Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

napięcie mierzyłem między 19, a masą. amperomierz mam wpiąć szeregowo między 19, a 30, zgadza się? zastanawiam się czy da rade zmierzyć to skutecznie tym m890g bo ma zakres do 20A DC, a innego amperomierza nie posiadam.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Ta prądnica ma wydajność prądową 12A. Ale podaruj sobie pomiary prądu i spróbuj trochę podciągnąć sprężynę na przekaźniku regulacyjnym mierząc cały czas napięcie. Jak uda Ci się ustawić przynajmniej 14V pod obciążeniem to możesz tak zostawić.

Opublikowano

spróbuje to jeszcze wyregulować, ale postaram się go przekonać do alternatora. założe a124-55n i cenowo całość wyjdzie pewnie tyle co nowy regulator rg15c, przy nieporównywalnie lepszych parametrach. tak czy inaczej - dzięki za rady, Grzegorzu.

Opublikowano

spróbuje to jeszcze wyregulować, ale postaram się go przekonać do alternatora. założe a124-55n i cenowo całość wyjdzie pewnie tyle co nowy regulator rg15c, przy nieporównywalnie lepszych parametrach. tak czy inaczej - dzięki za rady, Grzegorzu.

 

Alternator nie dorówna prądnicy, u siebie mam od dawna alternator z maluszka z szajbą od prądnicy ładuje elegancko i nie ma problemu z niedoładowaniem.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

A co jak Ci powiem, że ja miałem prądnice w dwóch ciągnikach, akumulatory wytrzymywały w nich po 10 lat i nigdy nie musiałem używać prostownika? A teraz druga sprawa: w czym jest lepszy 150W alternator od 150W prądnicy?

Opublikowano (edytowane)

Alternator nie dorówna prądnicy, u siebie mam od dawna alternator z maluszka z szajbą od prądnicy ładuje elegancko i nie ma problemu z niedoładowaniem.

 

podstawowa sprawa to zapotrzebowanie odbiorników na prąd - przy standardowym ustawieniu sprawna prądnica spokojnie zaspokaja potrzeby tego ciągnika. wystarczy co jakiś czas sprawdzać napięcie ładowania, kontrolować stan szczotek, łożyskowania, komutatora i jakość połączeń. przy zakładaniu dodatkowych odbiorników alternator jest dużo lepszy. dodatkowo przemawiają za nim koszty eksploatacji - do alternatora ze szrotu dokładasz szczotki, łożyska, może diody i regulator napięcia, zamykając się w kosztach do 30-50zł, gdzie dobry polski regulator napięcia do prądnicy kosztuje teraz 80zł. z prądnicą 2x6V 165ah Centry wytrzymały 9 lat.

Edytowane przez kielbasa
Opublikowano (edytowane)

OJ, chyba alternator w maluszku miał chyba 400W A115/34A a co do porównania alternator/prądnica o tej samej mocy to chyba charakterystyka wydajności prądowej względem obr wypada na + dla alternatora

Edytowane przez vcc
Gość Profil usunięty
Opublikowano

Teoretycznie tak. Szkoda, że nie mam jakiejś mocniejszej prądnicy, bo bym zdjął charakterystyki i porównał. Bo porównywanie A124 z P20c nie ma żadnego sensu.

Opublikowano (edytowane)

na korzyść alternatora przemawia jeszcze stosunek moc/masa, bo jest nawet kilkukrotnie większy niż w przypadku prądnicy.

 

EDIT:

znalazłem nawet fragment jakiejś pracy naukowej z Politechniki Poznańskiej, który mówi o tym:

Moc na jednostkę masy, otrzymana z prądnicy prądu stałego, jest niewielka i wynosi od 40 do 70 W/kg. W przypadku stosowania alternatorów przy takiej samej objętości i masie otrzymuje się maszynę o 2 do 3 razy większej mocy. Moc na jednostkę masy uzyskana z alternatora o klasycznej budowie wynosi 100 do 200 W/kg.
Edytowane przez kielbasa
Gość Profil usunięty
Opublikowano

Masz oczywiście całkowitą rację. Tyle, że ten stosunek nie ma znaczenia w ciągniku rolniczym, ale w motocyklu już tak. Pisząc moje posty próbuję uświadomić ludziom, że pod względem elektrycznym prądnica nie różni się od alternatora i próbuję w ten sposób obalić mit, że prądnica to samo zło, a alternator to zbawienie dla akumulatorów. Chcę po prostu, żeby ludzie wiedzieli co, gdzie i dlaczego, a nie klepali bez sensu, że alternator jest lepszy od prądnicy nie wiedząc w ogóle dlaczego tak jest.

Opublikowano (edytowane)

Obawiam się, że ciężko Ci będzie obecnie znaleźć prądnicę i alternator o podobnych parametrach, żeby w praktyce je porównać. Podobnie jak Ty, myślę że przy idealnej konfiguracji alternator i prądnica będą się zachowywać podobnie. Sam "BUM" na alternatory spowodowany jest chyba tylko tym, że cyferki dla ludzi znaczą bardzo dużo i coraz więcej ludzi montuje alternatory do swoich ciągników. Albo kolega tak powiedział i ma tak być. Prądnica w Ursusach jest o tyle problematyczna, że ma ten nieszczęsny mechaniczny regulator napięcia, który jest drogi i czasami sprawia dużo problemów(szczególnie ten za 30zł). I nie oszukujmy się: bardzo mało ludzi dba należycie o instalacje elektryczne w maszynach.

 

EDIT: znalazłem dwa wykresy, które pokazują zależność prędkości obrotowej i natężenia prądu dla prądnicy i alternatora

 

Pierwszy:

 

35_1279651447.jpg

 

 

Drugi:

 

alternator.gif

 

Edytowane przez kielbasa

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Lukas02
      Witam po wymianie szczotek z regulatorem w mojej Proximie 85 wróciło ładowanie i po czasie mam teraz problem. Licznik przestal działać kontrolka ładowania ledwo świeci ciagnik nie ładuje, dodatkowo zauważyłem gdy wyciągałem alternator i montowałem spowrotem gdy dotykał mocowania to jakby iskrzył na obudowie 
    • Przez emtecc
      Witam Mam w kombajnie zamontowany (Kiedyś była prądnica) alternator A124n. Alternator z fiata 125 Z tego co mi się wydaje to 9cio diodowy. Jest przy nim dokręcony regulator. Nie wiem jakie ma oznaczenie bo symbole wytarte. Dla pewności dodam zdjęcie czy połączenie do alternatora jest poprawne. Włożyłem nowy akumulator i postanowiłem spr czy z ładowaniem wszystko w porządku. Okazało się, że napięcie ładowania rośnie powyżej 14.4 V na niskich obrotach. Gdy zwiększę obroty przelatuje 17V. Stanowczo za dużo. Czy przy zmianie z prądnicy na alternator należy wprowadzić jakieś modyfikacje w instalacji auta?
    • Przez pele19
      Witam!
      Mam taki mały problem w swoim malczyku a dokładnie padł mi alternator który juz nie nadaje sie do regeneracji.
      Był w ciągniku od nowości i już wszystko się powycierało, wymiana szczotek, regulatora nic juz nie pomaga więc pora kupic nowy!
      A teraz pytanie jaki ?
    • Przez Adamo90
      Potrzebuję schemat instalacji elektrycznej w ursusie 5714. W internecie nie mogę znaleźć. Może ktoś ma? Był bym wdzięczny. 
    • Przez Johnderre
      Witam, po zapaleniu ciągnika świeci się kontrolka ładowania, gaśnie dopiero po solidnym przegazowaniu i wtedy zapala się kontrolka stop. Podczas jazdy kontrolka STOP czasami gaśnie, chwilę później znów się zapala albo miga. Czy to jest normalne że kontrolka gaśnie dopiero po solidnym przygazowaniu? Gdy ładowanie się świeci stop się nie świeci, czy to problem Alternatorem?  Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v