Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Mam problem, otóż wyjeżdzjąc w pole wystąpił problem z tylnim napędem. Biegi wchodzą natomiast tyl wogóle nie reaguje ,przód działa normalnie. Co to może być z góry dziękuję za porady.

Opublikowano

Spróbuj z blokada tylnego mostu. Jeśłi dalej nie będzie działał trzeba rozbierać. Na początek najłatwiej zdjąć podnośnik i popatrzeć czy w skrzyni wszystko ok. A raczej nie w skrzynia w obudowie tylnego mostu i napędu wom. Możesz też zdjąć ten dekielek pod spodem na trzy śruby może tam coś zobaczysz. Jeśłi na blokadzie tylnego mostu pojedzie to trzeba patrzyć zwolnice i sam dyferencjał.

  • Thanks 1
Opublikowano

Problem z tylnym mechanizmem różnicowym lub osią. Jeśli zaciągasz hamulec opór na obu kolach się wyrównuje i zaczyna jechać Jeśli hamulec działa napęd trafia tam gdzie jest lżej. Czyli np na koło gdzie uszkodzona jest półoś lub zwolnica.

Na blokadzie powinien jechać. na samym tylnym napędzie. Rozepnij hamulce i naciśnij nogą. Jeden i drugi. Jeśli naciśniesz np prawy i ciągnik nie ruszy to znaczy, że uszkodzona jest lewa strona i gdy naciśniesz lewy ciągnik powinien jechać. I analogicznie dla prawej strony. Jeśli uszkodzona jest prawa strona naciskasz prawy hamulec ciągnik jedzie. Naciskasz lewy nie jedzie. Można to zweryfikować też podnosząc koła i próbując kręcić przy ciągniku na biegu i pozostałych kołach na ziemi. Kołem sprawnym nie pokręcisz. Tam gdzie uszkodzony jest mechanizm zwolnicy lu b półoś pokręcisz. Skoro twój ciągnik reaguje na hamulce to uszkodzenie jest najprawdopodobniej od hamulca do koła. Dyfer powinien być dobry.

  • Thanks 1
Opublikowano

MF naprawiany. Okazało się ,że popuściła się nakrętka na wałku ataku tylnego dyfra spowodowało to luzy przez które obrobiły się frezy na tuleji łączącej atak wychodzący ze skrzyni z atakiem dyfru. Dzięki za wszystkie wskazówki. 

Pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Cassius
      Witam. Po odpalniu z rury wydechowej wydobywaja sie ogromne ilosci bialego dymu, gdy silnik troche sie nagrzeje to na wolnych obrotach dym znika jednak gdy dodam gazu to znowu bialy dym leci cala rura jak z parowozu. Moze ktos podpowie gdzie szukac przyczyny? Dodam ze płynu chlodniczego nie ubywa i oleju nie bierze. Ciagnik to MF 8270 z silnikiem Valmet 280km. Dodaje link do filmiku z pracy silnika. 
       
    • Przez kostek
      Dzisiaj z wujkiem jedziemy do korbanków po nowy traktor MF 5465 jest jakiś uzytkownik takiego traktoru dodam ze ma skrzynie dyna 4 są jakos mocno awaryjne????
    • Przez włodek
      Witam Państwa
      Chciałbym zasięgnąć od Was opinii na temat wspomnianych w tytule modeli ciągnika Massey ferguson. Nie mam to jakichś konkretnych predyspozycji że musi być to model 6120 albo 6130. Oba te modele będą w pełni wystarczające mocowo dla mnie a o decyzji czy będzie to 6120 czy 6130, zadecyduje stan konkretnego egzemplarza. Czy są na forum użytkownicy któregoś z tych modeli i mogą wypowiedzieć się w kilku słowach na ich temat? O silnik się nie obawiam bo to raczej dobre jednostki jak się o nie odpowiednio dba. Bardziej martwię się skrzynią i mostem. Jak to z Waszej perspektywy wygląda? Na co warto zwrócić szczególną uwagę przy zakupie tego ciągnika? A może któryś z tych modeli będzie mniej awaryjny? Z tego co patrzyłem to 6130 ma 4 półbiegi na każdym biegu a 6120 ma ich 2. Chyba najbezpieczniej jakby ich nie było w ogóle tak jak np w starszych modelach 3050/3060 gdzie były dostępne skrzynie 16/16 w pełni mechaniczne. No niestety w nowszych modelach chyba już takiej opcji nie ma. Czy te półbiegi pod obciążeniem sprawiają dużo kłopotu? Ciągnik nie będzie pracował na wielkim areale. Około 20ha i zastąpi wysłużonego już ursusa 912. Oczywiście MF będzie miał napęd na przód czego w 912 nie mam. Tu bardziej chodzi o poprawę komfortu na stare lata. Czekam zatem na Wasze komentarze i zapraszam do dyskusji. 
    • Przez tomaho
      Witam? warto kupić ten model za około 70 tys. Przebieg na zegarze około 5 tys. Trzyma się kupy. Revers i półbiwg nie szarpie.
    • Przez szymi4512
      Witam, mam problem z MF 5435 ze skrzynią Dynashift, otóż coś trzyma(wyhamowuje) ciągnik. Podczas jazdy gdy wcisnę sprzęgło czy też ustawie rewers w pozycji neutralnej ciągnik zwalnia i czuć, że coś go trzyma po zatrzymaniu się. Nie wiem jak to dokładnie wytłumaczyć, mam nadzieję, że rozumiecie o co chodzi. W czym może być problem?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v