Skocz do zawartości

Belarus 920 - hydraulika, problem z rozdzielaczem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam problem z hydrauliką, a dokładniej z rozdzielaczem w moim Belarusie 920. Żadna z trzech dźwigni od wyjść hydraulicznych nie blokuje się w pozycji pływającej tylko wraca do pozycji neutralnej po puszczeniu. Wciskanie pod kabiną tych krótkich dźwigni, które wychodzą bezpośrednio z rozdzielacza również nie przynosi efektu i dźwignie wracają do pozycji neutralnej. Jak naprawić ten problem i co mogło się stać? Oczywiście kilka lat od nowości było ok. Dzięki z góry za pomoc. ;) 
Tutaj film nagrany przeze mnie jak to wygląda:
https://www.youtube.com/watch?v=usxvczNHyLM&ab_channel=ŁukaszRudnicki

 

Opublikowano

Wiem o tym, że są trzy suwaki i wiem jak to wygląda pod kabiną itd, ale aby to naprawić trzeba wyjmować rozdzielacza i rozbierać cały rozdzielacz od góry, czy te suwaki da się jakoś wykręcić bez grubszej roboty?

Opublikowano

Nie możliwe żeby wszystkie trzy suwaki uległy tej samej awarii jednocześnie. Czasem zdarza się że rozkręci się zatrzask na suwaku ale wtedy nie blokuje jednej dźwigni w każdej pozycji a u Ciebie nie blokuje żadnej ale tylko w pozycji pływającej. Chyba że coś źle zrozumiałem.

Opublikowano (edytowane)

@mani51 Bardzo dobrze zrozumiałeś, nie ma blokady żadnego dźwigni w pozycji pływającej. Jeśli chodzi o tę dźwignię najmniejszą, najbardziej wewnętrzną (od strony zegarów), to ona od nowości mi się nie blokowała. A co do dwóch pozostałych, to na początku przestała się blokować najbardziej zewnętrzną, a w tym roku dołączyła środkowa. 

Odkryłem jednak wczoraj sposób na blokowanie dwóch zewnętrznych dźwigni w pozycji pływającej, gdy pchnę je do góry i słyszę jak zaczyna się blokować z pozycji normalnej to delikatnie cofam i znowu w górę i tym sposobem zostaje w pozycji pływającej. 

A gdzie te zatrzaski?

Edytowane przez rudi0018
Opublikowano

Zatrzaski są na każdym suwaku w rozdzielaczu. Żeby się do nich dostać trzeba zdjąć górną pokrywę rozdzielacza tam gdzie jest powrót oleju. Jak nie popuściły korki wkręcane w suwaki od góry na duży płaski śrubokręt to raczej nic tam nie zrobisz bo pewnie wyrobiły się rowki w które wskakują kulki trzymające suwak. We władku rozkręcałem to bez wyjmowania rozdzielacza ale później to skręcić to można kur...cy dostać. W MTZ tego nie ruszałem ale lepiej mieć rozdzielacz na stole.

Opublikowano

@mani51 Środkowa dźwignia była używana dosłownie 10 razy, więc nie ma opcji, aby się coś wyrobiło, na razie będę korzystał tak jak napisałem, a jak to nie będzie działać to zajrzę jak mówisz. ;) DZięki za pomoc! ;) 

Opublikowano
Dnia 11.10.2020 o 13:31, rudi0018 napisał:

@mani51 Środkowa dźwignia była używana dosłownie 10 razy, więc nie ma opcji, aby się coś wyrobiło, na razie będę korzystał tak jak napisałem, a jak to nie będzie działać to zajrzę jak mówisz. ;) DZięki za pomoc! ;) 

Czesc

A nie poluzowaly się te śrubki od dolu rozdzielacza na imbusy każda sekcja ma po dwie śrubki na imbus? 

Albo dźwignie dotykają o podłogę dlatego nie zatrzaskują się trzeba wyregulować ciegna pod podłoga skoro jedna dźwignia nie blokowała od początku to może jest źle wyregulowana albo nie ma założonego zatrzasku. 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v