dawidex-16

Cisnienie oleju zetor 7045

Polecane posty

dawidex-16    1

Witam. Mam taki problem. Zrobiłem remont silnika tzn.

Nowe zestawy naprawcze zetor 

Regeneracja głowic

Szlif wału. 

Nowa pompa olejowa i zawór  

Inna pompa paliwowa bo mojej nie dało się zregenerować. 

Mam problem z ciśnieniem oleju silnika. Gdy silnik zimny ciśnienie jest prawidłowe 4-4,5 bara na wolnych i wysokich obrotach. Jednak gdy silnik się rozgrzeje to ciśnienie zaczyna spadać. Na wolnych obrotach około 500 wynosi 0.5 Bara. A na wysokich 3- 3.5. Gdzie trzeba szukać przyczyny może macie jakieś pomysły? Wiem że taki spadek jest za duży. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawidex-16    1

Bąka wymieniłem na filtr puszkowy bo na tamtym miał 2,5 Bara na zimnym A po rozgrzaniu ginęło. Remont robiłem na wiosnę. Sezon przechodził ale najgorzej było latem w prasie bo wtedy 0.5 Bara miał  przy ok 800 obrotach. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

dawidex-16    1

Tak wałka rozrządu nie ruszyłem to był mój błąd.  Ale aż tyle by gubil na wałku?

Może zawor jest winny. Może ma szczelinę i gęsty olej trzyma a rzadszy przepływa. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    159

Jak  nie sprawdzono walka i innych rzeczy, to będzie zgadywanie...

W szlifierni sprawdzono pasowanie panewek lub samemu mierzono?

Może jest gdzieś nieszczelność, peknięta rurka  w magistrali olejowej?

Może coś  wpadło  w zawór regulujący cisnienie oleju?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawidex-16    1

Po niedzieli będę robił wymianę oleju to zdejme miskę i zobaczę zawór obejrzę smok. A można sprawdzić nieszczelność kompresorem i powietrzem? 

Zrobili szlif i napisali jakie panewki należy zamontować. Mierzenia nie wykonywałem. 

Edytowano przez dawidex-16

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaco512    299

Jak było z ciśnieniem przed remontem? Raczej padnie na wałek rozrządu i popychacze.. Popatrz sobie że olej z filtra idzie najpierw na wałek rozrządu a Ty go nie ruszałeś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariuszd93    552
2 godziny temu, dawidex-16 napisał:

Tak wałka rozrządu nie ruszyłem to był mój błąd.  Ale aż tyle by gubil na wałku?

Może zawor jest winny. Może ma szczelinę i gęsty olej trzyma a rzadszy przepływa. 

Nie ma takiej opcji.

Wałek na 90 procent


;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawidex-16    1
12 godzin temu, jaco512 napisał:

Jak było z ciśnieniem przed remontem? Raczej padnie na wałek rozrządu i popychacze.. Popatrz sobie że olej z filtra idzie najpierw na wałek rozrządu a Ty go nie ruszałeś.

Przed remontem ciśnienie też było kiepskie to było też powodem remontu i wyrzucanie oleju przez odme. 

To od czego proponujecie zacząć? 

Jeśli wymieniać walek rozrządu to na jaki bo w Internecie różne ceny są? 

Trzeba stary pomierzyc czy wystarczy po numerze katalogu kupić i zamontować. Jak to wygląda? 

Edytowano przez dawidex-16

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    1754

na poczatek wymien olej a potem zobaczysz.

co ma walek rozrzadu do cisnienia ?

no chyba ze tak jak mialem w 60 - dokladnie te same objawy, tyle ze remont byl z deka smieszny,wymiana pierscieni i panewek, a okazalo sie ze manometr [indyjski] nawalil-podlaczylem porzadny i cisnienie wrocilo do normy.

  • Haha 1

buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawidex-16    1

Manometr też muszę sprawdzić inny. Niby kupiłem go w zestawie z wężykiem do montażu. Ale nawet nie wiem jakiej produkcji. Dzięki za odpowiedzi. Jutro spuszcze olej i zobaczę do zaworu i smoka. Może tam coś się stało. Pozdrawiam 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    1754

to 70 wiec moga byc roznice z 72 ale da sie mise wyciagnac bez odkrecania walu przedniego na pedu ??

on nie ma zwyklego czujnika ?ja mam zalozony trojnik i wpiety czujnik z manometrem.

smok i zawor -to ostatnie co bym sprawdzil, predzej nowa pompa slabo daje, mozna zawor przestawic ewentualnie.

jaki olej, przy jakiej temperaturze spada cisnienie ? bierze olej ?

 

zawies walek rozrzadu  do tokarza niech ci sprawdzi osiowosc ,zrobi szlif i panewki dopasuje 😛

 

 

  • Haha 2

buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    159
Przed chwilą, jacus napisał:

 mozna zawor przestawic ewentualnie.

 

 

Tyle że zawór reguluje ciśnienie maksymalne, nie minimalne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaco512    299
10 minut temu, jacus napisał:

to 70 wiec moga byc roznice z 72 ale da sie mise wyciagnac bez odkrecania walu przedniego na pedu ??

on nie ma zwyklego czujnika ?ja mam zalozony trojnik i wpiety czujnik z manometrem.

smok i zawor -to ostatnie co bym sprawdzil, predzej nowa pompa slabo daje, mozna zawor przestawic ewentualnie.

jaki olej, przy jakiej temperaturze spada cisnienie ? bierze olej ?

 

zawies walek rozrzadu  do tokarza niech ci sprawdzi osiowosc ,zrobi szlif i panewki dopasuje 😛

 

 

Jakie panewki? Wałek rozrządu pracuje w bloku, trzeba rozwiercać blok na R1

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    159
Dnia 20.11.2021 o 20:10, dawidex-16 napisał:

A można sprawdzić nieszczelność kompresorem i powietrzem?

Można, tylko delikatnie. Można tak uszkodzić wnętrze wkładu filtra oleju. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawidex-16    1
1 godzinę temu, jacus napisał:

to 70 wiec moga byc roznice z 72 ale da sie mise wyciagnac bez odkrecania walu przedniego na pedu ??

on nie ma zwyklego czujnika ?ja mam zalozony trojnik i wpiety czujnik z manometrem.

smok i zawor -to ostatnie co bym sprawdzil, predzej nowa pompa slabo daje, mozna zawor przestawic ewentualnie.

jaki olej, przy jakiej temperaturze spada cisnienie ? bierze olej ?

 

zawies walek rozrzadu  do tokarza niech ci sprawdzi osiowosc ,zrobi szlif i panewki dopasuje 😛

 

 

Olej to turdus 15w40. Łatwiej odkręcić wał i zdjąć miskę. Przy 70 stopniach cieczy chłodzącej spada do 1 Bara na wolnych obrotach tzn 500. 

Takie jest ciśnienie po uruchomieniu silnika. 

16375694113085927012155505916741.jpg

16375708362064014371425441749952.jpg

Edytowano przez dawidex-16

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawidex-16    1

Witam dzisiaj spuściłem olej i zdjąłem miskę. Wykręciłem zawór i rozebrałem go. Wygląda  tak. Co o nim myślicie? Pozdrawiam

20211123_120448.jpg

20211123_120443.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
V12    1021

Przecież te silniki pracują , na niskiem cisnieniu , miałem podobne  takie przez 7 lat posiadania tego zetora . 

500obr to chyba nie sa obroty jakie powienny być minimalne ( to ze da sie takie ustawiac nie znaczy że sa odpowiednie ) , ustaw tak 650 i wtedy sprawdz .

Najlepiej zobaczyc ile przewiduje producent obroty jałowe , ja juz nie pamietam , 10 lat juz demoludów nie mam 

Delikatnie zwiekszy cisnienie na niskich obrotach  , wywalenie filtra odśrodkowego (bąka) , zastapienie przepływowoym 

jesli zawór przelewowy jest sprawny , (szczelny) to , napiecie wstepne spręzny nie poprawi cisnienia na wolnych obrotach 

Podepnij jeszcze mechaniczny inny manometr do pomiaru 

aaaa i ogolnie na wałku rorządu potrafi bardzo gubic idzie tam główna szyna olejowa , co rozprowadza oliwe po stopach głownych wału 

Edytowano przez V12

Motocykliści to jedna rodzina :)
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
V12    1021

Przecie mówie o tym , na obroty jałowe 500 to stanowczo za mało , zreszta pisze jak byk -750-800

To ze dzwignią mozna ustawic nawet -300-400 rpm , to nie znaczy ze to zdrowe dla silnika 

Ja np w zachodnich na pompach rotacyjnych mam obr jałowe na stałe ustawione około 700 , tak samo jak np , w silniku perkinsa w c-360-3p 

ja mam zasade że trzymam sie serwisówek , 

Edytowano przez V12

Motocykliści to jedna rodzina :)
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witejus    4745
6 minut temu, V12 napisał:

w silniku perkinsa w c-360-3p 

750 obr/min jałowe obroty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez em0t
      Witam . Potrzebuje porady jak prawidłowo zamontować uszczelkę pod głowicą . Chodzi o to że uszczelka ma silikon z jednej strony a na tulei nie ma pierścienia miedzianego który uszczelnia blok z tuleje 


    • Przez tre_k
      Panowie mam problem, sprzęt nie zapala, nie kręci rozrusznikiem. Przeczyściłem klemy na akumulatorze, mierzyłem napięcie jest 12 v na rozruszniku. Najpierw nie było napięcia w stacyjce obstawiam że przez kluczyk, skręciłem 15 z 30 ze stacyjki świeci się ładowanie więc chyba ok. Przycisk rozrusznika też wyczyściłem, naciskam i nic.... się nie dzieje, rozebrałem go i próbowałem na kable na styk też nic... Macie jakiś pomysł gdzie dalej szukać? próbowałem zewrzeć na krótko na rozruszniku ale tez nic. Stacyjkę kupiłem nową jutro wstawię. Nie wiem czy to ma znaczenie ale światła też nie działają po przekręceniu kluczyka. Nie mam już pomysłu ? 
    • Przez michal97
      Witam.
      Najpierw opiszę całą sprawę.
      Dwa lata temu nasz zetor 7340 turbo zaczął dmuchać białym dymkiem z odmy, jesienią po zakończonych pracach rozebraliśmy go bo z odmy dmuchał jak głupi. Okazało się że na jednym tłoku zapiekły się pierścienie więc wymieniliśmy tuleję z tłokiem a w pozostałych trzech tylko pierścionki. W tamtym roku znowu zaczął dmuchać gdy dmuchał coraz bardziej znowu go rozebraliśmy i okazało się że na tym wymienionym tłoku pękł pierścień odłamała się końcówka około trzech centymetrów, znowu wymieniliśmy wszystkie pierścienie i było ok do niedawna w tym roku po z gruberowaniu kilku hektarów zaczął dmuchać dość sporą ilością białego dymu z odmy. Na razie jeszcze nic nie robiliśmy ale znowu chyba trzeba będzie.
      I w związku z tym mam do was pytanie co może powodować to dymienie? Mój sąsiad który był mechanikiem w pobliskiej kopalni twierdzi że może być to skrzywiony korbowód. Czy istnieje taka możliwość?
      Z góry wielkie dzięki za pomoc
    • Przez robadas78
      Witam. Mój Zetor 5011 jak postoi kilka godzin to nie zapali bez podpompowania pomką. Muszę pompować kilkadziesiąt razy i w ostojniku widać ubytki paliwa i powietrze.
    • Przez Piotr1711
      Witam! Poszukuje oryginalnego tlumnika typu beczka do mojego zetorka 3320 z 98 roku wszystkie które oglądałem to zamienniki na oryginalnym ma taki charakterystyczny warkot
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj