Polecane posty

Pszkot    377

Ciągnik z 2008 roku, kupiony z niewielkim przebiegiem (360 mth) od Korbanka. Obecnie mam 2108 mth i kolejny problem. Od jakiegoś czasu pociły się olejem złącza rur układu dolotowego. Wiadomo co może być tego przyczyną - padające turbo. Ponieważ nie da się tego "zaleczyć" jeździłem więc obserwując czy przypadkiem nie dymi. I dzisiaj właśnie nastał ten dzień. Przy wyższych obrotach wali białym dymem i teraz już muszę to zrobić, bo w końcu rozsypie się wirnik i narobi szkód. W związku z tym mam pytanie czy znacie koszt regeneracji turbiny i znacie firmy, które robią to porządnie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

hubertuss    1614

Firm regenerujących jest cała masa. Kosztów nikt ci nie poda na oko. Pytanie czy uszkodzona np muszla czy nie czy uszkodzony wirnik czy nie. Koszt to tylko po wycenie. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    84

firm cała masa, a wiecej jak połowa coś skopie, a 1/4 odda w gorszym stanie niż była oddana do naprawy...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cinek1808    1017

Ta turbina już tak nie wstaje jak seryjna jest duży lag. A że diesel ma małe obroty to turbina zaczyna pompować dopiero pod koniec. W benzynie zawszę można wyżej zakręcić motor przez to jest duża turbo dziura w dieslu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    1614

Takiej odpowiedzi się spodziewałem. Ale po pierwsze ciągnik to nie osobówka. Aż tak tego nie będzie widać chyba, że ktoś spieprzy regenerację. Ale sprawdzone firmy zrobią dobrze. Po drugie zakłady regenerujące regulują cięgła na maszynach. W ciągnikach przeważnie nie ma vtg tylko waste gate lub nic. Jeśli jest waste gate można coś podregulować na ciągniku. Problem ze wstawaniem jest w osobówkach. Bo zakłady regulują vtg na maszynie. Natomiast układ w samochodzie często ma jakieś niedomagania choćby zaworu n 75. Ale zakład reguluje i znaczy. Mechanik montuje i nie dotyka. I problem, że nie wstaje. Bo trzeba regulować na samochodzie. Nikt tego nie robi i są problemy.

Siało można w takim ciągniku poszukać sprawdzonej firmy regenerującej i będzie jeździł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    84

Czasami jak widziałem turbosprężarki po regeneracji to na oko było widać, że to nie będzie działać jak powinno....  Ogromna szczelina między muszlą a wirnikiem ( zrobione prawdopodobnie celowo, aby przy szybko powstającym luzie wirnik w czasie gwarancji nie zdążył ocierać o muszle....)  Jak taka turbosprężarka ma pompować gdy wszystko idzie bokami? Ustawienie VTG/VNT, że szkoda gadać i to nie wina układu sterowania w pojeździe,  bo na sprawnej używce  wartości zadane i oczekiwane odbiegają od siebie symbolicznie. Czasami da sie to wyregulowac jesli skopano tylko ustawienie regulacji, ale jeśli włożono podzespoły od innej (tańszej wersji) i  spasowano z luzem na zapas to lepiej wyrzucić to w śmietnik, bo będą z tego tylko problemy...

 

Po regeneracji sztanga powinna być ustawiona jak trzeba, a nie poprawiana w pojeździe. Jak nie jest to znaczy, że albo turbosprężarka ma inne parametry niż oryginał, albo zakład nie ma maszyny na której da się to ustawić poprawnie, lub nie umnie jej używać....

 

Program na niedomagającej turbosprężarce to proszenie się o kłopoty i maskowanie problemu.

Edytowano przez Alchemik
  • Haha 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    1614

Jest taka zasada. Wiedz co piszesz/mówisz zamiast pisać/mówić co wiesz. Bo inaczej wychodzi karate jak wyżej. Po co ty robisz jakieś wykłady o źle zrobionych regeneracjach? Komu to potrzebne? Nie wiem chcesz się pochwalić, że wiesz? Kogo to obchodzi co ty widziałeś. Jest cała masa zakładów, która zrobi a to dobrze. Na tyle dobrze, że traktor będzie jeździł jak jeździł.

Na temat regulacji na samochodzie też nie mamy o czym dyskutować. Bo ja wyjaśniłem dlaczego tak się robi a ty jakieś teorie klepiesz. Już widzę jak ktoś komu padła turbina chce wymienia c w starym samochodzie całą instalację podciśnienia by turbo działo tak jak ustawiono je na maszynie. Klepiesz jakieś książkowe teorie a życie życiem.

Właścicielowi radzę znaleźć dobry zakład regeneracyjny. Zregenerować i będzie chodzić. I kończę dyskusję. Więc nawet się nie wysilaj na odpowiedź bo już tu nawet nie zajrzę. Po co.

PS nową tez można kupić Będzie drożej. Co kto woli. Czy wytrzyma dłużej. Jak pokazała ta zamontowana fabrycznie na ciągniku nie wiadomo.

Edytowano przez hubertuss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    84
3 godziny temu, hubertuss napisał:

 Po co ty robisz jakieś wykłady o źle zrobionych regeneracjach? Komu to potrzebne? Nie wiem chcesz się pochwalić, że wiesz? Kogo to obchodzi co ty widziałeś. Jest cała masa zakładów, która zrobi a to dobrze. Na tyle dobrze, że traktor będzie jeździł jak jeździł.

Piszę, bo jest również cała masa firm która nie potrafi zregenerować turbosprężarki, albo regeneracja u nich to loteria. Dobre firmy też mają wpadki. Wystarczy z ciekawości poczytać opinie o firmach.

3 godziny temu, hubertuss napisał:

Na temat regulacji na samochodzie też nie mamy o czym dyskutować. Bo ja wyjaśniłem dlaczego tak się robi a ty jakieś teorie klepiesz. Już widzę jak ktoś komu padła turbina chce wymienia c w starym samochodzie całą instalację podciśnienia by turbo działo tak jak ustawiono je na maszynie. Klepiesz jakieś książkowe teorie a życie życiem.

Jakoś nie proponowałem wymiany wszystkiego w ciemno, tylko piszę, że problem często tkwi również w złej regeneracji samej turbosprężarki.

Za to kolega ma ciekawą propozycję:

 

12 godzin temu, hubertuss napisał:

Po drugie zakłady regenerujące regulują cięgła na maszynach. W ciągnikach przeważnie nie ma vtg tylko waste gate lub nic. Jeśli jest waste gate można coś podregulować na ciągniku. Problem ze wstawaniem jest w osobówkach. Bo zakłady regulują vtg na maszynie. Natomiast układ w samochodzie często ma jakieś niedomagania choćby zaworu n 75. Ale zakład reguluje i znaczy. Mechanik montuje i nie dotyka. I problem, że nie wstaje. Bo trzeba regulować na samochodzie. Nikt tego nie robi i są problemy.

Zamiast wymiany niedomagajacyh elementów (np. N75) kolega sugeruje kręcenie przy turbosprężarce.

Dla nie orientujących się w temacie analogia:

Kolega przy uszkodzonym czujniku poziomu paliwa,  proponuje zmianę skali na wskaźniku poziomu paliwa.

Jak można zgadnąć: jak później zepsuje sie do końca (za miesiąc?), to po wymianie na sprawny czujnik czeka nas ponowna zmiana skali (regulacja przy turbosprężarce)..... 

 

Czytający niech sami ocenią, czy chcieliby taką naprawę i czy jest fachowa.

 

Jedyna sensowna porada to znalezienie dobrego zakładu do regeneracji. Ale i tak możemy trafić na bubla, jak również nowa może być wadliwa. Dlatego warto szukać miejsca gdzie nie ma problemów z gwarancją. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pszkot    377

Sprężarka jest wersją minimalistyczną. Nie ma nic oprócz dolotu i wylotu spalin i powietrza. Wymontowałem trochę gratów żeby mieć dostęp do turbo i ocenić co się dzieje. Luz poosiowy jest lekko wyczuwalny (to może być problem) luz poprzeczny jest niewielki. Po rozebraniu puściłem silnik na wolnych obrotach jakieś 20 minut (przy okazji zrobiłem wymianę oleju) i w tym czasie turbo wypluło kilka kropel oleju po stronie wysokiego ciśnienia. Nie wiem jak jest po stronie gorącej ale to ma już mniejsze znaczenie. Znalazłem i zadzwoniłem do firmy z RES-TURBO z Biłgoraja (mają też warsztaty w Lublinie i Żyrardowie) i w poniedziałek zajadę na sprawdzenie. Na wtorek ma być gotowa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ppiotr    51

Tu Kivi wyjaśnił dokładnie 

 

Edytowano przez ppiotr
  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez palel366
      Siema,
      Mam problem z czopem mostu tego tylnego.troszke go wytarło. Ktoś to regeneruje w woj lubelskim? Napawanie czy tulejka? 

    • Przez Mf312
      Cześć wszystkim mam problem z moim fergusonem 3125 skrzynia 32×32. Mianowicie wszystko działo normalnie podczas pracy w polu i nagle połbiegi A i B przepadły działa tylko C i D do tego gdy chcę wrzucić  B to jest C  a gdy  A to D.
    • Przez dawid1983
      witam mam taki problem z moim mfem a mianowicie gdy go odpale i puszczampowoli  sprzeglo to mi gasnie ciagnik jakby dusilo skrzynie prosze o pomoc jakie moga byc przyczyny .CIAGNIK GDY JEST ZGASZONY TO BIEGI CHODZO NORMALNIE
    • Przez lukgzk
      Witam,
      Mam taki problem, silnik bez różnicy czy zimny, ciepły głośno chodzi na wolnych obrotach. Nie faluje, nie dymi, odpala na dotyk. Przy wyższych obrotach chodzi dobrze. Póki co sprawdzone wtryskiwacze, ale to nie jest przyczyna.
      Proszę o pomoc
    • Przez palel366
      Jakie oleje lejecie do MF3050? Czytałem już troszkę w necie, ale mam dylemat czy 10w40 czy 15w40. Fuchs chyba będzie dobrym wyborem? Ale jaki konkretnie? 
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj