Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam!

Mam problem z moim C-330. Zaczął coraz słabiej odpalać, wiec sprawdziłem napięcie jakim ładuje prądnica i tu zaskoczenie: im większe obroty, tym mniejsze napięcie wytwarzane przez prądnice! Co może być tego przyczyną?

Opublikowano

Na początek sprawdź czy wirnik w prądnicy nie przygrzany bo remont prądnicy może przekroczyć zakup alternatora po remoncie

Opublikowano

Sprawdź czy komutator nie ma bicia, i czy szczotki i sprężynki swobodnie się przesuwają w szczotkotrzymaczach. Przy wolnych obrotach szczotki będą dolegały na całym obwodzie komutatora. Przy wyższych obrotach szczotka może nie przylegać dobrze do komutatora.

Opublikowano

Dziękuję za odpowiedzi!

Jeśli to regulator, to wezmę jeszcze elektryka żeby mi to sprawdził dla pewności!

A tak swoją drogą regulator był jakieś pół roku temu wymieniony na nowy, jeśli to jego wina to widać jakie buble robią w tym kraju :)

Opublikowano

Sprawdź wirnik jak pisałem bo jeżeli jest przegrzany to i nowy reg napięcia uszkodzi

 

Wirnik, jak i całą prądnice sprawdzałem właśnie wtedy gdy wymieniałem regulator, czyli jakieś pół roku temu. Sprawdziłem, czy nie ma przebicia za pomocą żarówki 5w12V, oraz 60W12V, sprawdziłem także łożyska i szczotki. Może trzeba sprawdzić jeszcze coś, lub może sprawdzałem źle, czy nie ma przebicia?

Bardzo proszę o odpowiedzi!

Opublikowano

Witam!

Sprawa ma się tak: był dzisiaj elektryki, i stwierdził że jest pobierany prąd na postoju i stwierdził tez że winą jest złe podłączenie regulatora, i jego środkowy zacisk podłączył pod zacisk nr 15 w stacyjce, a dotychczas był podłączony pod zacisk 30. Sprawdziłem w schemacie i tam pisało, że ma być podłączone pod zacisk nr 30, tak więc sam juz nie wiem, jak ktoś może to niech napisze, pod który zacisk ma to być podłączone poprawnie.

Bardzo prosze o odpowiedź!

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Tego elektryka od razu zwolnij i nigdy więcej nie wzywaj do awarii ciągnika. Zacisk 19 regulatora ma być podłączony do zacisku 30 w stacyjce. Do zacisku 15 stacyjki ma być podłączona tylko i wyłącznie kontrolka ładowania (której drugi zacisk ma być podłączony do wyjścia 16 regulatora razem z przewodem łączącym zacisk 16 prądnicy z regulatorem). Powiedz jeszcze jak ten "elektryk" stwierdził, że jest pobierany prąd z akumulatorów?

Opublikowano

Prąd pobierany przez akumulatory mierzył miernikiem cęgowym, i pokazało 0,3A i powiedział że to pobiera regulator, bo jest źle podłączony i zmienił jego podłączenie. A może ktoś napisać jakie powinno być napięcie na poszczególnych stykach w prądnicy i regulatorze?

Opublikowano

Skoro reg pobiera prąd to do wymiany a nie stosować kombinacje z jego odłączeniem, jak napięcie skoczy ponad 15V to co elektryk zrobi, zamontuje przełącznik żeby prądnicę odcinać :)

Zamiast dłubać z prądnicą załóż alternator i będziesz miał spokój na kilka lat

Opublikowano

No mi się też tak wydaje że do wymiany, ale on widać uznał, że pobieranie prądu prze regulator to normalne zjawisko. A co z tym napięciem? Pytam ponieważ na zacisku nr.18(chyba prądowym) napięcie na wysokich obrotach spada do 5V, a na niskich wynosi około 13V. Czy to normalne zjawisko?

Opublikowano

Jak regulator głupieje to takie mogą być objawy co do napięć, nowy polski regulator to koszt ok 70zł a to prawie alternator :)

Opublikowano

Czyli to napięcie jest nieprawidłowe (mierzyłem na stykach nr.18, czyli na tym pierwszym od dołu na regulatorze, i tym dalej od silnika, na korpusie prądnicy) Proszę o konkretną odpowiedź. A regulator, mam jeszcze ten który był poprzednio założony i na nim miał trochę za małe napięcie, to go podłącze i wtedy zobaczę co się dzieje.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Wyjście 18 regulatora jest wyjściem prądu wzbudzania. Analogicznie zacisk 18 prądnicy jest wejściem wzbudzania. Napięcia, które zmierzyłeś na tym zacisku są prawidłowe. Prądnica na niskich obrotach potrzebuje dużego prądu wzbudzania, dlatego napięcie na wejściu 18 jest wysokie. Natomiast w miarę wzrostu obrotów wydajność prądnicy wzrasta i aby utrzymać nominalne napięcie regulator zmniejsza napięcie wzbudzania na wyjściu 18. Podejrzewam, że w Twoim przypadku wystarczy tylko wyregulować szczeliny powietrzne oraz naciąg sprężyn w regulatorze napięcia, i będzie dobrze. Jednak sam sobie z tym nie poradzisz, a tym bardziej "fachowiec", którego miałeś. Więc nie pozostaje Ci nic innego jak montaż alternatora. @vcc na pewno ma jakieś po regeneracji na stanie.

Opublikowano

A możesz mi kolego elektrotechnik opisać które styki do czego służą w regulatorze i prądnicy a w szczególności, którym płynie prąd wytwarzany prze prądnice. Bardzo proszę!

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Prądnica:

 

10 - masa,

16 - wyjście "prądowe"

18 - wejście wzbudzania

 

Regulator:

 

16 - wejście "prądowe" z prądnicy i jednocześnie wyjście na kontrolkę

18 - wyjście wzbudzania

19 - wyjście "prądowe" do stacyjki

Opublikowano

Prądnica:

 

10 - masa,

16 - wyjście "prądowe"

18 - wejście wzbudzania

 

Regulator:

 

16 - wejście "prądowe" z prądnicy i jednocześnie wyjście na kontrolkę

18 - wyjście wzbudzania

19 - wyjście "prądowe" do stacyjki

 

Dziękuje bardzo za odpowiedź. Jednak się myliłem co do napięcia ładowania, ponieważ mierzyłem je na stryku nr.18 bo myślałem że wzbudzenie to styk nr.16. Ale sprawdzałem napięcie na pozostałych, to też nigdzie nie miało nawet 13,9V, czyli minimum. Jeszcze posprawdzam jak będę miał czas te napięcie dokładnie, oraz pobór prądu i napiszę co zaobserwowałem.

Opublikowano

Dzisiaj miałem trochę czasu i wykonałem pomiary, i napięcie ładowania to ok.13V ale może to wina pustych akumulatorów. Jutro podładuje je prostownikiem, i wtedy sprawdzę ładowanie. Sprawdziłem także pobór prądu, i stwierdziłem, że regulator przy zgaszonym silniku nie pobiera prądu wogóle. Kolejna dziwna sprawa to to, że ciągnik chodziła rano kilka godzinek w turze i po kilku odpaleniach skończył się prąd i już nie odpalił, jakby wogóle nie ładował. A wieczorem odpaliłem go na zaciąg, pochodził może z 10min i odpalił potem bez problemu. Więc nie wiem o co chodzi. Zauważyłem także, że na dużych obrotach (ok2200obr/min) zaczyna żarzyć się kontrolka, ale tylko prze chwilę. Przypominało mi się dzisiaj o tym, że już prędzej kilka raz, oraz właśnie dzisiaj po zgaszeniu ciągnika prądnica zaczęła pracować.

Wydaje mi się że chyba już wszystkie objawy wypisałem, więcej grzechów nie pamiętam :)

Czekam teraz na odpowiedzi i porady, a mam nadzieję że w końcu rozwiąże problemy z ładowaniem i odpalaniem.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Co rozumiesz przez to, że po zgaszeniu ciągnika prądnica zaczęła pracować?

Opublikowano

Prądnica zaczęła się kręcić po zgaszeniu ciągnika, czyli zaczęła działać jak silnik. Odłączenie kabli, i ich ponowne podłączenie zawsze pomaga. mi się wydaje, że to będzie wina regulatora. A czy to możliwe tak jak ktoś pisał, że prądnica może psuć regulatory?

Opublikowano

Pisałem to ja, znajomy nie dawał przekonać się do alternatora aż po wymianie 3 reg napięcia zwątpił, wirnik prądnicy był przegrzany.

Opublikowano

Na początek tak, sprawdź czy z wirnika nie schodzi izolacja - papier owinięty cienkim sznurkiem, możesz lekko wkrętakiem poruszać, czy się nie kruszy, czy na uzwojeniu nie łuszczy się lakier

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Lukas02
      Witam po wymianie szczotek z regulatorem w mojej Proximie 85 wróciło ładowanie i po czasie mam teraz problem. Licznik przestal działać kontrolka ładowania ledwo świeci ciagnik nie ładuje, dodatkowo zauważyłem gdy wyciągałem alternator i montowałem spowrotem gdy dotykał mocowania to jakby iskrzył na obudowie 
    • Przez emtecc
      Witam Mam w kombajnie zamontowany (Kiedyś była prądnica) alternator A124n. Alternator z fiata 125 Z tego co mi się wydaje to 9cio diodowy. Jest przy nim dokręcony regulator. Nie wiem jakie ma oznaczenie bo symbole wytarte. Dla pewności dodam zdjęcie czy połączenie do alternatora jest poprawne. Włożyłem nowy akumulator i postanowiłem spr czy z ładowaniem wszystko w porządku. Okazało się, że napięcie ładowania rośnie powyżej 14.4 V na niskich obrotach. Gdy zwiększę obroty przelatuje 17V. Stanowczo za dużo. Czy przy zmianie z prądnicy na alternator należy wprowadzić jakieś modyfikacje w instalacji auta?
    • Przez pele19
      Witam!
      Mam taki mały problem w swoim malczyku a dokładnie padł mi alternator który juz nie nadaje sie do regeneracji.
      Był w ciągniku od nowości i już wszystko się powycierało, wymiana szczotek, regulatora nic juz nie pomaga więc pora kupic nowy!
      A teraz pytanie jaki ?
    • Przez Adamo90
      Potrzebuję schemat instalacji elektrycznej w ursusie 5714. W internecie nie mogę znaleźć. Może ktoś ma? Był bym wdzięczny. 
    • Przez Johnderre
      Witam, po zapaleniu ciągnika świeci się kontrolka ładowania, gaśnie dopiero po solidnym przegazowaniu i wtedy zapala się kontrolka stop. Podczas jazdy kontrolka STOP czasami gaśnie, chwilę później znów się zapala albo miga. Czy to jest normalne że kontrolka gaśnie dopiero po solidnym przygazowaniu? Gdy ładowanie się świeci stop się nie świeci, czy to problem Alternatorem?  Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v