Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Czy tak ma być, że na rozgrzanym oleju na jałowych obrotach ciśnienie spada do ok. 1,2 bara a przy obrotach na biegach dochodzi max. tak do 3,5 bara? Jakoś od nowości nie zwracałem na to uwagi szczególnej, ale wydaje mi się, że na początku było więcej na minimalnych obrotach. Ciągnik ma dopiero zrobione 670 godzin a ma już 8 lat więc dużo nie robi a przebojów różnych z nim miałem od nowości. Nie wiem też czy to może głupie z mojej strony, ale jeśli przy tak małych przebiegach rocznie ostatnie dwa razy wymieniałem olej raz na 2 lata - nie wiem czy nie wrócić do rocznej wymiany? Na bagnecie patrzyłem to wcale nie jest jak smoła tylko brązowawy. Czy przy tym bąku/filtrze są jakieś śruby regulujące ciśnienie oleju - patrzyłem to są jakieś 3 na korpusie filtra u dołu, ale dostęp do nich jakiś dziwny jest. Czy w tym bąku może się coś zepsuć co ma wpływ na ciśnienie i jak to poznać?  Gdzie tam dokładnie w 820 jest pompa wspomagania układu kierowniczego bo świeci mi się już od dłuższego czasu kontrolka - czy ja trzeba wymienić?

Edytowane przez rbit
Opublikowano

Ciśnienie oleju takie jest. U mnie w nowym  bez gazu na zimnym jest 6 a na gorącym 1. Drugi też był nowy, też tak miał i już 16 lat i 4500 mth i silnik nie ruszany. Olej wymieniaj częściej. Nie aż tak wielkie pieniądze a nie zaszkodzi. Co do kierowania to najpierw wymień czujnik ciśnienia. Jest wkręcony w śrubę przy orbitrolu 

Opublikowano (edytowane)

OK będę wymieniał olej raz na rok nawet przy takim małym przebiegu. Jaki zalewać olej - do tej pory lałem Turdusa SHPD 15W40? A gdzie dokładnie jest ta pompa od wspomagania bo nijak nie mogę jej zlokalizować? Trzeba maskę dźwignąć?

Edytowane przez rbit
Opublikowano (edytowane)
23 godziny temu, rbit napisał:

To można tam założyć NSZ 16 - taka jest fabrycznie montowana?

W stożkach jest CHYBA fabrycznie 10,a w krzyżaku 14. Mój jest na stożku i z turem i tą mała pompeczka  chyba jest poprostu za mała.

Edytowane przez ZetorMisio
Opublikowano

Bo do TURa lepszy jest siłownik C63 i wtedy musi być orbitrol 160 i pompa 16. Do orbitrola 100 nie powinno się zakładać dużo większej pompy bo będzie grzała olej. Bardzo dużo ludzi "naprawia" hydraulikę zakładając większe pompy ale to droga do nikąd. Na początku faktycznie może coś lepiej działać ale to dlatego że większa pompa nadrabia przecieki w układzie tylko to właśnie powoduje grzanie oleju i przyspiesza zużycie reszty podzespołów.

Opublikowano (edytowane)

Dziś popatrzyłem i fabrycznie mam założoną pompę od łukaszenki NS 14 (pisane po rusku na pompie) i orbitrol firmy M+S Hydraulic MKUS 160/4-140HP - to nie wiem czy jest sens grzebać i czy zmiana na 16 coś da i czy będzie pasować w ogóle? W sumie różnica w kręceniu jest dopiero jak załadowany do pełna na  krokodylu obornik lub bela kiszonki w chwytaku i to  przy włączonym przednim napędzie - może tak ten typ ma w takiej sytuacji ? - póki tura nie było to nic nie zauważałem. Świecąca od ponad 2 lat kontrolka układu kierowniczego pokazywała by awarię pompy bądź orbitrola?

Edytowane przez rbit
Opublikowano

Ta kontrolka ch@ja pokazuje. W nowym ciągniku potrafi się zapalić jak się skręca bez gazu 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v