Skocz do zawartości

Zetor 7745 - zwężenie rozstawu przednich kół (ciężki most)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

U mnie w 7245 na oryginalnych felgach minimum 156 cm. Próbując przez podkładki zwężyć na 150 pojawił się problem koalicji śrub felgi z drążkiem kierowniczym. Może kupując  jakieś specjalne felgi lub większy rozmiar ? 

Opublikowano
19 godzin temu, edi89 napisał:

U mnie w 7245 na oryginalnych felgach minimum 156 cm. Próbując przez podkładki zwężyć na 150 pojawił się problem koalicji śrub felgi z drążkiem kierowniczym. Może kupując  jakieś specjalne felgi lub większy rozmiar ? 

Nie wydaje mi się czy inne felgi by coś pomogły w tej sprawie.

 

6 godzin temu, jacus napisał:

zgodnie z instrukcja nie da sie ponizej 1510 mm.

7745 nie mialy juz orbitrola ??

Ten mój jeszcze nie miał orbitrola, w instrukcji faktycznie tyle jest podane te 1510. W całej tej sprawie najbardziej przeszkadzają końcówki drążka poprzecznego bo tak więcej nic by nie przeszkadzało. Ciekawe czy dało by się pozamieniać te podstawy zwrotnic do których przymocowane są właśnie końcówki drążka?? Bo gdyby tak to  odsunął by je od koła no i automatycznie musiał by być dużo krótszy drążek poprzeczny.

Opublikowano

Nie wiem jak w zetorze, ale w ursusie 914 da się zamienić podstawy zwrotnic.

Ale to tej zmianie przednie koła ci zniszczą łąkę, ponieważ koło wewnętrzne musi mocniej skręcać, a jak zmienisz miejscami to kolo wewnętrzne skręca słabo i kolo zewnętrzne ryją w ziemi.

Możesz przełożyć podstawy zwrotnic aby drążek poprzeczny był przed osią (pod silnikiem), ale to musisz sprawdzić czy da się tak zrobić.

image.png.2153574a2fa8502dc0e7204a4b221562.png

 

Opublikowano

Dokładnie przeszkadzają końcówki drążka. Kiedyś na żywo widziałem 7245 zwężony na 1,35m, ale tam było trochę rzeźby, dystanse przy gwiazdach i nie pamiętam co tam dokładnie było przerobione. Ale gość jkos wykombinował i to funkcjonował. U mnie nie mogłem nic sensownego wykombinować i rozszerzylem na 1.8m.

Opublikowano

same zwrotnice pasuja od c-385a a czy wasy mozna przerobic -pewnie tak ale czy oplaci sie skorka za wyprawke ?? awaryjnie kopalem elwatorowa -jakos szlo ale bylo bardzo sucho wiec nic sie nie niszczylo.

Opublikowano
Dnia 8.02.2021 o 17:56, Przemek00 napisał:

 

Możesz przełożyć podstawy zwrotnic aby drążek poprzeczny był przed osią (pod silnikiem), ale to musisz sprawdzić czy da się tak zrobić.

Ten wariant odpada bo drążek będzie haczył o wał pędny przedniej osi

 

Dnia 8.02.2021 o 18:40, jacus napisał:

same zwrotnice pasuja od c-385a a czy wasy mozna przerobic -pewnie tak ale czy oplaci sie skorka za wyprawke ?? awaryjnie kopalem elwatorowa -jakos szlo ale bylo bardzo sucho wiec nic sie nie niszczylo.

Jak dużo w międzyrzędziach się jeździ to pewnie że się opłaci, pewnie że w suchym to nie niszczy się redlin, najgorsze jest jak trzeba w wykonać oprysk a jest mokro to wtedy jest nie bardzo bo się gniecie, ale jak jest 4x4 to innego wyjścia nie ma i się nie patrzy na takie straty.

Opublikowano (edytowane)

Drążek poprzeczny można wygiąć tak jak w starze, aby nie było kolizji z walem napędowym.

Znalezione obrazy dla zapytania: naped przeni star

Znalezione obrazy dla zapytania: naped przeni star

Dodatkowo jakoś wzmocnić trójkątami z grubej blachy na zgięciach.

A zwiększenie rozstawu międzyrzędzi?

Edytowane przez Przemek00
Opublikowano
8 godzin temu, Przemek00 napisał:

A zwiększenie rozstawu międzyrzędzi?

To było by najlepsze rozwiązanie ale ścieżki w oziminach są jeszcze na małą rozstawę i przez nadchodzący sezon trzeba będzie się jeszcze przemęczyć na małej no i buraki jeszcze są.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ARTI2019
      Zetor 7745 rozłącza przedni napęd pod obciążeniem, i słychać pykanie jakby ktoś trytytką się bawił dodatkowo drży dźwignia załączania napędu, ktoś borykał sie z takim problemem ? dzieje się to losowo, czasami pod większym obciążeniem czasami pod mniejszym, czasami 2 hektary zrobi i nic a czasami nie da się pracować bo co chwilę pyka i rozłącza .... szukam rozwiązania
    • Przez mf390
      Witam,
      Stoję przed zakupem Zetora 7245 lub 7745, z tego co zauważyłem w 7745 jest blokada przedniego mostu a w 7245 nie ma, z zewnątrz obie osie wyglądają identycznie. Czy jest możliwość "dołożenia" takiej blokady w 7245?
    • Przez noid
      Witam.
      Jak odkręcić wał przedniego napędu od skrzyni biegów zetor 7245?
      Wyciekł cały olej. Potrzebuje szybkiej pomocy.
      Z góry dziękuję za pomoc.
    • Przez Erdien94
      Cześć wszystkim.Jak w temacie jaki olej wlać do tłumnika drgań 7245 ?Prosze o pomoc:)
    • Przez torq1906
      Witam, posiadam Zetora 7211 i zastanawiam się nad dołożeniem mu przedniego napędu, to że się da to zrobić za mniejsze czy większe pieniądze to jasne tylko nurtuje mnie kwestie formalno-prawne a mianowicie jak to zrobić w taki sposób, żeby wszystko było zgodnie z literą prawa, żeby bez stresu można było się przemieszczać po drogach publicznych?
      Na chłopski rozum wydaje mi się, że żeby dało się tak zrobić to trzeba zastosować most i części z modelu 7245, czy mam rację?
      Czy może przejdzie też na częściach od innych ciągników czy np. samochodów jak Robur czy inne wynalazki?
      Czy ktoś się orientuje ile taka przyjemność mogłaby kosztować robiona przez fachowca, z całą papierologią itp.? 
      Zaznaczam, że sprzedaż tego i kupno 7245 nie wchodzi w grę bo szansa, że znajdę go w takim stanie jak ten który posiadam jest jak trafienie w totka. 
       
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v