Skocz do zawartości
gandzia

Nie włącza się przedni napęd w zetorze 10145

Polecane posty

gandzia    0

Witam wszystkich.

Posiadam zetora 10145 turbo i wszystko współgrało cudownie aż do momentu dnia dzisiejszego. Mianowicie nie załącza się przedni napęd :) . Nie wiem co się mogło stać? Kupiłem go miesiąc temu i jestem zielony w tych tematach :) . Liczę na jakąś pomoc lub wskazówki...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mateusz22    1

A żółw zając działa? Jeśli nie to padła mikropomka... Aaa jeśli by Ci padła ta mikropomka to by się jeszcze ślizgał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gandzia    0

Żółw zając nie działał mi już wcześniej :) .Też nie wiem z jakiego powodu. A o co chodzi z tym ślizganiem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

tomek73    195

A wałek działa.Ciśnienie na mikro pompie możesz sprawdzić z tyłu z prawej strony .Są tam dwie rurki do wałka,odkręcasz jedną z nich i zakładasz manometr.Minimalne ciśnienie to chyba 8 atu ale nie jestem pewny.Nie pamiętam też na którą rurkę się zakłada manometr ale to sobie możesz sprawdzić.

A linka ci wchodzi i wychodzi dobrze.

Jak nie masz żółwia a może i masz pospawanego to ślizganie cię nie obchodzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gandzia    0

Ciśnienia nie sprawdzę bo nie mam manometru. Linka wchodzi i wychodzi dobrze. A wałka szczerze mówiąc nie używałem od kupna ciągnika...

 

A jeżeliby wałek nie działał...???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gandzia    0

Sprawdziłem wałek i chodzi ale chcąc go zatrzymać za pomocą reduktora w kabinie koło kierownicy to tylko nieznacznie zwolnił...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szybki00    4

Kolego na pierwszy rzut nie jest Ci potrzebny żaden manometr odkręć jeden przewód załóz na niego gumową rureczke i do butelki oczywiście przezroczystej jeśli olej pójdzie z naprawde dobrym ciśnieniem to powinno być w porządku ale...

...ale jeszcze lepiej jakbyś go podpiął do jakiejś prasy czy cos w tym stylu żeby wałek WOM miał naprawde duże obciążenie jeśli wałek sie zatrzyma to masz wszystko jasne. Ale oczywisćie że zegar byłby najlepszy i z tego co kojarze to chyba jest możliwośc podłączenia go przy mikro pompce. A co do żółwia-zająca to nie ma to z napędem nic wspólnego i jak wcześniej wspomniałeś że nie masz w nim półbiegów to najlepiej jakby był wstawiony wałek przelotowy ale to juz musisz sie zwrócić do mechaników od tych spraw i oni pozagladają co masz a co nie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gandzia    0

Problem rozwiązany.

Powodem tego nie było załączanie przedniego napędu a sam przedni most. Okazało się, że było coś uszkodzone w przednim moście i dlatego nie pracował on jak należy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pimper21    51

Witam odświeżam temat mianowicie mam problem z zetorem 10045 nie działa mi przedni napęd a dokładniej to tak jakby na żółwiu chodził a na zającu nie, miał ktoś coś podobnego ???


Zetor Team
Massey Ferguson 255 Zetor 8011 Zetor 10045 <-- moje sprzęty, 40 ha.
Zetor Is Power, Power Is Zetor :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    291

No musisz zmierzyć ciśnienie jakie daje mikropompa.


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość peres100   
Gość peres100

ja mam od zawsze problem z tym ze nie moge albo wlaczyc albo wylaczyc napedu. zacina sie tloczek od kostki wlacznika. wymienilem juz na nowy i robi tak samo. jak wlacze naped to juz nie moge go wylaczyc, linka sie zagina a tloczek nie chce sie wcisnac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grabcio    23

Kolego peres100 może po prostu wymień linkę na nową bo do pancerzyka starej mogło napchać się ziemi i innych zanieczyszczeń dlatego może się zacinać.


Jeżeli pomogłem wciśnij zieloną strzałkę ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pimper21    51

hmm można gdzieś taki manometr kupić lub zrobić bo nie za bardzo posiadam :P a może ktoś wie czy w tej przystawce która jest przy skrzyni do niej przykręcamy wał jest tam jakieś sprzęgło bo gdy się kopałem nie zwróciłem dokładnie uwagi czy czasami wał od przedniego się kręci a koła nie !! I po za tym wałek wom i wszystko odpowiedzialne za a pompę działa !!!

Edytowano przez pimper21

Zetor Team
Massey Ferguson 255 Zetor 8011 Zetor 10045 <-- moje sprzęty, 40 ha.
Zetor Is Power, Power Is Zetor :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość peres100   
Gość peres100

Kolego peres100 może po prostu wymień linkę na nową bo do pancerzyka starej mogło napchać się ziemi i innych zanieczyszczeń dlatego może się zacinać.

i kostka i linka jest nowa. linka pracuje tylko sam tloczek zacina sie w tej kostce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez skok
      Witam
      Mam do wymiany łożyska w zwrotnicy koła w zetorze 12145 wystarczy je tylko przebić na nowe czy trzeba coś ustawiać ?????
    • Przez Dido12045
      Witam! założyłem dziś sprzęgło kłowe zamiast tarczek, jadąc na próbe na rozłączonym napędzie na 4 szosowej zblokowało mi przedni most tak ze prawie wybiłem zęby o kierownice! żeby wrócic do domu musiałem odpiąć wał. Póżniej ponownie go podpiąłem i było ok?! tzn naped działał załączał się i rozłączał prawidłowo..rozebrałem ponownie sprzęgło by sprawdzić czy coś tam nie zmieliło, żadnych uszkodzen i co ważne działa prawidłowo?? czy to wina sprzęgła kłowego, dlaczego tak nagle zblokowało przy prędkości, czy ktoś z Was miał taka nieprzyjemną akcje?

      ciągnik zetor 12045:)
    • Przez Przemek077
      Siemka. Mam problem z Zetorem 10145 z 88r. sprowadzonego ze Skandynawii. A mianowicie przedni napęd ma załączany przyciskiem no i nie chce się włączyc. Co może byc przyczyną tego? Złe podłączenie czy jakas grubsza awaria ( mikropompka)? Weźcie cos podpowiedzcie bo jestem zielnony co do zetora, bo został kupiony na świeta .
    • Przez chwiolas
      W moim zetorze 8045, zaczyna się coś dziać z przednim napędem, a właściwie z załanczaniem go. Mam na tym ciągniku od niedawna ładowacz. Nie wiem czy ma to jakiś związek ze sprawą. Do rzeczy. W żwirowni zauważyłem że przedni napęd raz działa, raz nie. Wtedy kiedy przednie koła nie ciągną, wałek napędu który wychodzi ze skrzyni dostaje jebitnych drgań, nawet tam się coś z tego powodu rozszczelniło bo olej kapie gdzieś tam z tego miejsca. Nie jestem obcykany w tym temacie bo nigdy nie było z tym problemów. Wygląda na to że jakieś tryby się raz zazębiają a raz nie zazębiają, albo może jakieś sprzęgiełko tam jest i się wyrobiło. Wie ktoś co się tam znajduje i jaka może być przyczyna. Wiem tylko że za załanczanie napędu odpowiedzialna jest mikropompka, ale ona by potrafiła raz zadziałać a raz nie???
    • Przez Szulik
      Witam.Dziś podczas orki pojawił sie problem z przednim napędem.Otóż nie ciągnie on równomiernie tylko coś przeskakuje.Czy trzeba go rozbierać?Ijak się do tego zabrać,zwalać cały przedni most,czy wystarczy rozkręcić i półośki wyjda bez problemu.Dzieki za pomoc z góry.
×