Skocz do zawartości

Claas Arion 640 - Kawałki plastiku w głównym filtrze.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, Mam problem z Claas Arion 640 2008r. Podczas orki ciągnik zaczął mocno szarpać podczas puszczania sprzęgła, a ogóle nie mogłem płynnie ruszyć tylko ciągnik szarpał. Spuściłem olej i w filtrze głównym znalazłem kawałki czarnego plastiku i też cieniutki kawałem chyba miedzi. Skąd mogą one pochodzić? I od czego zacząć diagnozę? Pozdrawiam Artur ;) 

P_20201221_194753.jpg

P_20201221_194759.jpg

P_20201221_194811.jpg

Opublikowano

U mnie też tak ciągnik skakał , hydraulika jest pozatykana . Te opiłki mogą też być od tarczek półbiegów , nie jestem fachowcem , może Koledzy coś więcej poradzą .

Opublikowano (edytowane)

Napisz czy szarpie tylko do przodu czy również do tyłu. 

Przy wyłączonym napędzie przodu dzieje się to samo?

 

Edytowane przez RoWi
Opublikowano (edytowane)

Ja sprawdzałem to bez włączonego napędu i szarpał do przodu i do tyłu. Na polu oczywiście jeździłem z napędem i z godziny na godzine coraz bardziej szarpał podczas ruszania, na drugi dzień jak odczepiałem pług to jeździłem bez napędu i szarpał przód tył, szarpał tak, że ciężko by mi było coś podczepić bo nie idzie wyczuć sprzęgła tylko ruszał tak z kopyta ciężko by było. Dołączam nagranie z pola jak on sie zachowywał podczas ruszania, ja jedynie delikatnie puszczałem sprzęgło żeby nim swobodnie ruszyć, a on tak się zachowuje. 

nagranie z pola

Edytowane przez artur04c
Opublikowano (edytowane)

Ciągnik ma już 11k jest u mnie 4 rok i wszystko do tej pory było w porządku(jak go kupiłem miał 8k), podczas orki (około 4h) z godziny na godzine zaczął coraz bardziej szarpać na uwrociu. Wcześniej zrobiłem nim 22motogodziny w transporcie kukurydzy i wszystko było ok dopiero podczas orki zaczął się inaczej zachowywać.

Edytowane przez artur04c
Opublikowano

Opiłki mogą być też z tarcz od jazdy przód/tył. Kawałki plastiku to mogą być uszczelnienia tłoków sprzęgieł.

Szarpanie może się brać z zarówno z problemów z sprzęgłami przód/tył jak i elektromagnesami które sterują dopływem ciśnienia na ta sprzęgła.
Na hamulce bym nie stawiał w pierwszej kolejności ale ciężko tak od razu wykluczyć je całkiem. 

Opublikowano (edytowane)

właśnie szukałem części plastikowych, które są w dyna 6 i znalazłem pierścień uszczelniający wałka sprzęgłowego i on jest zrobiony z plastiku, tylko że wymiary mi nie pasują bo u mnie jest 3mm(wywnioskowałem to z kawałków, które znalazłem), a ten pierścień wałka ma 2.35 mm, ale prawdopodobnie to ze sprzęgła tylko jakiś inny pierścień, dlatego słychać i widać na filmie jak stuka podczas puszczania sprzęgła no i z szarpnięciem, a nie z swobodnym ruszeniem. 

Edytowane przez artur04c
Opublikowano (edytowane)

Szarpanie w przód i tył o moim zdaniem oznaka że skończyło ci się tarczki/ przekładki sprzęgła rewersu lub w najlepszym przypadku przytarly się na tyle że potrzebna jest kalibracja ale jak masz uszkodzenie uszczelnienia to kalibracji nie przejdzie. Koniecznie musisz sprawdzić ciśnienia w układzie sterowania sprzęgłami - pozwoli ci to wykluczyć lub potwierdzić że masz uszkodzone uszczelnienie. Możesz to zrobić sam tylko pytanie czy wiesz jakie powinieneś mieć ciśnienia no i potrzebny odpowiedni manometr....

Jesteś pewien że te kawałki plastiku że to  uszczelnienie? a nie zmielona tarczka sprzęgłowa?

Edytowane przez RoWi
Opublikowano

Manometr mam, ale nie wiem czy odpowiedni, tak samo nie wiem jakie powinny być ciśnienia oraz gdzie to się sprawdza. Co do kawałków to naprawdę nie wiem skąd to może być, dopóki nie rozbiorę to się nie dowiem. 

Opublikowano (edytowane)

Rozbieranie to ostateczność, zostaw sobie to na koniec, najpierw trzeba postawić odpowiednią diagnozę. Złącza kontrolne do pomiaru ciśnień sterowania masz po prawej stronie ciągnika. Wyglądają podobnie do zwykłych złączek hydraulicznych i na nie zapinasz manometr . Załączam miejsca do sprawdzenia cisnienia.

Możesz użyć też kamery inspekcyjnej w poszukiwaniu uszkodzeń w środku skrzyni. 

Na koniec przychodzi mi do głowy że może masz uszkodzony akumulator hydrauliczny w układzie sterowania skrzynią- jest po prawej na wysokości filtra oleju . Napełniony jest azotem i jeżeli jest uszkodzony to objaw taki jak u ciebie szarpanie do przodu i do tyłu przy ruszaniu . Ale to musisz sam zbadać- to dosyć proste do zweryfikowania jest.....

 

 

Screenshot_20201227-224610_Adobe Acrobat.jpg

Screenshot_20201227-224822_Adobe Acrobat.jpg

Edytowane przez RoWi
  • Like 1
Opublikowano

Najgorsze, że jak on tak szarpie to jest stuknięcie w tylnym moście i teraz pytanie czy przez sprzęgło? czy dyfer ?Bo dzisiaj podniosłem tylne lewe koło i luz między zębny koła talerzowego i wałka atakującego na obwodzie opony ma 2 cm, więc raczej za dużego luzu na dyfrze nie ma. 

Opublikowano

To sprawdź jeszcze ten akumulator hydrauliczny który służy właśnie do tłumienia uderzeń w układzie sterowania skrzynią. Masz go po prawej stronie obok filtra wysokiego ciśnienia. Uszkodzony akumulator będzie cały zalany olejem. 

Opublikowano (edytowane)

Pytam się bo przetrzepałem cały moduł Hexashift i nic nie znalazłem związanego z tymi kawałkami plastiku, skrzyni mechanicznej nie ruszałem bo rozmawiałem z serwisantem Claas i (po schemacie) tam nie występują elementy plastikowe więc pozostał tylny most, albo te plastiki to ciało obce i innej maszyny/przyczepy. 

ps. to również nie są tarcze hamulcowe bo zwolnice też ściągałem. 

Edytowane przez artur04c
Opublikowano (edytowane)
Dnia 19.03.2021 o 22:30, artur04c napisał:

Pytam się bo przetrzepałem cały moduł Hexashift i nic nie znalazłem związanego z tymi kawałkami plastiku, skrzyni mechanicznej nie ruszałem bo rozmawiałem z serwisantem Claas i (po schemacie) tam nie występują elementy plastikowe więc pozostał tylny most, albo te plastiki to ciało obce i innej maszyny/przyczepy. 

ps. to również nie są tarcze hamulcowe bo zwolnice też ściągałem. 

Twardy plastik występuje w łożyskach , spotkałem się z takimi łożyskami już nie raz + zamiast metalowej korony trzymającej kulki na pozycjach słabsi (ale niekoniecznie) producenci stosują plastikowe korony , jedynie to mi przychodzi do głowy

Edytowane przez RoWi
Opublikowano (edytowane)

Masz rację, jak rozebrałem hexashift i revershift to tam nic z takiego plastiku i ubytków nie znalazłem (przed rozebraniem były sprawdzane ciśnienia i wszystko było książkowo) potem byłem w serwisie Claas i rozmawiałem z serwisantem to powiedział mi, że na wałku wom w łożysku jest koszyk plastikowy, podpowiedział mi jak to sprawdzić i lipa. Mam nadzieje, że to jakieś ciało obce przywędrowało hydrauliką bo ja już nie mam pomysłu. 

ps. ja się z takim łożyskiem nie spotkałem i teraz pytanie, czy w tych elementach plastikowych łożyska są "nacięcia" jakby na smarowanie ? na pierwszym zdjęciu widać tak prawie na środku, że ten plastik ma nacięcie i albo fabryczne albo tryb się odbił. 

Edytowane przez artur04c
Opublikowano (edytowane)

Usterki nie znalazłem i wychodzi na to, że to jest uszczelniacz z przyczepy d83, szarpanie było spowodowane pewnie tym co mówił serwisant claas. Teraz mam dwa błędy, jeden ehr, który wystąpił po złożeniu ciągnika(ciągnik już od dawna jezdzi, ale irytuje mnie ten błąd) i drugi to 1 wyjścia hydrauliki. Drugi błąd polega na tym, że nie działa mi czasami pierwsze wyjście i wystarczy dotknąć elektrozawór z tyłu i już od razu działa(wystarczy, że dotknę ten modłuł), jakieś pomysły ?

ps. ehr normalnie działa tylko ten wykrzyknik i błąd na terminalu wyskakuje.

dołączam film:

 

Edytowane przez artur04c

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Tula0911
      Witam czy w class xerion 3300 podczas rozruchu powinien gasnąć monitor 
    • Przez kamil2021
      Dobry wieczór mam problem z ciągnikiem Claas Arion 610 (2018)  ciągnik wyświetlił błąd IDa4a9h miał ktoś z takim błędem doczynienia ?
    • Przez Kamil798
      Witam 
      Posiadam następujący problem chciałem podłączyć kamerę cofania odkręciłem panel włączyłem stacyjkę a tu wszystkie diody od czujnika strat ziarna świecą. Proszę o pomoc 

    • Przez mucha10
      Witam, pojawił się problem w Arionie, przerzucam rewers do przodu lub do tyłu, na desce rozdzielczej pokazuje się strzałka do przodu lub do tyłu, lub neutral, ale ciągnik stoi w miejscu, moduł fotela raczej sprawny, bo też pokazuje neutral kiedy z niego wstanę, a znika kiedy usiądę, biegi zmienia normalnie, podłokietnik działa, nie pomogło odłączenie prądu ani kilka prób gaszenia i odpalania, wszystkie funkcje działają ale ciągnik nie rusza, pokazuje się "trybik z piorunem" i błędy ID7659H ID7548H
    • Przez PolandOnion
      Jakie macie opinie o ciągnikach claas? Zwłaszcza chodzi o model Arion 620c. Warto pchać się w używany taki model ? Prawda że części do claasa są dostępne tylko w serwisie ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v