Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Tomtom83 napisał:

Panowie pomocy woda idzie do oleju podczas postoju jest to widoczne silnik Forda class Merkator 60 da się coś z tym zrobić ?

Czyli robi się "kawa z mlekiem" z oleju? Najczęstszą przyczyną jest uszczelka pod głowicą, ale tak jak wyżej chłopaki pisali, może być pęknięta/przerdzewiała tuleja, a nawet pęknięta głowica. Trzeba zrzucać głowicę i jak coś będzie na uszczelce widać to wymieniać i składać, jak nic nie będzie widać to szybko nie będzie.

Opublikowano (edytowane)

Panowie sprawa dziwna.
Świeżo nabyłem w ładnym stanie mercatora. Drugi dzień jeżdżę nim, uczę się co i jak, już ustawiłem go dobrze żeby nie było syfu w zbożu ani zboża za kombajnem a tu zaczyna mi kopcić i mieć opory...

mercator 60 3m heder,silnik mercedes 6 cyl ładnie pracuje, delikatnie zapocony(ogólnie czysty) ma płyn chłodniczy a zagrzał się, ubyło góra 2 litry płynu, wskazówka nie była na czerwonym ale się gotował. Koszę żyto tęgie leżące, na jedynce daje radę, czasem młocarnia się odzywa czyli ma ciężko, ale musiałem zjechać bo dostawał takie opory że kopcił i miałem podejrzenie że to panewki... Ciśnienie oleju 4,5 na rozgrzanym (nie miałem podkładki to pewnie ma 5 atm. )
Druga sprawa jest taka że przy wysokich obrotach (pracy) kiedy odcina paliwo, bez włączonej młocarni również kopcił jakby miał jakiś poważny opór i przy tym lekko falując obrotami.
Zauważyłem jedynie ubytek oleju niewielki ... Czy to pierścienie się zakleszczają? Tłoki puchną? należy tylko przeczyścić chłodnicę i odczekać?

Edytowane przez Apista
Opublikowano

Też o tym pomyślałem, chłodnica może być załadowana kurzem że się gotuje.

Opublikowano

Zgadza się, ale skoro silnik na wysokich obrotach zaczyna dziwnie pracować,i kopcić to  zaczął bym od sprawdzenia  czy w ogóle silnik zasysa powietrze. W nich bywa że silnik najpierw wysysa olej  z filtra później kurz zalepia te wkłady i efekty  jak wyżej.

Opublikowano

a ja zmieniłem filtr na suchy i wkońcu mam spokój ze smarowanie się olejem ,zmiana chłodnicy na nową teraz wskazówka poniżej 80° nawet w tęgim leżącym pszenżycie

Opublikowano

Faktycznie zawalony filtr mokry. Te "pakuły" są wciągnięte
Filtr suchy to jak w oryginale, turbinowy z bocznym zasobnikiem na śmieci, nic więcej. Trzeba będzie pomyśleć o założeniu dużego filtra suchego, może od mana...

Opublikowano
3 godziny temu, Grzechooo napisał:

Filtr suchy z czego masz założony? Ja ten mokry dwa razy wymieniam w sezonie bo te wkłady nawet wypłukać się nie daje

Siano z filtra myłem ropa i woda z płynem i dzień się suszył ?co do filtra suchego papierowego to tanio można kupić z MF 520 lub podobnych które miały 6 cyl ? Wkład papierowy do MF to koszt 150zl 

Opublikowano

Dolny wkład jako tako wyczyszczony, olej w filtrze zmieniony, i dziś cały dzień nawet chmurki nie puścił.
Zauważyłem że wskaźnik poziomu oleju w filtrze jest na wysokości rury dolotowej w filtrze, jakbym nalał do tego wskaźnika to olej zwyczajnie by bulgotał... tak jest prawidłowo? Nie byłem pewny to nalałem nieco mniej.

Opublikowano

Olej wlewasz do plastikowej miseczki na górze i do przetłoczenia w dolnej misce tak żebyś po założeniu dolnego widział go. Ta dolna miska składa się z dwóch części i na tej części z siankiem osadza się syf wyskrob to i wlej oliwy.

Opublikowano

Wkłady filtra powietrza pasują od ursusa c 380, ja je kupuję i pasują bez problemu,szkoda czasu i ropy na płukanie starych, koszt ropy do płukania starych wyjdzie tyle co kupno nowych od ursusa.

Opublikowano

Potwierdzam, pasują, ale nie są identyczne w gęstości tego siana, ogólnie bym je polecił jakby nie zaczął występować efekt uboczny jakim jest wysysanie oleju z filtra i to w ciągu paru godzin pracy, Te wkłady są stosowane w 385 czyli 4 cylindrowych jednostkach, w 6 nawet ursus stosowałi inne - większe, znaczy filtry większe. To  takie moje spostrzeżenie które zachęciło mnie do powrotu do oryginału.

Opublikowano
Pigmei napisał:

Potwierdzam, pasują, ale nie są identyczne w gęstości tego siana, ogólnie bym je polecił jakby nie zaczął występować efekt uboczny jakim jest wysysanie oleju z filtra i to w ciągu paru godzin pracy, Te wkłady są stosowane w 385 czyli 4 cylindrowych jednostkach, w 6 nawet ursus stosowałi inne - większe, znaczy filtry większe. To  takie moje spostrzeżenie które zachęciło mnie do powrotu do oryginału.

Też włašnie Zakładałem te z ursusa i właśnie szybko wysysało olej

Opublikowano

Pany, mam problem z opuszczaniem hedera, podnosi ładnie inne podzespoły na hydraulikę chodzą poprawnie. Odkręciłem przewód od rozdzielacza i dławik nic to nie pomogło co może być przyczyną?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v