Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Planuje zakup opryskiwacza Amazone UX i siewnika do kukurydzy, prawdopodobnie KUHN MAXIMA 3TS. Nie chcę kupować do każdej nowej maszyny nowego komputera, dlatego planuje zakup jednego systemu, który będzie mógł sterować sekcjami wszystkich maszyn wyposażonych w isobus a do tego zapewniać autonomiczną jazdę równoległą z dokładnością umożliwiającą siew. System będzie współpracował z ciągnikiem New Holland t7.220 z 2007 roku, który ma isobus ale nie wiem ilu pinowy bo gniazdo nigdy nie było używane, starym ciągnikiem Fendt bez złącza i może z kombajnem Claas z 95 roku. 

Powoli zbieram oferty, które bardzo się od siebie różnią, a ja jestem zielony w temacie i nie wiem do końca co jest dokładnie potrzebne i czy w ogóle to co chce jest możliwe. Którą firmę wybrać i jaki sygnał żeby nie płacić później co roku tysięcy euro za sygnał? Myślałem o największych/najpopularniejszych firmach (Trimble, Topcon, John Deere), żeby nie zostać później z ręką w nocniku z oprogramowaniem, które nie będzie rozwijane. 

Dzięki za pomoc :)

 

Opublikowano

Nawigacja to przede wszystkim dokładność a dokładność to rtk a to wiąże się z pewnymi opłatami i tu można zapłacić od 24 zł za tydzień  1300 zł rok do 1800euro za rok i to są koszty wieloletnie tej przyjemności .Radzę zwrócić uwagę na jakość odległość poziom wiedzy i kultury serwisu bo będzie potrzebny wielokrotnie a są firmy które żerują na klientach -ofiarach których pozycję określił bym płacz i płać .Przy zakupie proponuję spisać rodzaj i poziom wsparcia  po sprzedaży a na próbę zadzwonić kilka razy z pytaniami może nawet i głupimi ale to pozwoli ocenić jak prowadzą rozmowy i odbierają telefony , dla przykładu   T ...ble  można nie dożyć odebrania tel jeśli już któreś pytanie o pomoc . Nawigacja to jeszcze takie coś co wiecznie woła o aktualizację i rozbudowę .Z czasem zechce się kontrlola sekcji,  zmienne dawkowanie, monitoring plonu i inne a to już nie tak prost sprawy jak prowadzenie 2,5 cm . 

Opublikowano (edytowane)

RU68 chcialem pisac do Ciebie PW ale nie idzie... cos zablokowane masz.  Ogolnie wart sprzet tej ceny?

Przeszlo mi kolo nosa za prawie darmo takie cos 

John Deere Mobile RTK Modem 2G

Tak szukam cos dla siebie... przyda sie zawsze ale bardziej jako ciekawostka.

Edytowane przez Narko
Opublikowano

Moduł gsm to odbiornik który poprzez sieć komórkową łączy się z naziemnymi stacjami korekcyjnymi i przekazuje te dane do nawigacji w celu uzyskania dokładności RTK Antena  przekazuje czasy podawane przez satelity do nawigacji w której odbiornik sygnału dane te analizuje pozycjonująć antenę . natomiast ostatnio firmy zaczęły wbudowywać odbiornik do anteny tak że już obrobiony sygnał jest podawany do nawigacji ( to już może być nawet tablet z odpowiednim oprogramowaniem )

Opublikowano

 

Nie ma ani tak dobrze ani tak źle .Aby uzyskać korekcję trzeba ją kupić w abonamencie ale to grosze w porównaniu z tym co oferują firmy od nawigacji 

Opublikowano

Ciekawe to jest, jest już kila osób które montują odbiorniki gps + do tego jakieś modyuły gsm dzieki czemu podobno stwarzają przez to wlasną stacje bazową, tylko gdzie i jak wykupić taki sygnał , 

Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, RU68 napisał:

 

Nie ma ani tak dobrze ani tak źle .Aby uzyskać korekcję trzeba ją kupić w abonamencie ale to grosze w porównaniu z tym co oferują firmy od nawigacji 

Firmy od nawigacji sprzedają sygnał korekcyjny satelitarny (droższy) i z systemów korekcyjnych RTK takich firm jak ASG-EUPOS, VRS NET i innych, które kosztują Max 1300-1500 zł/rok, 86 zł na tydzień. 
Problemem może być  przedstawienie rolnikowi rozwiązań przez niektóre firmy sprzedające systemy nawigacji. Żeby być konkurencyjną w stosunku do konkurencji oferują zestawy ze średnia dokładnością z korekcją z satelity o dokładności około +/-3 cm.
Dlatego nie mówią o tańszym koszcie eksploatacji (ale droższym zakupie sprzętu), który  zwraca się po około 4-4,5 latach. Warto szukać informacji u dostawców roznych producentów. Zebrać informacje i dokonać najlepszego wyboru ( nie zawsze najtańszego).

Edytowane przez Przepiorek
Opublikowano

Jeżeli już mówimy o koszcie zwrotu to na pewno nie w latach ale w ha .-myślę oczywiście o całej nawigacji .Nie rozumiem jak kalkulujesz zwrot po 4-4,5 latach ( chyba że własna stacja zbudowana z podzespołów- śmiem domniemać że wątpliwej przydatności choć wszystko zbudowali ludzie) .Ceny abonamentu w EUPOS zaczynają się od 25,20zł tydzień 84zł miesiąc i 378zł  rok   działa to bez zarzutu jedynym ograniczeniem może być dostęp na polu do internetu .Zważając na cykliczność prac całoroczne wykorzystanie poprawek kosztuje mnie poniżej 200 zł więc ten zwrot bardziej dożywotni przy zastosowaniu innych źródeł korekcji .Oczywiście koszt modemu i ewentualnie karty sim też należy doliczyć i podzielić przez lata .Ale to ułamek abonamentu za sygnał  dostarczany bezpośrednio z satelity przekraczający grubo 1000 euro - na dodatek oczekiwanie na połączenie nawet kilkanaście minut (ze słyszenia) Nowsze systemy mogą się łączyc przez wi fi poprzez   komórki  jednak nie wiem jak z tą stabilnością zasięgu   w porównaniu do długiej anteny zewnętrznej 

 

Opublikowano

Myśląc o prowadzeniu nie myśle kiedy mi się to zwróci, tylko jak poprawić komfort i wydajność pracy. Co do sygnału przez sieć to widziałęm już że to działa mega szybko, zapotrzebowanie na internet jest znikome bo podobno to raptem w bajtach sie mieści gdyż wysyła tylko kilka cyfr. Ale tak jak mówisz, nawet koszt zakupu osobnego modemu i karty sim z jakimś internetem jest niczym w porównaniu do rocznego abonamentu u dilera. 

Opublikowano
Dnia 23.02.2021 o 18:06, RU68 napisał:

z ciekawości dzwoniłem i rozmawiałem bo oferta wydawała się rewelacyjna - po rozmowie ściema na kółkach i to bez powietrza

Czemu tak sądzisz po rozmowie?

Widzę że ten sprzedawca ma prowadzenie na hydraulice oparte na AgOpen, co o tym myślicie? Warte to coś czy odpuścić sobie?

Opublikowano

Jeżeli ktoś ogłasza się i proponuje za 15000 pełny zestaw  a po chwili rozmowy przekracza już 30 000 to dla mnie nie partner - Jaki sprzedawca taki sprzęt

Opublikowano

Panowie, ma ktoś może lub wie gdzie mógłbym pobrać lub zdobyć polska instrukcję do trimble XCN-1050? 

Panowie, ma ktoś może lub wie gdzie mógłbym pobrać lub zdobyć polska instrukcję do trimble XCN-1050?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Moscov
      Witam serdecznie, poszukuje jakiegoś patentu na tanią nawigację do ciągnika kropka Nie potrzebuję rtk i tym podobnych, potrzebuje jej wyłącznie do opryskiwacza i rozsiewacza. 
      Posiadam tablet z Windowsem, co więcej potrzeba żeby ogarnąć coś sensownego? 
      Będę z góry wdzięczny za odpowiedzi 
    • Przez tomaszecki
      Czy ktoś kupował i użytkuje nawigacje z aliexpres, czy w ogóle da się tam coś sensownego kupić?
    • Przez wajdek85
      Szukam najtańszej nawigacji do ciagnika. Potrzebna mi przy rozsiewaniu nawozu, więc dokładność nawet 0.5m wystarczy.
      Używa ktoś może Ricoel TG-7R ?
      Możecie coś innego polecić?
       
    • Przez Detonator220
      ss
    • Przez Detonator220
      Cześć,
      Potrzebuję Waszej opinii i doświadczeń.
      Mam ciągnik New Holland T7.215S, nieprzygotowany fabrycznie pod prowadzenie hydrauliczne (brak Autoguidance Ready Kit).
      Zastanawiam się nad rozbudową o pełną nawigację hydrauliczną, ponieważ:
      👉 W drugim ciągniku (T7.210) mam FJDynamics z elektrycznym wspomaganiem i... niestety jestem bardzo rozczarowany.
      Kręci kierownicą jak szalony, robi „szlaczki”, reaguje z opóźnieniem i jest po prostu niedokładny – nawet po wielu kalibracjach.
      Obecnie znalazłem okazję: używany zestaw Trimble XCN-1050 + NAV-900 z aktywacjami hydrauliki + RTX, ale mój T7.215S potrzebuje wtedy jeszcze całego zestawu hydraulicznego.
      💸 Całościowy koszt wyjdzie około 45–50 tys. zł, a za samą elektrykę byłoby ~30 tys., ale boję się powtórki z FJD.
      🔹 Czy warto inwestować w hydraulikę do T7.215S?
      🔹 Czy ktoś przerabiał taki temat od zera (bez fabrycznego przygotowania)?
      🔹 Jakie są Wasze doświadczenia z NAV-900 i XCN-1050 na hydraulice?
      Będę wdzięczny za każdą opinię – nie chcę znów się wkopać w system, który nie dowozi w polu.
      Dzięki z góry za pomoc!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v