Skocz do zawartości

Nie włącza się przedni napęd w zetorze 10145


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich.

Posiadam zetora 10145 turbo i wszystko współgrało cudownie aż do momentu dnia dzisiejszego. Mianowicie nie załącza się przedni napęd :) . Nie wiem co się mogło stać? Kupiłem go miesiąc temu i jestem zielony w tych tematach :) . Liczę na jakąś pomoc lub wskazówki...

Opublikowano

Żółw zając nie działał mi już wcześniej :) .Też nie wiem z jakiego powodu. A o co chodzi z tym ślizganiem?

Opublikowano

A wałek działa.Ciśnienie na mikro pompie możesz sprawdzić z tyłu z prawej strony .Są tam dwie rurki do wałka,odkręcasz jedną z nich i zakładasz manometr.Minimalne ciśnienie to chyba 8 atu ale nie jestem pewny.Nie pamiętam też na którą rurkę się zakłada manometr ale to sobie możesz sprawdzić.

A linka ci wchodzi i wychodzi dobrze.

Jak nie masz żółwia a może i masz pospawanego to ślizganie cię nie obchodzi.

Opublikowano

Ciśnienia nie sprawdzę bo nie mam manometru. Linka wchodzi i wychodzi dobrze. A wałka szczerze mówiąc nie używałem od kupna ciągnika...

 

A jeżeliby wałek nie działał...???

Opublikowano

Sprawdziłem wałek i chodzi ale chcąc go zatrzymać za pomocą reduktora w kabinie koło kierownicy to tylko nieznacznie zwolnił...

Opublikowano

Kolego na pierwszy rzut nie jest Ci potrzebny żaden manometr odkręć jeden przewód załóz na niego gumową rureczke i do butelki oczywiście przezroczystej jeśli olej pójdzie z naprawde dobrym ciśnieniem to powinno być w porządku ale...

...ale jeszcze lepiej jakbyś go podpiął do jakiejś prasy czy cos w tym stylu żeby wałek WOM miał naprawde duże obciążenie jeśli wałek sie zatrzyma to masz wszystko jasne. Ale oczywisćie że zegar byłby najlepszy i z tego co kojarze to chyba jest możliwośc podłączenia go przy mikro pompce. A co do żółwia-zająca to nie ma to z napędem nic wspólnego i jak wcześniej wspomniałeś że nie masz w nim półbiegów to najlepiej jakby był wstawiony wałek przelotowy ale to juz musisz sie zwrócić do mechaników od tych spraw i oni pozagladają co masz a co nie.

Opublikowano

Problem rozwiązany.

Powodem tego nie było załączanie przedniego napędu a sam przedni most. Okazało się, że było coś uszkodzone w przednim moście i dlatego nie pracował on jak należy.

Opublikowano

Witam odświeżam temat mianowicie mam problem z zetorem 10045 nie działa mi przedni napęd a dokładniej to tak jakby na żółwiu chodził a na zającu nie, miał ktoś coś podobnego ???

Opublikowano

ja mam od zawsze problem z tym ze nie moge albo wlaczyc albo wylaczyc napedu. zacina sie tloczek od kostki wlacznika. wymienilem juz na nowy i robi tak samo. jak wlacze naped to juz nie moge go wylaczyc, linka sie zagina a tloczek nie chce sie wcisnac

Opublikowano (edytowane)

hmm można gdzieś taki manometr kupić lub zrobić bo nie za bardzo posiadam :P a może ktoś wie czy w tej przystawce która jest przy skrzyni do niej przykręcamy wał jest tam jakieś sprzęgło bo gdy się kopałem nie zwróciłem dokładnie uwagi czy czasami wał od przedniego się kręci a koła nie !! I po za tym wałek wom i wszystko odpowiedzialne za a pompę działa !!!

Edytowane przez pimper21
Opublikowano

Kolego peres100 może po prostu wymień linkę na nową bo do pancerzyka starej mogło napchać się ziemi i innych zanieczyszczeń dlatego może się zacinać.

i kostka i linka jest nowa. linka pracuje tylko sam tloczek zacina sie w tej kostce.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez toreto
      Witam, wymieniłem końcówki drążka bo miały luzy i teraz jak powinna być ustawiona zbieżność ? Z przodu mam w tej chwili 142cm a z tyłu 143.5cm mierząc na wysokości osi z przodu i z tyłu felgi, opony mam trochę ścięte patrząc od przodu z lewej od środka a z prawej też z lewej od środka. Prosze o pomoc 
    • Przez vailus
      Witam. Zauważyłem wyciek oleju w zetorze crystal 8045 z wału przedniego napędu w miejscu gdzie wchodzi wał do przedniego mostu. Chciałem się zapytać, gdyż nie posiadam schematu przedniego napędu, czy tam znajduje się jakiś simering czy jak to jest uszczelnione i jak zabrać się do tej wymiany? Wystarczy odkręcić tą flansze i obudowę i dojdzie się do tego uszczelnienia czy jest coś więcej do rozbierania? Przewertowałem kilka filmików i na większości jest tylko objaśnione jak jest rozbierana przystawka przy skrzyni, jeśli ktoś by jakiś filmik podsunął byłbym wdzięczny. Pozdrawiam
    • Przez Szulik
      Witam.Dziś podczas orki pojawił sie problem z przednim napędem.Otóż nie ciągnie on równomiernie tylko coś przeskakuje.Czy trzeba go rozbierać?Ijak się do tego zabrać,zwalać cały przedni most,czy wystarczy rozkręcić i półośki wyjda bez problemu.Dzieki za pomoc z góry.
    • Przez micspi
      Witam, mam problem z przednim mostem w zetorze 8145. Mianowicie gdy jadę i skręcam w lewa stronę coś mi mocno ( głośno) strzela. Czuć drgania na kierownicy. Przy skręcie w prawą stronę tego problemu nie ma. Gdy włączę przedni napęd jest ok, nic nie strzela. Rozebrałem przód i tam znajduję się ta automatyczna blokada w której wymieniłem sprężyny na nowe. Niewiele to pomogło. Czy ktoś miał podobny problem??? Przy pracy z turem bardzo to przeszkadza.  
    • Przez Marekjd5090R
      Witam mam problem z wyłączeniem przedniej osi stało się to po wczorajszej orce nowego kawałka przód załączył się i nie mogę go rozłożyć linka nowa wogóle nie reaguje z 4milimetry podniosła się do góry i  nie mogę jej wcisnąć w przystawce założone są tak zwane kleszcze po zgaszeniu ciągnika po jakieś godzinie napęd puszcza i można nim letko kręcić ale gdy ciągnik zostanie odpalony problem wraca z góry dzięki za odpowiedź
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v