Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Jaki tam jest silnik (Producent) (Jak perkins jest filmik na youtubie gdzie się je blokuje) Trzeba włożyc np wiertło chyba dziesiątkę pomiędzy koła pasowe) Przynajmniej ja tak u siebie robiłem Perknis 1104D

 

Edytowane przez MARAKAM
Opublikowano

Perkins, a masz jakiś link? Bo ja na you tubę to już godziny spędziłem i nie znalazłem ☹️


Między koła pasowe? Czy zębate? Tzn trzeba pokrywę rozrządu zdjąć? Wiskoze itd?


A chłodnice też? Czy tylko osłonę wentylatora?

Opublikowano

W tym maseyu jest inaczej niż na filmie,nie ma pokrywy dzielonej, wcale nie trzeba odkręcać pokrywy, tylko pompę wody, tam pokażą się cztery śrubki małe i na, środku duża, duża nie ruszamy tylko te małe i pompa lekko wychodzi.

Opublikowano

Dakota proszę potwierdź mi czy w silniku 1006 również nie mam dzielonego dekla i jak ściągnąłem pompę wody są 4srubki i 1 na środku czy wystarczy że odkręcę te małe śrubki i pompa wychodzi? 

Opublikowano

Ale coś mi tu nie pasuje. Przecież tą śrubę na środku muszę też odkręcić bo to jest oś pompy i te 4śrubki również? Muszę ściągnąć dekiel na rozrządzie i zablokować koła na znaki czy to nie ten silnik? 

Opublikowano

Odkręcasz tylko te 4 i wychodzi piasta z pompą do tyłu.

Na zdjęciu silnik z pompą ustawiony w GMP. Grube wiertło przechodzi przez piastę i jest włożone w otwór na obudowie pompy... Nie jest to konieczne ustawienie ale w ten sposób mierze zastany kąt wtrysku (cieńszym wiertłem ;) )

image.png

Opublikowano

Czyli obudowy rozrządu w moim przypadku nie muszę ściągać i silnik nie musi być ustawiony w GMP? Kur... a ja zdemontowałem wszystko z przodu łącznie z wiskozą. Tylko że jeszcze muszą nie zapomnieć zablokować wałka pompy tą śrubką z podkładką na pompie rozumiem? A ta śruba na środku tego koła zębatego to trzyma tylko to koło?

Opublikowano

nic nie trzeba blokować w pompie. To pompiarz ustawia piastę na wałku pompy i dokręca te śrubę w środku. Ona w ogóle ma Cię nie interesować bo tryba nie trzyma. 

Żeby wyjąć pompę wody i tak wiskoze byś musiał odkręcić bo za kołem pasowym jest jedna śruba (przynajmniej tak mam w 6245)

Odnośnie GMP... jakoś ten kąt wtrysku potem trzeba ustawić bo trybo jest na fasolkach względem piasty

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Cassius
      Witam. Po odpalniu z rury wydechowej wydobywaja sie ogromne ilosci bialego dymu, gdy silnik troche sie nagrzeje to na wolnych obrotach dym znika jednak gdy dodam gazu to znowu bialy dym leci cala rura jak z parowozu. Moze ktos podpowie gdzie szukac przyczyny? Dodam ze płynu chlodniczego nie ubywa i oleju nie bierze. Ciagnik to MF 8270 z silnikiem Valmet 280km. Dodaje link do filmiku z pracy silnika. 
       
    • Przez kostek
      Dzisiaj z wujkiem jedziemy do korbanków po nowy traktor MF 5465 jest jakiś uzytkownik takiego traktoru dodam ze ma skrzynie dyna 4 są jakos mocno awaryjne????
    • Przez włodek
      Witam Państwa
      Chciałbym zasięgnąć od Was opinii na temat wspomnianych w tytule modeli ciągnika Massey ferguson. Nie mam to jakichś konkretnych predyspozycji że musi być to model 6120 albo 6130. Oba te modele będą w pełni wystarczające mocowo dla mnie a o decyzji czy będzie to 6120 czy 6130, zadecyduje stan konkretnego egzemplarza. Czy są na forum użytkownicy któregoś z tych modeli i mogą wypowiedzieć się w kilku słowach na ich temat? O silnik się nie obawiam bo to raczej dobre jednostki jak się o nie odpowiednio dba. Bardziej martwię się skrzynią i mostem. Jak to z Waszej perspektywy wygląda? Na co warto zwrócić szczególną uwagę przy zakupie tego ciągnika? A może któryś z tych modeli będzie mniej awaryjny? Z tego co patrzyłem to 6130 ma 4 półbiegi na każdym biegu a 6120 ma ich 2. Chyba najbezpieczniej jakby ich nie było w ogóle tak jak np w starszych modelach 3050/3060 gdzie były dostępne skrzynie 16/16 w pełni mechaniczne. No niestety w nowszych modelach chyba już takiej opcji nie ma. Czy te półbiegi pod obciążeniem sprawiają dużo kłopotu? Ciągnik nie będzie pracował na wielkim areale. Około 20ha i zastąpi wysłużonego już ursusa 912. Oczywiście MF będzie miał napęd na przód czego w 912 nie mam. Tu bardziej chodzi o poprawę komfortu na stare lata. Czekam zatem na Wasze komentarze i zapraszam do dyskusji. 
    • Przez tomaho
      Witam? warto kupić ten model za około 70 tys. Przebieg na zegarze około 5 tys. Trzyma się kupy. Revers i półbiwg nie szarpie.
    • Przez szymi4512
      Witam, mam problem z MF 5435 ze skrzynią Dynashift, otóż coś trzyma(wyhamowuje) ciągnik. Podczas jazdy gdy wcisnę sprzęgło czy też ustawie rewers w pozycji neutralnej ciągnik zwalnia i czuć, że coś go trzyma po zatrzymaniu się. Nie wiem jak to dokładnie wytłumaczyć, mam nadzieję, że rozumiecie o co chodzi. W czym może być problem?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v