Skocz do zawartości

Hamulce 155.54


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam ma ktoś z was nr katalogowe tarcz hamulcowych, przekładek oraz uszczelniaczy na tloczkach w moście.

Na co zwrócić uwagę przy wymianie powyższych elementów ? 

Wystarczy spuścić olej z samych obudów hamulców czy z całej skrzyni? 

I Jaki lejecie płyn hamulcowy do 155.54? 

Dziękuję

Opublikowano

Dzięki, no ja lałem właśnie dot 4 bo tak na stronie fuscha gdzie jest dobieranie olejów przeczytałem i na tym forum w innym temacie też gdzies to się przewijalo i pisali o dot 4 właśnie, niestety. 

Opublikowano (edytowane)

tak się składa że przy okazji remontu skrzyni nalałem sobie w 155.54  płyn mineralny do hamulców (lhm)  bo naczytałem się na forach że taki niby ma być po dwóch tygodniach brak hamulców pompy nie podawały płynu wymieniłem na nowe i po dwóch tygodniach to samo rozebrałem pompy uszczelnienia się rozpuściły  pompy do wymiany    doczytałem że  na nowych pompach pisze tylko dot 4 tak że trochę dużo kosztowała mnie nauka (cztery pompy ) po około miesiącu dzwoni kolega że padły hamulce w 120.54 sytuacja ta sama co u mnie wymiana pomp i płukanie układu dot 4 i działa radzę ostrożnie z tymi płynami mineralnymi one sa do nowszych ciągników

Edytowane przez macherr
Opublikowano (edytowane)

Może w nowszych renault idzie lhm tego nie wiem bo nie miałem z nimi nic wspólnego a każdy niech sobie leje co chce ja nikomu nie bronię ale niestety mnie  nauka sporo kosztowała tylko dlatego że przeczytałem na  forach że do renault  lhm i piszę to z własnego doświadczenia, opisałem to co mnie spotkało i kolegę a niestety te pompy hamulcowe (uszczelnienia w nich) nie są do lhm a moja świadomość nic w tym nie pomoże mam skrzynię elektrohydrauliczną po remoncie, uszczelnienia  z vitonu wszystkie nowe i to nie pompa wysiądzie tylko te  uszczelnienia w skrzyni  jeśli dostanie się płyn hamulcowy ale nie widzę niestety innego rozwiązania no chyba że dobranie pomp i uszczelnień na tłoczkach hamulcowych ( Oringi bo te elementy teflonowe powinny wytrzymać) od nowszych ciągników a tu temat hamulców który doczytałem po fakcie uszkodzenia moich pomp z francuskiego forum ATR  na którym porad udzielają ludzie którzy pracowali w fabryce i przejęli dokumentacje techniczną po fabryce renault i można u nich zamówić każdą dokumentacje techniczną do tych ciągników podając numer fabryczny ja zamawiałem do skrzyni  tractonic polecam  http://atr-agri.superforum.fr/t11498-freins-103-54-tx-tractonic

Edytowane przez macherr
Opublikowano
Dnia 10.10.2020 o 19:55, macherr napisał:

tak się składa że przy okazji remontu skrzyni nalałem sobie w 155.54  płyn mineralny do hamulców (lhm)  bo naczytałem się na forach że taki niby ma być po dwóch tygodniach brak hamulców pompy nie podawały płynu wymieniłem na nowe i po dwóch tygodniach to samo rozebrałem pompy uszczelnienia się rozpuściły  pompy do wymiany    doczytałem że  na nowych pompach pisze tylko dot 4 tak że trochę dużo kosztowała mnie nauka (cztery pompy ) po około miesiącu dzwoni kolega że padły hamulce w 120.54 sytuacja ta sama co u mnie wymiana pomp i płukanie układu dot 4 i działa radzę ostrożnie z tymi płynami mineralnymi one sa do nowszych ciągników

potwierdzam,

 

Miałem identycznie w tym roku. W zimą robiłem remont podnośnika, rozbierania sporo, kabina out, to i hamulce trzeba było rozłączyć (wszystko wcześniej działało jeżeli chodzi o hamulce).

Podczas składania kazałem mechanikowi wlać płyn LHM, bo naczytałem się tutaj na forum, że do mokrych tylko i wyłącznie taki. Wlaliśmy.

Działało do czasu. Po miesiącu hamulców brak, pedał wpadał w podłogę.

Ponowna wizyta w warsztacie - diagnoza? Rozpuszczone uszczelniacze w pompkach hamulcowych. Mechanik mówi, że to na pewno przez ten płyn LHM. Sugerował nalać zwykłego dot4 ale trochę go wstrzymywałem.  W końcu wpadłem na pomysł, żeby sprawdzić co jest napisane na oryginalnym korku od zbiorniczka płynu hamulcowego a tam:

"USE DOT4 ONLY" - zalałem zgodnie z informacją. I spokój z hamulcami.

Płyn LHM rozpuszcza uszczelnienia pompek i pompki przestają działać. Może w nowszych traktorach należy stosować, ale w Renault nie.

 

 

 

  • Thanks 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krzysiek16m
      W tym temacie, prosiłbym o zamieszczanie instrukcje obsługi, katalogów części do ciągników marki Renault.
    • Przez grzesiekgie
      Witam pacjent Renault Ares 620rz problem z WOM po załączeniu walka pracuje za każdym
      razem około 20sekund po czym wałek się wyłącza na wyswietlaczu zaczyna mrugać pomarańczowa kontrolka od wom, następnie jeśli ponownie włącznikiem go wyłącze i włączę ponowny objaw. Dodam ze w ciągniku przełączniki na błotnikach od wom zmutowane na „krótko” sprawdzony elektrozawor oraz cewka (bez uwag). Jakieś pomysły? 
    • Przez lukasz51195
      Witam, Panowie mam taki dziwny problem z renault 461 a mianowicie po ok 3-4 godzinach postoju ten zbiorniczek na paliwo do świecy płomieniowej jest pusty. Świeca  nowa ok, brak wycieków założyłem też zaworek zwrotny na powrocie od wtryskiwaczy i też nic nie pomogło.Nie wiem od czego zacząć diagnozę i liczę na waszą pomoc. Pozdrawiam 🙂🤚
       

    • Przez Aprilars125
      Witam.Mam problem z moim Renault 120.54 A mianowicie dziś przy pracy nagle nie mogłem cofać do tylu A do przodu mogę jechać tylko na 2 polbiegu A na pierwszym i trzecim ciągnik nie może ruszyć. Wie ktoś co może być przyczyną? Sprawa pilna
    • Przez Michałł
      Witam od nie dawna założyłem tu konto i jakoś nie mogę się tu odnaleźć i dużych tematów więc jak zaczynam nowy to sorry. 
      Mam problem taki że oddałem pompę do regeneracji bo ciekła a wcześniej przed pompą sprawdziłem wtryski w moje renault 103.54 z ciekawości bo coś za dużo dymiła jak się okazło każdy lał. Kupiłem drugie za 150zl sztuka  ustawione na 190 bar założyłem a ciągnik nie chce zapalić więc pompa poszła do roboty. Przed wyjęcie czytałem oglądałem co zrobić że nie da się przestawić zapłonu bo ten talerzyk pasuje tylko w jednej pozycji i konieć nie do końca wierzyłem i zaznaczyłem dodatkowo na trybach znaki. Po zrobieniu pompy przyszedł czas na montaż. Poskładałem co i jak trzeba opdpowierzyłem pompę filtr paliwa przewody do wtryskiwaczy itd. Kręcę a ciągnik nie pali jakiś dymek leci ale słabo to wygląda. Jeszcze raz odpowierzyłem a tu dalej nic. Na starych wytryskach palił i pompie również choć paliwo z niej się lało i to ostro był po prostu brak siły.  Dodam że wtryski kupiłem i ustawiał mi je znajomy a pompę oddzielnie dałem do firmy która się tym zajmóje, i może źle zrobiłem bo pompę ustawiają pod wtryski, chociaż jak oglądałem filmiki to wtryski sam chłopak w garażu ustawił a pompę oddał do regeneracji i gitara i niego ciągnik odpalił po drugiej próbie. A  umnie  teraz jest bieda proszę pomóżcie co robić 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v