kamil800

Dominator 98. Przekladnia kątowa w zbiorniku

Polecane posty

kamil800    6
Napisano (edytowany)

Witam

Podpowie mi ktos jakma byc zrobiona ta przekladnia katowa w zbiorniku? Ta co napedza slimak przy przenosniku ziarnowym. 

Srednio co 2 lata mi pada i jak ją wyjme to smar jest ze smażony na wegiel i zatarte lozyska. W tym roku juz widze, ze znowu musze ja wyciągnąć. Czy tam ona miedzy polowkami ma miec jakis uszczelniacz i ma byc zalana olejem czy co? Bo ewidentnie smar tam nie zdaje egzaminu. Czy moze lozyska maja byc z jakims wiekszym luzem? Skladalem to juz na sylikony, oringi i inne gowna zeby sie syf nie sypal a ona i tak sie zaciera. Znajomy ma claasa z 15 lat juz tylko ze 86 ale tez tam jest ta przekladnia i jej jeszcze nie robil. 

 

Edytowano przez kamil800

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    127

Faktycznie tez to robiłem już ze dwa razy w przeciągu 5 czy 6 lat, smar beton twardy spalony ale to chyba przez to, że te koła zębate zamienniki z gównolitu tracą bardzo szybko zęby...a druga sprawa żmijka sypiąca zboże do zbiornika nie może mieć luzu na koncu(górze) w tej tulejce bo wtedy ona skacze i niszczy łożysko i zęby na kole w przekładni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil800    6
Napisano (edytowany)

U mnie nie ma problemu z luzem na tej tulejce. Zęby na przekladni tez jeszcze nie sa w tragicznym stanie. Nie wiem czemu to tak pada ale nie wierze w to, ze klepali te kombajny tyle lat z taka wada i kazdy od nowosci robil przekladnie co 2/3 lata... Tym bardziej ze u znajomego chodzi tyle lat. Ja juz nawet jezdzilem zeby bylo max 70% w zbiorniku i zeby miala lzej pchac zboze. Nic to nie daje

Edytowano przez kamil800

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Napisano (edytowany)

Może masz zużytą bardzo żmijkę na samym dnie ,znajomy mi mówił ze ona jest ważna a pracował 11000 godzin na claasie mega 204 Ja u siebie odspawałem te żmijkę ze jest mocniejsza jak nowa żmijka i przerobiłem mocowanie górne żmijki na łożysko a przekładnia u mnie raczej nie ruszana od nowości             

Edytowano przez przybyslawice5211

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil800    6

Byc moze, zmijki nie wyjmowalem. Ale nawet jezeli nie wybiera do konca ziarna to i tak to nie jest obciazeniem dla przekladni. Wersje maxi usypuja duzo wieksze kopce w zbiorniku i maja chodzic

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    5732

też to robilem już że 3 razy , teraz robię to w godzinę z zamkniętymi oczami 😂 tam powinien być smar nlgi 0 czyli taki półpłynny , ja to przed sezonem wyciągam, czyszczę i smaruje , łożyska założyłem SKF i teraz że 3 lata chodzi , smar daje nlgi 2 bo 0 ciężko kupić małe opakowanie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marecki2922    383

8 lat kosiłem i nie zaglądałem tam , jak zajrzałem to w ostatnim momencie bo łożyska już były kolorowe , wymieniłem łożyska dorobiłem kalamitkę bo w oryginale nie było smaruję raz przed sezonem kiedyś zwykłym łt43 a od kilku lat fusch i jest ok , no i u góry na ślimaku tulejkę zamieniłem na łożysko ale to raczej nie ma większego znaczenia 


Kupię rozsiewacz do wapna o ładowności 5 ton i więcej 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil800    6
Napisano (edytowany)

Moze sprobuje zalozyc tam lozyska c3. Bo to gowno sie grzeje i metal puchnie i moze na zwyklych lozyskach robi sie za ciasno.

Ja tam juz mialem kalamitke, pewnie ktos dorobil ale smarowanie nic nie daje. Pewnie trzeba wlasnie co sezon rozbierac i zmieniac smar.... Ale oryginalne nie naprawiane jakos chodza

Edytowano przez kamil800

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marecki2922    383

A po złożeniu masz jakiś delikatny luz na zębatkach , bo powien być, może coś za ciasno składasz albo ośka skrzywiona 


Kupię rozsiewacz do wapna o ładowności 5 ton i więcej 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    5732

ja tam mam łożyska c3 właśnie, ja to nazywam "dyferek" te zębatki , jak będą za ciasno to się nagrzeją , temperatura że smarem zrobi swoje czyli garść koksu zostaje i łożyska siadają, też to składałem na silikon , i lepiej jest , tak bród nie idzie. Ale zawsze przed sezonem to rozbiore i nasmaruje , super się to odkręca kluczem płasko oczkowym z grzechotką.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil800    6
2 godziny temu, Marecki2922 napisał:

A po złożeniu masz jakiś delikatny luz na zębatkach , bo powien być, może coś za ciasno składasz albo ośka skrzywiona 

Jak to zloze to sobie bez problemu moge reka obracac wiec raczej ciasno nie jest. 

 

 

W tym roku moze wymienie jeszcze zebatki na nowe. Czym sie ta reguluje luz miedzy zebatkami? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    5732

nie wyregulujesz bo tam wszystko wchodzi na walki na ostro do faz o segery trzymają , jedyna opcja to podkładki pomiędzy obudowy , ale wtedy nie będzie szczelne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil800    6

No tak wlasnie myslalem, ze nie ma opcji regulacji. 

Jeszcze tylko przypomnijcie mi bo dawno to robilem i zapomnialem. Zeby zdjac pas mlocarni to trzeba ja przyspieczyc czy zwolnic na max? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sylwek23111    65

U mnie się też 2 razy zatarło( co półtora roku), ale stwierdziłem, że jest to wina słabego uszczelnienia. Kurz szybko zużywa filc i dostaje się do przeekładni. Nie pamiętam jak konstrukcyjnie to rozwiązałem, bo było to ze 2 lata temu, ale dawałem jakieś plastikowe i metalowe podkładki czy tuleje i dawałem dodatkowy smar między uszczelnieniem filcowym, a osłoką ślimaka. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    5732
kamil800 napisał:

No tak wlasnie myslalem, ze nie ma opcji regulacji. 

Jeszcze tylko przypomnijcie mi bo dawno to robilem i zapomnialem. Zeby zdjac pas mlocarni to trzeba ja przyspieczyc czy zwolnic na max? 

szpilki trzeba mieć dorobione i wkręcić w koło , wtedy się rozejdzie i pas wpadnie do środka , a drugie koło trzeba rozsunąć na max

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
celtis    8

U znajomego jak ruszył tą przekładnie to też teraz co roku ma przed sezonem do roboty. U mnie nie ruszana i chodzi bez problemu. 


Inne pytanie doradźcie jak najlepiej wypłukać układ chłodzenia, wcześniej chyba była woda zalana, jak kupowałem to zalali płynem i teraz syf w chłodnicy. Jak sie za to zabrać zeby to dobrze zrobić?
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil800    6
Napisano (edytowany)

Ja kiedys w c330 zalewalem octem i odpalalem na dluzszy czas i spuszczałem syf. Leciala rdza z kamieniem az gesta,  ale i tak wszystkiego nie wypłukało. Sa tez jakies specjalne preparaty ale jaki daja efekt to nie wiem

Edytowano przez kamil800

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rex15    187
Dnia 16.06.2021 o 10:03, kamil800 napisał:

Ja kiedys w c330 zalewalem octem i odpalalem na dluzszy czas i spuszczałem syf. Leciala rdza z kamieniem az gesta,  ale i tak wszystkiego nie wypłukało. Sa tez jakies specjalne preparaty ale jaki daja efekt to nie wiem

Taki syf nie zatka kanalików w silniku?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil800    6

Panowie szybkie pytanie bo mam rozebrany wariator od jazdy. 

Zawsze jak przejezdzalem przez prog albo kombajn zaczynal leciec z gory to wariator mi stukal. Ma luz na tych 3 zazębiających sie kłach. Na pewno wiecie o co chodzi. Zanim sie zazebi ma z 3cm luzu. Tak ma byc czy cos sie tam rozpadlo i brakuje czegos? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marecki2922    383
Napisano (edytowany)

Moim zdaniem tak powinno być 

Jak masz taki sam wariator na młocarni to porównaj luzy 

Edytowano przez Marecki2922

Kupię rozsiewacz do wapna o ładowności 5 ton i więcej 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil800    6

Uziu chyba masz racje. Bo u mnie tlucze metal o metal i tak jakby cos tam brakowalo. I wlasnie widze w katalogu ze sa tam jakies "plastiki" 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Kamil1998
      Witam. Mamy problem z przekładnią jezdną w tym kombajnie. Podczas jazdy urywa śruby,którą przykręca się "słoneczko". Znajduje się ono przy prawym kole przednim. Czy ktoś zna przyczynę? Z góry dzięki za pomoc
    • Przez stasek2
      silnik w moim clasie (perkins 6 cylindrowy-mercator 60) na pełnych obrotach cały czas dymi na czarno tak jakby szczelał tym dymem tak pyrkał na czarno, od połowy obrotów do pełnych. Na wolnych niema wcale dymu, nie bierze oleju , pali na dotyk. Kupiłem go 8 lat temu z niemiec i tak było od początku. 3 lata temu robiłem silnik nowe cylindry tłoki pierścienie, głowica podcierane zawory(szczelne nie wypalone), pompę i wtryski robiłem już u trzech fachofców i każdy mówi że jest ok.
       
      pomóżcie co to za przyczyna
    • Przez sznajdik
      Gdzie szukać przyczyny tego że pękają kosy tóż za tą nakładką z kulką dziś pękły dwie fakt że były spawane ale nie zmienia to faktu że pękły przed spawaniem o co tu chodzi?
    • Przez fza
      Kierownicę wiatru należy ustawić na 5cm od dołu (wg informacji z forum) - ale jak to się ma, patrząc zewnątrz.  Jeżeli możecie zrobić zdjęcie, to bardzo proszę - chodzi o położenie tej blachy względem  jakiś elementów zewnętrznych.
    • Przez Andrzejcypis
      Do koszenia rzepaku klepisko było opuszczone , a teraz nie można go podnieść. Na wylocie jest szpara że palec się mieści i wyżej nie chce podejść. Wszystko. Wygląda na czyste , a coś blokuje
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj