Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Bizona z056 mam dwa sezony - czeka trzeci i pora dopracować skrzynię biegów.

Ogólnie mam do niej kilka zastrzeżeń a mianowicie:

- czasem zgrzyta przy włączaniu biegu (ale myślę ze to wina sprzęgła i mam zamiar też je skontrolować)

- ciężko wchodzą biegi szczególnie uciążliwie 1 i wsteczny. Wstecznego czasem nie idzie wcisnąć. Muszę wiec włączyć bieg 1 i mocnym ruchem na wsteczny. Znajomy mechanik twierdzi że to łożyska mają luz i wałki się "opuściły", ale stwierdzi dokładnie przyczynę jak przyjedzie.

- na trzecim biegu dzwoni coś w przekładni jakbym "szklanki w kartonie wiózł". Myślałem że to tarcze ręcznego hamulca tak dzwonią, bo już nie miały okładzin, ale nie - zmieniłem tarcze, ale efekt dźwiękowy pozostał. Nawet jak przyhamuję ręcznym to i tak nic to nie daje, więc dzwoni coś innego.

- zdjąłem pokrywę skrzyni, spuściłem olej i niespodzianka - w skrzyni znalazłem kilka nitów stalowych o grubości ok 8mm. Są ścięte ew. zerwane. Co w skrzyni może być nitowane?

Opublikowano

Też mi się wydaje że te nity są od mech. różnicowego od tego dużego tryba , znajomemu roznitował się ten tryb i drugi raz jak nitowali to na gorąco a nity były z drutu żebrówki tylko żeby z temp nie przesadzić bo nit pęknie jak będzie stygł.

Opublikowano

remont remontem, teraz powiedzcie jaka firma robi najlepsze tryba. Kilka lat temu robilismy zapobiegawczo skrzynie bo byl latwy dostep ... kupili tryba jakie bylo w sklepie pochodzily nie caly dzien i znow trzeba bylo to robic szukalismy po sklepach drozszych i chodzily dluzej. Teraz znow cos trzaska w skrzyni- trzeba robic.

Opublikowano

Firma Borkowski ja mam od nich tryby i wały i nie ma problemu.

 

Do stołu też kupiłem do nich i 3 lata chodzi, a te zwykłe to właściciel sklepu mi mówił [też ma bizona] że i 4 szt. wymieni w sezonie.

Opublikowano

U mnie ten duży tryb przy mech. różn. jest skręcony śrubami - jeśli o tym samym myślimy. "Stojąc" pod podajnikiem skośnym i zaglądając w skrzynię to koło jest po lewej stronie mech. różn.

Tych śrub będzie z dziesięć na obwodzie, ale widać że temat ktoś przerabiał z przykręceniem, bo śruby są za długie (nawet widać na nich podtarcia, ze o coś wadzą) i skręcone dwoma nakrętkami (pierwsza nakrętka samokontrująca z plastikiem i dokręcone do pewności zwykłą.

Może u mnie te nity to pozostałości po poprzednim właścicielu i jego remoncie????.

Opublikowano

żeby wyjąć wyjąć mechanizm różnicowy trzeba wyciągać półosie ? pytanie do znawców tematu a tak w ogóle może ktoś zrobi samouczek jak rozebrać skrzynie bizona :)

Opublikowano

witam

 

 

wczoraj przy zmianie oleju ze skrzyni na magnesie od nakrętki spustowej oleju był śrut (nie wiem czy z łożyska). skrzynia pracuje normalnie sporadycznie zdarza się żeby wyskoczyła jedynka. I przefiltrowałem cały zużyty olej. nic nie znalazłem oprócz tego śruta. Jaki olej zalewacie ?? u mnie jest hipol 85W/140 GL5.

Opublikowano

Witam mam problem z biegiem wstecznym przy kombajnie bizon z056 gdy cofam na biegu wstecznym,słysze ogromne stuki jakby ktoś mlotkime stukal o blache.Co może byc przyczyna i jak to zwalczyć.Pozdrawiam

Opublikowano

Witam mam problem z biegiem wstecznym przy kombajnie bizon z056 gdy cofam na biegu wstecznym,słysze ogromne stuki jakby ktoś mlotkime stukal o blache.Co może byc przyczyna i jak to zwalczyć.Pozdrawiam

@Edit

Poszlo łozysko na zębatce od biegu wstecznego

Opublikowano

jezeli szybciej cofasz i szybciej stuka to ci tryb sie wysypal i przezkakuje to miejsce i udeza w nastepny i bedzie cie sie tak wysypywal po koleji

 

@bizonek1 ja na polamanej calej tarczy sprzeglowej caly dzien jezdzilem od rana do nocy jak wracalem do domu z ostatniego pola kombajn stana ^^ ale skumaj co 2 zawrut sprzeglo nierozprzegla trzeba zdejmowac gaz i jakos rozprzegla :)) jak rozkrecilem to wysypaly mi sie kawalki tarczy sprzeglowej wiec bizon to wytrzymala maszyna :))

Opublikowano (edytowane)

Kolego kravter. Bizon jest wytrzymała maszyną, ale szkoda skrzyni, bo jeśli rozpadnie sie koło od wstecznego, to robią się luzy na pozostałych i też mogą się rozpaść. Ja tam wole jak w moim bizonie wszystko śmiga bez problemu:D Pozdrawiam!

Edytowane przez Bizonek1
Opublikowano

ja nie mowie mu zeby tak zostawil i jezdzil tylko czy jak cofa z wieksza predkoscia to to szybciej stuka jezeli szybciej stuka to pewnie zabek na zebatce wylecial a tak szczeze to odrkec doekiel od skrzyni i wkuz reke to poczujesz czy jest brak jakiegos zabka :) bizon ma bardzo prosa skrzynie do roboty :)

Opublikowano

Witam mam problem z biegiem wstecznym przy kombajnie bizon z056 gdy cofam na biegu wstecznym,słysze ogromne stuki jakby ktoś mlotkime stukal o blache.Co może byc przyczyna i jak to zwalczyć.Pozdrawiam

 

Witam maiłem taki sam przypadek w swoim Bizonie.Ja stawiałbym ze poszło całe koło zębate od biegu wstecznego (a mianowicie mogło Ci wyłamaćna na nim tryby)

Opublikowano

Witam mam problem z biegiem wstecznym przy kombajnie bizon z056 gdy cofam na biegu wstecznym,słysze ogromne stuki jakby ktoś mlotkime stukal o blache.Co może byc przyczyna i jak to zwalczyć.Pozdrawiam

 

 

łożysko igłowe do wymiany na 100% a co dalej zapewne jeszcze 2 trybiki

Opublikowano (edytowane)

Gdyby było łożysko igiełkowe to raczej na wszystkich biegach by rzęziło, i byłby problem z wbiciem biegów 2-3, jeżeli tylko na wstecznym to jest tylko jedna opcja tzw. koło zębate wsteczne i łożysko po którym kręci się to kółeczko, to jest to kółeczko tylko jak coś to nie w greene tylko prosze kupować a w renomonowanym sklepie:

http://www.sklep-grene.pl/product_info.php/products_id/10005

a numeru łożyska nie pamiętam, sprawdzisz w katalogu

 

 

a sorka najpierw dałem odpowiedź a potem przeczytałem resztę postów, ale dobrze napisalem

Edytowane przez bobytempelton

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez k1rum
      Witam chciałem dzisiaj wyjechać w Pole ale bizon nie chce odpalić. Przy wciśnięciu rozrusznika nie kreci kołem zamachowym tylko słychać takie "pstrykanie". Akumulatory naładowane, zaraz jeszcze spróbuję podkręcać kable może w tym jest problem. Nie wiem czy wymieniać cały rozrusznik czy tylko wyrzutke, z góry dziękuję za pomoc 
    • Przez Ukson
      Wał napedu podsiewacza, lewa strona koło blaszane, prawa koło pasowe do wytrzasaczy. 
      Pytanie, jak osadzić łożysko prawe na tym wale? Według katalogu osłona 35mm (wewnatrz),ta plastikowa, dojdzie tylko do rantu gdzie 35mm przechodzi w 40mm - tak jak na zdjeciu. Jak osadze do osłony to łożysko bedzie około 1cm od rantu. Na wale widze, że jest "obtarte" tak jakby oslona chodziła za rantem po 40. Nie przyjrzałem sie wczesniej jak to tam bylo. Po starych osłonach widze, że nie ma tam takiej żeby weszla w obudowe łożyska i jeszcze na wał na tą cześć gdzie jest 40mm.
      Potrzeć po katalogu to osłona do rantu z minilanym luzem, a łożysko wtedy tak, jak obudowa z tą plastikowa obudowa to wypozycjonuje.
      Dodam, że piasta koła blaszanego była na równo z końcem wału, a koło pasowe po drugiej stronie osadzone głebiej tak, że wał wystawał za rant koła 2cm.
      Mam wrażenie jakby wcześniej to było złożone za bardzo w prawo, to znaczy wał przesuniety za bardzo w prawo względem reszty.
       


    • Przez Wopl
      Mam do wymiany sprzęgło na gardzieli. Teraz nie wiem jak najszybciej to rozebrać.
      Szybciej będzie wyjechać całą gardzielą czy odkręcać te kątowniki?
    • Przez bizonio
      dzień dobry jakej firmy  klimatyzacje do bizona z056 polecacie i czy lepsza wodna czy elektryczna ?
    • Przez ARTI2019
      Cześć, post z zapytaniem czy wie ktoś gdzie można dostać częsci do przystawki Rolmako chodzi mi o części do lewej kosy zaznaczone na czerwono na zdjęciu, Lubelskie Podkaprackie a najlepiej przez internet 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v