustawic nawet -300-400 rpm , to nie znaczy ze to zdrowe dla silnika 

Ja np w zachodnich na pompach rotacyjnych mam obr jałowe na stałe ustawione około 700 , tak samo jak np , w silniku perkinsa w c-360-3p 

ja mam zasade że trzymam sie serwisówek , 

Edytowane przez V12

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez tomato21
      Witam mam zetora 6245 w ktory założyłem nowy blok po przemrożeniu. Nowy blok jest od 72XX-średnica tłoka 102(bo podobno do 62XX-średnica tłoka 100, już nie produkują). Pompa wtryskowa jest ta sama, nie została zmieniona ani oddana do regulacji/sprawdzenia.
      Wie ktoś czy pompy wtryskowe w 62XX i 72XX różnią się wydatkami lub dawkami paliwa. Jeśli ktoś posiada takie dane to proszę o zamieszczenie.
      Pozdrawiam i dziękuje z góry
    • Przez Piotruniu25
      Ile wchodzi płynu do układu chłodzenia w 5211?Dzisiaj wymieniałem i nie wiem ile powinno wejść.
    • Gość
      Przez Gość
      Witam. Czy orientuje się ktoś

      jaki powinien być nominalnie luz na wale w silniku perkins 6, dokładnie jest to T6.354.? Silnik odebrany ze szlifierni i przy mierzeniu występu tłoka, jest wyczuwalny luz, czujnik zegarowy pokazuje 0,04mm - 0,05mm. Czy jest to dopuszczalne? Pozdrawiam serdecznie 
    • Przez wojt
      Witam
      Doradzcie czy to objedzie dajac nowe panewki czy nadaje sie do szlifu, na 4 cylindrze takie rysy na wale, roznica pomdzy gladka powierzczhnia a gdzie rysa jest tak od 0.05 do 0.1.
      Wał nominał 
       








       


    • Przez Włader
      Witam potrzebuje pomocy mam problem z odpalaniem zetora majora 80 z silnikiem deutz 2016 rok. Włączam zapłon kontrolki się zaświecą po chwili zgasną wszystko jest jako powinno być przekręcam kluczyk zakręci  krótko coś rozłączy i nie odpali czy miał ktoś taki sam problem ? Dodam jeszcze że od nowości jest przejechane 500 motogodzin i akumulator jest nowy założony 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v