Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam problem z zetorem 7340, mianowicie czasami jest wszystko ok, ciągnik chodzi jak należy a czasami potrafi co chwilę gasnąć. Wymieniałem filtr paliwa i zauważyłem że piwo jest czarne jakby trafiał do niego olej. Spuściłem paliwo z baku i tak samo, czarna ropa... ktoś miał taki przypadek, pompa wtryskowa do roboty?

Opublikowano

Mówisz że olej z pimpy do baku się dostał ?..... No bardzo ciekawa teoria.... 🤕

Opublikowano
1 godzinę temu, ogarek napisał:

Mówisz że olej z pimpy do baku się dostał ?..... No bardzo ciekawa teoria.... 🤕

Z pimpy to nie ale innej drogi nie ma - ta jest skrajna nawet bardzo ale innej nie ma. 

Pewnie syf z paliwa albo zupełnie normalne osady z BIO dodatków które niestety są dodawane do ON. 

Opublikowano

to on nie ma smarowania ze silnika jak inne zetory ?? no ale jesli chodzi na piwie to wszystko mozliwe..😂, jesli sie zapowietrza to gdzies bierze lewe powietrze -dokrec wszystkie sruby na porzadnych podkladkach.

 

Opublikowano
8 godzin temu, akmaly napisał:

Nie zapowietrza się? Może to przez pompkę zasilającą zasysa olej?

Zapowietrza się. O tej pompce mówił też mechanik więc dzisiaj ją rozbiorę, bo ona może też olej puszczać do układu paliwowego 

Opublikowano

bardzo watpie-jesli juz to paliwo do oleju to juz sam ze 2 razy przerabialem....

ten model ma korek od spodu w baku ?? to spusc troche paliwa i zobacz co jest na dnie, zapowietrzyc sie moze takze od paprochow w baku, pociagnie jakis pod rurke, zatka sie ,zgasnie, wiec brud spadnie na dno,znowu pochodzi i tak w kolo, raz tak mialem ze kilometr na 3 razy jechalem , odkrecilem bak, wyczyscilem i do tej pory spokoj..

gdy zgasnie to odkrec korek i posluchaj czy nie uchodiz powietrze -zatkany odpowietrznik tez daje w dupe.

 

 

Opublikowano

Wyraźnie napisał że ma problem tylko w tym ciągniku - czarny filtr paliwa przeważnie świadczy o zasysaniu oleju silnikowego, co często ma miejsce w silnikach które maja wtryski schowane pod pokrywą zaworów ( np. opel dti i słynne uszczelniacze trawersów ). Jeśli chodzi o taki układ zasilania jak w zetorze to pompka jest najbardziej prawdopodobnym miejscem ponieważ na tym odcinku układu zasilającego panuje podciśnienie, a jeśli nieszczelność nie jest duża albo występuje w zależności od położenia tłoczka pompki to jest taka możliwość aby ten olej dostawał się do układu paliwowego. 

Opublikowano

Zmieniłem pompkę zasilającą i chyba jest ok. Ciągnik załadował wóz paszowy i nie było żadnych problemów. Paliwo spuściłem czarne jak smoła, zalałem nowym i w odstojniku jest teraz elegancka ropa. Kupiłem zamiennik za 100zł to odrazu ta pompka ręczna była do wymiany na tą z boscha a reszta zobaczymy ile nachodzi. Oryginał 320zl kosztuje ale szkoda mi było dać bo nie widziałem czy to na 100% jest to przyczyną. Dzięki za pomoc!

Opublikowano

popatrzyles na spuszczone paliwo ?? sa tam tluste oka oleju ?? jesli nie to znowu musze uzyc wypowiedzi w moim stylu-wez nie "pier**l "to taki lek na glupote albo niewiedze, nie ma opcji zeby olej z pompy paliwowej szedl do paliwa...rozne cuda sie zdarzaja ale o takich to jeszcze nie slyszalem. 

 

Opublikowano
5 minut temu, jacus napisał:

nie ma opcji zeby olej z pompy paliwowej szedl do paliwa...rozne cuda sie zdarzaja ale o takich to jeszcze nie slyszalem. 

jacuś sam pier**lisz głupoty ,jest możliwość że olej idzie do paliwa,widziałem to osobiście

Opublikowano
39 minut temu, jacus napisał:

popatrzyles na spuszczone paliwo ?? sa tam tluste oka oleju ?? jesli nie to znowu musze uzyc wypowiedzi w moim stylu-wez nie "pier**l "to taki lek na glupote albo niewiedze, nie ma opcji zeby olej z pompy paliwowej szedl do paliwa...rozne cuda sie zdarzaja ale o takich to jeszcze nie slyszalem. 

 

Zmienił pompkę zasilającą - a leki na głupotę to musisz iść do lekarza albo lokalnego znachora, cuda to z proboszczem pogadaj, a na niewiedzę to książka. 

Opublikowano

 dzisiaj jechalem kolo plebanii-odkad zrobili obwodnice to rzadko sie tam zapuszczam, wrocilem do domu i akurat zaparkowalem oplem kolo zetora i tak patrze i ni wuja nie podobne-moze w odroznieniu od ciebie za malo wina mszalnego w zyciu wypilem........

ksiazek do zetora mam 3 czyli wszystkie istniejace.

Dnia 15.06.2021 o 11:41, akmaly napisał:

Jeśli to olej z pompy to sprawdź co masz w pompie - brak oleju lub paliwo tylko potwierdzi twoją teorię

jak sprawdzic poziom oleju w pompie tego zetora ??? nigdy tego nie robilem a moge sie od chafowca czegos nauczyc,🤣

mialem  pare lat temu taki przypadek ze poszedl oring na pompce zasilajacej, kosilem siano i nagle zaczela mrugac kontrolka i manometr wariowac, zatrzymalem sie i sprawdzilem poziom oleju- paliwo miarka sie zaczelo wylewac, rano poziom byl prawidlowy a kosilem moze z 1,5 godziny, gdyby to dzialalo w druga strone to po jakim czasie silnik by sie zatarl ?

Opublikowano

to wlasnie problem ze nie wiesz, a sie wypowiadasz, jest mnostwo tematow gdzie mozesz glupoty pisac,niestety dla ciebie ten do niego nie nalezy..ale nie przejmuj sie nie pierwszy i nie ostatni raz ktos robi z siebie durnia.

Opublikowano (edytowane)

Sam sobie zadał pytanie i na nie odpowiedział - po co dyskutować.

A co do robienia z siebie durnia:

"popatrzyles na spuszczone paliwo ?? sa tam tluste oka oleju ??" 

- napisz jeszcze coś mądrego fachowcu od zetora - albo poczytaj w 4 książce do zetora co się dzieje mieszając tłusty olej napędowy z jakże suchym olejem silnikowym :P

 

Edytowane przez akmaly
Opublikowano

a co to zmieni ze nie masz zielonego pojecia o czym piszesz ? napisales o poziomie oleju w pompie -to powinno zakonczyc wszelka dyskusje.

domyslam sie ze w zyciu zadnej fachowej ksiazki nie przeczytales-w w sumie po co i tak bys instrukcji napraw nie zrozumial, moze przepisy obslugi by ci podeszly bo byly napisane na poziomie traktorzysty z pgr-u.

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez tomato21
      Witam mam zetora 6245 w ktory założyłem nowy blok po przemrożeniu. Nowy blok jest od 72XX-średnica tłoka 102(bo podobno do 62XX-średnica tłoka 100, już nie produkują). Pompa wtryskowa jest ta sama, nie została zmieniona ani oddana do regulacji/sprawdzenia.
      Wie ktoś czy pompy wtryskowe w 62XX i 72XX różnią się wydatkami lub dawkami paliwa. Jeśli ktoś posiada takie dane to proszę o zamieszczenie.
      Pozdrawiam i dziękuje z góry
    • Przez Piotruniu25
      Ile wchodzi płynu do układu chłodzenia w 5211?Dzisiaj wymieniałem i nie wiem ile powinno wejść.
    • Gość
      Przez Gość
      Witam. Czy orientuje się ktoś

      jaki powinien być nominalnie luz na wale w silniku perkins 6, dokładnie jest to T6.354.? Silnik odebrany ze szlifierni i przy mierzeniu występu tłoka, jest wyczuwalny luz, czujnik zegarowy pokazuje 0,04mm - 0,05mm. Czy jest to dopuszczalne? Pozdrawiam serdecznie 
    • Przez wojt
      Witam
      Doradzcie czy to objedzie dajac nowe panewki czy nadaje sie do szlifu, na 4 cylindrze takie rysy na wale, roznica pomdzy gladka powierzczhnia a gdzie rysa jest tak od 0.05 do 0.1.
      Wał nominał 
       








       


    • Przez Włader
      Witam potrzebuje pomocy mam problem z odpalaniem zetora majora 80 z silnikiem deutz 2016 rok. Włączam zapłon kontrolki się zaświecą po chwili zgasną wszystko jest jako powinno być przekręcam kluczyk zakręci  krótko coś rozłączy i nie odpali czy miał ktoś taki sam problem ? Dodam jeszcze że od nowości jest przejechane 500 motogodzin i akumulator jest nowy założony 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v