Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam

Podpowie mi ktos jakma byc zrobiona ta przekladnia katowa w zbiorniku? Ta co napedza slimak przy przenosniku ziarnowym. 

Srednio co 2 lata mi pada i jak ją wyjme to smar jest ze smażony na wegiel i zatarte lozyska. W tym roku juz widze, ze znowu musze ja wyciągnąć. Czy tam ona miedzy polowkami ma miec jakis uszczelniacz i ma byc zalana olejem czy co? Bo ewidentnie smar tam nie zdaje egzaminu. Czy moze lozyska maja byc z jakims wiekszym luzem? Skladalem to juz na sylikony, oringi i inne gowna zeby sie syf nie sypal a ona i tak sie zaciera. Znajomy ma claasa z 15 lat juz tylko ze 86 ale tez tam jest ta przekladnia i jej jeszcze nie robil. 

 

Edytowane przez kamil800
Opublikowano

Faktycznie tez to robiłem już ze dwa razy w przeciągu 5 czy 6 lat, smar beton twardy spalony ale to chyba przez to, że te koła zębate zamienniki z gównolitu tracą bardzo szybko zęby...a druga sprawa żmijka sypiąca zboże do zbiornika nie może mieć luzu na koncu(górze) w tej tulejce bo wtedy ona skacze i niszczy łożysko i zęby na kole w przekładni.

Opublikowano (edytowane)

U mnie nie ma problemu z luzem na tej tulejce. Zęby na przekladni tez jeszcze nie sa w tragicznym stanie. Nie wiem czemu to tak pada ale nie wierze w to, ze klepali te kombajny tyle lat z taka wada i kazdy od nowosci robil przekladnie co 2/3 lata... Tym bardziej ze u znajomego chodzi tyle lat. Ja juz nawet jezdzilem zeby bylo max 70% w zbiorniku i zeby miala lzej pchac zboze. Nic to nie daje

Edytowane przez kamil800
Opublikowano (edytowane)

Może masz zużytą bardzo żmijkę na samym dnie ,znajomy mi mówił ze ona jest ważna a pracował 11000 godzin na claasie mega 204 Ja u siebie odspawałem te żmijkę ze jest mocniejsza jak nowa żmijka i przerobiłem mocowanie górne żmijki na łożysko a przekładnia u mnie raczej nie ruszana od nowości             

Edytowane przez przybyslawice5211
Opublikowano

Byc moze, zmijki nie wyjmowalem. Ale nawet jezeli nie wybiera do konca ziarna to i tak to nie jest obciazeniem dla przekladni. Wersje maxi usypuja duzo wieksze kopce w zbiorniku i maja chodzic

Opublikowano

też to robilem już że 3 razy , teraz robię to w godzinę z zamkniętymi oczami 😂 tam powinien być smar nlgi 0 czyli taki półpłynny , ja to przed sezonem wyciągam, czyszczę i smaruje , łożyska założyłem SKF i teraz że 3 lata chodzi , smar daje nlgi 2 bo 0 ciężko kupić małe opakowanie

Opublikowano

8 lat kosiłem i nie zaglądałem tam , jak zajrzałem to w ostatnim momencie bo łożyska już były kolorowe , wymieniłem łożyska dorobiłem kalamitkę bo w oryginale nie było smaruję raz przed sezonem kiedyś zwykłym łt43 a od kilku lat fusch i jest ok , no i u góry na ślimaku tulejkę zamieniłem na łożysko ale to raczej nie ma większego znaczenia 

Opublikowano (edytowane)

Moze sprobuje zalozyc tam lozyska c3. Bo to gowno sie grzeje i metal puchnie i moze na zwyklych lozyskach robi sie za ciasno.

Ja tam juz mialem kalamitke, pewnie ktos dorobil ale smarowanie nic nie daje. Pewnie trzeba wlasnie co sezon rozbierac i zmieniac smar.... Ale oryginalne nie naprawiane jakos chodza

Edytowane przez kamil800
Opublikowano

ja tam mam łożyska c3 właśnie, ja to nazywam "dyferek" te zębatki , jak będą za ciasno to się nagrzeją , temperatura że smarem zrobi swoje czyli garść koksu zostaje i łożyska siadają, też to składałem na silikon , i lepiej jest , tak bród nie idzie. Ale zawsze przed sezonem to rozbiore i nasmaruje , super się to odkręca kluczem płasko oczkowym z grzechotką.

Opublikowano
2 godziny temu, Marecki2922 napisał:

A po złożeniu masz jakiś delikatny luz na zębatkach , bo powien być, może coś za ciasno składasz albo ośka skrzywiona 

Jak to zloze to sobie bez problemu moge reka obracac wiec raczej ciasno nie jest. 

 

 

W tym roku moze wymienie jeszcze zebatki na nowe. Czym sie ta reguluje luz miedzy zebatkami? 

Opublikowano

No tak wlasnie myslalem, ze nie ma opcji regulacji. 

Jeszcze tylko przypomnijcie mi bo dawno to robilem i zapomnialem. Zeby zdjac pas mlocarni to trzeba ja przyspieczyc czy zwolnic na max? 

Opublikowano

U mnie się też 2 razy zatarło( co półtora roku), ale stwierdziłem, że jest to wina słabego uszczelnienia. Kurz szybko zużywa filc i dostaje się do przeekładni. Nie pamiętam jak konstrukcyjnie to rozwiązałem, bo było to ze 2 lata temu, ale dawałem jakieś plastikowe i metalowe podkładki czy tuleje i dawałem dodatkowy smar między uszczelnieniem filcowym, a osłoką ślimaka. 

Opublikowano
kamil800 napisał:

No tak wlasnie myslalem, ze nie ma opcji regulacji. 

Jeszcze tylko przypomnijcie mi bo dawno to robilem i zapomnialem. Zeby zdjac pas mlocarni to trzeba ja przyspieczyc czy zwolnic na max? 

szpilki trzeba mieć dorobione i wkręcić w koło , wtedy się rozejdzie i pas wpadnie do środka , a drugie koło trzeba rozsunąć na max

Opublikowano

U znajomego jak ruszył tą przekładnie to też teraz co roku ma przed sezonem do roboty. U mnie nie ruszana i chodzi bez problemu. 


Inne pytanie doradźcie jak najlepiej wypłukać układ chłodzenia, wcześniej chyba była woda zalana, jak kupowałem to zalali płynem i teraz syf w chłodnicy. Jak sie za to zabrać zeby to dobrze zrobić?
 

Opublikowano (edytowane)

Ja kiedys w c330 zalewalem octem i odpalalem na dluzszy czas i spuszczałem syf. Leciala rdza z kamieniem az gesta,  ale i tak wszystkiego nie wypłukało. Sa tez jakies specjalne preparaty ale jaki daja efekt to nie wiem

Edytowane przez kamil800
Opublikowano
Dnia 16.06.2021 o 10:03, kamil800 napisał:

Ja kiedys w c330 zalewalem octem i odpalalem na dluzszy czas i spuszczałem syf. Leciala rdza z kamieniem az gesta,  ale i tak wszystkiego nie wypłukało. Sa tez jakies specjalne preparaty ale jaki daja efekt to nie wiem

Taki syf nie zatka kanalików w silniku?

Opublikowano

Panowie szybkie pytanie bo mam rozebrany wariator od jazdy. 

Zawsze jak przejezdzalem przez prog albo kombajn zaczynal leciec z gory to wariator mi stukal. Ma luz na tych 3 zazębiających sie kłach. Na pewno wiecie o co chodzi. Zanim sie zazebi ma z 3cm luzu. Tak ma byc czy cos sie tam rozpadlo i brakuje czegos? 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez 4pakplus
      Witam
      Wiecie może Panowie jaka jest średnica wału jezdnego od tej strony co zakłada się koło jezdne - czapka chińczyka?
      to chyba coś takiego:
      https://agro-serwis24.pl/pl/p/WAL-GLOWNY-JAZDY-CLAAS-MERCATOR-ZESTAW-LOZYSK-630179/1558
    • Przez Adamek001
      Witam serdecznie, mam pytanie czy ktoś może naprawiał blokowanie kolumny kierowniczej w kombajnie claas dominator? W zeszłym tygodniu zakupiłem bardzo dobrze utrzymany egzemplarz, a skoro jest już po sezonie postanowiłem zabrać się za małe remonty. Mam pytanie jak się do tego zabrać, ponieważ nigdy tego nie robiłem i nie wiem czego się spodziewać. Kolumna czy zablokowana czy nie, lata góra dół. 
    • Przez janek884
      Do sprzedania 
      Dominator 118 SL maxi 1992r. Heder 6m z 1999r na grubym ślimaku, kosa na śrubki. Silnik V6 mercedes 270 koni. Zadbany, klimatyzacja sprawna. Kamera cofania, poziomowanie hedera w joysticku. Hydrostat. 2 kosy boczne elektryczne. Elektroniczny dokładny pomiar prędkości. Oświetlenie Led 9 szt. Zawsze garażowany. Cena 133 tysiące. Dolnośląskie 57-160. Tel 500132349

    • Przez Pawel1344
      Witam, tak jak w temacie mam problem z tym urządzeniem mianowicie nie włącza mi się ta zielona lampka w prawym górnym rogu, która sygnalizuje, że heder jest w pozycji roboczej i powinno rozpocząć się naliczanie hektarów, (na wyświetlaczu też nic się nie pokazuje oprócz 0.00) do tego nie pokazuje też długości przejechanej trasy. Wiecie może gdzie znajduje się czujnik odpowiedzialny za włączanie położenia roboczego w bordinformatorze, a może trzeba szukać gdzie indziej przyczyny. Proszę o pomoc
    • Przez PrzemoO
      Mam problem z komputerem odpaliłem kombajn było ok a po chwili coś takiego




×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v