Skocz do zawartości

Filtr oleju silnika SW 400


Gość Profil usunięty

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Witam wszystkich. Dzisiaj zmieniam wkład filtru oleju w moim bizonie. pierwszy raz od 6 lat niestety... I korzystając z chwili wolnego czasu wziąłem lusterko i obejrzałem jak wygląda to mocowanie szklanki od spodu. i tu pojawił się problem. bo jak jest ten zawór który się kluczem zamyka i otwiera ( na gumowym przewodzie) to on był zamknięty... Tak powinno być czy ma być otwarty? I po co on właściwie tam jest? Bo nikt mi nie potrafi wytłumaczyć...

Opublikowano

Zawór jest po to żeby zamknąć obieg oleju na chłodnice oleju.Jak kosiłeś to chłodnice oleju miałeś gorącą czy zimną.A to jest 56 czy 58 rekord.Jak nagrzejesz silnik to chłodnica powinna być ciepła,bo na tym to polega.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

56... a czy to ze olej nie szedł na chłodnice może wyjaśnić sytuację z tamtego sezonu, kiedy wymieniałem olej i zamiast 16l weszło 11?

Opublikowano

jak dobrze pamiętam ilość oleju w silniku to 13L + 3 chłodnica . Tak jak mówi tomek73 - po nagrzaniu silnika sprawdź chodniczki olejowe - powinny być gorące. Jak będą ciepłe tzn. ze masz przekręcony zawór.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Dzięki. A jeśli ten zawór jest zamknięty to olej jest filtrowany czy nie?

Opublikowano

Kolego czy zawór jest otwarty czy zamknięty to i tak olej jest filtrowany, tylko tym zaworem odcinasz chłodnice olejową i czy to 56 czy 58 to oba silniki mają chłodnice tylko inne ale powinno być to otwarte u ciebie pewnie jest chłodnic chłodzona powietrzem bo w rekordach jest wymiennik cieplny chłodzony wodą i tyle pozdrawiam

Gość Profil usunięty
Opublikowano

dziękuje wszystkim za pomoc

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez k1rum
      Witam chciałem dzisiaj wyjechać w Pole ale bizon nie chce odpalić. Przy wciśnięciu rozrusznika nie kreci kołem zamachowym tylko słychać takie "pstrykanie". Akumulatory naładowane, zaraz jeszcze spróbuję podkręcać kable może w tym jest problem. Nie wiem czy wymieniać cały rozrusznik czy tylko wyrzutke, z góry dziękuję za pomoc 
    • Przez Ukson
      Wał napedu podsiewacza, lewa strona koło blaszane, prawa koło pasowe do wytrzasaczy. 
      Pytanie, jak osadzić łożysko prawe na tym wale? Według katalogu osłona 35mm (wewnatrz),ta plastikowa, dojdzie tylko do rantu gdzie 35mm przechodzi w 40mm - tak jak na zdjeciu. Jak osadze do osłony to łożysko bedzie około 1cm od rantu. Na wale widze, że jest "obtarte" tak jakby oslona chodziła za rantem po 40. Nie przyjrzałem sie wczesniej jak to tam bylo. Po starych osłonach widze, że nie ma tam takiej żeby weszla w obudowe łożyska i jeszcze na wał na tą cześć gdzie jest 40mm.
      Potrzeć po katalogu to osłona do rantu z minilanym luzem, a łożysko wtedy tak, jak obudowa z tą plastikowa obudowa to wypozycjonuje.
      Dodam, że piasta koła blaszanego była na równo z końcem wału, a koło pasowe po drugiej stronie osadzone głebiej tak, że wał wystawał za rant koła 2cm.
      Mam wrażenie jakby wcześniej to było złożone za bardzo w prawo, to znaczy wał przesuniety za bardzo w prawo względem reszty.
       


    • Przez Wopl
      Mam do wymiany sprzęgło na gardzieli. Teraz nie wiem jak najszybciej to rozebrać.
      Szybciej będzie wyjechać całą gardzielą czy odkręcać te kątowniki?
    • Przez bizonio
      dzień dobry jakej firmy  klimatyzacje do bizona z056 polecacie i czy lepsza wodna czy elektryczna ?
    • Przez ARTI2019
      Cześć, post z zapytaniem czy wie ktoś gdzie można dostać częsci do przystawki Rolmako chodzi mi o części do lewej kosy zaznaczone na czerwono na zdjęciu, Lubelskie Podkaprackie a najlepiej przez internet 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v