Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam. 

Od kilku dni mam problem z ciągnikiem Massey Ferguson 3075. Mianowicie w trakcie pracy ciągnik gaśnie bez większej przyczyny. Gdy pracuje na pusto i powoli dodaje gazu obroty silnika zwiększają się bez problemu. Natomiast przy szybszym "kompnęciu" W pedał gazu ciągnik od razu gaśnie bez żadnego szarpania. 

Dodam że przewody dochodzące od zbiornika paliwa zostały wyczyszczone, tak samo jak i odstojnik (było trochę brudu więc myślałem że po wyczyszczeniu wszystko będzie działało. Problem dalej się powtarzał. Wymieniony filtr paliwa następnie pompka zasilająca. 

Pomimo tego ciągnik nadal gaśnie po gwałtownym dodaniu gazu lub też pod obciążeniem. 

Co może być tego przyczyną? Jakie dalsze działania? 

Edytowane przez Piotrek4991
Błąd
Opublikowano

Pompa wtryskowa ma zawór zwrotny z filterkiem, jest to w miejscu podłączenia przewodu zasilającego paliwem ( od filtra paliwa ). Sprawdź to. Druga sprawa to jak czyściłeś przewody od zbiornika, wymieniłeś pompkę to przy odpowietrzaniu paliwo normalnie zalewało filtr czy musiałeś długo pompować? Wiadome że to nie leci jak z węża ogrodowego ale też nie powinno trwać 10 min. 

Opublikowano

No właśnie słabo leciało przy odpowietrzaniu. Dziś wyjąłem filter z pompy wtryskowej i był czysty. Pozostało sprawdzić tylko smok w zbiorniku paliwa. Może to właśnie tam jest problem. Doradźcie mi, czy może mieć to związek z tym że w zbiorniku paliwa robi się ciśnienie. Paliwo aż opływa przy korku wlewu. Jak się odkreci korek to aż słychać takie "syknięcie" Tak jakby się otwierało gazowany napój. 

Opublikowano

No to masz przyczynę jak na dłoni, korek wlewu paliwa nie odpuszcza powietrza i robi się podciśnienie, on jest rozbieralny, wyczyść, i podmuchaj w niego będziesz słyszał jak powietrze leci

Opublikowano

jak robi się podciśnienie to faktycznie paliwa może brakować , jak nadciśnienie to nie powinno to wpływać na gaśnięcie ponieważ ciśnienie w zbiorniku dodatkowo jeszcze wypycha paliwo w stronę filtrów, ale wyczyść ten korek i tak

Opublikowano

Robi się ciśnienie w zbiorniku. Dziś ominąłem zbiornik i podałem paliwo z zewnętrznego zbiornika. I tu się rodzi pytanie. Czy z przewodu powrotu paliwa powinno iść powietrze? Bo na wysokich obrotach silnika w zbiorniku paliwo aż bulgocze. Tak dużo powietrza wraca do zbiornika. Problem z gaśnięciem ciągnika nadal występuje. 

 

Tu przesyłam film z tego jak to wygląda.

Opublikowano

Według mnie to nie ważne czy na powrocie idzie powiertrze czy nie zapewne dzieje się tak dlatego że masz założony gruby wąż a z powrotu na wtryskach idzie rurka może z 6mm to ma otwór możr 4 to coś musi wypełnić pozostałą różnicę. Żeby rurka była jednolita może by tak nie było

Opublikowano

To że jest podłączony grubszy przewód nie ma znaczenia ponieważ paliwo powinno po prostu wolniej spływać a nie wyrzucać dużej ilości powietrza niewiadomo skąd. 

Opublikowano (edytowane)

Z kół powietrza nie ubywa przez to? pracuje normalnie po zdjęciu korka? jak tak to czym się przejmować może zebyś nie miał zatkanego korka to uwagi na to byś nie zwracał. Jak by było powietrze w układzie między pompką a wtryskami to byś nie jeździł normalnie a jak jest powietrze poza układem wysokiego ciśnienia to już nie ważne

Edytowane przez sznajdik
Opublikowano

Tak ubywa powietrze z kół 😂😂 brawo. 

A tak na poważnie, to nie ma znaczenia czy z korkiem czy bez niego. Cały czas zachowuje się tak samo czyli. Gaśnie. Nic się nie zmieniło od czasu jak pisałem na wstępie. 

Opublikowano

Jak dla mnie nie ssie go na tyle dużo żeby robić ciśnienie i burzę w zbiorniku bo jeżeli by ciągnęło to tak wrażliwy układ jak w perkinsie nie pojedzie mi to wygląda na zbyt mały przepływ paliwa przez układ dlatego gaśnie przy większym zapotrzebowaniu na moc co za tym idzie większą dawkę paliwa a jak jej nie dostaje to może wali powietrze przelewem bo co ma wypchnąć?. Jak dla mnie do sprawdzenia drożność przewodów sitek i filtrów nic innego może gumka na podłączeniach przewodów do pompki czy filtra podlazła pod przewód i ogranicza przepływ

Opublikowano

Problem rozwiązany. Niestety nie chodziło o żadną z powyżej wymienianych rzeczy. 

Pękła membrana w regulatorze dawki paliwa w pompie wtryskowej. Stąd się brały ogromne ilości powietrza w powrocie do zbiornika paliwa. I dlatego też ciągnik gasł przy szybkim zwiększaniu gazu. No i też przy okazji wyjaśniła się przyczyną powstawania ciśnienia w zbiorniku paliwa. Temat uważam za zamknięty. Dziękuję za wszystkie rady. 

  • Like 2
Opublikowano
1 minutę temu, Piotrek4991 napisał:

Pękła membrana w regulatorze dawki paliwa w pompie wtryskowej.

i to się chwali ,wreszcie ktoś podał przyczynę awarii a nie jak większość tu ,naprawione i koniec

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez manik
      Witam
      Problem leży w pompie Lucas, wycieka paliwo na zaznaczonym na zdjęciu elemencie.
      Jak zniwelować ten wyciek? Czy tą śrubę z talerzem można wykręcić samemu (i jaką spełnia funkcję?) czy niezbędny będzie mechanik/pompiarz? Podejrzewam że jest tam jakiś oring który przepuszcza paliwo?

    • Przez marcin80wlkp
      Mam wyciek z pompy paliwowej z elementu zaznaczonego na zdjęciu na żółto. Można tym obracać dookoła i wtedy paliwo wylatuje mniej lub bardziej. Za co jest on odpowiedzialny? Czy dostanę gdzieś coś takiego, nowego? Czy można to ewentualnie wykręcić i zaślepić? Z góry dziękuję za pomoc.


    • Przez xzibit0000
      Czesc. Mam problem z wałkiem wom. Podczas jazdy z rozrzutnikiem nagle wałek wom sie zatrzymał i zaczął zgrzytac. Po zdjęciu przekaźnika i wlaczeniu wom walek zaczął sie kręcić i zgrzytal i na ,,oko,, nie kręcił z ta prędkością co powinien kręcić patrząc na obroty silnika. Dzisiaj za każdym włączeniem walka zgrzytal i po wyłączeniu go tez zgrzytal dopiero po chwili przestawał.
      Za co sie zabrać? Kosz WOM czy cos innego? Dzięki za podpowiedzi
       
    • Przez darkowe1
      Pany da radę wymienić w rozdzuelaczu od ponosnika suwak na linkę? Teraz jest na panel ehr jednak sa z nim straszne problemy . Ostatnio przestał działać był jakis elektronik stwierdził ze panel jest dobry . Przerobiliśmy podnosnik na krótko nowe kable gura dół i tez się zacina ... chciałem przerobić sterowanie na linkę tylko czy da radę...
    • Przez szymon628
      Mam problem ponieważ rozebrałem przedni most w mf 3050 i zauważyłem że jedna półos jest dluzsza od drugiej czy ktoś wie z której strony powinna być 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v