Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Do dwukółki mam plan sobie zamontować oświetlenie :)

Opublikowano

Potrzebny ci 7 żyłowy kabel, ja ma zrobione gniazdo na przodzie przyczepy i kabel z ciągnika do przyczepy odpinany, ale to nie konieczne. W lewym tylnim rogu zrobiona puszka łączeniowa do niej około 6m kabla licząc od gniazda z przodu, potem z tej puszki do tylnych lamp wystarczy kabel 4x1 do pierwszwj lampy trochę ponad pół metra do drugiel ze 2 metry i jeszcze potrzebny ci kabel 2x1 do przednich obrysówek około 5 - 6 metrów plus od jednej lampy obrysowej do drugiej jakieś 2m. Ja tak mam zrobione i jest dobrze. Można sobie darować puszkę łączeniową i kable połączyć w jednej z tylnich lamp tak też mam w jednej przyczepie i działa ale z puszkom jest łatwiej.

Opublikowano

Ja pierdziu 🤦‍♂️ instalacji do D47 nie potraficie zrobić samemu od podstaw tylko kupujecie jakiś szajs. 🤨

Pr'ecież to się robi z zamkniętymi oczami. 

Opublikowano (edytowane)

Dodam tylko aby wystrzegać się zbędnych połączeń - od wtyki przewodem po lewej ramie do do puszki z tyłu ( kup hermetyczną puszkę ). Z tej puszki rozgałęzić na lampy ( obie osobno ), gniazdo na kolejną przyczepę i pozycję z przodu dla górnej ramy. Pozycja z przodu najlepiej przewód spiralny na środek po rurze od obrotu, później prawa stroną do przodu i od niej na lewą pozycję. Jak chcesz mieć pozycję niezależnie prawą i lewą to do pozycji musisz mieć przewód 3 żyłowy. Masa obowiązkowo przewodem i lutować w lampie ( lub przewody ).

- przewód 7 żyłowy ( 6x1+1x1,5 od masy )

- przewód 3 żyłowy ( 3x1 a jak pozycja led to wystarczy 3x0,5 )

Edytowane przez akmaly
Opublikowano
margoo78 napisał:

Potrzebny ci 7 żyłowy kabel, ja ma zrobione gniazdo na przodzie przyczepy i kabel z ciągnika do przyczepy odpinany, ale to nie konieczne. W lewym tylnim rogu zrobiona puszka łączeniowa do niej około 6m kabla licząc od gniazda z przodu, potem z tej puszki do tylnych lamp wystarczy kabel 4x1 do pierwszwj lampy trochę ponad pół metra do drugiel ze 2 metry i jeszcze potrzebny ci kabel 2x1 do przednich obrysówek około 5 - 6 metrów plus od jednej lampy obrysowej do drugiej jakieś 2m. Ja tak mam zrobione i jest dobrze. Można sobie darować puszkę łączeniową i kable połączyć w jednej z tylnich lamp tak też mam w jednej przyczepie i działa ale z puszkom jest łatwiej.

A po wuj 7 żył?? 5 wystarcza - masa, kierunek prawo, kierunek lewo, stop, postój. Im mniej żył, tym kabel tańszy i łatwiej się go układa. Grubość 1 mm2 też przesada, spokojnie wystarczy 0.75 mm2, łatwiej się go upycha a w oświetleniu przyczepy są śmieszne stałe natężenia prądu, niecałe 2A. Koszt takiego kabla to coś 3.5 zł/1 mb. Kablem jedziemy do tyłu przyczepy i tu są 2 możliwości podzielenia. Pierwsza to podłączenie do gniazda przyczepy i z gniazda dalej ciągniemy do świateł, nie polecam bo ciasno jest w gniazdku. Druga to główny kabel do dobrej puszki (nie jakiegoś gówna za 2 zł ale dobrej, atestowanej puszki o IP67) i z puszki jedziemy do gniazda i świateł. Masę dajemy na ramę a ciągniemy ja tylko na skrzynię razem w kablu na pozycyjne. Aaa, oczywiście przy dzisiejszych cenach uważam że TYLKO na LEDach, najlepiej gotowych lampach. Unikamy dodatkowych połączeń i są hermetyczne - nie muszę tłumaczyć że w pojazdach rolniczych to ogromna zaleta.

astrahxenon napisał:

Też jestem zdania robić samemu i przede wszystkim masa wszędzie kablem i każde miejsce połączeń jak najlepiej zabezpieczyć żeby styki były hermetycznie zamknięte od brudu i wilgoci 

Nie, masa na ramę a połączenie tylko dobrze zabezpieczyć (ja to robię kitem butylowym). Ułatwia to robotę, raz że do każdej lampy o jeden kabel mniej, dwa w przypadku naprawy zawsze szukamy tylko plusa. Taka zasada jest od dziesięcioleci w motoryzacji - nie poprawiajmy mądrzejszych od nas.

Opublikowano

Takie rozwiązanie jak dla mnie to zakładanie kondona na palec jak się chce dziewczynie między nogami "pogmerać" - można, tylko po co?? W nowoczesnych samochodach są setki połączeń oraz odbiorników prądu, do tego kupa czujników i modułów elektronicznych a nikt nie ciągnie minusa kablem. O wiele lepiej jest przemyśleć instalację jak się robi żeby miała jak najmniej połączeń, bo elektryka w pojazdach w 80% psuje się na połączeniach. Osobiście polecam gotowe światła LEDowe, jak pisałem powyżej.

 

Opublikowano
2 godziny temu, Kaszlak79 napisał:

Takie rozwiązanie jak dla mnie to zakładanie kondona na palec jak się chce dziewczynie między nogami "pogmerać" - można, tylko po co?? W nowoczesnych samochodach są setki połączeń oraz odbiorników prądu, do tego kupa czujników i modułów elektronicznych a nikt nie ciągnie minusa kablem. O wiele lepiej jest przemyśleć instalację jak się robi żeby miała jak najmniej połączeń, bo elektryka w pojazdach w 80% psuje się na połączeniach. Osobiście polecam gotowe światła LEDowe, jak pisałem powyżej.

 

Z maszynami rolniczymi tak trzeba niestety pracują ekstremalnie, ja z kolei tanich ledow nie polecam. Dobre hermetyczne lampy na żarówkę i swieto

Opublikowano
3 godziny temu, Kaszlak79 napisał:

A po wuj 7 żył?? 5 wystarcza - masa, kierunek prawo, kierunek lewo, stop, postój. Im mniej żył, tym kabel tańszy i łatwiej się go układa. Grubość 1 mm2 też przesada, spokojnie wystarczy 0.75 mm2, łatwiej się go upycha a w oświetleniu przyczepy są śmieszne stałe natężenia prądu, niecałe 2A. Koszt takiego kabla to coś 3.5 zł/1 mb. Kablem jedziemy do tyłu przyczepy i tu są 2 możliwości podzielenia. Pierwsza to podłączenie do gniazda przyczepy i z gniazda dalej ciągniemy do świateł, nie polecam bo ciasno jest w gniazdku. Druga to główny kabel do dobrej puszki (nie jakiegoś gówna za 2 zł ale dobrej, atestowanej puszki o IP67) i z puszki jedziemy do gniazda i świateł. Masę dajemy na ramę a ciągniemy ja tylko na skrzynię razem w kablu na pozycyjne. Aaa, oczywiście przy dzisiejszych cenach uważam że TYLKO na LEDach, najlepiej gotowych lampach. Unikamy dodatkowych połączeń i są hermetyczne - nie muszę tłumaczyć że w pojazdach rolniczych to ogromna zaleta.

Nie, masa na ramę a połączenie tylko dobrze zabezpieczyć (ja to robię kitem butylowym). Ułatwia to robotę, raz że do każdej lampy o jeden kabel mniej, dwa w przypadku naprawy zawsze szukamy tylko plusa. Taka zasada jest od dziesięcioleci w motoryzacji - nie poprawiajmy mądrzejszych od nas.

1. Może i po wuj ale jak chcesz zrobić porządnie to;

-1. Masa, 2. Pozycja lewa, 3. Pozycja prawa, 4. Stop, 5. Kierunek lewy, 6. Kierunek prawy, 7. Dodatkowy prąd ( to opcja i można zrezygnować ale różnica w cenie prawie żadna )

2. 1mm2 to może i przesada ale tylko i wyłącznie przy markowych przewodach, kupując tanie to minimum.

3. Masa tylko przez kabel - odpadają wszystkie problemy z lapami, nie wiem jakbyś nie zabezpieczył to i tak z czasem pojawi się korozja, przy masie z przewodu spokój na lata.

Każdy robi jak chce, ja robię tak aby za 5-10 lat nie poprawiać, a różnica 50 zł więcej na instalacji to żadna różnica w stosunku do niezawodności.

Tanie ledy są tak samo dobre jak tanie chińskie przewody - przy zakupie ładnie wyglądają i to chyba jedyna zaleta. 

 

Opublikowano

dokładnie ! instalacja zrobiona dobrze śmiga latami, polecam lampy na żarówkę ale jakieś droższe modele które są hermetyczne te standardowe do przyczepy jak stosuje to a wyjściu dokładam dławik ze sklepu elektrycznego i pod klosz zakładam oring

Opublikowano
3 godziny temu, jonek98 napisał:

ja dałem kabel 3x0,5 bo taki miałem pod ręką jak pies pogryzl stara instalację

I przy LED-ach powinno wystarczyć.

2 godziny temu, astrahxenon napisał:

Z maszynami rolniczymi tak trzeba niestety pracują ekstremalnie

Że wyjadą parę razy na rok w kurzu albo rzadziej w błocie?? Jajca sobie kolego robisz. Ekstremalnie to pracują wojskowe samochody terenowe gdy przychodzi brodzić na głębokość 1.5 m - wtedy podwójna instalacja się przydaje.

2 godziny temu, astrahxenon napisał:

ja z kolei tanich ledow nie polecam

A ja owszem - cena np. jednej lampy zespolonej do tyłu to 18-20 zł, tyle ile marny klosz bez żarówek. Nie żal wyrzucić a tyle ile to pracuje w przyczepie rolniczej to na lata.

2 godziny temu, astrahxenon napisał:

Dobre hermetyczne lampy na żarówkę i swieto

Przeczysz w tym momencie postępowi technicznemu - min. nie eliminujesz w ten sposób połączeń. Poza tym dziś nawet najtańsze LED-y są hermetyczne a kosztują mniej niż zwykłe lampy.

2 godziny temu, akmaly napisał:

2. Pozycja lewa, 3. Pozycja prawa,

Ma to jedynie sens TYLKO w przypadku kiedy jest możliwość włączenia w ciągniku pozycyjnych lewo/prawo. W praktyce się tego nie używa w maszynach rolniczych.

2 godziny temu, akmaly napisał:

1mm2 to może i przesada ale tylko i wyłącznie przy markowych przewodach, kupując tanie to minimum.

Przewody się dobiera na ich obciążalność a nie markę. Oczywiście lepiej kupić lepsze.

2 godziny temu, akmaly napisał:

nie wiem jakbyś nie zabezpieczył to i tak z czasem pojawi się korozja,

A to dziwne bo u mnie już 12 lat bez problemu. Jak nie wiesz jak zabezpieczyć, to już Ci tłumaczę - czyścisz "do żywego", robisz trwałe połączenie (najlepiej śrubą) i zabezpieczasz dobrym kitem, który nie wyschnie ani się nie utleni.

2 godziny temu, akmaly napisał:

Każdy robi jak chce

A ja robię jak w książce.

Opublikowano

Ojj jak przyczepa wozi obornik to tak gnojowica jest wszędzie a to azot więc warunki są ciężkie i np taka śrubka trzymająca lampę koroduje szybko Pozycja prawo/lewo to nie sens a standard ISO i ona jest po to że w przypadku awarii nie pada ci calość i przyczepa robi się widmo tylko przestaje świecić połowa. Nie wspominam o tym że w razie gdy za autosanke chce zapiąć nowsza przyczepę to muszę w gnieździe mieć napiecie na dwóch pinach wiem że zaraz ktoś powie ze mostek można zrobić ale wedle książki ma być tak i koniec. 

Opublikowano
4 minuty temu, astrahxenon napisał:

Ojj jak przyczepa wozi obornik to tak gnojowica jest wszędzie a to azot więc warunki są ciężkie i np taka śrubka trzymająca lampę koroduje szybko

Wtedy to koroduje wszystko - nie ma bata. A jeszcze piękniej korodowały dawniej przyczepy którymi się wapno woziło.

6 minut temu, astrahxenon napisał:

Pozycja prawo/lewo to nie sens a standard ISO i ona jest po to że w przypadku awarii nie pada ci calość i przyczepa robi się widmo tylko przestaje świecić połowa.

Co nie zmienia faktu że i tak tą przyczepą nie możesz już jechać po drodze publicznej. Ale fakt, taki jest standard - ten jeden kabel więcej nie zrobi różnicy.

Opublikowano

Jaki ty mądry na siłę chcesz być. W książce akurat pozycja lewa i prawa. Przewody dobierasz pod obciążenie i tu pełna zgoda tylko wszystko x min 2 bo przyczepa rolnicza z reguły ma media na drugą. 

Co do tego zabezpieczenia to dobry kit to ty tu wciskasz.

Opublikowano (edytowane)

Ty też chcesz być. Wiem że w książce pozycja lewa i prawa, ale w ciągniku rolniczym to opcja nie potrzebna, robi się mostek i po sprawie. Przewód 0.75mm2 możesz bezpiecznie obciążyć w instalacji przyczepy stałym prądem 15A (dane z książki) co daje moc 180W. W dwóch przyczepach największe obciążenie na raz to stop, ok 85 W, w przypadku LED-ów podziel to gdzieś przez 4. Tak że na LED-ach spokojnie kabel 0.5mm2 pociągnie. A co do zabezpieczenia, to tym: https://allegro.pl/oferta/sznur-butylowy-fi-6-mm-klej-uszczelka-5-x-6-mm-8121371409?reco_id=773d75d6-e59b-11eb-b209-b02628cf1030&sid=3ec404f37aa2fad6253fa5dd6bb023427743f77ee2f01bb84454c4701b8c0118.  Min. w grupie VAG od lat są tym uszczelniane lampy z tyłu, trzyma.

A teraz słucham twoich argumentów.

Edytowane przez Kaszlak79
Opublikowano

Robię zgodnie z książką vs wiem że w książce pozycja lewa i prawa ale to opcja niepotrzebna. 

Nie uważasz że coś tu się nie zgadza?

Z przekrojami przewód w stosunku do mocy tonie mam nic do dodania bo fizyka jest jedną. Mi chodzi tylko że jak masz nie wiadomego pochodzenia przewód to lepiej zastosować większe przekroje. Przerabiałem instalacje w jakimś ciągniku i kupiłem przewody 0.75 bo takie były - no i się zdziwiłem przy montażu bo okazały się wyraźnie mniejsze. To tylko z praktyki. Co do led to w ogóle nie ma co pisać i lepiej wziąć z górnej półki przewody o mniejszym przekroju.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Famer21
      Szukam przyczepy 8-10ton na co patrzeć jaką najlepsza bedzie?
      Gdzie mogę znaleźć przyczepe jakąś w necie poza allegro, bo nic nie widać same takie "zrób to sam".
    • Przez Arturo1610
      Witam. szukam przyczepy wywrotki, taka do wozenia obornika zboża cos zeby bylo stabilne głównie przy wożeniu obornika jak jest mokro. Głównie ogladam na olx hl bss i brandys szukam czegos co bedzie mialo minimum 5m dlugosci i 2,3-2,4 szerokosci zeby w zniwa wozić też baloty. I teraz moje pytanie. Czy ktoś by mi mogł podać jakie wymiary ma hl 8011? i jak to jest z tymi czeszkami, ilu sa tonwe? i od jakiego to modelu zależy ? moze ktoś sie orientuje jakie sa rodzaje tych przyczep. bo widze 7,8 i 9 i 10 a nawet 12 ? modeli tez jest mnóstwo bo i p93s i agro i jeszcze inne i sam juz nie wiem czego szukac zeby spełniała moje warunki ;/ podpowie ktoś jak to jest z tymi czeszkami głownie ? danych technicznych tez nie mozna nigdzie znależć. prosze o pomoc.
       
      ps. jakby ktos mial w rozsadnej cenie to kupie tez dokumenty do hl 6011 sztywnej
    • Przez Radan
      Witam.
       
      Miał ktoś styczność z tą maszyną w warunkach polowych.
      Pytam bo zamierzam kupić a interesuje mnie sprzęt zarówno do zastosowań w transporcie sieczki jak i rozrzutnik obornika.
      Fliegl ASW 391 w identycznej konfiguracji jest prawie dwa razy droższy.
    • Przez koyack
      Witam wszystkich. Zastanawiam się nad zakupem przyczepy uniwersalnej  ściana przesówna. Służyła by do transportu zboża, kiszonki z qq oraz jaka rozrzutnik obornika. Przeglądając oferty różnych firm trafiłem na ogłoszenie firmy Agrotechnology z Rzeszowa. Ale nigdzie nie mozna znaleźć informacji o ich produktach. Interesujące jest uniwersalne podwozie do różnych przeznaczeni np można po ściągnięciu zabudowy przyczepy zamontować na podwoziu beczkowoz.  Czy ktoś miał doczynienia z tą firmą? Jakieś opinie? Z góry dziękuję za wszelkie informacje.  Załączam link do ogłoszenia. 
      https://www.otomoto.pl/maszyny-rolnicze/oferta/agrotechnology-przyczepa-ze-sciana-przesuwna-up-pza-27-jedna-rama-wiele-narzedzi-ID6Gg380.html
    • Przez pawi
      Witam kolegów, orientuje się  ktoś  czy  główna  rama  w tych przyczepach  się  czymś  różni? Czy w D55 była inna lub mocniejsza względem przyczep sztywnych? D46 względem d47 to całkiem inna konstrukcja  a jak to wygląda  w szóstkach? 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v