Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć. Dostałem propozycję naprawy c330M - wymiana uszczelki pod głowica. Mam ciągnik u siebie.. Zdjąłem dzisiaj pokrywę zaworów... A tam nie ma płynnego oleju lecz syf który można skrobać nożem. 

Generalnie sąsiad narzekał, że ciągnik się grzeje i dmucha olej.. 

 

Ale jak ma się nie grzać jak tam jest totalne masło??? Chyba nigdy oleju nie wymieniał. 

Macie pomysł jak można by ten silnik nieco przeczyścić? 

Może wlac ropy do oleju i niech pochodzi i spuscic z kilka razy?? 

Zrzucę też miske i smok ogarnę.. Nawet nie wyobrażam sobie co tam może być. 

IMG_20201121_153906.jpg

Videoframe_20201121_203701_com.huawei.himovie.overseas.jpg

Videoframe_20201121_203705_com.huawei.himovie.overseas.jpg

Edytowane przez bizonbs
Dodanie zdjęć.
Opublikowano (edytowane)

To normalny objaw lania superolu. Wymiana oleju raz na 5 lat robi swoje. Nie twój silnik pierwszy taki. To jest taki nagar ze żadne płukanie nic nie da. Jedynie zmyje po wierzchu. Tak samo będzie wyglądać reszta silnika. To trzeba myc chemia i skrobać.

Edytowane przez PaweLisowicz
Opublikowano
PaweLisowicz napisał:

To normalny objaw lania superolu. Wymiana oleju raz na 5 lat robi swoje. Nie twój silnik pierwszy taki. To jest taki nagar ze żadne płukanie nic nie da. Jedynie zmyje po wierzchu. Tak samo będzie wyglądać reszta silnika. To trzeba myc chemia i skrobać.

jak zwykle ze lany superol ja leje superol i jest ok tylko trzeba wymienić a ty lej co chesz

Opublikowano

Zostaw to i daj komus do remontu co ogrania jak nie wiesz co zrobic. Chyba proste ze trzeba go rozebrac calkowicie umyc wszystko i zrobic remont kapitalny jak sie nie jest partaczem bo napewno nie tylko od strony olejowej tak wyglada, raczej strona plynu chlodniczego tez zasyfiona. Jak robic to jak nalezy albo nie ruszac. Wlejesz plukanke ruszy ci to pojdzie na wal i wiecej szkody niz pozydku narobi

Opublikowano

Po pierwsze przedstaw sprawę jasno klientowi bo jakiekolwiek niedomówienia mszczą się niesamowicie , a co z tym zrobić to może wyniknie w rozmowie , większość powyższych sposobów jest dobra tylko trzeba wybrać najlepszą opcję dla tego konkretnego przypadku 

Miałem u siebie tak samo  w t-25 jak zalewałem superol , ale jak przestawiłem się na Fusch wszystko po jakimś czasie wypłukało się 

  • Like 2
Opublikowano

Rozebrać w drobny mak. Zmyć z grubsza myjką na ciepłą wodę. Z 10 kg dimmera lub podobnego środka i może rozpuści

Opublikowano (edytowane)
12 godzin temu, 3pursus360 napisał:

jak zwykle ze lany superol ja leje superol i jest ok tylko trzeba wymienić a ty lej co chesz

Tylko jest klika firm superolu. Gwarantuje Ci jakbyś zmierzył ciśnienie oleju po orce, to na  jakimś innym oleju ciśnienie by wzrosło o 0.5bara, A na bagnecie była by piana i olej jak woda. Tutaj kolega ma pewnie oryginalny silnik i wiadomo jak to dawno robiono serwis, byle by olej był. 

Wszystkie płukanki które można kupić sa na bazie nafty, one tylko luźne nagary zamyje. Warto pamiętać że olej też oczyszcza silnik. Można próbować, ale jest możliwość zamykania smoka.  Pasowało by wtedy założyć zegar ciśnienia oleju.

Edytowane przez PaweLisowicz
  • Like 1
Opublikowano
1 godzinę temu, Partyzant85 napisał:

Rozebrać w drobny mak. Zmyć z grubsza myjką na ciepłą wodę. Z 10 kg dimmera lub podobnego środka i może rozpuści

Rację to masz ale, znając życie to posiadacz tej trzydziestki skąpił na olej , a taka propozycja jak Twoja to nawet 4 tyś zł może pochłonąć więc przypuszczam że to nie będzie brane pod uwagę

Opublikowano

Nagrałem filmik i wysłałem do właściciela. Stwierdził że potrzebuję ten ciągnik jeszcze 4 lata i nie chce robić kapitalnego - czyli zestaw naprawczy + wal do szlifu. 

Zdejmę klawiaturę, wymyje, zdejmę miskę, wymyje. Filtr oleju do wymiany i smok. Później świeży olej i tyle. Przy okazji wleci nowy termostat i wypłucze chłodnice że syfu. 

Opublikowano
Przed chwilą, Marecki2922 napisał:

To takie pierdolamięto z jego strony bo jak można przewidzieć co będzie za cztery lata , ale niech mu będzie 

Zalej przynajmniej Fuszch 

No ja też powiedziałem, że skoro góra będzie zdjęta i dół to chociaż zestaw naprawczy dać nawet bez szlifu wału. Ale. Na pewno nowe tłoki, tuleje i pierścienie zrobiłyby robotę. 

Opublikowano

Pierścienie tłokowe też zapieczone.Jak jeszcze cztery lata chce robić to nie lej fuscha ani innego oleju który to ruszy,za chwilę kanały olejowe silnika czy wału będą zablokowane.Zalej suporolem CD,i ta reanimacja wystarczy.

  • Like 2
Opublikowano (edytowane)

Taki, a może gorszy osad (poza płynami w oleju, ale to wyglada troche inaczej) widzialem w kilku silnikach o nieznanej historii.

Jedyny jaki znalem i miał grubą warstwę osadu to silnik gdzie tylko uzupelniano ubytki przypadkowymi przepracowanymi olejami, a jak ktoś się zlitował to dostawał przepracowany olej z ciężarówki.

Przy czyszczeniu w nim misa poszła w dół, pokrywa zaworów też na bok. Wyskrobano ze ścianek 8mm twardy osad. Myto wszystko benzyna ekstrakcyjną pedzlami i przedmuchiwano. Nie rozbierano silnika, bo to teoretycznie i tak był złom. Dostał lepsza używaną pompę oleju i na nowym najtańszym oleju z filtra ośrodkowego co chwilę wyjmowano masę szlamu. Filtr był czyszczony praktycznie co godzinę, pozniej co 3-4 i  tak chyba z 10 razy. Później zmieniono olej na lepszy i odziwo silnik ma sie dobrze ( ale to stara radziecka konstrukcja).

Wrazie uruchamiania wymiana filtra oleju co chwile to podstawa.

Jednak tutaj może nie byc tyle szczescia i wszystko mogło się już w silniku zużyć.

Edytowane przez Alchemik
  • Like 1
Opublikowano

Nie stosuj żadnych płukanek dolewając ropę czy naftę z jednoczesnym uruchamianiem silnika!!!

Oczyść co możesz od góry i od dołu, następnie wlej dobrej jakość olej. Poleć częstą wymianę oleju.

Taka kuracja, jak opisuje kolega "Alchemik", jest jak najbardziej trafna.

Doraźnie należy też chociaż wymienić  pierścienie  na  tłokach, bo to o czym piszę kolega " Alamo", że pierścienie są zapieczone, na pewno jest prawdą. W tym  wypadku jest pewne, że nie spełniają swojej roli.

Opublikowano (edytowane)

Wymiana pierścieni czy całych zestawów bez oczyszczenia silnika na stole nic nie da,zaklinuje ponownie,nawet z dobrymi olejami,bo natychmiast olej mieszając się z tym zmieni parametry.Nawet próby wymycia przez wymiany olejów i filtrów są bez sensu,bedzie zmieniał co10mtg,z 10razy.Koszta olejów równe naprawie silnika,a efekt dalej przez zastałe pierścienie żaden.

Edytowane przez Alamo
Opublikowano

@Alamo, w pełni się zgadzam z tym co piszesz. Są to tylko  porady, jak doraźnie pomóc temu silnikowi, tego konkretnego klienta.

Tu trzeba też brać pod uwagę, na pewno mocne zużycie panewek i wału korbowego, przy używaniu tak słabej jakości oleju silnikowego.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez miśc360
      Dzień dobry,
      W c330 na 1 stopniu przełącznika grzeje świece żarowe, czy przy kręceniu rozrusznika też powinny grzać?
      Przy kręceniu u mnie grzeją, gdzie jest oryginalny przełącznik, a ciągnik z 1973. Tylko pytanie jak ma być, bo z nudów podłączyłem kontrolkę od świec żarowych i właśnie grzeje przy kręceniu, bo sprawdzałem na odprężniku bez odpalania.
      Jak jest u was?
    • Przez prezesss89
      Witam, kupiłem kiedyś pompę c360 3p po regeneracji tylko bez dekla górnego, dekiel mam już kupiony nowy i składam sobie ją w całość tylko mam pytanie jak  powinna być założona ta sprężynka? Pompa będzie zamontowana do Ursusa c360 3p. Na pompie nie mogę znaleść kodu (ewentyalnie w którym miejscu go szukać?) 

    • Przez ferdek2620
      Cześć 
      Miał ktoś problem z żółwiem zającem w Fergusonie 2620?
    • Przez Dominik07
      Witam od jakiegos czasu przybywa mi oleju w silniku co moze byc przyczyna(new holland t3040 )
      Wykluczylismy dostawanie sie paliwa bo olej nie ma zapachu ropy
      Wiec teraz sprawdzany mozliwosc oleju hydraulicznego,wymienilismy uszczelki na pompie.
      Jesli ktos ma pomysl to prosze pisac
       
    • Przez agrosoltys13
      Witam! Szykuje mi się teraz wymiana oleju w zetorze 7011 i chciałbym się dowiedzieć o waszej opini o oleju mobil delvac. Już od 15 lat zetor chodzi na turdusie  ale słyszałem że mobil jest lepszej jakości i jest odrobinę droższy od turdusa ale może akurat warto dopłacić parę złotych do oleju.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v