Skocz do zawartości

Tryb w przystawce przedniego napędu a dobór opon


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam. W zetorach 7745 itp w przystawce przedniego napędu są dwa tryby z 51 (oznaczony w katalogu jako standard) i z 49.

Pytanie jakie są kombinacje opon do danego trybu?

Posiadam zetora 7745. Tryb w przystawce z 51, opony tył 16,9r34, przód 360/70r24 (odpowiednik 12,4r34)

Mam wrażenie że przód nie kręci się szybciej, a przy skręcaniu wręcz jest pchany przez tylne.

W katalogu części znalazłem, że tryb z51 oznaczony jest jako standardowy, a w instrukcji obsługi, że opony 11,2-24 i 16,9-28 - standardowe. Nic tam więcej dokładnego nie ma co do czego

Edytowane przez Lukasz93
Opublikowano

Od kiedy masz ten problem ? Kupiłeś już taki czy sam opony zmieniałeś i tak się stało ?

Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, Mares napisał:

Od kiedy masz ten problem ? Kupiłeś już taki czy sam opony zmieniałeś i tak się stało ?

Kiedyś go ojciec kupił i miał na przodzie 12,4-24 diagonalne. Tył był i jest na radialnych. Na diagonalnych myśle mniej było to odczuwalne. 

Z tego co ojcu mówił gość od którego go kupował, to on miał na tyle jakieś inne koła i na bliźniakach. A założył takie czyli 16,9 r34, przód został taki sam. Jakie były cholera wie, to juz X lat, ojciec tamtych kół nie widział.

16 godzin temu, andrzej78 napisał:

Dodatkowo był też wariant opon 12,4-24 i 16,9-30 może dlatego istnieją różnice w kołach zębatych. Były też 2 warianty skrzyni - 25 i 30 ( km/h).

Prędkość zależy od zwolnic. Inne zwolnice i inna przekładnia w przednim moście wtedy. U mnie przedni napęd orginalny wiec tu powinno być ok.

 

Tryb z51 to tryb który spowalnia przedni napęd w porównaniu do trybu z49. A więc można by się domyślać, że jeśli przód jest spowalniany to koło powinno być większe. A spotkałem w galerii kilka zetorów właśnie z 13,6-24 i 16,9-34

Edytowane przez Lukasz93
Opublikowano

Dziś to ogólnie jest porażka z oponami. Rozmiary są pozaniżane. Stawiasz obok siebie dwie opony o tym samym rozmiarze ale innych producentów i się opony różnią między sobą wysokością i szerokością. Najlepiej jest mieć przód i tył z tej samej firmy. U nas w okolicy jest kilka 7745 to mają rozmiary przód 12.4R24 tył 16.9R34. 

Opublikowano

ja mam 12.4-24 i 16.9 -30 ale z przodu byly 11.2-24

producenci opon diagonalnych twierdza ze te juz niewiele roznia sie od radialnych w uciagu a sa tansze i bardziej wytrzymale..

w instrukcji obslugi jest tabela z wszelkimi mozliwymi kombinacjami opon- tyle ze gdzies ja posialem i nie moge znalezc....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ARTI2019
      Zetor 7745 rozłącza przedni napęd pod obciążeniem, i słychać pykanie jakby ktoś trytytką się bawił dodatkowo drży dźwignia załączania napędu, ktoś borykał sie z takim problemem ? dzieje się to losowo, czasami pod większym obciążeniem czasami pod mniejszym, czasami 2 hektary zrobi i nic a czasami nie da się pracować bo co chwilę pyka i rozłącza .... szukam rozwiązania
    • Przez mf390
      Witam,
      Stoję przed zakupem Zetora 7245 lub 7745, z tego co zauważyłem w 7745 jest blokada przedniego mostu a w 7245 nie ma, z zewnątrz obie osie wyglądają identycznie. Czy jest możliwość "dołożenia" takiej blokady w 7245?
    • Przez noid
      Witam.
      Jak odkręcić wał przedniego napędu od skrzyni biegów zetor 7245?
      Wyciekł cały olej. Potrzebuje szybkiej pomocy.
      Z góry dziękuję za pomoc.
    • Przez Erdien94
      Cześć wszystkim.Jak w temacie jaki olej wlać do tłumnika drgań 7245 ?Prosze o pomoc:)
    • Przez torq1906
      Witam, posiadam Zetora 7211 i zastanawiam się nad dołożeniem mu przedniego napędu, to że się da to zrobić za mniejsze czy większe pieniądze to jasne tylko nurtuje mnie kwestie formalno-prawne a mianowicie jak to zrobić w taki sposób, żeby wszystko było zgodnie z literą prawa, żeby bez stresu można było się przemieszczać po drogach publicznych?
      Na chłopski rozum wydaje mi się, że żeby dało się tak zrobić to trzeba zastosować most i części z modelu 7245, czy mam rację?
      Czy może przejdzie też na częściach od innych ciągników czy np. samochodów jak Robur czy inne wynalazki?
      Czy ktoś się orientuje ile taka przyjemność mogłaby kosztować robiona przez fachowca, z całą papierologią itp.? 
      Zaznaczam, że sprzedaż tego i kupno 7245 nie wchodzi w grę bo szansa, że znajdę go w takim stanie jak ten który posiadam jest jak trafienie w totka. 
       
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v