Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć nawalił mi kompresor od amortyzacji kabiny w 6475 czy ktoś naprawiał ten problem ? Cena nowego jest wysoka, rozebrałem stary i znalazłem przyczynę. Otóż w szczotko trzymaczu w silniku rozleciała się jedna szczotka. Ktoś z was wymieniał takie szczotki ? Gdzie kupował ? Prosze o linki do stron itd :)

Opublikowano (edytowane)
22 godziny temu, Uziu92 napisał:

szukaj może jakiegos zakładu co naprawia elektronarzędzia ewentualnie rozruszniki i alternatory

Tak zrobię, ale zauważyłem że nikt tam nie zaglądal i tak jest nadpalony szczotko trzymacz że się rozlecial od wyjmowania szczotek :D kolego jak myślisz jak bym wstawil kompresor za 100 zł i polaczył kabelkami do kostki to będzie ok ? Bo tam w tej skrzynce jest elektro wyłacznik. Wiesz jak wygląda ta skrzynka w środku ? Podpowiem ze od szczotko trzymacza sa trzy kable dwa kable idą na stycznik (zabezpieczenie od przegrzania) cos takiego 

Edytowane przez artut1232
Opublikowano

mniej więcej wiem, bo zaglądałem tam w tym roku, pękł mi przewodzik ten powietrzny taki krótki i pompowało ale zaraz uciekało, trochę tam jest tego ustrojstwa, możesz próbować ze zwykłym kompresorkiem np do pompowania kół jak tego się nie uda zrobić, ale ogólnie oryginał jest dostępny, korbanek na pewno ma.

Opublikowano
Przed chwilą, Uziu92 napisał:

mniej więcej wiem, bo zaglądałem tam w tym roku, pękł mi przewodzik ten powietrzny taki krótki i pompowało ale zaraz uciekało, trochę tam jest tego ustrojstwa, możesz próbować ze zwykłym kompresorkiem np do pompowania kół jak tego się nie uda zrobić, ale ogólnie oryginał jest dostępny, korbanek na pewno ma.

3700 za taki mały kompresor troche sporo

Opublikowano

kiedy jak to siądzie to pewnie też bym kombinował coś, najlepiej to było by wsadzić taki kompresorek fabryczny z aut, czasem mercedes taki ma albo audi w bagarzniku do zestawu naprawczego, bo te po 100 zł to nie wiem czy wytrzymają, tam jest w tej amortyzacji nawet 8-9 bar jak kiedyś mierzyłem.

Opublikowano
4 godziny temu, Uziu92 napisał:

kiedy jak to siądzie to pewnie też bym kombinował coś, najlepiej to było by wsadzić taki kompresorek fabryczny z aut, czasem mercedes taki ma albo audi w bagarzniku do zestawu naprawczego, bo te po 100 zł to nie wiem czy wytrzymają, tam jest w tej amortyzacji nawet 8-9 bar jak kiedyś mierzyłem.

O widzisz o ciśnieniu to nie wiedziałem, że takie jest będę coś szukal 

Opublikowano

ja ten układ przerabiałem na inny kompresor

ciśnienie wcale nie jest tam aż tak duże, włącznik ciśnieniowy jest tam ustawiony na rozłącznie na 6.5 atm

ja wstawiłem właśnie tam taki kompresor z samochodu osobowego od tylnego zawieszenia tzw. nivomatu, można go kupić w rozsądnej cenie już za 150-200zl, występował w wielu modelach BMW, WV, Audi

i na pewno jego jakość jest dużo lepsza od jakiegoś chińczyka które są np. do pompowani kół, choć jak układ będzie szczelny to i taki chińczyk wytrzyma. Natomiast jak ciągnik ma pneumatykę to można wyrzucić ten kompresor i się śmiało pod nią podłączyć.

Problem jest tylko taki z tym samochodowym, że jest on znacznie większy i ciężko go zmieścić do tej skrzynki pod kabiną - trzeba zmienić rozmieszczenie zaworów wewnątrz, żeby go upchnąć

poniżej masz foto, ewentualnie jak masz pytania to na priv możesz pisać

IMG_20200523_124249.jpg

IMG_20200523_124259.jpg

IMG_20200523_124304.jpg

IMG_20200523_155148.jpg

Opublikowano
Dnia 20.11.2020 o 03:13, marquez napisał:

ja ten układ przerabiałem na inny kompresor

ciśnienie wcale nie jest tam aż tak duże, włącznik ciśnieniowy jest tam ustawiony na rozłącznie na 6.5 atm

ja wstawiłem właśnie tam taki kompresor z samochodu osobowego od tylnego zawieszenia tzw. nivomatu, można go kupić w rozsądnej cenie już za 150-200zl, występował w wielu modelach BMW, WV, Audi

i na pewno jego jakość jest dużo lepsza od jakiegoś chińczyka które są np. do pompowani kół, choć jak układ będzie szczelny to i taki chińczyk wytrzyma. Natomiast jak ciągnik ma pneumatykę to można wyrzucić ten kompresor i się śmiało pod nią podłączyć.

Problem jest tylko taki z tym samochodowym, że jest on znacznie większy i ciężko go zmieścić do tej skrzynki pod kabiną - trzeba zmienić rozmieszczenie zaworów wewnątrz, żeby go upchnąć

poniżej masz foto, ewentualnie jak masz pytania to na priv możesz pisać

 

 

 

 

IMG_20200523_124249.jpg

IMG_20200523_124259.jpg

IMG_20200523_124304.jpg

IMG_20200523_155148.jpg

Dzieki Wielkie:)

 

Opublikowano

Powód przypalenia szczotek nieszczelny układ napompowałem spręzarka a tam na złączkach uciekające powietrze, kompresor bez przerwy chodzil. Jak zrobię powymieniam na nowe dam znać 

Opublikowano (edytowane)

Wymieniłem końcówki i trochę przewodu na nowe, układ szczelniutki, wstawiam zdjęcia moze komuś sie przyda, dalsza część jak zamontuje resztę 

20201124_150015.jpg

20201124_150006.jpg

20201124_150001.jpg

5 godzin temu, Uziu92 napisał:

przegrzał się

Kolego był u mnie serwis sprężarka wyłacza się po nabiciu 3 atmosfer

Dnia 22.11.2020 o 07:49, artut1232 napisał:

Dzieki Wielkie:)

 

Kolego serwis powiedzial mi ze kompresor wyłacza się po nabiciu 3 atm

Edytowane przez artut1232
Opublikowano

to serwis raczej wprowadził Cię w błąd

kompresor ma się włączyć przy spadku ciśnienia do 4,5atm, a wyłączyć po uzyskaniu 6atm - tak ma być ustawiony włącznik ciśnieniowy 

druga kwestia to ciśnienie na poduszkach - za nie są odpowiedzialne dwa zawory, które mają pokrętła do regulacji ciśnienia

w kabinie masz dwupołożeniowy przycisk i nim aktywujesz który zawór ma podawać ciśnienie, czyli masz ustawienie twarde i miękkie amortyzacji 

miękkie - 2,1atm

twarde - 2,65atm

sprawdź jeszcze szczelność plastikowych zbiorników, które są na lewym i prawym błotniku. Na środku są skręcane i to na nich najczęściej największe nieszczelności są.

image.png

Opublikowano
10 godzin temu, marquez napisał:

to serwis raczej wprowadził Cię w błąd

kompresor ma się włączyć przy spadku ciśnienia do 4,5atm, a wyłączyć po uzyskaniu 6atm - tak ma być ustawiony włącznik ciśnieniowy 

druga kwestia to ciśnienie na poduszkach - za nie są odpowiedzialne dwa zawory, które mają pokrętła do regulacji ciśnienia

w kabinie masz dwupołożeniowy przycisk i nim aktywujesz który zawór ma podawać ciśnienie, czyli masz ustawienie twarde i miękkie amortyzacji 

miękkie - 2,1atm

twarde - 2,65atm

sprawdź jeszcze szczelność plastikowych zbiorników, które są na lewym i prawym błotniku. Na środku są skręcane i to na nich najczęściej największe nieszczelności są.

 

image.png

Widzę że kolega głębiej w tym siedzi, a instrukcje obsługi to moze posiadasz ?bo widzę że profesjonalne zdjecie wstawiles chętnie bym kupił 

Opublikowano
5 godzin temu, marquez napisał:

mam instrukcje obsługi PL, wyślij maila na pw

Wysłałem maila, miałeś rację co do atmosfer dzisiaj sprawdzałem, do 6 nabija a przy 4,5 załącza się, drobnie podregulowałem:)

 

20201125_130008.jpg

20201125_130005.jpg

Opublikowano

Witam. Czy podpowie ktoś gdzie jest umieszczona ta sprężarka?? Może podrzuci ktoś zdjęcia jak osadzona jest kabina przy układzie pneumatycznym?? chyba kupiłem ciągnik gdzie fabrycznie była amortyzacja pneumatyczna a ktoś to przerobił na mechaniczną. Próbuje to ustalić...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez qkohe155
      Tak jak w tytule - od zakupu(4 lata) mam problem z odpaleniem gdy jest zimno. Jak jest ciepło to bez żadnego problemu, dlatego w sezonie się tym nie przejmuję, chyba że jakaś zimowa orka się przeciąga. Jesienią jakoś wspomagam się prostownikiem. Jednak jak już te parę razy w roku trzeba go odpalić zimą to robi się wielki problem.
      Niby akumulatory przychodzą na 1 myśl, ale latem nie ma żadnych problemów, w dodatku czasem poczyszczenie niektórych kabli daje mniejszy, lub większy efekt. Tylko, że napięcie zimą potrafi spaść przy kręceniu do okolić 7V. Czy mierząc multimetrem bezpośrednio na biegunach akumulatorów jestem w stanie tym sposobem wykluczyć kable? I teraz nie wiem czy wymieniać od razu dla pewności i akumulatory i wszystkie kable idące do rozrusznika? A dlatego taki wywód na ten temat, ponieważ tam jest takie spaghetti jak na zdjęciu(2 kable na 1 planie to akurat od prostownika).

      2 akumulatory, w dodatku zwróćcie uwagę, że mają odwrotnie bieguny niż wszystkie co mieli w sklepach, 3 osobne plusy i bezpieczniki po drodze. Masa idzie na hebel i rozdziela się na 2, ale dla pewności hebel zdążyłem ominąć.
      Może ktoś mający tą serię wysłać zdjęcie jak to wygląda u niego?
      Najchętniej to bym wpakował 1 duży akumulator tak jak kiedyś zrobiłem w 6180 i by było po problemie, ale w tą skrzynkę się wystarczający raczej nie zmieści.

    • Przez Rolnik8888
      Witam mam problem z podnośnikiem mianowicie świeca się dwie diody jak na zdjęciu podnośnik nie reaguje ani na podnoszenie ani na opuszczanie od czego zacząć ciągnik MF 5455

    • Przez Clark
      Witam. Mam problem ze światłami awaryjnymi w MF255 i kontrolkami. Wymienione włącznik, przerywacz, cała instalacja. Wszystkie styki i masy wyczyszczone, kontrolki i bezpieczniki nowe. Najbardziej irytuje mnie fakt, że przez chwile już wszystko grało. Przykręciłem osłony i znowu jest problem. Kilka razy już wszystko rozbierałem i czyściłem i nadal nie mam rozwiązania.
    • Przez Clark
      Szukam patentu na przełożenie przewodów w błotnikach w MF255. Układam nowa instalację i mam problem z przełożeniem przewodów w tunelach błotników. Ma ktoś jakiś patent? Przepchnięcie raczej w grę nie w chodzi bo skutecznie uniemożliwi to łuk na błotniku i brud w samym tunelu. Myślałem żeby włożyć przewody w peszel i przymocować do błotnika od wewnętrznej strony. Plus tego rozwiązania byłby taki, że będzie łatwy dostęp i brak brudu ale nie wiem sam czy warto odchodzić od oryginału. 
    • Przez Clark
      Witam. Mam problem ze zdjęciem ramion z wielowypustu przekładni. Ściągacz się rozgina, uderzyć się tego nie da, WD, podgrzewanie itp nie działa. Macie jakieś patenty jak to ściągnąć? 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v