Skocz do zawartości

Wygłuszenie kabiny Ursus 3512 Agro


Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam. Poszukuję informacji czym najlepiej wygłuszyć kabinę w 3512 Agro. Przy pracy na wyższych obrotach po kabinie roznosi się huk, nie ma tragedii, ale mogło by być ciszej. Po przepatrzeniu starych tematów z AF wiem gdzie trzeba wygłuszać, ale nadal nie wiem co jest najbardziej skuteczne. W internecie do wyboru są maty bitumiczne, butylowe, kauczukowe itp, ale opinie na ich temat są różne bo to maty do wyciszania samochodów. Wiem że też wełna szklana pomaga. Na YT znalazłem film gdzie był Ursus 4512 z taką samą kabiną i była dosyć dobrze wyciszona więc napewno da się to zrobić,ale nie wiadomo czym. Odrazu poinformuję że nauszniki nie zdają egzaminu bo noszę okulary i nauszniki strasznie mi je dogniatają do głowy co jest niewygodne już po niedługim czasie.  Potrzebuje informacji co jest najlepszym materiałem do wygłuszania.

Zdj dla uwagi żeby było wiadomo co jaka kabinę  chodzi.

IMG_20200511_082703933_HDR.jpg

Opublikowano

generalnie wymieniłeś wszystko czego się używato wyciszania i racja - to raczej maty samochodowe. Butylowe są wysoko oceniane. Mam pytanie - głośno masz bo słyszysz silnik czy raczej kabina "grzechocze"? Chodzi mi np. o słabe uszczelki drzwi, które powodują nmie[rzyjemny hałas. ja miałem okazję przejechać się traktorem, w którym odgłos silnika nie był probleme, a właśnie "dzwoniące" ramy drzwi o ramę kabiny.

Opublikowano (edytowane)
12 minut temu, BartL napisał:

generalnie wymieniłeś wszystko czego się używato wyciszania i racja - to raczej maty samochodowe. Butylowe są wysoko oceniane. Mam pytanie - głośno masz bo słyszysz silnik czy raczej kabina "grzechocze"? Chodzi mi np. o słabe uszczelki drzwi, które powodują nmie[rzyjemny hałas. ja miałem okazję przejechać się traktorem, w którym odgłos silnika nie był probleme, a właśnie "dzwoniące" ramy drzwi o ramę kabiny.

No właśnie uszczelki te od drzwi, krawędziowe są w stanie agonalnym i czekają na wymianę, nie ma grzechotania, ale poprostu nie jest szczelnie i są takie odkąd pamiętam i nie mam porównania jak było gdy były dobre. U mnie silnik też nie jest problemem tylko ten huk w kabinie. Napewno muszę zrobić te drzwi, podłogę, skrzynię i ten nie zabudowaną część mostu pod kabiną i ścianę grodziową pomiędzy silnikiem a kabiną. Tylko kurde nie wiem czego użyć żeby był zauważalny efekt. Ten huk to chyba ze skrzyni jest bo bardziej w przedniej części kabiny.

 

Edytowane przez Gość
Opublikowano
1 minutę temu, traktorserwisolx napisał:

Wpisz w wyszukiwarkę BamberGo Koźmin Wielkopolski tam znajdziesz wygłuszenia do kabin . 📈🌾

Skuteczne są?

Opublikowano

Kiedyś widziałem filmik w internecie jak jeden rolnik  z Bałkanów wygłuszył całą kabinę w ciągniku IMT ( licencyjna wersja MF podobnego do 3512).  Wygłuszył podłogę, błotniki a nawet wykonał metalową zabudowę za siedzeniem, którą też pokrył matami. Całość obszył tapicerką. Kabina w pełni zamknięta jest o wiele cichższa. 

Opublikowano

Szału z tym wygłuszeniem nie będzie. Kabina nie ma ściany grodziowej za silnikiem. Skrzynia biegów też w środku. Do tego silnik nie osłonięty maską. Coś tam może minimalnie się poprawi. Ale czy jest sens.

Opublikowano
2 minuty temu, hubertuss napisał:

Szału z tym wygłuszeniem nie będzie. Kabina nie ma ściany grodziowej za silnikiem. Skrzynia biegów też w środku. Do tego silnik nie osłonięty maską. Coś tam może minimalnie się poprawi. Ale czy jest sens.

Ścianę grodziową planuję dorobić bo jest jak. Skrzynie też zabuduję. I tak ciągnik będzie za jakiś czas rozebrany do malowania więc  się można pobawić, tylko dalej nie wiem jakiego materiału użyć do wygłuszenia.

Opublikowano
2 minuty temu, hubertuss napisał:

Jak zrobisz ścianę jak jest przekładnia kierownicza? 

Ale przekładnia kierownicza w tej kabinie jest osłonięta takimi plastikami i chce je przerobić i uszczelnić , za bakiem są wzmocnienia od kabiny do których można przyczepić ścianę grodziową , deskę rozdzielczą od wewnątrz też można wykleić.

Opublikowano

Bez sensu ta robota. Sprzedaj go i kup se jakiegoś mf a 350 czy coś w tym stylu. Zobaczysz przepaść bez jakiej kolwiek roboty. Wygłuszenie to nie tylko pozakładanie i ponaklejanie gdzie się da mat i gąbek. To także jak najmniej podzespołów przykręconych na stale do traktora a wnikających do kabiny jak np cała przekładnia z kierownicą. Bo to też przenosi drgania i generuje hałas. Kabina powinna być na poduszkach. Powinna być nad skrzynią biegów a nie wkoło niej. Układ kierowniczy na orbitrolu odizolowany od traktora, Wszelkie dźwignie i wajchy przymocowane do kabiny i połączone z traktorem linkami. Po wygłuszaj co się da matami ale na super efekt nie licz.

Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, hubertuss napisał:

Bez sensu ta robota. Sprzedaj go i kup se jakiegoś mf a 350 czy coś w tym stylu. Zobaczysz przepaść bez jakiej kolwiek roboty. Wygłuszenie to nie tylko pozakładanie i ponaklejanie gdzie się da mat i gąbek. To także jak najmniej podzespołów przykręconych na stale do traktora a wnikających do kabiny jak np cała przekładnia z kierownicą. Bo to też przenosi drgania i generuje hałas. Kabina powinna być na poduszkach. Powinna być nad skrzynią biegów a nie wkoło niej. Układ kierowniczy na orbitrolu odizolowany od traktora, Wszelkie dźwignie i wajchy przymocowane do kabiny i połączone z traktorem linkami. Po wygłuszaj co się da matami ale na super efekt nie licz.

Kabina jest na poduszkach, skrzynia jest niemal że cała pod kabiną, nie będę sprzedawał i kupował innego bo ten ciągnik jest na gospodarstwie od 20 lat i wiem na czym stoję a używane to duże ryzyko, co nie oznacza że kiedyś czegoś nie kupię gdy będzie potrzeba. Z resztą w moim ciągniku nie ma tragedii bo do 1600 obr jest ok. Huk zaczyna się przy pracy na 1800- 1900 i to raczej od skrzyni pochodzi nie od silnika. Myślę że jak się obudowuje skrzynie, most, przód i podłogę to będzie git, tylko dalej nie wiem co najlepiej tłumi dźwięki.

Edytowane przez Gość
Opublikowano
2 godziny temu, Agro3512 napisał:

nie będę sprzedawał i kupował innego bo ten ciągnik jest na gospodarstwie od 20 lat

mi też jest mojego strasznie szkoda sprzedać bo się do niego przyzwyczaiłem, polubiłem a mam go dopiero 2-3 lata i jest praktycznie bezawaryjny, ale chcę pług obrotowy kupić i mieć trochę więcej mocy a przedewszystkim 4x4 jak się uda.

Opublikowano
22 minuty temu, camo napisał:

mi też jest mojego strasznie szkoda sprzedać bo się do niego przyzwyczaiłem, polubiłem a mam go dopiero 2-3 lata i jest praktycznie bezawaryjny, ale chcę pług obrotowy kupić i mieć trochę więcej mocy a przedewszystkim 4x4 jak się uda.

Więc zapewne zmienisz na wiekszego Agro Bisa typu 4514 lub 5314. Te ciągniki z reguły są dobre tylko że mają biedne wyposażenie :) Ja swojego też polubiłem i wole go usprawnić niż kupować gotowe  bo teraz używki to w większości zrobione pod handel.

Opublikowano
10 godzin temu, Agro3512 napisał:

Więc zapewne zmienisz na wiekszego Agro Bisa typu 4514 lub 5314. Te ciągniki z reguły są dobre tylko że mają biedne wyposażenie :) Ja swojego też polubiłem i wole go usprawnić niż kupować gotowe  bo teraz używki to w większości zrobione pod handel.

szczerze mówiąc oglądałem się za NH td 5 65 albo za jakimś Case'm ale też Zetora bierzemy pod uwagę, tylko żeby nie był dobity i nie było trzeba dużo naprawiać, ale to zależy ile zapłace.

Opublikowano

@camo NH TD to raczej bym odpuścił a brał pod uwagę Case, Zetor ,Deutza .

A jakiej mocy konkretnie ma być?

Opublikowano
Przed chwilą, PRIMO napisał:

NH TD to raczej bym odpuścił

A powiesz dlaczego byś tego NH odpuścił? kolega ma NH t5 120 i sobie bardzo chwali.

 

1 minutę temu, PRIMO napisał:

brał pod uwagę Case, Zetor ,Deutza

to też są ciekawe propozycje

 

1 minutę temu, PRIMO napisał:

A jakiej mocy konkretnie ma być?

najlepiej 60-65 km bo wiekszy mi nie jest raczej potrzebny chociaż jakby było 70 to wydaje mi się że nie byłoby aż tak dużej różnicy.

Opublikowano

@camo NH TD jest dość delikatny a seria T5 to już całkiem inna rasa kunia. 

W tej mocy co szukasz to do wyboru jest tego co nieco. 

Opublikowano

@camo tylko że taki Deutz przeżyje tego plastikowego smerfa i dlatego taka różnica w cenie. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v