Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

skoro wiatr ledwie wyczuwalny to może chłodnica do czyszczenia tylko

nawet w c360 na wolnych obrotach czuć wyraźny ruch powietrza, a przed chłodnicą też jest filtr

jak byś świecił przez chłodnicę latarką, to światło powinno być dobrze widoczne, jak nie jest to by potwierdziło brudną chłodnicę

Edytowane przez yaro_1
Opublikowano (edytowane)

Powietrza wystarczy, wentylator wymusza przepływ więc nie martw się o to. W serii 300 MF stoi zbiornik paliwa i nie ma problemów z przegrzewaniem. Co do wody jak płynu chłodzącego to nie ma nic lepszego jako czynnik chłodniczy tylko wiadome co się dzieje w niskich temperaturach a to że wywaliło wodę korkiem to znaczy że się gotowała. Nie powiem ci na odległość co tam jest nie tak ale takie objawy to nawet przy brudnej chłodnicy nie mają miejsca, wg mnie problem jest z obiegiem i to raczej długim przez chłodnice. Ale to tylko domysły a sprawdzić to można np. zdejmując przewód dolny z chłodnicy i przez korek lać wodę, można zobaczyć jak przepływa. Drugą sprawa to pompa wody, należałoby sprawdzić wirnik czy jest na swoim miejscu i czy nie obraca się na osi ( osadzony jest na wcisk i raczej bez szans aby go obracało ale może być coś nie tak i zaczepia o np obudowę tą przykręcaną do bloku)

Łoptek nie wolno ruszać, w niektórych MF są tylko 4 i dają bezproblemowo radę. No chyba że odwrotnie założone.

Edytowane przez akmaly
Opublikowano

Zatem dziś udało się wydobyć chodnice, okręcić od kosza i ponownie przedmuchać, efekt taki że wszędzie w każdym miejscu widać światło przystawionej z drugiej strony latarki, jeśli chodzi o wewnątrz to przelana wielokrotnie wodą błyskawicznie przelatuje do dołu i wylatuje czy to kranikiem czy to króćcem, pompy wody nie ruszyłem ze względu na obficie lejący deszcz... zauważyłem że w miejscu łączenia głowicy blokiem oprócz uszczelki pokazuje się silikon na całym obwodzie, czyżby ktoś lądując i tam sylikon mógł zatkać jakieś newralgiczny kanał chłodzący w bloku i stąd taki piecyk z silnika? Do poprzedniego właściciela nie mogę się dziś dodzwonić...

Opublikowano

silikon świadczy tylko o tym, że coś było robione, gdyby miał zapchać jakiś kanał to zapchało by go raczej od razu po remoncie, w końcu silikon jak miał gdzieś wypłynąć to wypłynął przy składaniu, a ciągnikiem po zakupie przecież jeździłeś, jakieś prace też nim wykonywałeś, więc zapchany kanał by wyszedł już wcześniej

Opublikowano

No niby tak ale temperatura w nim zawsze szybko leciała w górę, pracowałem nim już na wiosnę oraz przy sianokosach, było cieplej niż teraz a wskazówka była lekko przechylona w prawo od pionu, tak naprawdę to ten gruber to dla niego największa maszyna dotychczas, największe obciążenie. Nie chciałbym go zajechać przez przegrzanie tym agregatem i w takim stanie odprowadzenia ciepła nie wiem czy to samo nie będzie się działo przy pługu obrotówce ;//

Opublikowano

szybko się nagrzewał, ale jak już się nagrzał to temperatura stała była? czy też jak chwilę postał z uruchomionym silnikiem to spadała, bo to że wskazówka jest lekko przechylona od pionu to jeszcze nic nie znaczy (jeśli zawsze tak samo się ustawia gdy silnik jest rozgrzany)

Opublikowano

raczej tak, no już na pewno nie wchodziła na czerwone nawet dając w palnik, a czy opadała przy silniku dalej chodzącym to może troszkę tak np. wracając do domu z pola lub łąki ale bardzo powoli...


dzwoniłem do pobliskiego skupu zaproponowała mi pani że kupi ode mnie tą wspaniałą maszynę po 1.90zl za kilogram także może by się udało po 2 złote dziada ferdasa popchnąć na przetop xD

Opublikowano

Po tym co opisałeś to zostaje tylko pompa do sprawdzenia która może słabo wymuszać obieg cieczy. 

Opublikowano

to można by powiedzieć że problem mógł być już wcześniej tylko mniej poważny, skoro chłodnica już wyczyszczona to sprawdź pompę wody, jak tu nic nie będzie widać to zostanie ściągnąć głowicę 

Opublikowano

Ewentualnie może być coś co ogranicza przepływ cieczy pomiędzy pompą a blokiem silnika. 

Opublikowano
akmaly napisał:

Na pewno łopatki dobrze założone?

Pompę odkręca się za pomocą 4 śrub (sama pompa bez tej obudowy co do bloku ) - oczywiście potrzebna nowa uszczelka.

Na pewno, powietrze ładnie zaciąga kartkę małą papieru na wolnych obrotach utrzymuje oczywiście od przodu ciągnika Odnośnie pompy to wiem bo mam taką ze złomu w domu też od mf4

Opublikowano

Tak z ciekawości, może wrzuć jakieś zdjęcie silnika, może coś komuś wpadnie do głowy, wiesz różnie to bywa. A kąt wyprzedzenia zapłonu wszystko masz tam na 100%? pytam bo kolega kiedyś się bawił w tuningi PGRowskie i przy dawce na oko namieszał i przy zapłonie i też cyrki były.

Opublikowano
sadek9 napisał:

Tak z ciekawości, może wrzuć jakieś zdjęcie silnika, może coś komuś wpadnie do głowy, wiesz różnie to bywa. A kąt wyprzedzenia zapłonu wszystko masz tam na 100%? pytam bo kolega kiedyś się bawił w tuningi PGRowskie i przy dawce na oko namieszał i przy zapłonie i też cyrki były.

nic nie zmieniałem, pompa raczej nie była podkręcona, wytryski standard, zakręciłem pompę na środek fasolek


sadek9 napisał:

Tak z ciekawości, może wrzuć jakieś zdjęcie silnika, może coś komuś wpadnie do głowy, wiesz różnie to bywa. A kąt wyprzedzenia zapłonu wszystko masz tam na 100%? pytam bo kolega kiedyś się bawił w tuningi PGRowskie i przy dawce na oko namieszał i przy zapłonie i też cyrki były.

nic nie zmieniałem, pompa raczej nie była podkręcona, wytryski standard, zakręciłem pompę na środek fasolek


sadek9 napisał:

Tak z ciekawości, może wrzuć jakieś zdjęcie silnika, może coś komuś wpadnie do głowy, wiesz różnie to bywa. A kąt wyprzedzenia zapłonu wszystko masz tam na 100%? pytam bo kolega kiedyś się bawił w tuningi PGRowskie i przy dawce na oko namieszał i przy zapłonie i też cyrki były.

nic nie zmieniałem, pompa raczej nie była podkręcona, wytryski standard, zakręciłem pompę na środek fasolek

Opublikowano

Przy zabawach wyprzedzeniem zapłonu mógłby się grzać, ale raczej nie tak szybko, do tego mógłby dziwnie chodzić, mógłby być problemy z odpalaniem, nierówna praca itp

Opublikowano
MF675ursus napisał:

Dnia 30.08.2021 o 22:39, Bartez563 napisał:

(...) Jeśli chodzi o chłodnice to przed założeniem bo niedawno miał remont więc była zdjęta (...)

Może od początku. Co to był za "remont"?

Olej napędowy poszedł do oleju, winna pompka zasilająca...

Opublikowano
MF675ursus napisał:

I dlatego była zdejmowana chłodnica? Coś trochę nie po drodze... Co było dokładnie robione? Bo wygląda jakby przy tym remoncie coś nie wyszło

Nie po drodze masz pełną rację, już motor co i jak. wywaliłem do sprawdzenia i ustawienia ewentualnie cały układ paliwowy łącznie z płukaniem baku, do tego regeneracja sprężarki wymiana pasków i przerzucenie alternatora na lewą stronę, ze względu na to że sprężarka na sprzęgle to alternator już by nie kręcił się bez niej, zatem musiałem zdjąć chłodnice żeby zmienić koło pasowe, to tyle Jeśli chodzi o dziś to kupiłem nową chłodnice i tylko trochę dziś go rozebrałem, nowa jest bardzo lekka także nie wykluczam że stara mimo że czysta to może zabita wewnątrz więc zobaczymy po wymianie, jak się nic nie zmieni to pincet w plecy no ale cóż, czas leci i trzeba działać ;))

Opublikowano

Dziś poskładałem wszystko, pompa wody wyjęta i porównana ze sklepową, bez jakiejkolwiek śladów zużycia, założona stara na nowej uszczelce, założona nową pompa wody i sprawny stary termostat z innego ciągnika, jeszcze ciut bardziej podgięte łopatki wentylatora. W efekcie czuć jak przez chłodnice hula wiatr. Próba na polu, ciągnik niemal od razu został temperaturę roboczą mimo że jest dziś u mnie 12 stopni, po daniu w palnik temperatura skoczyła do krańca zielonego i tak się utrzymywała do końca pracy na tym polu, może łącznie było tam pół h pracy, pole zachwaszczone mocno lecz same piachy, zatem potem pojechałem na lepsze ziemie tam gdzie nie jest mokro, efekt taki że po 10-15 min pracy wskazówka na czerwone pole oraz z wężyka lecący płyn chłodniczy ;(( Także ja już nie wiem co dalej ruszyć, jeżdżę na 1 szosowej na skrzyni 8x2, agregat z którym pracuje ciągnik to AS18K2TS od dziekana, https://images.app.goo.gl/3GwZxeR4FCbrLkJ17

Opublikowano (edytowane)

Sprawdziłeś temperaturę innym termometrem czy dalej ufasz temu w ciągniku? Tego płynu było dużo? Bo to normalne że po świeżym zalaniu układu trochę go wyrzuci przelewem. Ten termostat to na jakiej podstawie sprawdzony że sprawny? Bo może nie otwiera się do końca. No i skoro zaczęły się takie rzeczy dziać po "remoncie" to tam trzeba szukać przyczyny

Edytowane przez MF675ursus

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez aster453
      Ostatnio taka myśl mi przyszła do głowy czy aby nie zamienić dwóch wysłużonych 60 tek z dopłatą na 4514. Co o tym sądzicie ? Czy ten wiekszy bedzie dużo więcej palił ? Myślałem o nim jako pomocniczym główny to proxima 90 plus. Jako że proxa ma tur więc praktycznie jest do wszystkiego w ciągu roku robi ok 400 Mth więc wg mnie sporo podczas gdy te dwa dziadki jedynie pracują przy cyklopie, czasem z mniejszym rozrzutnikiem 4,5 t, opryskiwacz, zielonce przewracanie, podwalanie więc dużo nie mają do roboty...  W dodatku chciałbym do niego  również tura czyli wyręczył bym dziadki w tych mniejszych pracach jak również i  przejął bym od proximy choćby prace związane z turem a nawet zamiennie prasowanie w Unia DF1,2. 
      @mf Wiesz to tez sposób można i tak zrobić tez o tym myślałem najwyżej tak tez bym zrobił. tylko czy w ogóle jest sens sprzedawać jedną (czy dwie moze mniejszy sens) i dołożyć i kupić ten pośredni ciągnik ? Czy taki ciągnik srpawdza się w turze np. ?
    • Przez Damiano604
      Witam, jestem na etapie zamawiania części do układu pneumatycznego w Ursusie 4514. Znalazłem schemat całego układu jednak przy nr. 10 mój zawór hamulca ręcznego posiada 2 wejścia a tutaj są 3, również przewód od pedału hamulca ten po prawej powinien iść przed regulator ciśnienia przed butlą (tak mi się wydaje). Może ktoś przerabiał ten temat i podpowie czy dobrze myślę. Z góry dziękuje. Pozdrawiam! 


    • Przez Marcin70707
      Witam, zamontowałem kabine na moim ursusie 3512 Lubsko 2. Kabina ma metalowy dach, ale pasuje mi coś dać od wewnątrz aby chociaż minimalnie wygluszyc na ile jest to możliwe. Jak polecacie mi to zrobić stosunków tanim kosztem i jakie macie pomysły na takie coś ?

    • Przez kacper9540
      witam chciałem zapytać się na co zwrócić uwagę przy zakupie ursusa 5314
    • Przez Lalafka
      Cześć, od nowości mam podłączonego tura na 1 parze wyjść hydraulicznych. Natomiast chciałbym teraz podłączyć go w taki sposób, aby zawsze dostępne były 2 pary. Ma ktoś coś takiego, albo robił? 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v