Skocz do zawartości

Podlaczenie nowego rozdzielacza hydraulicznego Belarus


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam, mam zużyty rozdzielacz hydrauliczny w Belarusie ten pod kierownicą i chciałbym go wymienić na nowy (nieoryginalny sterowany linkami żebym miał sterowanie wyjściami hydraulicznymi pod ręką) o przepływie 80l/min. Pytanie moje czy jest możliwość zmiany rozdzielacza pod kierownicą na nieoryginalny ale żeby regulator siłowy działał? Jeśli tak to jak go podłączyć? Podnośnik to monoblok i do sterownia podnośnikiem jak na razie nie mam zastrzeżeń dlatego chciałbym żeby regulator został.

Edytowane przez kuba__7
Opublikowano

Rozdzielacz wygląda tak. Słyszałem że nie każdy rozdzielacz można podłączyć z regulatorem siłowym żeby działało tak jak należy. Nie wiem na ile to prawda dlatego chcę się upewnić.

Screenshot_20210720_213623_pl.allegro.jpg

Opublikowano

Czyli zostaje wymiana na rozdzielacz 3 sekcyjny z czego jedna sekcja będzie sterowała podnośnikiem, a regulator siłowy zostanie pominięty skoro nie ma możliwości żeby działał. Masz może jakieś doświadczenie w tym temacie jak się sprawuje takie rozwiązanie w porównaniu do oryginalnego rozwiązania?

Opublikowano

Na pewno nie będziesz miał regulacji siłowej i pozycyjnej. Ja już dawno pozbyłem się regulatora bo nie działał. Ostatnio wymieniłem też rozdzielacz na uniwersalny bo w oryginalnym pękła obudowa. Podnosi rewelacyjnie ale brakuje trochę zatrzasku na podnoszeniu. Może pomyśl nad rozdzielaczem elektrycznym i sterownikiem od kolegi z forum. Zamiast regulatora świetna sprawa.

Opublikowano (edytowane)

No to teraz muszę pomyśleć jak zrobić żebym na dłuższy czas był zadowolony z tego. Możesz rozwinąć temat dlaczego regulator nie będzie działał z takim uniwersalnym rozdzielaczem?

Edytowane przez kuba__7
Opublikowano

W regulatorze nie ma przelewu oleju. W ruskim układzie pracuje on równolegle z rozdzielaczem korzystając z jego przelewu. Gdy chcemy użyć regulatora to najpierw zamyka on zawór przelewowy w rozdzielaczu. Rozdzielacz musi być do tego przystosowany. Gdybyś podłączył sam regulator pod pompę albo pod kontynuację ciśnienia z rozdzielacza to coś by strzeliło albo zagotowało olej. Jeśli koniecznie chcesz zostawić regulator to zostaw rozdzielacz pod kierownicą tylko po to żeby mógł działać regulator. Dodatkowy rozdzielacz uniwersalny podepnij pod pompę a z kontynuacji daj przez trójnik zasilanie regulatora i rozdzielacza pod kierownicą.

Opublikowano

Tyle że przy takim podłączeniu prawdopodobnie pozostanie problem z szybkim opadaniem podnośnika po zgaszeniu ciągnika oraz wolne unoszenie po rozgrzaniu oleju co chciałem żeby zniknelo po zmianie rozdzielacza na uniwersalny.

Opublikowano

Ale rozdzielacz pod kierownicą nie ma nic do opadania podnośnika. Jeśli już to puszcza regulator a piszesz że nie masz do jego pracy zastrzeżeń. Tylko teraz doczytałem że masz monoblok więc to trochę inny układ niż starsze rozwiązanie ze zwykłym regulatorem.

Opublikowano

Do pracy w sensie użytkownika bo ustawie dźwignie na unoszenie do konkretnej wysokości i do tej wysokości mi podnosi, to samo z opuszczaniem. Czyli ten pod kierownicą nie ma nic wspólnego jak podnośnik tylny jaki i również tur wolno podnośi i szybko opuszcza po zgaszeniu? (Pompa oleju jest nowa założona). Monoblok nowsze rozwiązanie czyli? 3 przewody hydrauliczne są doprowadzone do niego.

Opublikowano
15 minut temu, pawel86lhr napisał:

Monoblok czyli dwa siłowniki do podnoszenia zamiast jednego umiejscowionego pod kabiną.

To wiem, ale czym się różni regulator siłowy w monobloku, a w starszym rozwiązaniu na jeden siłownik.

Opublikowano

W monobloku jest inny rozdzielacz pod kierownicą i inny regulator. Jest on przy plecaku podnośnika a nie pod siedzeniem jak w starszych wersjach. Nie widziałem tego na żywo ale monoblok chyba ma przelew z tym, że nie widzę na rysunkach skąd idzie zasilanie.

Opublikowano
Dnia 21.07.2021 o 18:04, mani51 napisał:

W monobloku jest inny rozdzielacz pod kierownicą i inny regulator. Jest on przy plecaku podnośnika a nie pod siedzeniem jak w starszych wersjach. Nie widziałem tego na żywo ale monoblok chyba ma przelew z tym, że nie widzę na rysunkach skąd idzie zasilanie.

Do regulatora są podłączone 4 przewody: zasilanie z rozdzielacza pod kierownicą, powrót do zbiornika oleju i przewody od siłowników, dlatego myślałem że podmiana rozdziekacza ruskiego pod kierownicą na uniwersalny będzie działać.

IMG_20210722_080049.jpg

Opublikowano

Tylko w jaki sposób jest on zasilony z tego rozdzielacza. Jeśli jest to kontynuacja ciśnienia to powinno działać i z uniwersalnym rozdzielaczem. Trzeba poszukać czegoś na temat samego rozdzielacza pod bo całkiem możliwe że jest to jednak bardziej cywilizowane rozwiązanie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v