Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam,mam problem z bizonem tzn ze skrzynią,a problem polega na tym,że na biegu wstecznym coś strasznie stuka podczas jazdy i na dotatek nie mogę wbić dwójki tak jakby coś blokowało,co to może być?

  • Like 1
Opublikowano

łożysko biegu wstecznego prawdopodobnie u mnie tak było musisz otworzyć pokrywę z góry i z lewej strony będziesz miał taką śrubę, ona trzyma wałek biegu wstecznego musisz namacać ( znaleźć ) zębatkę tak żeby ją wyjąć cofając wałek na zewnątrz skrzyni trzeba trochę  pokombinować jest ciasno i uważnie patrzeć co się rozkręca :) 

Opublikowano

ok 3 sezony temu też mi przy jeździe do tyłu stukał wsteczny bieg - zębatka na wałku biegu wstecznego straciła jeden ząb. Natomiast przed tegorocznym sezonem powymieniałem łożyska, gdyż problem miałem z wyskakującą dwójką. Mowa tu o łożyskach wału głównego, pośredniego i sprzęgłowego. Biegi nie wyskakują, a opory włączanie biegów znacznie zmalały. Jest trochę roboty, ale potem cieszy udana naprawa.

Po zdjęciu pokrywy skrzyni poszarp w szczególności za główny wał od strony sprzęgła czy są luzy na łożyskach. Tam do skrzyni od strony sprzegła wchodzi wałek sprzegłowy ułożyskowany jest on w obudowie skrzyni, a w ten wałek wchodzi wał główny i tam jest łożysko igiełkowe. U mnie oba łożyska miały luz i wał głównyok 2mm unosiłem góra-dół. Oczywięcie istotna też jest kondycja trybów, czy już zęby nie sa skośne itp.

Jeśli wszystko jest nowe, a problemy w skrzyni występują nadal to prawdopodobnie skrzynia (obudowa) straciła symetrę. Skrzynia jak wiadomo jest spawana z płyt metalowych a nie odlana z żeliwa. Szybka i brawurowa jazda po polu z pełnym zbiornikiem może spowodowaś skrecenie skrzyni biegów przez co wały nie są idealnie współosiowe i to może być żródłem problemów, bądź szybko zużywających się podzespołów. Skrzynia z z056 to nie to co w z058. Najlepiej eksploatować ją spokojnie, nie przeciążać a wtedy odwdzięczy się dłuższym czasem bezproblemowej eksploatacji

Opublikowano

Dwójka też czasami wyskakiwała,a te łożysko igiełkowe w wałku sprzęgłowym zmieniane było na nowe w tym roku bo poszła tarcza sprzęgłowa i w wałku sprzęgłowym były zjechane te frezy co chodzi po nich tarcza sprzęgłowa więc wałek też zmieniłem na nowy.U nas skrzynia w bizonie średnio wytrzymuję 5-7 lat ale dlatego,że mamy straszne góry i ostro skrzynia dostaję w d*pę.

Opublikowano

Witam. Skrzynia biegów jest w kombajnie. Wymieniałem wybieraki do zmiany biegów i wyciągnąłem niepotrzebnie całe ośki i wyskoczyły mi sprężynki z kulkami. Nie mogę tego zmontować. Ma ktoś jakiś sposób lub rady? Wyskakują mi kulki. Z góry dziękuję za pomoc. BIZON ZO56. Jak to zrobić bez wyciągania skrzyni. Ośki na przesuwki są nowe.

Opublikowano

nie wiem czy dobrze kojarzę ale musisz przy wsuwaniu przytrzymywać palcem i tak po kolei ale nie jestem pewny da się zrobić bez wyciągania potrzeba dużo światła i najlepiej z prawiej strony to robić  jeśli sie myle to przepraszam :)

Opublikowano (edytowane)

Wszystko było ok. Zginęła jedynka później dwójka i wsteczny, została trójka na której jakoś wróciłem do domu. Co mogło aię stać? Z056.

Edytowane przez ansu
Opublikowano

Na wałku pośrednim od strony sprzęgła spadł pierścień osadczy z35 i przesuną się w prawo. Tryby  koła pośredniego, II i W w rezultacie leżą na dnie skrzyni biegów. Koszt naprawy zerowy no może pierścień z35 za 2zł.

I jak to kurcze założyć ????

Opublikowano

ja wysuwałem wałki w prawą stronę a od góry zdejmowałem tryby a ośkę na dole wyjąłem na zasadzie ściągacza pod śrubę coś podłożyłem i wykręciłem ( tak przynajmniej kojarzę ) miałem łatwiej bo i tuleje od sprzęgła miałem zdjętą ( więcej miejsca ) ja tam w tym roku wyjmę skrzynię i ją uszczelnię od razu zrobię przegląd :)  

Opublikowano

Udało sie bez rozbierania górnych wałków. Domyć się nie mogłem ale. Największ problem był z podkładką dystansową, leżała płasko pod wałkami. Po założeniu wszystkiego na wałek pośredni i jakoś na prętach przez otwór po korku i w łożysku po lewej udało się unieść i wbić na miejsce. Pierścień z35 był pęknięty na pół nowy 0,35zł.

 

Przy okazji zauważyłem że wałek sprzęgłowy ma luz około 1/4 obrotu. Czyżby sprzęgło do wymiany?

Opublikowano

Dużo rzeczy może być nie tak. Przede wszystkim nie może być luzu na łożyskach, wodziki dobrze poustawiane, koła zębate nie zaokrąglone. A jak obudowa skrzyni zwichrowana to żaden remont nic nie pomoże.

Opublikowano

Witam. Przegrzebalem cały temat i nie było o tym wzmianki. W moim bizonie ciężko wchodzi 1 i wsteczny. Zajrzałem do skrzyni i okazało się walniete łożysko na zebatce wstecznego biegu. Ale przy okazji zauważyłem że mechanizm roznicowy ma spore luzy...  A mianowicie jak ruszam kołem zębatym od prawej polosi to ruchu jest jakieś 3-4 cm  na obwodzie tego koła. I w ogóle te małe trybiki w mechanizmie się ruszają jak je dotykam palcem. I moje pytanie brzmi czy to powinno tak byc? Szczerze powiedziawszy już mi kasy brakuje na kolejne remonty po wymianie klepiska cepow i większości pasów klinowych...przejeżdże jeszcze sezon?

Opublikowano

Skrzynia wali mi na 3 biegu... jak jadę to z połowy wioski słychać cykliczny STUK jakby blacha o blachę trzaskał... Co to może być? Rozebrałem już trochę, ale stanąłem w martwym punkcie, bo muszę wyjąć te dwa duże koła różnicowe i moje pytanie brzmi. Czy tą belkę poprzeczną odkręca się tymi 3/4 śrubami o ona odchodzi, czy trzeba całe te skośne mocowania do półosiek też odkręcać?

IMG_20200114_113133.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez k1rum
      Witam chciałem dzisiaj wyjechać w Pole ale bizon nie chce odpalić. Przy wciśnięciu rozrusznika nie kreci kołem zamachowym tylko słychać takie "pstrykanie". Akumulatory naładowane, zaraz jeszcze spróbuję podkręcać kable może w tym jest problem. Nie wiem czy wymieniać cały rozrusznik czy tylko wyrzutke, z góry dziękuję za pomoc 
    • Przez Ukson
      Wał napedu podsiewacza, lewa strona koło blaszane, prawa koło pasowe do wytrzasaczy. 
      Pytanie, jak osadzić łożysko prawe na tym wale? Według katalogu osłona 35mm (wewnatrz),ta plastikowa, dojdzie tylko do rantu gdzie 35mm przechodzi w 40mm - tak jak na zdjeciu. Jak osadze do osłony to łożysko bedzie około 1cm od rantu. Na wale widze, że jest "obtarte" tak jakby oslona chodziła za rantem po 40. Nie przyjrzałem sie wczesniej jak to tam bylo. Po starych osłonach widze, że nie ma tam takiej żeby weszla w obudowe łożyska i jeszcze na wał na tą cześć gdzie jest 40mm.
      Potrzeć po katalogu to osłona do rantu z minilanym luzem, a łożysko wtedy tak, jak obudowa z tą plastikowa obudowa to wypozycjonuje.
      Dodam, że piasta koła blaszanego była na równo z końcem wału, a koło pasowe po drugiej stronie osadzone głebiej tak, że wał wystawał za rant koła 2cm.
      Mam wrażenie jakby wcześniej to było złożone za bardzo w prawo, to znaczy wał przesuniety za bardzo w prawo względem reszty.
       


    • Przez Wopl
      Mam do wymiany sprzęgło na gardzieli. Teraz nie wiem jak najszybciej to rozebrać.
      Szybciej będzie wyjechać całą gardzielą czy odkręcać te kątowniki?
    • Przez bizonio
      dzień dobry jakej firmy  klimatyzacje do bizona z056 polecacie i czy lepsza wodna czy elektryczna ?
    • Przez ARTI2019
      Cześć, post z zapytaniem czy wie ktoś gdzie można dostać częsci do przystawki Rolmako chodzi mi o części do lewej kosy zaznaczone na czerwono na zdjęciu, Lubelskie Podkaprackie a najlepiej przez internet 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v