Krzysztoflewandowski36

renault 133.14 problem z hydraulika

Polecane posty

witam posiadam renault 133.14 dzis po 3 godzinnej pracy olej w hydraulice stal sie bardzo goracy i przestal podnosic talerzowke i niema wspomagania..nawet jak olej ostygl tak zostalo ...dodam ze. olej nowy fuscha nowe filtry i pompa .co moze byc przyczyna?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sylwek23111    330

Dziwny przypadek... Albo się pompa zapowietrza, albo ścieło klina na pompie. Albo ukręciło wał w pompie. To tylko moje domysły, bo takich rzeczy nie miałem jeszcze w mojej renacie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sylwek23111    330

Na zimnym oleju wspomaganie cięzko chodzi czy w góle nie ma, a podnośnik nie może podnieść talerzówki? A  lżejsze maszyny podniesie? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sylwek23111    330
14 godzin temu, Krzysztoflewandowski36 napisał:

tak.slychac jakby jakies brzeczenie w niej

 

i zero wspomagania a podnosnik ledwo podniesie

 

Miałem coś takiego pare razy po remoncie, kiedy ciągnik był rozpoławiany i pododpinałem węże i zmieniałem pompe. Po 15 minutach  albo po godzinie w ciągniku nagle przestało działać wspomaganie, pompa zaczęła hałasować i podnośnik nie chciał podnosić, ale po zgaszeniu i odczekaniu paru minut wszystko wracało do normy.  Nie wiem co było przyczyną, ale samo się naprawiło, w okolicy pompy i orbitrola było słychać wtedy hałas i drgania, aż w kabinie było nie przyjemnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Odkręć któryś przewód i sprawdź tzn. poluzuj i poruszaj którymś przewodem i zobacz czy nie idzie powietrze, albo Ci się zapowietrzył układ albo pompa złom, tak wiem nowa,  pompa wyje zawsze jeżeli ssie powietrze, albo jak się przyciera. No bo gdyby jakiś zawór przelewał to ona by nie wyła tylko by sobie pompowała w kółko olej, aleeee może wcale to nie wycie pompy tylko może "dzwoni" zawór, dzwięk w sumie podobny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kar0711    1

Witam. 

Jak sprawdzić pompę hydrauliczną kiedy jest do wymiany?

Bo u mnie przy 155.54 na wolnych obrotach ciężko chodzi wspomaganie, żeby obrócić pług kuhn master 120 to muszę trzymać na obrotach co najmniej 1200.

I jakiej firmy wybrać bo mam zamontowaną rexroth.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U cb pompa prawdopodobnie do wymiany. Jeśli zauważasz zwolnienie / brak reakcji w kilku układach jednocześnie zasilanych tą samą pompą oczywiście/ dodawanie gazu aby przyspieszyć pracę układu a przedewszystkim mierząc ciśnienie pompy jak najbliżej samej pompy.

Oczywiście chcąc mieć 100% pewności wpinasz się specjalnym przepływomierzem z zaworem obciążeniowym, sprawdzasz przepływ i wydatek pompy i porównujesz ze specyfikacją pompy i wiesz w jakim jest stanie. No ale ta "maszynka" jest dość droga

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Drive_X    0

Witam podepnę się pod temat. Kupiłem renie 155.54 całą mechaniczną i jest coś porobione ze sterowaniem  tylnego podnośnika. Tymi dwoma drążkami od podnośnika nie steruje się nim.   Bez obciążenia bardzo powoli podnosi i opuszcza ale wystarczy że stanę na ramieniu i już zero reakcji. Steruje się dźwignią od 1 sekcji hydrauliki zewnętrznej. Co to może być pokopane? Poprzedni właściciel twierdzi że ja takiego kupił i jemu to nie przeszkadzało ale mnie to trochę irytuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peewee1984    91

Może padł rozdzielacz od podnośnika i ktoś podłączył pod ten od hydrauliki zewnętrznej. Ciekawe czy główny siłownik też czy tylko te pomocnicze na zewnątrz. Musiałbyś po przewodach zerknąć....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Drive_X    0

Główny raczej też bo przewód idzie do trójnika schodzi do skrzyni i na następny trójnik z którego idzie na siłowniki pomocnicze. Tylko zastanawia mnie dlaczego na pusto podnosi przez te właściwe drążki od tuza. I jak to popodłanczać z powrotem żeby sprawdzić ten rozdzielacz 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam podobny problem w Renault 133.14 zaczęło się od tego ze na rozgrzanym oleju czyli po jakiejś godzinie pracy w gruberze ciągnik ciężko podnosil i wspomaganie wysiadalo, ciśnienie na wyjściach wynosiło około 100bar wiec wymieniłem pompę na nowa. Dziś robiłem gruberem i ciągnika ładnie podnosi ale slychac takie wycie pompy na maksymalnym podniesieniu tak jak by dobijała ciśnienie. Pompa jest gorąca i jak wróciłem do domu i opuściłem grubere bardzo ciężko działało wspomaganie a jak podniosłem to lekko chodziło. Co może być przyczyna ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A na opuszczonym też pompa wyje? Jeśli tak to może ci się któraś sekcja od zewnętrznej zacieła i cały czas pompa pracuje pod obciążeniem, a dwa to ciężki masz ten gruber? bo to że podniesiesz go to ci chyba siada d*pa a wstaje przód więc i zmniejsza się ciężar na oś przednią i dlatego może ci się wydawać że lekko kiera ci chodzi :D :D

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No gruber jest ciężki;) ale ogólnie kierownica chodzi bardzo lekko czy gruber podniesiony czy opuszczony tylk jak się bardzo rozgrzała kierownica prawie Wogole nie reagowała. Na opuszczonym nie wyje. Jak grubera uniósł na maxa do to jakiś czas slychac jak dobija hyhydraulika, jak w tym momencie delikatnie popuszczę podnośnik to już nie slychac 

Edytowano przez 22krystianek22

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lukasz3564
      Witam poszukuję drzwi lewych do renault 9034 TX jeśli ktoś posiada proszę o wiadomość.
    • Przez MarcinKa
      Witam
      Może ktoś podpowie czy jest jakis zawór czy jakaś inna przesłona czy jakby tam zwał na przejściu pomiedzy zbiornikami górnym a tym pod kabina??
      Pytam bo lalem paliwo i zapełniłem górny na maksa i nie poszlo w dolny dopiero jak przejechałem na pole to paliwo spadło do dolnego zbiornika...
      Dziwne trochę,przewód łaczacy oba gruby jest powinno samo lecieć nie ma zadnych kraników nie wiem co za przypadłość...
      Ktoś coś??
    • Przez Mati3005
      Witam, Panowie mam pytanie odnośnie ustawienia balansera, tłumika drgań zwał jak zwał, przy remoncie silnika mechanik nie zaznaczył położenia wału względem ustawienia balansera, i teraz podczas pracy są odczuwalne drgania na ciagniku, nie wiem jeszcze jak z sila przy ciężkiej pracy bo na razie tylko pracował z opryskiwaczem ale takich drgań przed remontem nie było wiem ze ma być ustawione dwa skrajne tłoki w GMP i teraz pytanie czy jest gdzieś na kole od wału oznaczenie tego czy czeka mnie metoda prób i błędów ze śrubokrętem we wtrysku?? 🙂 na balanserze jest oznaczenie na kole zębatym, za pomoc dziękuję 
    • Przez Wojtas974
      witam tak jak w tytule, nie mogę wrzucić tych biegów, 3 i 4 wchodzi normalnie, ktoś miał podobny problem?
    • Przez BartekMaruszewski
      Witam. W mojej renówce pojawił się problem z włączającym się napędem, a mianowicie podczas jazdy bez różnicy czy wolno czy szybko, na niskich czy wysokich obrotach zapala się i po jakimś czasie gaśnie (albo nawet miga) kontrolka od ręcznego, co za tym idzie czuć i słychać jak zaczyna ciągnąć przedni napęd. Potrafi włączyć się nawet jadąc po drodze co jest dość uciążliwe. Jeśli ktoś orientuje się w czym może być  problem byłbym wdzięczny za odpowiedź. Renault 103.54 16x16  mechaniczna. Pozdrawiam 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj