Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

nomm w swoim ciapku czy tam szejdziesiuntce se tak możesz zrobić...

1 godzinę temu, damianXXL napisał:

Witam. Jak ustawić pompe oleju w perkinsie a4.248 (3060) gdy wał nie demontowany??

Jest znak na zębatce przy pompie a jak zgrać z wałem? 

wpx_4f9a664d3c9630980fc16c0c46e775c1.jpg

Wał wpustem na górze to znaki na wale muszą sie zgrać z pompą.... ewentualnie tłok w GMP a balansery w dół... a zrób to dobrze bo prawdopodobnie przez to pękł mi blok, bo jakiś baran łapy tam wetkał a potem sprzedał

Opublikowano
30 minut temu, lukbold napisał:

nomm w swoim ciapku czy tam szejdziesiuntce se tak możesz zrobić...

Wał wpustem na górze to znaki na wale muszą sie zgrać z pompą.... ewentualnie tłok w GMP a balansery w dół... a zrób to dobrze bo prawdopodobnie przez to pękł mi blok, bo jakiś baran łapy tam wetkał a potem sprzedał

Sprawdzałem czy znajde znak na zębace wału ale jest tak mała szczelina że nie da się zobaczyć nawet lusterkiem🤔

Jeszcze raz proszę o wytłumaczenie jak ustawić wał-tłoki i które w GMP. 🙏 nie chce nic uszkodzić bo tanio nie bedzie jak coś strzeli

Opublikowano
45 minut temu, lukbold napisał:

nomm w swoim ciapku czy tam szejdziesiuntce se tak możesz zrobić...

Wał wpustem na górze to znaki na wale muszą sie zgrać z pompą.... ewentualnie tłok w GMP a balansery w dół... a zrób to dobrze bo prawdopodobnie przez to pękł mi blok, bo jakiś baran łapy tam wetkał a potem sprzedał

akurat nie mam ani ciapka ani sześćdziesiątki ani takich wynalazków jak tu piszesz tylko Case i Zetora i nowe i coś się na tym znam.

Opublikowano (edytowane)

1 tłok w GMP, a balansery tak jak się ustawiają czyli na dole.

____________________________________________________________________________________________________________

AgroDane.pl - portal poświęcony specyfikacjom maszyn rolniczych takich jak ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe oraz ładowarki teleskopowe. Dane techniczne, porównania modeli oraz opinie w jednym miejscu. Użytkownik agrofoto wszystkim poleca tą stronę z całego serca :)

Edytowane przez andrewk
  • Like 1
Opublikowano
3 minuty temu, andrewk napisał:

1 tłok w GMP, a balansery tak jak się ustawiają czyli na dole.

Dzięki jutro bedę działał. Daj nr do siebie na priv, jak bede potrzebował pomocy odezwę się

Opublikowano
1 godzinę temu, traktor11 napisał:

Lukbold popieram twego przedmówcę to nie rozrząd by ustawiać na punkty założyłem je setki .

No pewnie jak źle przykręcona to rozwali blok

Człowieku zrozum !! to są balensery wyważające silnik a pompa to... dodatek... jeśli tyle tego założyłeś i takie pierdoły wypisujesz... no krzyżyk na drogę kolejnemu partaczowi

51 minut temu, pawel100474 napisał:

akurat nie mam ani ciapka ani sześćdziesiątki ani takich wynalazków jak tu piszesz tylko Case i Zetora i nowe i coś się na tym znam.

Więc po kiego wypowiadasz się w temacie "wynalazków" których nie jesteś w stanie ogarnąć?

Opublikowano
13 godzin temu, pawel100474 napisał:

akurat nie mam ani ciapka ani sześćdziesiątki ani takich wynalazków jak tu piszesz tylko Case i Zetora i nowe i coś się na tym znam.

Taa .a potem silnikiem telepie na wolnych obrotach .i szukamy dalej 

Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, damianXXL napisał:

received_383799696155907.jpeg

Jeszcze potrzebuje Nm dokręcania głowicy. Wiem ze w 3ech etapach. Katalog podaje 100Nm dla 4p. Fora 130Nm. 🤔🤔

W książce napraw Ursusa 4512 pisze 100Nm, w książce napraw silnika 136Nm także...

Coś tych znaków chyba za dużo na tym trybku bo wg książki ursusa 2 znaki na tym trybku wchodzą miedzy znak na trybku pośrednim, a trybo pośrednie ze znakiem na wale gdy 1 i 4 tłok w GMP. Zawołaj @akmaly to coś doradzi

Edytowane przez lukbold
Opublikowano

Zasada ogólna jest taka: Tłok 1 w GMP ( w tym silniku 1 i 4, klin koła zębatego wału korbowego u góry  ), walki mechanizmu wyrównoważającego w dół ( same się tak ustawiają ).

Co do znaków jak kolega wyżej napisał - Pojedynczy znak na kole pośrednim ( tym dużym) pomiędzy dwoma znakami na kole wałka napędowego ( tym małym )

Opublikowano

Tak

Kiedyś producent głowic z Chełmna zalecał dla tych silników 132-137 Nm ale pisanie o takich różnicach kilku Nm nie ma większego sensu bo to zależy czy klucz skalibrowany jak i od jego operatora.

Opublikowano (edytowane)

Pompa z balanserami założona, micha założona, głowca siedzi na miejscu z momentem 125Nm. Czy wystarczy 125Nm?? Katalogi podają 100Nm...

Za wszystke pomocne rady dziękuje. Udało się co najważnienjsze złożyć🙂🙂

Edytowane przez damianXXL
Opublikowano

jak już tam grzebiesz przy silniku podpowiedział byś mi czy do wymiany uszczelniacza na wale z przodu silnika potrzeba przednim napędem odjeżdżać ? bo mam w planie tylko chłodnice i koło pasowe zrzucić i jakieś dojście do tego myślę ze będzie  

Opublikowano
57 minut temu, CYCU123 napisał:

jak już tam grzebiesz przy silniku podpowiedział byś mi czy do wymiany uszczelniacza na wale z przodu silnika potrzeba przednim napędem odjeżdżać ? bo mam w planie tylko chłodnice i koło pasowe zrzucić i jakieś dojście do tego myślę ze będzie  

Bedzie ograniczony dostęp ale mozesz próbować tylko zrzucić chłodnice. U siebie przodu nie rozjeżdżałem 

Opublikowano

Jak zdejmowałem pokrywę rozrządu to nawet chłodnicy nie zdejmowalem jedynie weże osłona wentylatora alternator i jazda najgorsze że potrzebne tam te dziwne klucze do koła pasowego trzeba mieć calowe bo zwykłe obrobią łeb a śruba 50zł kosztuje a odkrecić zjechaną to dopiero sztuka ale mi się udało. Ma ktoś link do takich kluczy?

Opublikowano

Nie, o nasadki 12-kątne calowe jedynie co w nich jest calowe to kwadrat czop czy jak zwał tak zwał a nie rozmiar bo nie pamietam jaki tam idzie ale 12-stka za ciasna a 13-stka za luźna była jak kupiłem metryczne

Opublikowano (edytowane)
W dniu 7.11.2020 o 18:42, sznajdik napisał(a):

Nie, o nasadki 12-kątne calowe jedynie co w nich jest calowe to kwadrat czop czy jak zwał tak zwał a nie rozmiar bo nie pamietam jaki tam idzie ale 12-stka za ciasna a 13-stka za luźna była jak kupiłem metryczne

Chodzi Ci o te 3 śruby mocujące koło pasowe? U mnie w 6150 idealnie pasuje 13mm tylko, że to Perkins 1004.

DamianXXL jak zrzucales miskę to odjezdzales silnikiem od skrzyni? 

____________________________________________________________________________________________________________

AgroDane.pl - portal poświęcony specyfikacjom maszyn rolniczych takich jak ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe oraz ładowarki teleskopowe. Dane techniczne, porównania modeli oraz opinie w jednym miejscu. Użytkownik agrofoto wszystkim poleca tą stronę z całego serca :)

Edytowane przez andrewk

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez sapalamichal
      witam
      potrzebuje informacji na temat silnika  perkis 3p,dokładnie chodzi mi o montaż korbowodów w  tym silniku-z której strony zamkiem? W internecie jedni piszą ze  od wałka rozrządu a jedni ze nie ...
       
      pozdrawiam 
    • Przez szczurek05w
      Witam Jak wymienić termostat w landini 8880 silnik Perkins A4.248 ? pomoże ktoś
    • Przez SzymonT532
      Cześć. Jakie macie opinie o MF 3060 ? Co się najczęściej psuje ? Na co zwracać uwagę przy kupnie ? Z góry dzięki
    • Przez dereniek
      Siema mam pytanie z jakiej blachy zrobić obciążnik do Mf 3060 i jaką wagę dobrać bo talerzowka waży tonę
    • Przez El_Chapo2812
      Witam wszystkich specjalistów, piszę do was z zapytaniem czy może ktoś wypowiedzieć się na temat montażu wspomagania w Ursusie 4512, gdyż planuje zakup takiego zestawu i zastanawiam się czy można to bez problemu samemu założyć czy lepiej zlecić to jakiemuś mechanikowi. 
      Pozdrawiam i liczę na jakieś porady.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v