Skocz do zawartości

renault 133.14 problem z hydraulika


Krzysztoflewandowski36

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
14 godzin temu, Krzysztoflewandowski36 napisał:

tak.slychac jakby jakies brzeczenie w niej

 

i zero wspomagania a podnosnik ledwo podniesie

 

Miałem coś takiego pare razy po remoncie, kiedy ciągnik był rozpoławiany i pododpinałem węże i zmieniałem pompe. Po 15 minutach  albo po godzinie w ciągniku nagle przestało działać wspomaganie, pompa zaczęła hałasować i podnośnik nie chciał podnosić, ale po zgaszeniu i odczekaniu paru minut wszystko wracało do normy.  Nie wiem co było przyczyną, ale samo się naprawiło, w okolicy pompy i orbitrola było słychać wtedy hałas i drgania, aż w kabinie było nie przyjemnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkręć któryś przewód i sprawdź tzn. poluzuj i poruszaj którymś przewodem i zobacz czy nie idzie powietrze, albo Ci się zapowietrzył układ albo pompa złom, tak wiem nowa,  pompa wyje zawsze jeżeli ssie powietrze, albo jak się przyciera. No bo gdyby jakiś zawór przelewał to ona by nie wyła tylko by sobie pompowała w kółko olej, aleeee może wcale to nie wycie pompy tylko może "dzwoni" zawór, dzwięk w sumie podobny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. 

Jak sprawdzić pompę hydrauliczną kiedy jest do wymiany?

Bo u mnie przy 155.54 na wolnych obrotach ciężko chodzi wspomaganie, żeby obrócić pług kuhn master 120 to muszę trzymać na obrotach co najmniej 1200.

I jakiej firmy wybrać bo mam zamontowaną rexroth.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U cb pompa prawdopodobnie do wymiany. Jeśli zauważasz zwolnienie / brak reakcji w kilku układach jednocześnie zasilanych tą samą pompą oczywiście/ dodawanie gazu aby przyspieszyć pracę układu a przedewszystkim mierząc ciśnienie pompy jak najbliżej samej pompy.

Oczywiście chcąc mieć 100% pewności wpinasz się specjalnym przepływomierzem z zaworem obciążeniowym, sprawdzasz przepływ i wydatek pompy i porównujesz ze specyfikacją pompy i wiesz w jakim jest stanie. No ale ta "maszynka" jest dość droga

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam podepnę się pod temat. Kupiłem renie 155.54 całą mechaniczną i jest coś porobione ze sterowaniem  tylnego podnośnika. Tymi dwoma drążkami od podnośnika nie steruje się nim.   Bez obciążenia bardzo powoli podnosi i opuszcza ale wystarczy że stanę na ramieniu i już zero reakcji. Steruje się dźwignią od 1 sekcji hydrauliki zewnętrznej. Co to może być pokopane? Poprzedni właściciel twierdzi że ja takiego kupił i jemu to nie przeszkadzało ale mnie to trochę irytuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Główny raczej też bo przewód idzie do trójnika schodzi do skrzyni i na następny trójnik z którego idzie na siłowniki pomocnicze. Tylko zastanawia mnie dlaczego na pusto podnosi przez te właściwe drążki od tuza. I jak to popodłanczać z powrotem żeby sprawdzić ten rozdzielacz 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam podobny problem w Renault 133.14 zaczęło się od tego ze na rozgrzanym oleju czyli po jakiejś godzinie pracy w gruberze ciągnik ciężko podnosil i wspomaganie wysiadalo, ciśnienie na wyjściach wynosiło około 100bar wiec wymieniłem pompę na nowa. Dziś robiłem gruberem i ciągnika ładnie podnosi ale slychac takie wycie pompy na maksymalnym podniesieniu tak jak by dobijała ciśnienie. Pompa jest gorąca i jak wróciłem do domu i opuściłem grubere bardzo ciężko działało wspomaganie a jak podniosłem to lekko chodziło. Co może być przyczyna ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A na opuszczonym też pompa wyje? Jeśli tak to może ci się któraś sekcja od zewnętrznej zacieła i cały czas pompa pracuje pod obciążeniem, a dwa to ciężki masz ten gruber? bo to że podniesiesz go to ci chyba siada d*pa a wstaje przód więc i zmniejsza się ciężar na oś przednią i dlatego może ci się wydawać że lekko kiera ci chodzi :D :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No gruber jest ciężki;) ale ogólnie kierownica chodzi bardzo lekko czy gruber podniesiony czy opuszczony tylk jak się bardzo rozgrzała kierownica prawie Wogole nie reagowała. Na opuszczonym nie wyje. Jak grubera uniósł na maxa do to jakiś czas slychac jak dobija hyhydraulika, jak w tym momencie delikatnie popuszczę podnośnik to już nie slychac 

Edytowane przez 22krystianek22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 7.08.2021 o 09:13, sylwek23111 napisał:

Miałem coś takiego pare razy po remoncie, kiedy ciągnik był rozpoławiany i pododpinałem węże i zmieniałem pompe. Po 15 minutach  albo po godzinie w ciągniku nagle przestało działać wspomaganie, pompa zaczęła hałasować i podnośnik nie chciał podnosić, ale po zgaszeniu i odczekaniu paru minut wszystko wracało do normy.  Nie wiem co było przyczyną, ale samo się naprawiło, w okolicy pompy i orbitrola było słychać wtedy hałas i drgania, aż w kabinie było nie przyjemnie.

Dokladnie mam tak samo. Już nwm co z tym zrobić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, erwin2 napisał:

A masz filtr oleju po stronie wysokiego ciśnienia? popatrz na układ hamulcowy może problem w zaworze...spróbuj upuścić oleju ze szybkozłącz i układu hamulcowego,a pompa jednosekcyjna?

Jest filtr wstępny ten ssący przed pompa. I ten który idzie już przed rozdzielaczem zewnętrznym. Czylinon jest chyba już od wysokiego ciśnienia? Vzy jak ?

Pompa przecież dwusekcyjna zespolona razem ze wspomaganiem..

Edytowane przez Moriss97
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Krzysw5
      Witam wszystkich, 
      Przygotuję się do remontu silnika mojej renówki 103.54. Jest tam silnik MWM turbo TD 226-4 R185. Objawy są takie,  że pali coraz więcej oleju, już na dolewki 10l na sezon nie starcza. Po odpaleniu zimnego chmura białego dymu. Tak ogólnie pracuje dobrze, zdarza się,  że gdy jest mocno rozgrzany przy temp. otoczenia powyżej 25 stopni i np orce pod rzepak potrafi mignąć kontrolka oleju na wolnych obrotach,  np przy ruszniu jak obroty spadną.
      Z tego co się zorientowałem to tuleje w tym silniku są suche. Planuje ściągnąć głowicę,  zobaczyć stan tulei, tłoka,  pierścieni i przy okazji korbowodów. Czytałem też,  że przy takich objawach mogą być zużyte same głowice.
      Chciałem się poradzić,  czy da radę wymieć tuleje, bez wyciągania silnika? Mechanik twierdzi że przy takich tulejach powininny być wyrównane/rozwiercone otwory w bloku i dopiero zamówione tuleje pod ten wymiar i następnie wciśnięciu honowane na wymiar pod tłok.
      Czy ktoś może wymieniał tuleje w takim silniku w oryginalnym wymiarze że np po wciśnięciu nie wymagają honowania?
      Przy mokrych nie byłoby problemu.


    • Przez robert199411
      Witam
      Posiada ktoś pinout ehr tce10?
    • Przez robert199411
      Witam posiada ktoś pinout do tce 10?
    • Przez Kamilmok
      Witam . Ciągnik wpada w bardzo mocne wibracje z uniesioną maszyna podczas jazdy drogą , czy to asfalt czy polna droga . mocno telepie kabiną , kierownicą , pedałami od sprzęgła , od hamulców . 
      im cięższa maszyna tym bardziej telepie . ale np z pługami 4 obracanymi jest ok , z gruberem 2.7m już telepie a z zestawem uprawowo siewnym , brona akktywna i siewnik ze zbożem jest najgorzej .  mam wrażenie ze na różnych biegach wibruje z różna częstotliwością 
      obciążniki z przodu są . opony z przodu nowe ale z tyłu już prawie łyse i stare . 
      może za wysokie ciśnienie w tylnych oponach ? 
    • Przez Mateusz237
      Dzień dobry, mam pytanie odnośnie Renault Aresa 540 rz 2000rok z rewersem elektrohydraulicznym skrzynia 4 biegi i 4 półbiegi 3 zakresy żółw zając ślimak. Problem polega na tym że nie zależnie od temperatury oleju skrzyni biegów szarpią półbiegi , ruszanie z rewersu i ze sprzęgła przy lewarku płynne bez szarpnięć był wymieniany hydroakumlator, Ostatnia sytuacja odpalam ciągnik jadę półbiegi bardzo ładnie zmieniają bez żadnych szarpnięć po około 3 godzinach pracy gaszę Ciagnik odpalam i znowu szarpią półbiegi. Jaka może być przyczyna gdzie szukać rozwiązania? Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam 😉
×
×
  • Dodaj nową pozycję...