Skocz do zawartości

stuki i zgrzyt przy włączonym napędzie.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam dzisiaj w MTZ 820 podczas jazdy nagle zaczęły hamować przednie koła i zgrzytać po wyłączeniu napędu wygląda że jest wszystko ok. gdy się go włączy znów jest to samo. powiedzcie czy rozumuje źle ale wyłączyłbym z usterki zwolnice. mechanizm różnicowy przedniego mostu i podporę bo one pracują mimo wyłączonego napędu. problemu szukałabym w skrzynce rozdzielczej co tam mogło pójść że powoduje taka usterkę . zabiorę się za to po weekendzie. ale chciałbym mieć pewność że będę w dobrym miejscu szukał.
Opublikowano

Niedawno kolega na forum miał podobne objawy i sie okazało że wałek ataku. Z tych rzeczy które wymieniłeś może być wszystko. Jak poleciały tryby w napędzie to po jego wyłączeniu pracują bez obciążenia i mogą bez hałasu pracować a jak załączysz to tryby na siebie nacierają i jak wtedy rzegocze - zaczął bym jednak od weryfikacji przodka

Opublikowano
przy cofaniu na wyłączonym teraz słyszę takie cykanie lekki stuk. myślę właśnie żeby zdjąć Kardana co prowadzi od podpory do przodu i sprawdzić czy wtedy hałasuje a jak nie to zdjąć Kardana od skrzynki do podpory później.
przy cofaniu na wyłączonym teraz słyszę takie cykanie lekki stuk. myślę właśnie żeby zdjąć Kardana co prowadzi od podpory do przodu i sprawdzić czy wtedy hałasuje a jak nie to zdjąć Kardana od skrzynki do podpory później.
Opublikowano
u mnie na włączonym to już hamuje koła czyli na ostro i to nawet po prostym. jak. przedtem miałem wałek to jednak i na włączonym i na wyłączonym nie chodził. będę sprawdzał po niedzieli wtedy dam znac
Opublikowano
20 minut temu, robi57362 napisał:

najpierw posciagaj dekielki na przednim moście najmniej roboty a może tu zęby sie wyszczerbily

Jakby było coś nie tak z przekładnią kątową to i bez napędu włączonego by blokowało. Ale jak koledzy wyżej pisali nie zaszkodzi zdjąć dekielków oraz zdjęcie wałka kardana w celu sprawdzenia na załączonym napędzie skąd wydobywa się hałas.

Opublikowano

o jakie dekielki wam chodzi ja mam krzyżakowy most jakby co. myślę że zdejmując Kardana najszybciej dojdę do tego. aczkolwiek jak wysiadał mi atak to z tego co pamiętam na wyłączonym też zgrzytało.

Opublikowano (edytowane)
4 minuty temu, ceston napisał:

o jakie dekielki wam chodzi ja mam krzyżakowy most jakby co. myślę że zdejmując Kardana najszybciej dojdę do tego. aczkolwiek jak wysiadał mi atak to z tego co pamiętam na wyłączonym też zgrzytało.

A to sorki Ceston szkoda , że nie napisałeś tego w pierwszym poście jaki to most krzyżakowy czy stożkowy :D

Edytowane przez pawel86lhr
Opublikowano

nie wytrzymałem i zdjalem Kardana między podpora a przednim mostem stuki ustały ale jak ciągnik jedzie to przy jednym i drugim kole można wyczuć stuki rytmiczne kiedy się trzyma za błotnik nie słyszalne ale czuć że koła przeskakują więc na 90 procent będzie wałek ataku jednak.


kuźwa te gówna ze sklepu teraz nie trzymają niby oryginał a dwa lata trzyma. olej sprawdzany. ten co był od początku to trzymal ponad 5 lat.


dodatkowo koła uniesione w górze obracają się swobodnie bez stuków.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v