Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam mam problem z silnikiem pekins przy koparko ładowarce  cat . Poszedl Plyn do oleju, odkrecilem misę i widać było że cienkie między tłokiem a tuleja na 3 cylindrze. Odkręciłem głowice uszczelka niby ok więc dałem głowice do planowania i sprawdzenia szczelnosci ,nowa uszczelka. Po złożeniu to samo płyn w oleju... Jakieś pomyśle co może być przyczyną? Pozdrawiam

Edytowane przez jasiuhonda
Opublikowano

Mi też trzasnął na 3 cylindrze, tyle że dość wysoko i płyn nie szedł do oleju tylko w komorę spalania i czuć było wyraźny smrodek płynu w spalinach. Te silniki to straszne gówno, jak z resztą każdy perkins trochę przegrzejesz i pęka. Należało by to pospawać i honować cylinder po czym wcisnąć nową tuleję. Ja jednak wcisnąłem tylko nową tuleję na jakiś specyfik ale nie pamiętam co to było bo to dość dawno robiłem, chodzi do dziś.

Opublikowano (edytowane)

Trzeba wytoczyć krążek pod tuleję 2cm grubość,z nadtoczeniem krawędzi aby wszedł w środek tulei,i z otworem w środku na gwint.Należy zachować luzy,od rozmiaru tulei odjąć 0,70mm,wewnatrz na średnicę tłoka. Do tego długi gwint co najmniej 18mm o twardości 10.9 .Na boki bloku dwa kawałki z twardego drewna,z późniejszą dokładką i gruby element na nie z otworem w środku,i skręcasz nakrętkami 8.8,z góry daj dwie.

Edytowane przez Alamo
Opublikowano

Tak jak alamo pisze krążek z podtoczeniem ale pręt gwintowany miałem M24, osiemnastka może być za słaba, to jest sucha tuleja która zapieka się na całej długości, siła potrzebna do jej wyprasowania to jakieś 30 ton.

Opublikowano

Można sobie pomóc - ostry przecinak ( np. z noża tokarskiego ) i kontrolowane pękniecie ( w rant aby bloku nie ruszyć ). Z tym ściągaczem to mocna szpilka gwintowana, jeden z młotem od dołu a drugi z kluczem od góry, trochę czasu i przy dobrej synchronizacji idzie ładnie. 

19 godzin temu, jonek98 napisał:

nie wiem czy w 4 tez,ale w 3p ludzie też często szukają przyczyn w głowicy czy tulejach,a przyczyną jest przerdzewiała pokrywa rozrządu

Pierwsze wersje miały podkładkę z nierdzewki i nic się nie działo, warto taką dorobić przy okazji wymiany pompy wody. 

Ale tu kolega wyraźnie pisze, że:

"odkrecilem misę i widać było że cienkie między tłokiem a tuleja na 3 cylindrze"

Wiec pewnie blok pękł a tuleja przy okazji ( cienka ścianka ) - najłatwiej zdiagnozować przez barwnik UV i lampa ale trzeba miec

Opublikowano

A skąd weźmiesz drugi blok jak tych silników chyba już nie robią, zresztą nowy blok to jakieś kosmiczne monety będzie kosztował. Zaklajstruj czymś, wsuń tuleję i heja. Druciarstwo jak cholera ale u mnie łazi już 6 lat, nie pamiętam na co to wkładałem, chyba jakiś loxeal.

Opublikowano (edytowane)

Też tak myślałem😜 tylko trzeba dobry klej....  No i te wkładanie tulei przerypane, miejce w zamrażarce trzeba szykować...

Edytowane przez jasiuhonda
Opublikowano (edytowane)

Bez ściągacza wyszła?

Wyczyść gniazdo drobnym papierem ściernym.Bym obmazał klejem do szyb samochodowych,jest mocny i elastyczny.

Zamów dwa kg suchego lodu,tuleje do pudełka ze styropianu,lód do środka tulei,po 15min wejdzie bez oporu.

 

Edytowane przez Alamo

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Krzys375
      Witam,
      Ursus 4514 96'
       
      Założyłem naprawione wtryski bo wszystkie lały, nowe paski klinowe SPA1357, nowy alternator.
       
      Po odpalaniu ciągnika coś, gdzieś piszczy.
       
      Pasek bardzo mocno poluzowałem ale ciągle piszczy.
       
      Co może być przyczyną? Pompa wody, sprężarka? Czy pompa wtryskowa jeśli jest zużyta może wydawać taki dźwięk - nie wiem . . . wtryski są zregenerowane a mówił mi Pan od naprawy że jeśli pompa słaba może nie mieć siły podać paliwa.
       
      Proszę o pomoc
    • Przez plati
      Witam
       
      Podrzucić ktoś jakis serwis który zajmuje sie generalna naprawa perkinsa włącznie z osiowaniem wału i obrabianiem bloku pod wymiar?
    • Przez masseyf12
      Witam, jak można wybić,wycisnąć tuleje z silnika perkins a4.236? Pękła mi jedna tuleja i chciałbym ją wyciągnąć bez odkręcania silnika. Czy da się ją jakoś wyciągnąć domowym sposobem, czy coś w tym stylu.( w c-360 nie ma problemu bo tuleje są ''mokre''), A w tym silniku są wciskane w kadłub. Czy ktoś sam wyciskał taką tuleje, jeśli tak to proszę o pomysły i propozycję.
    • Przez ClaasDominator
      Witam serdecznie . Chcialem zapytac ile wchodzi oleju do przekładni vario Fendt 818 i jak sie wymienia olej i filtry,czy trzeba kalibrowac skrzynie.Jaki olej stosujecie .Pozdrawiam i dziekuje za cenne podpowiedzi i rady.
    • Przez cezar12
      Witam. Mam duży problem z nh Td 80. Historia jego nie znam  bo wziolem go w rozliczeniu. A problem jest taki jak w tytule czyli leci ciurkiem płyn chłodniczy z dołu głowicy od przodu silnika. Leci oczywiści na zewnatrz. Leci ciurkiem. I mam pytanie co to może być? Czy to brok w głowicy puścił czy co może być?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v