Skocz do zawartości

Zetor 7211 - niespalanie paliwa,brak kompresji


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wyjmij pierwszy wtryskiwacz ustaw tłok na gmp włóż pręt i zaznacz na nim kreskę przy boku,następnie powyżej tej kreski zmierz 7mm i zaznacz,w tym miejscu ma ruszyć paliwo na pierwszej sekcji.

Opublikowano (edytowane)
3 minuty temu, Alamo napisał:

Wyjmij pierwszy wtryskiwacz ustaw tłok na gmp włóż pręt i zaznacz na nim kreskę przy boku,następnie powyżej tej kreski zmierz 7mm i zaznacz,w tym miejscu ma ruszyć paliwo na pierwszej sekcji.

Przecie o tym pisałem nic nowego nie wymyśliłeś.

Było napisać że to fetor i 1/2 gazu i dopiero ustawiac

Edytowane przez jacek3773
Opublikowano
Przed chwilą, jacek3773 napisał:

Przecie o tym pisałem nic nowego nie wymyśliłeś

Nie napisałeś aby ustawił to przez wyjęty wtryskiwacz.To że piszesz jaka odległość to nie znaczy że będzie wiedział jak to zrobić

Opublikowano (edytowane)

Bo on i tak nie kumaty

 Wszelkie nasze wypociny i tak na marne . Loguje się co chwila a odpowiedzi zero 

Alamo ustawiałeś tak czy sugerujesz 

 

Edytowane przez jacek3773
Opublikowano (edytowane)

I widzisz .chcesz pomóc za darmo a ktoś ma cię w d::pie  . Mnie wiedza sama nie przyszła .okupiłem to ciężką pracą

I to tyle w temacie .niech się golodupne małolaty spuszczają

Edytowane przez jacek3773
Opublikowano

Bo łon twierdzi że wszystko ma dobże zrobione.... I tu jest problem ze nie potrafi tego  zweryfikować

Opublikowano

tak mi sie przypomnialo jak ustawialismy zaplon swiezo po remoncie kapitalnym, kolega wykrecil wtrysk i mi podal -patrze na niego ,jakis dziwny, kurna,ulamala sie koncowka wtryskiwacza,jakim sposobem ?? gdyby byla na innym cylindrze to trzeba by znowu rozbierac.

Opublikowano
13 godzin temu, jacek3773 napisał:

Bo on i tak nie kumaty

 Wszelkie nasze wypociny i tak na marne . Loguje się co chwila a odpowiedzi zero 

Alamo ustawiałeś tak czy sugerujesz 

 

Loguje sie co chwila.. To chyba coś nie tak panu sie laduje, gdyż dopiero teraz zacząłem czytac co napisaliscie.. Ale widze nikomu niedogodzi. Jak bede miał czas to odpisze.. Prosta zasada

Opublikowano

Nie ładnie tak odpowiadać .Ludzie poświęcili czas ,podzielili sie swoja wiedza a zamiast podziękować to piszesz jak bede chcioł to odpisze Powinni wszyscy co tu pisali dodać cie do ignorowanych Nieładnie 

Opublikowano
3 godziny temu, debrzyna napisał:

Nie ładnie tak odpowiadać .Ludzie poświęcili czas ,podzielili sie swoja wiedza a zamiast podziękować to piszesz jak bede chcioł to odpisze Powinni wszyscy co tu pisali dodać cie do ignorowanych Nieładnie 

Ja doceniam poświęcenie czasu, każda wskazówka jest cenna, ale ja nie jestem dostępny caly czas, mam życie jak kazdy, a jeśli ktoś mi zarzuca że sie loguje i tylko sobie czytam to jest w błędzie i tylko to mnie zdenerwowało..  I nie napisałem że jak bede chciał, tylko jesli będę mial czas, to jest różnica.. 

Dnia 14.12.2020 o 12:02, Alchemik napisał:

Te 12 godzin to ciągnik stał i pykał na wolnych obrotach?

Kąt  wtrysku czym ustwiany?

Przed remontem też było takie zachowanie?

12 godzin na lekko wyższych obrotach okolo 1000,nie był dawany w inne roboty. 

Kąt wtrysku no to rureczka tak żeby bylo widac kiedy paliwo jest wtryskiwane w 1 sekcji pompy, a nastepnie czy zgrywa sie ze znakami na kole zamachowym. 

Przed remontem to on zaczął brać płyn i olej gdyż pierścienie poszły do żyda, ale gadal normalnie podczas odpalania, a jak mu sie dało w palnik to kopcil na czarno, a teraz pod dużym obciążeniem zero dymka, a czy zimny czy ciepły to przykopca na niebiesko. 

19 godzin temu, krzysztofz14 napisał:

Jaką średnicę ma komora w tłoku.Powinno być 54mm a są też 56mm od 7711.Wymiary inne to samo tylko inny skok i większa komora.

Tłoki są 54mm komora spalania, z tego co wiem występują w nim jeszcze 47 o ile sie nie myle tyle że z 4 pierścieniami 

 

20 godzin temu, jacek3773 napisał:

A cóż tu dużo do pisania pełny gaz w zetorze to opóżniony zapłon i tyle.

 My się spuszczamy a autor tematu przegląda go i tyle .nawet nie wie co odpisać.

Autor młody 20 lat wiec każda wskazówka czy porada mnie czegoś nauczy. Zapłon ustawiany na połowie gazu, takze musi być inna przyczyna. 

Opublikowano

Podkładki pod wtryskami masz bo fabrycznie nie było.Ja miałem jedną głowicę wadliwą jak dałem podkładkę pod wtrysk to z tego cylindra dymił.Najlepiej zrzucić kolektor będzie widać czy to z jednego czy wszystkich.

Opublikowano

Ja raz spotkałem się z przypadkiem że jeden tłok był od tuleji 100mm a reszta 102mm nie wiem kto to składał ale traktor nie chciał chodzić

Po wymianie wszystko wróciło do normy a też cyrki były z nim

Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, krzysztofz14 napisał:

Podkładki pod wtryskami masz bo fabrycznie nie było.Ja miałem jedną głowicę wadliwą jak dałem podkładkę pod wtrysk to z tego cylindra dymił.Najlepiej zrzucić kolektor będzie widać czy to z jednego czy wszystkich.

Probowalismy i z podkładka i bez, różnicy nie ma żadnej. Wszystko złożone bez podkladki

 

29 minut temu, mf362 napisał:

Ja raz spotkałem się z przypadkiem że jeden tłok był od tuleji 100mm a reszta 102mm nie wiem kto to składał ale traktor nie chciał chodzić

Po wymianie wszystko wróciło do normy a też cyrki były z nim

Tylko że na moje rozumowanie jakby tak bylo to w sumie na jednym cylindrze by słabo pracował a tu na żadnym nie ma prawidłowej kompresji

Edytowane przez Kondzio55
Opublikowano

@Kondzio55 a jeszcze zapytam się o jedyną rzecz. 

W głowicach te szklanki co wtryskiwacze są były wymieniane?

Opublikowano
19 godzin temu, PRIMO napisał:

@Kondzio55 a jeszcze zapytam się o jedyną rzecz. 

W głowicach te szklanki co wtryskiwacze są były wymieniane?

Tak byly wymieniane na wszystkich cylindrach, bo myslelismy ze to moze cos pomoze ale bez skutku. Wiec zostają tłoki z pierścieniami, głowice, lub ewentualnie walek wydarty 

Opublikowano

Zetor czy zetor polska.

Co mi przyszło do glowy to podjedż do sklepu i zmierz suwmiarką tłok 3 i 4 pierścieniowy od sworznia do denka  czy są te same wysokości i głębokość oraz średnicę komory spalania

Opublikowano (edytowane)

nie ma różnic w wymiarach ( oprócz wilkości komory spalania ) pomiędzy tłokiem3-ką  a 4-ką . Można w silniku montować oba rodaje niezależnie od tego jaki tłoki dała fabryka- w 5011 miałem 4-pierścienie z małą komorę ,a dałem wszystkie trzy ,3 -pierścieniowe z dużą komorą i chodził normalnie . Subiektywna różnica może była tylko taka ,że zimny silnik na starych tłokach, łapał równo na 3 gary.

Kolego przejżyj filmiki z odpalania zetorów zimą i zauważysz ,że żaden nie wchodzi równo od strzała na obroty

Edytowane przez DarekD
Opublikowano

Nasz 7211 od nowego jak było poniżej zera to bez wspomagaczy nie odpalał.Komora 54mmi były jakieś grube uszczelki włożone 1.8 jak mierzyłem.Jak się go odpaliło to białoniebieski dym na wolnych obrotach i łapał na jeden cylinder potem wiadomo jak się rozgrzał to mniej ale za to podczas pracy nie dymił prawie wcale i był silny,pod obciążeniem wchodził dobrze na obroty.Potem dałem 1.2 uszczelki i podkręciłem pompę i zaczął odpalać na mrozie.Może tuleje masz za wysoko osadzone,u mnie były na równi z blokiem i nie było pod nimi podkładek.Nigdy w nim nie poszła uszczelka więc tak ma być.Trzeba by zrzucić głowice i pomierzyć tłoki w gmp i komory.

Opublikowano

nie wiem czy wiecie ale w zetorze mozna zalozyc w bloku silnika grzalke do plynu ???? mialem takiego co juz przy 5 + slabo palil i wtedy zalozylem, w obecnym przy -20 [nizej jeszcze nie bylo] pali po zagrzaniu 30 minut od strzala, dwa dni temu bylo w nocy -5 i zapali od razu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez tomato21
      Witam mam zetora 6245 w ktory założyłem nowy blok po przemrożeniu. Nowy blok jest od 72XX-średnica tłoka 102(bo podobno do 62XX-średnica tłoka 100, już nie produkują). Pompa wtryskowa jest ta sama, nie została zmieniona ani oddana do regulacji/sprawdzenia.
      Wie ktoś czy pompy wtryskowe w 62XX i 72XX różnią się wydatkami lub dawkami paliwa. Jeśli ktoś posiada takie dane to proszę o zamieszczenie.
      Pozdrawiam i dziękuje z góry
    • Przez Piotruniu25
      Ile wchodzi płynu do układu chłodzenia w 5211?Dzisiaj wymieniałem i nie wiem ile powinno wejść.
    • Gość
      Przez Gość
      Witam. Czy orientuje się ktoś

      jaki powinien być nominalnie luz na wale w silniku perkins 6, dokładnie jest to T6.354.? Silnik odebrany ze szlifierni i przy mierzeniu występu tłoka, jest wyczuwalny luz, czujnik zegarowy pokazuje 0,04mm - 0,05mm. Czy jest to dopuszczalne? Pozdrawiam serdecznie 
    • Przez wojt
      Witam
      Doradzcie czy to objedzie dajac nowe panewki czy nadaje sie do szlifu, na 4 cylindrze takie rysy na wale, roznica pomdzy gladka powierzczhnia a gdzie rysa jest tak od 0.05 do 0.1.
      Wał nominał 
       








       


    • Przez Włader
      Witam potrzebuje pomocy mam problem z odpalaniem zetora majora 80 z silnikiem deutz 2016 rok. Włączam zapłon kontrolki się zaświecą po chwili zgasną wszystko jest jako powinno być przekręcam kluczyk zakręci  krótko coś rozłączy i nie odpali czy miał ktoś taki sam problem ? Dodam jeszcze że od nowości jest przejechane 500 motogodzin i akumulator jest nowy założony 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v